krzysiek1990rtk Napisano 24 Stycznia 2015 Share Napisano 24 Stycznia 2015 Długo się zastanawiałem czy po poprzednich doświadczeniach warsztatowych założyć kolejny ale jednak się przemogłem. Zdecydowała o tym chęć nauki pod okiem doświadczonych modelarzy oraz zawartość pewnego pudełka z plastikiem które przyjdzie razem z ariozną - ponad pół metrowy niemiaszek , który zatonął w grudniu 39 bardzo daleko od Polski - kto zna historię kriegsmarine już wie o czym mówię a kto nie zna to może poczekać albo poszukać . Wracając do bohatera tego zacnego warsztatu dla 99,9% modelarzy arizona od HB w 1:700 jest złomem - dla mnie też ale potrzebuje owy złom do testów (weathering, sido pędzlem, podkład w sprayu) Co do malowania to Arizona ma mocno ograniczony budżet, gdyż po co inwestować w farby jak coś idzie do testów zdecydowałem się na urozmaicenie w postaci czerwonych topów wież artylerii kolorki jakie wybrałem to spód kadłuba oraz top wież -XF 9 główny kolor - XF 24 -tutaj pomógł wątek Seby77 gdyż co do malowania arizony to jest jedna wielka zadyma jak podczas niejednych derbów pokład - tutaj się waham między XF - 55 a Pactrą A96 (washa chce zrobić) linia wodna - Pactra A46 górna część nadbudówek - Pactra A47 kotwice, łańcuchy - Pactra A75 śruby - Pactra A72 A teraz parę pytań bo niezbędny będzie zakup paru klamotów. Żeby nie zadawać 50 pytań zadam 2 z podpunktami. 1. Sidolux - jaki? drewno, PCV, marmur? przekopując neta nie znalazłem konkretnej odpowiedzi -rozcieńczać czy nie? jak tak to czym? czytałem że można wodą ale i można prosto z puchy - da się nakładać sidolux pędzlem czy nie bardzo? 2. Podkład w sprayu - niezbędne przy malowaniu pędzlem czy można obejść się bez? - który lepszy? tamiya czy gunze? - o co chodzi z tą gradacją? 500, 1200 i itd. Jest jakaś widoczna róznica? - z jakiej odległości psikać? na oko tak z 30 cm ? -jak duży jest strumień farby? bo nie wiem czy mam już gazety zbierać chyba tyle na początek reszta wyjdzie w praniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 24 Stycznia 2015 Share Napisano 24 Stycznia 2015 E tam od razu złom. Wypraski są niezłe. To że w planach nie leży to inna sprawa... 1. Co do sido to ja mam do PCV i Linoleum. Jeszcze nie miałem potrzeby go rozcieńczać nawet do aero. Pędzlem się da i to też prosto z puchy:] Ale masz teraz miejsce prób to sprawdzaj. 2. Z podkładem to różnie mawiają. Pod aero nie widzę inaczej ale pod pędzel znam modelarzy którzy "jadą bez". Zależy od farby. Pod pactre którą masz zamiar użyć bym dal. Gunze czy Tamka? Obojętnie. Pierwszy surfacer miałem z tamki i też w sprayu. Fajny ale drogo wychodzi. Teraz mam mr. surfacery różne i też jest dobry. Ale to musisz już psiknąć. Gradacja jest bardzo istotna. Im niższa tym grubsze "ziarenka". Możesz to porównać do papieru ściernego. Jeżeli chcesz pozostać przy jedynej słusznej skali 1/700 to polecam 1200 i więcej. Nie pogubi detali na wypraskach. Samo malowanie sprayem to już zobaczysz. Podstawowa zasada pozostaje bez zmian: lepiej dwie warstwy niż jedna gruba i zaciek:] Gazety przygotuj bo strumień jest raczej duży. A zostaje trudny do zmycia nalot. Póki co tyle. W razie czego pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 24 Stycznia 2015 dzięki ganjavir ogólnie to mam zamiar przerzucić się na tamki a pactry na coś trzeba wypaćkać chociaż z drugiej strony chyba złota zostanie mi do końca życia, skoro tylko na śruby idzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 24 Stycznia 2015 Super Moderator Share Napisano 24 Stycznia 