mandrivecs Napisano 19 Grudnia 2014 Share Napisano 19 Grudnia 2014 Robiąc świąteczne porządki w magazynku wpadłem przypadkiem na ten model: Po bliższym zapoznaniem się z zawartością pudełka okazało się, że w środku są również dedykowane blaszki Eduarda... Z racji ukończenia M151 z Wietnamu nosiłem się z zamiarem rozpoczęcia następnego projektu i choć pierwotnie plany były inne (choć bardzo zbliżone - Kubisz wie o co chodzi ) to padło na ten ciekawy pojazd... W sieci znalazłem zdjęcie maszyny chyba najbardziej zbliżonej do tego co dał producent modelu: Nie wiem tylko, czy odwzorowywać ten konkretny egzemplarz, czy zostawić sobie pewną dowolność dla urozmaicenia modelu... Jeśli ktoś posiada zdjęcia, czy inna dokumentację jeepów SAS będę wdzięczny za umieszczenie jej w tym wątku. Proszę również o porady i podpowiedzi w trakcie budowy... Ps. Zdjęcia jakiej maksymalnej szerokości mogę umieszczać w postach, żeby wyświetlały się bez problemu na stronie..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2014 ...To, że zbiorniki są za duże zauważyłem - zmniejszenie ich nie będzie jednak proste, ale da się zrobić; dodatkowego zbiornika pod siedzeniem pasażera jednak nie wyczaiłem - dzięki za podpowiedź... Będzie problem z rozkminieniem rury wydechowej, może ktoś ma jakieś sugestie..? Osłonę chłodnicy z dwoma żebrami zrobię z osłony innego jeepa, którą mam z jakiegoś złomu - usunę niepotrzebne żebra i zostawię tylko dwa... To, że z zewnątrz odkręcili co się tylko da też zauważyłem... A czy pod maską wszystko zostało na swoim miejscu? Chodzi mi głównie o reflektory, kierunkowskazy przednie i np. trąbkę klaksonu..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2014 Ok. w takim razie będę próbował zrobić pojazd ze zdjęcia... i wyposażyć go tak jak na fotografii.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAW Napisano 20 Grudnia 2014 Share Napisano 20 Grudnia 2014 Kurcze fajny temat..podoba mi się takie podejście do tematu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 20 Grudnia 2014 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2014 Od Kolegi Pawła Leszczyńskiego dostałem zdjęcie oryginału w kolorze: ...i na jego podstawie mam parę pytań o przemyślenia: 1) Lewy reflektor jest - widać fragment szkła... a prawy..? Jest osadzony tak głęboko, czy wymontowany..? Choć na żadnym dostępnym zdjęciu nie widziałem pojazdu ze zdemontowanym reflektorem - co najwyżej zasłonięte zaślepami, ale nie widać dziury... ??? 2) W miejscach po kierunkowskazach pod reflektorami zostały dziury... kierunkowskazy przeniesione na błotniki... ? 3) Na lewym błotniku prawdopodobnie przeniesiony kierunkowskaz i skrzynka, którą widać na zdjęciu... Resztę elementów z zestawu pominąć..? 4) Na masce na wysokości dodatkowego reflektora mamy nawiercone symetrycznie po 4 dziury..? z prawej jak i lewej strony..? Proszę o przemyślenia - to tak na początek... Najbardziej interesuje mnie sprawa prawego reflektora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 1 Stycznia 2015 Nowy rok się rozpoczął, więc czas zacząć dłubaninę przy modelu, żeby do końca 2015 się wyrobić... Na początek "doprowadzona do stanu właściwego" osłona chłodnicy, czyli przedni grill... jak było widać na zdjęciach we wcześniejszych postach winny być usunięte kierunkowskazy, reflektory bez zaślepień, dwa żebra na środku grilla, a chłodnica bez dodatkowego opancerzenia. Element osłony wziąłem ze złomu, który mam w magazynku, gdyż producent modelu uraczył mnie grillem, który wszystkie żebra miał usunięte... Tak to wygląda teraz: Udało mi się znaleźć tylko jedno zdjęcie, gdzie wymontowany jest przedni reflektor, a w jego miejscu nie ma zaślepienia, tylko