Skocz do zawartości

EC 135 LPR 1:32 Revell


GEM

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkich widzę zatkało.....mnie też!

p.s.JEST SUPER

 

A weź przestań mnie już dawno słów zabrakło...

Grześ wspaniała robota

 

O nie.... tak to my się bawić nie będziemy. I powiem Wam, ze wcale ten helikopter nie jest taki fajny...

A Ty Grzegorzu ( GEM ) postępujesz nie fair - była umowa, ze na forum pokazujemy robótki zrobione paluszkami i własnymi rączkami - a Ty co ??? Czarami nas tu mamisz i jakieś czarodziejskie klimaty pokazujesz. A nie zastanowiłeś się nad tym, ze nam jest teraz bardzo przykro Ja czarować nie umiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 140
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Niestety Panowie ale model jest w 1:32

Po sobotnio-niedzielnej pracy udało się zmontować przekładnię główną. Wiem że jest kilka rzeczy które można było zrobić lepiej, ale zabrakło dokładniejszych zdjęć, i niektóre elementy są w małym uproszczeniu. Suma, sumarum, to na końcu mało będzie z tego widać. Ale jakoś to wyszło.

IMG_5313.jpg

IMG_5315.jpg

IMG_5316.jpg

IMG_5317.jpg

IMG_5326.jpg

IMG_5327.jpg

IMG_5329.jpg

Jak jest coś nie tak to piszcie. Może da się jeszcze poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już dbasz o wszelkie szczególiki to na kanale dolotowym powietrza do chłodnicy oleju, tuż przed chłodnicą jest mały wziernik inspekcyjny, z klapką Jeśli pokrywa będzie zamknięta to nie będzie nic widać, wiadomo, ale jak będzie podniesiona...

Poza tym wentylatory chłodnic oleju są mocowane do przekładni, poprzez korpus napędu pomp hydraulicznych. W modelu są połączone tylko z kanałem doprowadzającym powietrze z chłodnic oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już dbasz o wszelkie szczególiki to na kanale dolotowym powietrza do chłodnicy oleju, tuż przed chłodnicą jest mały wziernik inspekcyjny, z klapką Jeśli pokrywa będzie zamknięta to nie będzie nic widać, wiadomo, ale jak będzie podniesiona...

Poza tym wentylatory chłodnic oleju są mocowane do przekładni, poprzez korpus napędu pomp hydraulicznych. W modelu są połączone tylko z kanałem doprowadzającym powietrze z chłodnic oleju.

 

Oczywiście to dotyczy ś-ca przed założeniem IBF, bowiem te po modyfikacji mają kanał wylotowy (za chłodnicą) skierowany do góry (dobrze to widać na zdjęciu z linka) i jego wyjście jest usytuowane na samej górze osłony przekładni (tam gdzie metalowa kratka na spływie osłony, tuż pod wirnikiem nośnym). W takim przypadku taki wziernik inspekcyjny ma również kanał tuż za chłodnicą.

 

http://www.airbushelicopters.com/site/en/press/Eurocopter-offers-new-Inlet-Barrier-Filter-for-EC135-to-Raise-Engine-Lifetime-and-reduce-Maintenance-Costs-ADAC-Air-Rescue-of-Germany-is-Launch-Customer_663.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię wersję sprzed modyfikacji. Dokładnie będzie to SP-HXD z roku 2010

Dzisiaj Mała aktualizacja. Wypełniłem następną wnękę.

Zrobiłem baterię i zbiornik który nie jestem pewien jaką rolę spełnia. Może jest to akumulator sprężonego powietrza?

IMG_5331.jpg

IMG_5333.jpg

Prace trwają. Przyszedł czas na silniki.

Mam pytanie do bardziej zorientowanych. Czy krawędzie natarcia na łopatach śmigła to srebrny metalik czy jasno szary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi o malowaniu krawędzi.

Zaczynam meblować komory silników. Wcześniej przygotowane silniki wkleiłem na prętach mocujących. Dalej przyjdzie czas na układanie przewodów.

IMG_5338.jpg

IMG_5339.jpg

IMG_5341.jpg

IMG_5343.jpg

Z mosiężnego pręta wytoczyłem rurki które posłużą do wykonania "rur wydechowych"

IMG_5345.jpg

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_5329.jpg

Jak jest coś nie tak to piszcie. Może da się jeszcze poprawić.

Ta dźwignia przy dźwigni skoku ogólnego jest zdecydowanie za duża. W oryginale jest to małe pokrętło do ustawiania tarcia. Tutaj robi wrażenie, że jest niemal tak grube jak dźwignia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin nie wiem czy znajdę koncepcję na zrobienie turbin.

Dźwignia faktycznie trochę gruba. Wykorzystałem zestawową tylko dorobiłem na końcu pokrętło, ale faktycznie trzeba to poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace postępują. Dokończyłem okablowanie silników. Jeszcze będzie kilka małych korekt i będzie trzeba to przykryć kapeluszem.