2015 Nie wiem, czy zamierzasz dokładać do niego blaszki ale skoro ma służyć li tylko do testów to blachy w postaci relingów i innych wystających elementów sobie odpuść - będzie łatwiej trenować. Podkład w spraju - niezbędne gazety wokoło i wietrzone pomieszczenie. Mr. Surfacer - używałem tylko tego - świetny; oczywiście, zgodnie z wcześniejszą radą kolegi, gradacja jak najmniejsza czyli "numerek" jak największy - zatem Mr.Surfacer 1200. Pamiętaj - do wszystkiego możesz dojść sam, ale jeśli będziesz stosował nasze rady to do tych samych efektów dojdziesz znacznie szybciej, zostawiając po drodze zdecydowanie mniej ofiar... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 24 Stycznia 2015 Nie wiem, czy zamierzasz dokładać do niego blaszki ale skoro ma służyć li tylko do testów to blachy w postaci relingów i innych wystających elementów sobie odpuść - będzie łatwiej trenować. Podkład w spraju - niezbędne gazety wokoło i wietrzone pomieszczenie. Mr. Surfacer - używałem tylko tego - świetny; oczywiście, zgodnie z wcześniejszą radą kolegi, gradacja jak najmniejsza czyli "numerek" jak największy - zatem Mr.Surfacer 1200. Pamiętaj - do wszystkiego możesz dojść sam, ale jeśli będziesz stosował nasze rady to do tych samych efektów dojdziesz znacznie szybciej, zostawiając po drodze zdecydowanie mniej ofiar... wiem poddaje się waszym naukom mistrzowie co do blach to rozważam drzwi i relingi - zostało mi pół blachy japońskich relingów. W sumie amerykańskich nigdzie nie widzę, więc japońskie powinny się nadawać. Chyba nie było między nimi dużej różnicy? Zobaczymy jak będzie szła robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 24 Stycznia 2015 Share Napisano 24 Stycznia 2015 No jak chcesz już ten reling dać koniecznie to pamiętaj żeby go pomalować przed klejeniem. Później może być ciężko bez fukawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 24 Stycznia 2015 No jak chcesz już ten reling dać koniecznie to pamiętaj żeby go pomalować przed klejeniem. Później może być ciężko bez fukawki. Jednak nie będzie żadnych blach, te co mam sobie zachomikuje na potem szkoda mi Tamiya CA którego przy graf spee 1:350 trochę pójdzie. No i się wygadałem z pół metrowym niemiaszkiem Chwilowo brak czasu na dłubanie dopiero w następny weekend ruszę z budową. Czy przy skali 1:700 opłaca się zalewać bulaje clearfixem? Mam zamiar wiercić wiertłem 0,6 mm gdyż 0,5 mm się mnie nie słucha i się łamie Aczkolwiek domyślam się że w 1:350 bulaje i clearfix to standard pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 24 Stycznia 2015 Super Moderator Share Napisano 24 Stycznia 2015 przy graf spee 1:350 trochę pójdzie. No i się wygadałem z pół metrowym niemiaszkiemDoprawdy - nie rozumiem tej dziwnej maniery wśród wielu modelarzy trzymania swoich najbliższych planów w tajemnicy i skrywania tego do chwili założenia wątku warsztatowego.... Czemu to ma służyć? Budowania napięcia? Obawy przed zerżnięciem pomysłu przez kolegę? A taka dziwna zabawa w kotka i myszkę pomiędzy autorem a widzami to doprawdy - czasami jak w przedszkolu: "Powiedz nam" - "Nie powiem, zgadujcie" - "No dobra, zgadujemy; ale powiesz nam czy zgadliśmy?" - "Nie powiem, dowiecie się jak rozpocznę".... itd, itd... Czyż to nie wygląda jak w piaskownicy u maluchów? Dobra - może to efekt tego, że już trochę wiosen i zim mam na karku Może trzeba dać się młodzieży wyszumieć w tej kwestii... OK - to zostawiam piaskownicę i idę pogrzebać do warsztatu, gdzie śrubowkręt nie jest z plastiku Tylko błagam, nie pytajcie