Skocz do zawartości

EC 135 LPR 1:32 Revell


GEM

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 140
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak wcześniej pisałem, pod żółtą był położony biały podkład. Tak że z malowaniem nie było zbytnio problemu 3-4 warstewki i było pokryte. Z czerwoną podobnie. Te farby dosyć szybko zasychają na modelu tak że można malować bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zaczynam uzbrajać belkę ogonową. Teraz już wiadomo jakie będzie oznaczenie modelu.

IMG_5545.jpg

 

Antena bezprzewodowego systemu łączności "Polycon" jest zdecydowanie za gruba. Tak naprawdę wygląda tak:

 

out.php?i=961844_rysunek1.jpg

 

Chyba, że będzie jeszcze "pręcik", ale wtedy obsada krótsza.

 

Zawartość bagażnika to też trochę fantazja

 

Uwaga przyszli wykonawcy, jest tu jeden szczególik, który teraz chyba już do pozostawienia. Dźwignie do regulacji fotela medycznego mają różny kształt. Prostokątny do przesuwania przód - tył, zaokrąglona do obracania. Kształt jest różny, żeby było bez spoglądania czuć w dłoni. Oznakowania "czuciowe" są też w innych miejscach, tak jak np. radełkowanie dźwigni skoku ogólnego. Dla silnika lewego "twist grip" ma inny wzorek niż dla silnika prawego.

To takie smaczki, ale w skali 1:32 pewnie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agusta dzięki za kolejną dawkę spostrzeżeń i podpowiedzi. Antena oczywiście poprawiona. Jeśli chodzi o zawartość bagażnika to nie zupełnie się zgodzę że jest to fantazja. Szukałem informacji na temat standardowego wyposażenia śmigłowca, i niestety nie znalazłem. Na fotkach jakie widziałem to nigdzie nie było takiego samego wyposażenia. Zrobiłem na podstawie jednego ze zdjęć. Bardzo liczę na to że podpowiesz jak to jest . Czy są jakieś spójne przepisy czy to zależy od tego jak dana stacja wyposaży swój śmigłowiec.

Dzisiaj udało mi się zamontować szafkę medyczną i rury wydechu. Dodałem jeszcze parę brakujących detali na spodzie modelu. Na dzień dzisiejszy wygląda to tak.

IMG_5556.jpg

IMG_5567.jpg

IMG_5560.jpg

Jutro ciąg dalszy pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zawartość bagażnika to nie zupełnie się zgodzę że jest to fantazja. Szukałem informacji na temat standardowego wyposażenia śmigłowca, i niestety nie znalazłem. Na fotkach jakie widziałem to nigdzie nie było takiego samego wyposażenia. Zrobiłem na podstawie jednego ze zdjęć. Bardzo liczę na to że podpowiesz jak to jest . Czy są jakieś spójne przepisy czy to zależy od tego jak dana stacja wyposaży swój śmigłowiec.

Twój model jest bardzo realistycznie wykonany Modelarstwo jest czymś w rodzaju tworzenia iluzji, bo przecież nie zawsze da się odwzorować "fotograficznie" dany element. Małe pomniejszenie i otwieranie prowadzi jednak do sytuacji, w której każdy szczególik zwraca na siebie uwagę. Osoby postronne oczywiście nie dostrzegą braków, uproszczeń (no ale uproszczenia są nieuniknione). Osobiście w swoich modelach otwieram co najwyżej kabinę, nie będę się więc mądrzył. Nie jestem też ekspertem w kwestii możliwości wykonania danej części w modelu. Dlatego moje uwagi tutaj są tylko podpowiedzią jak jest w rzeczywistości, mobilizacją do dążenia do doskonałości. Skoro jednak w modelu umieszczasz Instrukcje to sam sobie jesteś winien (uważaj, konsekwentnie teraz MUSISZ 'wsadzić" mapy, latarki i inne szpargałki)

 