otwór zaglądający do silnika (pojazd na drugim planie): W swoim modelu zrobię tak samo - prawą lampę usunę zupełnie, tak samo jak kierunkowskazy, zostanie tylko lewa... Sklejony główny element nadwozia - usunąłem odlane pedały - będą z blaszek fototrawionych. Usunąłem też wypukłości na tylnej płycie, służące do ustalenia położenia stojaka dla km-ów - wylatuje on na zewnątrz, tak jak powinien być zamontowany... Zeszlifowałem również przednie błotniki - znikną z nich elementy, które dał producent zestawu, a zostaną tylko przeniesione kierunkowskazy i skrzynki... Usunąłem również podnóżki - przedłużenia przednich błotników - znów poprawka po Italeri... Trochę pracy będzie kosztowała przeróbka podwozia: trzeba dodać dodatkowy zbiornik paliwa pod siedzeniem pasażera, co wymusi zmianę położenia rury wydechowej, trzeba uzupełnić nadkola w tylnych błotnikach, oraz dodać ożebrowanie przy przednich... ...jak na poniższym zdjęciu: Usunąłem jeszcze fragmenty przednich i tylnych zderzaków, będą z blaszek... Przedni jest zupełni inny, niż daje zestaw z pudełka... Chyba trafił mi się zestaw z bardzo starych form, ponieważ w pudełku nie ma elementu, który nie miał by nadlewek, bądź śladów po wypychaczach... Dosłownie wszystko trzeba szpachlować i szlifować :mur: Co do dalszych rozkminień tematu, to zakładam, że jeśli chodzi o mocowania, uchwyty itp. to strona prawa pojazdu równa się lewej - robię z obu stron tak samo! Co do innej tylnej opony na prawym kole - będzie z zestawu Legend LF1232 SAS Jeep Wheel set (1/35). Założona będzie tylko na to jedno koło - najczęściej spotykany wariant na zdjęciach - nie spotkałem zdjęcia, żeby inne opony były na całej osi... Wymiana następowała zapewne dla zmylenia wroga - w ten sposób pojazd zostawiał dwa różne ślady..! Farbą bazową będzie oliwkowozielony z palety Tamiya - wydaje się najodpowiedniejszy dla tego konkretnego egzemplarza (sugerując się kolorowym zdjęciem) - choć pojazdy te bywały oliwkowe, szare itp... Jeśli ktoś z Was ma inne sugestie, przemyślenia czy pomocne informacje, to proszę o podpowiedzi... puki nie jest za późno Chciałbym, żeby ten model był maksymalnie zgodny z oryginałem..! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 1 Stycznia 2015 Share Napisano 1 Stycznia 2015 Tak sobie myślę, że chcąc zrobić jak najlepszy model, poszukałbym jako bazy Tamiyi, może gdzieś udałoby się kupić za niezły pieniądz. Ale że już trochę podziałałeś, więc nie ma tematu. I z Italeri da się na pewno sporo wyciągnąć. Działaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 1 Stycznia 2015 Tak naprawdę, żeby ułatwić sobie pracę to należałoby mieć da te modele - Italeri (ze względu na elementy do SAS) oraz Tamiya dla elementów samego Jeepa... A teraz to już najprościej kupić sobie nówkę Dragona 6725 SAS 1/4-Ton Truck ETO: http://www.mojehobby.pl/products/SAS-1-4-Ton-Truck-ETO.html Jeśli ten mi wyjdzie i mi się spodoba, to Dragona sprawie sobie dla innej wersji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 1 Stycznia 2015 Share Napisano 1 Stycznia 2015 Tak, jest Dragon, ale skoro już masz, to co masz, to trzeba robić model A jak już go zrobisz, to do kompletu LRDG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 1 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 1 Stycznia 2015 Tak, jest Dragon, ale skoro już masz, to co masz, to trzeba robić model A jak już go zrobisz, to do kompletu LRDG Kupowanie nowych a co za tym idzie i drogich zestawów jest pewnym rozwiązaniem - mamy przecież dostępne nowe jeepy od Bronco, które dystansują Tamiyę... Ale za tak mały model trzeba zapłacić ko. 120 PLN... nie ma złotego środka... mam to co mam i postaram się z