się mnie, co majstruję - dowiecie się w galerii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydercza Gała Napisano 24 Stycznia 2015 Share Napisano 24 Stycznia 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 24 Stycznia 2015 Nie zaśmiecać mi wątku bo będzie I spokój ma być bo nakabluję gdzie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 25 Stycznia 2015 Share Napisano 25 Stycznia 2015 szkoda mi Tamiya CA którego przy graf spee 1:350 trochę pójdzie. Oj tam. Ja kupuję klej Bond w trzech gęstościach i jest super. I za połowę ceny. Czy przy skali 1:700 opłaca się zalewać bulaje clearfixem? Ja tego nie robię z lenistwa. Mam zamiar się poprawić w tej kwestii przy Kirishimie i Yamato które są jeszcze w pudełkach. Wydaj mi się że będzie lepszy efekt. Mam zamiar wiercić wiertłem 0,6 mm gdyż 0,5 mm się mnie nie słucha i się łamie A czym wiercisz? Sporo zależy od wierteł i metody. Ja wymiękam przy wiertle 0.25. Do czasu Jeżeli nie masz to kup sobie wiertareczkę ręczną. Takie mosiężne są najlepsze. A wiertła szukaj z firmy Baldon. Są porządnie zaostrzone co przy tech średnicach jest bardzo istotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2015 A czym wiercisz? Sporo zależy od wierteł i metody. Ja wymiękam przy wiertle 0.25. Do czasu Jeżeli nie masz to kup sobie wiertareczkę ręczną. Takie mosiężne są najlepsze. A wiertła szukaj z firmy Baldon. Są porządnie zaostrzone co przy tech średnicach jest bardzo istotne. ręcznie, mam taki mały uchwyt od wiertarki. Zapinam wiertełko i wykonuję kuliste ruchy nadgarstkiem co do firmy wierteł to nie wiem ojciec jest tokarzem i z pracy przynosi, ale są hartowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2015 ale twardy ten plastik, bulaje się masakrycznie wierci, dodatkowo igłą trzeba kanalik robić żeby się wiertło nie zsuwało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2015 no to zaczynamy relację z budowy. Przez moment był pomysł żeby ciągnąc dwa wątki jednocześnie ale dla dobra drugiego modelu lepiej nie na początek tradycyjnie i nic nowego bulaje niestety przegrałem z rozładowaną baterią od wkrętarki trzeba będzie dokończyć wieczorem i przeszlifować papierem. Parę dziurek mi się omsknęło wkleiłem dziobową część pokładu. Ma ktoś pomysł jak to zaszpachlować żeby imitacji deskowania nie popsuć? i jak wywiercić "jajkowatą" kluzę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drozdek Napisano 27 Stycznia 2015 Share Napisano 27 Stycznia 2015 Jeśli chodzi o szpachlowanie to zaklej taśmą maskującą imitację deskowania jak najbliżej otworu do którego będziesz nakładał szpachlę. A co do kluz to ja w swoim Musashi "wierciłem" skalpelem z długim ostrzem, możesz spokojnie końcówką ostrza skrobać wykonując łuk i w ten sposób powoli i w miarę dokładnie zrobisz otwór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2015 że tak powiem części zostawiają bardzo wiele do życzenia, prawie wszędzie są ślady po wypychaczach, jak nie wypukłe to wklęsłe, nawet na kadłubie, o czym świadczy schnąca szpachla od razu widać że to nie tamiya ani revell, ale w sumie świetny i tani model do szlifowania umiejętności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BALROG Napisano 27 Stycznia 2015 Share Napisano 27 Stycznia 2015 i jak wywiercić "jajkowatą" kluzę? kup sobie pilniki iglaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ganjavir Napisano 27 Stycznia 2015 Share Napisano 27 Stycznia 2015 ... szlifowania umiejętności ... Dosłownie Mam BB-48 i też jest uciążliwa. Szczeliny pomiędzy