IMG_5482.jpg

IMG_5484.jpg

Poprawiłem sanki. Mam nadzieję że teraz będzie prawidłowo. Domaluję jeszcze czarną farbą miejsca antypoślizgowe.

IMG_5488.jpg

Przyszedł czas na dość ważny etap czyli wklejenie przedniej szyby. Najpierw jednak przygotowałem i wkleiłem ekrany przeciwsłoneczne i belkę podszybia.

IMG_5490.jpg

IMG_5486.jpg

Teraz będzie zabawa z oszkleniem. Niby pasuje to na sucho dosyć dobrze. Mam nadzieję że nie będzie niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap pracy. Przyszedł czas na wklejenie przedniego szkła. Całe szczęście że szkło pasowało dosyć dobrze. Tak że delikatnie kropelka po kropelce przyklejałem do kadłuba. Powierzchnie łączenia przeszlifowałem i wstępnie przepolerowałem szkło. Przyszedł również czas na dorobienie dolnego klina. Nie było z tym wiele problemu. dokleiłem również tą osłonę którą śmigłowiec ma na samym nosku. Całość zamaskowałem i przygotowałem do malowania.

IMG_5491.jpg

IMG_5494.jpg

Farby którymi maluję dosyć szybko schną tak że mogłem od razu po pomalowaniu zdjąć maski i.... niestety ale trzeba było zrobić poprawkę szlifowania. Tu i tam pokazały się brzydkie dziurki, i całą operację z maskowaniem trzeba było powtórzyć. Ale na całe szczęście za drugim razem było już trochę lepiej. Zaczyna to jakoś wyglądać. Przykleiłem górne osłony i niestety przykryłem trochę swojej pracy.

IMG_5503.jpg

IMG_5497.jpg

Jak widać położyłem już niektóre kalki. Na dolnej płycie przykleiłem uszczelki i kalki.

IMG_5501.jpg

Jest kilka miejsc gdzie muszę lekko podretuszować malowanie i przyjdzie czas na meblowanie wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belkę wcześniej pasowałem i nie powinno być problemu. Tym bardziej że pomiędzy blachami kadłuba a belką w oryginale jest mała przerwa. Powinno być ok.

Mam pytanie i prośbę. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, a najlepiej podrzucić jakąś fotkę jak wygląda to miejsce po podniesieniu tej pokrywy. Czy ona jest dzielona? otwiera się jako całość, czy tylko góra.

DSCF1140.JPG

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_5501.jpg

.

Napis "HEMS" jest odwrotnie, niestety.

Jeśli chodzi o pokrywę, to podnosi się tylko górna część, w celu sprawdzenia poziomu płynu hydraulicznego w instalacji Nr 1 i żeby zajrzeć do chłodnicy oleju.

Brakuje Ci też zaworów drenażowych ze zbiorników rozchodowych.

Światło oświetlające przestrzeń bagażnika będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agusta bardzo dziękuję za wyjaśnienie sprawy z pokrywą. Chyba jednak zrobię wersję z zamkniętą. A w którym miejscu są te zawory drenażowe o których piszesz?

Lampa w przedziale bagażowym będzie. Ale nie wiem czemu piszesz że napis HEMS jest odwrotnie?

IMG_11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

out.php?i=949691_ecek.jpg

 

Projekt przewidywał możliwość czytania napisu "HEMS" od przodu śmigłowca. Tak też jest w rzeczywistości. Trafiło Ci się zdjęcie egzemplarza, który ma odwrotne ułożenie. Napis jest na demontowalnym panelu, podejrzewam, że obsługa techniczna założyła go w drugą stronę. W takim razie będziesz miał model, który przedstawia "wyjątkowy" śmigłowiec, coś na kształt znaczka pocztowego, wydrukowanego z wadą, tym cenniejszego

Na spodzie śmigłowca widoczne są cztery małe otworki(zaznaczyłem strzałkami). Dwa w osi kadłuba oraz dwa niesymetryczne za tylną golenią podwozia. To są właśnie otwory drenażowe zbiorników paliwowych. Instalacja tego śmigłowca składa się między innymi z czterech pomp paliwowych, dwóch "trasferowym" i dwóch "podpompowujących". Każda z pomp posiada zawór umożliwiający zlewanie paliwa. Wykorzystywane są one jako punkty, z których pobiera się próbkę paliwa, bo umieszczone są w najniższym punkcie zbiorników. Wszelkie zanieczyszczenia (zwłaszcza woda) tam się zbiorą i mogą być usunięte w razie konieczności.

 

W bonusie szczegóły okolic przekładni głównej (pewnie już za późno, ale zawsze do skorzystania w przyszłości)

out.php?i=949710_ec1.jpg

 

out.php?i=949711_ec2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.