Hmmmm, pedały są moim zdaniem w złą stronę, wystają do przodu, może tak wyszło ale są raczej nachylone do przodu a nie do tyłu, nawet jeśli są cofnięte maksymalnie (do regulacji są trzy pozycje do blokowania).

out.php?i=962607_peda-y.jpg

 

Co do bagażnika, zawartość jest dość ściśle określona w Instrukcji firmowej. Na przestrzeni paru lat zmieniało się to i owo, będzie więc trudno dzisiaj fotografować to co było kilka lat temu. Wykonałeś śmigłowiec w wersji, która zniknęła dwa lata temu. Mam stare zdjęcie, niewiele widać (zwróć uwagę, że stosowane są paski do zabezpieczenia ładunku, tu akurat niebieskie ale są też pomarańczowe). Do bagażnika "dotrę" za parę dni, wtedy zrobię "modelarskie" zdjęcie. Myślę, że w 90% się pokrywa z tym co było jak śmigłowce latały bez filtrów. Myślę jednak, że cokolwiek tam umieścisz to i tak powali na kolana.

 

out.php?i=962584_piekary-016.jpg

 

Jeśli chodzi o szczególiki...

 

Widzę, że umieściłeś w szafce za fotelem pilota "FLM-y". Tak naprawdę są tylko dwa tomy, na trzeciej półce woziło się Instrukcję Operacyjną (ma inny kolor, jest granatowa, dużo ciemniejsza od FLM), rzadko, bo większość się tam nie mieściła. Zależało to od segregatora, były dwie wielkości, jeden się udawało włożyć drugi był za duży i wystawał, nie dało się zamknąć blokady. Zwykle więc spotykało się pustą półkę. Instrukcja Operacyjna latała więc w innym miejscu (jest taka spora skrzynka w kabinie medycznej). Dzisiaj wersji papierowej Instrukcji Operacyjnej już się w ogóle nie zabiera bo używa się certyfikowanych tabletów, zastępują one większość papierowej biblioteki. Póki co jedynym dokumentem w wersji papierowej jest wspomniana Instrukcja Użytkowania w Locie (FLM), ale i ona wkrótce zniknie. Jako osobny dodatek stosuje się "Listę kontrolną czynności", to są takie dwa małe niebieskie segregatory (jeden ma pilot, drugi ratownik/drugi pilot) umieszczone przeważnie w bocznych kieszeniach drzwi (u innych użytkowników widywałem te czeklisty na osłonie tablicy przyrządów, u nas na tej osłonie teraz wozi się tablety).

out.php?i=962591_rysunek2.jpg

 

Dość charakterystyczne w tym śmigłowcu rozpraszacze ładunków elektrostatycznych, warto w modelu je umieścić. Na fotografii poniżej pewnie ledwo co widać ale tam właśnie są. EC135 należy też do nielicznych śmigłowców z rozpraszaczami na łopatach. Nie mam nic pod ręką, żeby pokazać (a może w modelu to jest? pokazany jest warsztat więc jeśli nie ma na forum to nie znaczy, że nie ma tego model).

out.php?i=962592_rysunek4.jpg

 

Lecimy dalej, na rozkładanym stopniu jest otwór, w modelu brak. Na pokrywie gniazda zasilania zewnętrznego jest srebrny przycisk.

 

out.php?i=962601_podest.jpg

 

tu w ogóle chyba tylko zarys stopnia jest, w tej fazie nie do naprawienia raczej, ale info dla innych, co jeszcze nie zaczęli. Poza tym LPR-owska wersja ma oświetlenie awaryjne, między innymi widoczne na zewnątrz lampki oświetlające stopień na płozie (symetrycznie po obydwu stronach). Prócz tych lampek są dwa podświetlone napisy "EXIT", nad drzwiami przesuwnymi. Oświetlenie włącza się w przypadku wyłączenia zasilania albo jak pilot zapomni przełączyć na ziemi z ARM na OFF

out.php?i=962595_rysunek1.jpg

 

Inne szczególiki to np. gniazdo złącza do podłączenia urządzenia do torowania łopat, gniazdo do podłączenia wciągarki (wszystkie posiadają tzw. prowizję do instalacji wciągarki). Czy warto odwzorować w modelu? Sam oceń.