pokładem a burtami zalewam cudem o nazwie Mr. Dissolved Putty. Delikatnie miejsce po miejscu starą igłą od aero. I nie zostaje za wiele śladu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2015 Szczeliny pomiędzy pokładem a burtami zalewam cudem o nazwie Mr. Dissolved Putty. Delikatnie miejsce po miejscu starą igłą od aero. I nie zostaje za wiele śladu. u mnie nie ma szczeliny tylko jest jopa na pół kadłuba, albo pasuje przód albo tył no to teraz będę oryginalny i zrobię coś czego nikt nie zrobił w tym dziale albo i w ogóle na forum - relacja w postaci wierszu a potem słit focia z postępu Z zawodu jestem urbanistą, W każdym razie nie artystą, Wiertłem bulaje zrobiłem, Się przy tym nieźle spociłem, Średnicy 0.6 użyłem, Nowych 0,5 nie nabyłem, Kluzy wkrętarką zrobiłem, Złamane 0,75 wyrzuciłem, Podstawkę również wystrugałem, I ją na czarno pomalowałem, Surfacerem nie psiknąłem, Ze sklepu go nie wziąłem, Sidoluxu nie użyłem, Bo tabliczkę spartoliłem, Eurocenta też przygotowałem Pastą do zębów wypolerowałem, Kadłub wstępnie przymierzyłem, I sie nieźle ...... (cenzura) Już znudziło się mi rymowanie Zobaczymy co dalej się stanie Huston mamy problem z tabliczką. Malowałem 000 górne napisy i wyszło do bani W sumie "Arizona" też niewiele lepiej z tym że tu zastosowałem mix produktów bez konserwantów 0, 00 i 000. Doradzi ktoś jak to namalować? W sumie to z górnych napisów bym zrezygnował a dolne taśmą dookoła zamaskował i pomalował jakimś gigantem 4 lub 6 z tym że maskowanie tego to będzie tragedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 27 Stycznia 2015 Super Moderator Share Napisano 27 Stycznia 2015 Fakt - tabliczka wygląda beznadziejnie.... Powiem tak: jak chcesz się doskonalić w sztukach modelarskich to owa tabliczka jest do tego świetnym materiałem - maluj tak długo aż NAM się spodoba - wówczas będziesz wiedział, że jest dobrze... Maluj, zmywaj, maluj, zmywaj, szukaj najlepszego sposobu dla siebie, maluj, zmywaj i aż do skutku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2015 Jutro nalepię parę pasków taśmy modelarskiej i się pobawię żyletką. A jak by użyć tego w plynie do maskowania? Tylko zapomniałem jak to się nazywa :p i czy ogólnie opłaca się to kupować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Stycznia 2015 Share Napisano 27 Stycznia 2015 Jutro nalepię parę pasków taśmy modelarskiej i się pobawię żyletką. A jak by użyć tego w plynie do maskowania? Tylko zapomniałem jak to się nazywa :p i czy ogólnie opłaca się to kupować? Maskol. Na pewno trudniej byloby nim zamaskowac niz pedzlem pomalowac ;) Ja bym zamalowal to na czarno i sprobowal suchym pedzlem wyciagnac zlote litery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taltos1 Napisano 27 Stycznia 2015 Share Napisano 27 Stycznia 2015 Maskol. Na pewno trudniej byloby nim zamaskowac niz pedzlem pomalowac ;) Ja bym zamalowal to na czarno i sprobowal suchym pedzlem wyciagnac zlote litery. Też bym użył techniki suchego pędzla. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2015 Też bym użył techniki suchego pędzla Pozdrawiam górne napisy to bym nawet zeszlifował bo tego się nie da pomalować trzeba sie przespać z tabliczką parę dni I co do koloru to nie jest złoty tylko insignia yellow A27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 28 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 28 Stycznia 2015 jakiej grubości powinna być linia wodna? 2 czy 3 mm? of course nie ma i trzeba samemu wyrzeźbić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.