tego pokleić ile się da..! Swoją drogą Chevrolet LRDG to też ciekawy temat... Model robi Tamiya... Doszedłby również jeep SAS w wersji pustynnej i Land Rover Pink Panther... Można by poklieć też drugiego europejskiego willysa SAS z M2 na przedzie zamiast vickersów... Ciekawych tematów jest naprawdę bardzo dużo Na razie skupiam się na tym... Co będzie potem - zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2015 mandrivecs napisa- ,,jedno zdjęcie, gdzie wymontowany jest przedni reflektor,, - przygladajac sie 1 fotce mam wrazenie iz reflektor (lub cos co tam bylo np ,nr lub godlo np) zostal wyretuschowany. Prawy -widac nie tylko oszklenie ale rownierz tzw garnek gdzie wkladany jest reflektor a lewy ... ? nic,czarna plama. Ale to tylko moje domysly. Dzięki za podpowiedź, ale oglądając zdjęcie w dużej rozdzielczości pod poniższym linkiem (powiększ na maksa): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/An_SAS_jeep_manned_by_Sergeant_Schofield_and_Trooper_Jeavons_of_1st_SAS_near_Geilenkirchen,_Germany,_18_November_1944._B11921.jpg ...widać, że nie było tam retuszu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2015 W wyniku małej polemiki na PWM Forum otrzymałem takie informacje od Kolegi Shermana - cytuję fragment: "O szarych nie słyszałem szczerze mówiąc. Chyba że chodzi Ci o to że S.C.C. 15 (a takim kolorem w oryginale pomalowano Willisa SASu) płowiał w kierunku szarości (oryginalny Olive Drab w kierunku brązu)" Widać Kolega wie więcej ode mnie (kolejne ważne info) i trzeba będzie przeanalizować barwę S.C.C.15, na razie znalazłem tyle: SCC15 - Olive Drab / Khaki Drab / Australian Standard Colour M - In use 1944-45. Authorized by ACI 533 Apr.44 as standard overall colour in Europe. More green then US Olive Drab. Xtracolor robi farbkę X816 - British Army Khaki Drab... - trzeba będzie pokombinować z tymi zielonymi kolorkami... Udało mi się znaleźć jeszcze jedno podkolorowane zdjęcie: ...jak widać jest to jakiś reportaż z "National Geographic"... Może ktoś zna tytuł, czy namiary na niego..? I rozwinięcie tematu tylnej płyty... Paweł Leszczyński zwrócił mi uwagę, czy klapa przypadkiem nie zachodzi na tył samochodu... Zacząłem się zastanawiać i faktycznie płyta z zestawu Italeri różni się od tej, którą zastosowano w tym konkretnym pojeździe... Italeri rozwiązało to w ten sposób, że na klapie seryjnego willysa dołożono na górze kolejny element i dodano płaskownik i nitowania z tyłu (na zewnątrz (inbox zestawu - można podejrzeć: http://www.mojehobby.pl/products/Commando-Car.html ). Ten sposób dodania tylnej osłony był faktycznie stosowany. Ten wariant występuje we wszystkich innych modelach tego wozu np. Dragon 1/35 czy 1/6... Jednak przeglądając zdjęcie tego konkretnego pojazdu widzimy że: ...dołożona płyta jest oparta na tylnej burcie jak w modelu Italeri (kolor czerwony) jednak poniżej widzimy fragment dodatkowej płyty (krawędź) i nitowania od strony wewnętrznej (kolor niebieski - różnice). Wygląda to jakby dwie płyty zachodziły na siebie... widzimy właśnie takie rozwiązanie na zdjęciach poniżej: ...reasumując - w modelu praktycznie tylna kalpa i płyta (poza lampami - zostają odkryte) do zeszlifowania, płaskowniki i nitowanie przenieść trzeba do wewnątrz oraz dodać dodatkową płytę na tylnej burcie - wygląda na minimalnie szerszą od górnej..! Kolejną niewiadomą, jak do tego zamocowane jest koło zapasowe... :czyta: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 2 Stycznia 2015 Share Napisano 2 Stycznia 2015 Kolejną niewiadomą, jak do tego zamocowane jest koło zapasowe... :czyta: Poszperałem w necie i koło zapasowe masz zamocowane tak: foto:http://g503.com/forums/viewtopic.php?f=96&t=173584&start=15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2015 No widzisz - nie do końca... "Budujemy" ten pojazd: ...na masce nie ma koła, a wyraźnie widać jego krawędź za tylną płytą... ...która zbudowana jest z dwóch płyt jak w poście powyżej - czyli standardowe mocowanie odpada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 2 Stycznia 2015 Share Napisano 2 Stycznia 2015 Przepraszam , moje niedopatrzenie , myślałem ,że nie ma różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2015 Ważne informacje od Pawła Leszczyńskiego z Forum PWM: ...jak widać jest to jakiś reportaż z "National Geographic"... Może ktoś zna tytuł, czy namiary na niego..? Film czarno-biały: http://www.youtube.com/watch?v=g8849TMrRhU czas - 18:13 Kolejną niewiadomą, jak do tego zamocowane jest koło zapasowe... :czyta: Myślę że przeniesiono w inne miejsce standardowe mocowanie. Na filmie widać iż zdemontowano zderzaki - myślę że w tym pojeździe może być analogiczne rozwiązanie. Jeszcze spójrz na skrzynkę zamocowana na błotniku po stronie kierowcy - wydaje się ona szersza niż stelaż w którym jest plecak - możliwe że jest przyspawana/przyśrubowana. Teraz zauważyłem, czy pod nogą strzelca (trzy sprzączki na bucie) nie ma jakiejś łaty na karoserii? Standardowy stelaż: http://www.sofmilitary.co.uk/airborne-jeep-battery-carrier-product,12927 Fotka z okresu wojny: i najprawdopodobniej oryginalny kolor na pojeździe zachowanym do dziś: Dzięki za kolorowe fotki - barwa waha się między OliveDrab, a OliveGreen - coś się pokombinuje w swoim czasie..! Wielkie dzięki za film - sporo tyłu na nim widać - mocowanie km-ów, usunięte zderzaki - zgodzę się, że w tym przypadku ich usunięcie jest również bardzo prawdopodobne - najpewniej dla zmniejszenia masy własnej, a część obowiązków zderzaka przejęła na siebie dodatkowa płyta..! Do zastanowienia, ale w swoim modelu też prawdopodobnie je pominę... Taki układ wydaje mi się logiczny... Skrzynka jest szersza - to widziałem - może gdzieś się taka znajdzie na innym zdjęciu, a łatę na karoserii też przyuważyłem - wydaje się prostokątna... Dodatkowe zbiorniki paliwa będę zmniejszał do akceptowalnego poziomu. Sądzicie że merytorycznie przeszły by skrzydełka SAS na tylnej klapie jak na fotkach czy filmie tamtego pojazdu..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 2 Stycznia 2015 Kolega Juan podesłał bardzo ciekawy link, znajduje się tam krótki opis w języku hiszpańskim: "La primer foto que publicó Mariano, que ahora repito, aparentemente tiene una historia. El conductor era el soldado Jeavons y su acompañante el sargento Schofield. Durante la Segunda Guerra Mundial, estaban en la frontera entre Holanda y Alemania, en misión de reconocimiento por delante del primer ejército canadiense. A pesar de que se les había ordenado no entrar en territorio alemán, cruzaron la frontera y llegaron un pueblo en el que se encontraron con el ejército alemán. Al tratar de escapar, se encontraron de frente con un tanque alemán, que apuntaba hacia el otro lado. Mientras trataban de dar la vuelta en una estrecha calle del pueblo, el tanque iba girando la torreta para tratar de dispararles. Finalmente, lograron escapar y de regreso a las filas aliadas se tomaron esta fotografía en la que, según el libro "se los ve un poco pálidos". El soldado Jeavons murió algún tiempo después, pero el sargento Joe Schofield, herido en 1945, sobrevivió a la guerra y permaneció en el regimiento SAS 22 hasta la década del 70. Las fotos que siguen, después de la de ellos, son el vehículo restaurado." Tłumaczył nie będę, niech każdy pokombinuje z translatorem, żeby nie było nieporozumień :git: A pod nim takie zdjęcia: Oryginał!!! ...i powojenna rekonstrukcja: NO TO JESTEŚMY W DOMU!!! :git: Z niektórymi szczegółami nie musimy się zgadzać, mając zdjęcie oryginału w dużej rozdzielczości, ale potwierdzają się wszystkie dotychczasowe przypuszczenia, a parę innych szczegółów fajnie widać... Autor rekonstrukcji zostawił sobie trochę dowolności, ale ją skoryguje się na podstawie dostępnych zdjęć... Wielkie dzięki JUAN A tu zdjęcie skrzynki na lewym błotniku: No to mamy prawie komplet dokumentacji do budowy... (Jeszcze trochę silnika muszę zorganizować i będzie git :gut: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Stycznia 2015 Share Napisano 2 Stycznia 2015 Zastanawia mnie idea usuniecia tych szesciu zeber oslony chlodnicy Czy naprawde zysk na wadze warty byl narazenie badz co badz delikatnej konstrukcji chlodnicy na uszkodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 5 Stycznia 2015 Biorąc pod uwagę, że usuwano nawet najmniejsze uchwyty, czy skracano zderzaki to chyba konieczność zmniejszenia masy zwyciężyła... późniejsze wersje miały dodawaną osłonę (montowaną zapewne po "zrzucie")... Pytanie w kwestii siedzenia pasażera i zbiornika pod nim: Siedzenie pasażera w tej rekonstrukcji jest i dalej (bliżej zbiorników) i wyżej... Na zdjęciu oryginału widać, że powinny być na tym samym poziomie... Ale pytanie - skoro po stronie pasażera jest dodatkowy zbiornik na paliwo, to zbiornik tej znajduje się tylko pod podłogą (jakiś patent), czy jest to typowy zbiornik jak po stronie kierowcy i znaczna jego część znajduje się też" na górze" pod siedzeniem pasażera..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 14 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2015 Doleciały konieczne zakupy - płytki i profile z Evergreena oraz żywiczne koła z Legend'a - zaczynam rzeźbić podwozie... ...pierwsze efekty niebawem... :gut: Ps. Mocowanie skrzynek i stelaży na przednich błotnikach - myślicie, że były przykręcane czy spawane... Przykręcanie wydaje się praktyczniejsze - można zdemontować, ale spaw jest "lżejszy"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 17 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2015 Doleciały profile, więc podziałałem przy spodzie wanny: 1) dorobiłem wypełnienie tylnych nadkoli, 2) dorobiłem jedną belkę z tyłu, 3) dodałem dodatkowy zbiornik paliwa wraz z opaskami mocującymi (elementy zachodzące na bok pojazdu będą później), 4) dodałem fragmenty wzmocnienia ramy, 5) dodałem mocowanie do ramy w przednich nadkolach, 6) dodałem łby śrub w przednich nadkolach, gdzie na błotnikach z góry przykręcone będą skrzynki. Wydaje mi się, że tyle wystarczy i z Italerki udało się sporo wyciągnąć... Teraz pytanie - na jaki kolor pomalować elementy silnika widoczne od spodu..? Bryła złożona do kupy: Udało się zachować współosiowość... Maska położona na sucho ale ładnie dolega... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Ciesielski Napisano 17 Stycznia 2015 Share Napisano 17 Stycznia 2015 elementy silnika czarne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 13 Maja 2020 Autor Share Napisano 13 Maja 2020 Odkurzam temat jakby co. Ile to czasu minęło... fiu, fiu, fiu... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 13 Maja 2020 Share Napisano 13 Maja 2020 Taka archeologia to niczym otwarcie grobowca Tutanhamona... to paczam co tam "nowego" w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandrivecs Napisano 13 Maja 2020 Autor Share Napisano 13 Maja 2020 Może to i lepiej, bo od tego czasu mamy Willysy od Dragona, Bronco, Takoma i Menga - nie będę się musiał mordować z Italerką Bardzo powoli będę coś-tam wrzucał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.