 

out.php?i=962596_rysunek3.jpg

out.php?i=962597_rysunek5.jpg

 

Ponieważ rzadko można obejrzeć elementy ukryte pod pokrywami to poniżej przekładnia ogonowa i wzmacniacz SEMA autopilota.

out.php?i=962586_p140809-10.390002.jpg

 

Tak wygląda ogołocona kabina od tyłu

out.php?i=962587_p140809-14.270003.jpg

 

A tak wyglądał ogon SP-HXB w czasie lotu dostawczego (śmigłowce leciały z fabryki w Donauworth do Polski na niemieckich znakach), to dla amatorów wyjątkowych, okolicznościowych malowań. Znaki i flaga były zaklejone niemieckimi odpowiednikami. O, widać rozpraszacz na szczycie statecznika.

out.php?i=962585_p140809-10.390001.jpg

 

Chyba rzeczywiście kiedyś zrobię galerię "modelarskim okiem", ale muszę wpierw się nauczyć wstawiać miniaturki z linkiem do rozmiaru właściwego

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za kolejną porcję wspaniałej wiedzy. Ja bazuję na zdjęciach tego właśnie śmigłowca zrobione w 2010 roku w Krakowie.

O wielu szczegółach o których piszesz wiem i one będą jeszcze w modelu zrobione. Masz absolutną rację że w niektórych miejscach robię uproszczenia. Ale mimo wszystko jestem trochę nygusem, bo nie potrafię się w wielu miejscach zmusić, do tego aby niektóre rzeczy zrobić dokładniej. A ja ponownie zachęcam abyś mając dostęp do tego śmigłowca zrobił dokumentację modelarską. Na pewno wielu kolegów Ciebie za to ozłoci.

Jeszcze raz dziękuję za bardzo cenne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GEMa model uzupełniony o zdjęcia i komentarze Agusty dają nam pięknego manuala jak wykonać z Revela prawdziwego LPRa

Jak wrócę do swojego modelu to będę miał już pół roboty zrobione:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GEMa model uzupełniony o zdjęcia i komentarze Agusty dają nam pięknego manuala jak wykonać z Revela prawdziwego LPRa

Jak wrócę do swojego modelu to będę miał już pół roboty zrobione:p

 

Prawdą jest jako rzeczesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakoś w moich warsztatach ostatnio się zdarza, że zanim zakończę warsztat to już gdzieś pokażę model. Niestety tak wyszło i tym razem. Model był już pokazany w Bytomiu. Ale myślę że wypada oficjalnie zakończyć temat. We wnętrzu modelu coś mi cały czas brakowało i okazało się że nie miałem zrobionego jeszcze jednego urządzenia. Dorobiłem je i wkleiłem w odpowiednie miejsce.

IMG_5585.jpg

Dokończyłem nosze. Miałem trochę zagwozdkę w jakim ustawieniu je wkleić. Ktoś mi kiedyś pisał że jak są pootwierane luki silnika to nosze nie mogą być wysunięte na bok. Zdecydowałem się wysunąć nosze do tyłu. Trochę szkoda było chować je całkowicie.

IMG_5590.jpg

Dorobiłem pod spodem kadłuba pozostałe brakujące elementy, zgodnie z podpowiedziami agusty dorobiłem jeszcze kilka elementów,choć nie wszystkie. Podoklejałem luki silnika i przekładni, i tak dojechałem do kreski.

IMG_5593.jpg

Bardzo dziękuję wszystkim którzy w tym warsztacie mi pomagali. Nie chcę nikogo pominąć dlatego dla wszystkich niech stracę.

Zapraszam do galerii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.