Skocz do zawartości

Arizona 1:700 Hobby Boss


krzysiek1990rtk

Rekomendowane odpowiedzi

Długo się zastanawiałem czy po poprzednich doświadczeniach warsztatowych założyć kolejny ale jednak się przemogłem.

Zdecydowała o tym chęć nauki pod okiem doświadczonych modelarzy oraz zawartość pewnego pudełka z plastikiem które przyjdzie razem z ariozną - ponad pół metrowy niemiaszek , który zatonął w grudniu 39 bardzo daleko od Polski - kto zna historię kriegsmarine już wie o czym mówię a kto nie zna to może poczekać albo poszukać .

 

Wracając do bohatera tego zacnego warsztatu dla 99,9% modelarzy arizona od HB w 1:700 jest złomem - dla mnie też ale potrzebuje owy złom do testów (weathering, sido pędzlem, podkład w sprayu)

 

Co do malowania to Arizona ma mocno ograniczony budżet, gdyż po co inwestować w farby jak coś idzie do testów zdecydowałem się na urozmaicenie w postaci czerwonych topów wież artylerii

 

arizona_zpsgqe6ntuo.jpg

 

kolorki jakie wybrałem to

 

spód kadłuba oraz top wież -XF 9

główny kolor - XF 24 -tutaj pomógł wątek Seby77 gdyż co do malowania arizony to jest jedna wielka zadyma jak podczas niejednych derbów

pokład - tutaj się waham między XF - 55 a Pactrą A96 (washa chce zrobić)

linia wodna - Pactra A46

górna część nadbudówek - Pactra A47

kotwice, łańcuchy - Pactra A75

śruby - Pactra A72

 

A teraz parę pytań bo niezbędny będzie zakup paru klamotów. Żeby nie zadawać 50 pytań zadam 2 z podpunktami.

 

1. Sidolux

- jaki? drewno, PCV, marmur? przekopując neta nie znalazłem konkretnej odpowiedzi

-rozcieńczać czy nie? jak tak to czym? czytałem że można wodą ale i można prosto z puchy

- da się nakładać sidolux pędzlem czy nie bardzo?

 

2. Podkład w sprayu

- niezbędne przy malowaniu pędzlem czy można obejść się bez?

- który lepszy? tamiya czy gunze?

- o co chodzi z tą gradacją? 500, 1200 i itd. Jest jakaś widoczna róznica?

- z jakiej odległości psikać? na oko tak z 30 cm ?

-jak duży jest strumień farby? bo nie wiem czy mam już gazety zbierać

 

chyba tyle na początek reszta wyjdzie w praniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 129
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

E tam od razu złom. Wypraski są niezłe. To że w planach nie leży to inna sprawa...

1. Co do sido to ja mam do PCV i Linoleum. Jeszcze nie miałem potrzeby go rozcieńczać nawet do aero. Pędzlem się da i to też prosto z puchy:] Ale masz teraz miejsce prób to sprawdzaj.

2. Z podkładem to różnie mawiają. Pod aero nie widzę inaczej ale pod pędzel znam modelarzy którzy "jadą bez". Zależy od farby. Pod pactre którą masz zamiar użyć bym dal. Gunze czy Tamka? Obojętnie. Pierwszy surfacer miałem z tamki i też w sprayu. Fajny ale drogo wychodzi. Teraz mam mr. surfacery różne i też jest dobry. Ale to musisz już psiknąć. Gradacja jest bardzo istotna. Im niższa tym grubsze "ziarenka". Możesz to porównać do papieru ściernego. Jeżeli chcesz pozostać przy jedynej słusznej skali 1/700 to polecam 1200 i więcej. Nie pogubi detali na wypraskach. Samo malowanie sprayem to już zobaczysz. Podstawowa zasada pozostaje bez zmian: lepiej dwie warstwy niż jedna gruba i zaciek:] Gazety przygotuj bo strumień jest raczej duży. A zostaje trudny do zmycia nalot.

 

Póki co tyle. W razie czego pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Nie wiem, czy zamierzasz dokładać do niego blaszki ale skoro ma służyć li tylko do testów to blachy w postaci relingów i innych wystających elementów sobie odpuść - będzie łatwiej trenować.

 

Podkład w spraju - niezbędne gazety wokoło i wietrzone pomieszczenie. Mr. Surfacer - używałem tylko tego - świetny; oczywiście, zgodnie z wcześniejszą radą kolegi, gradacja jak najmniejsza czyli "numerek" jak największy - zatem Mr.Surfacer 1200.

 

Pamiętaj - do wszystkiego możesz dojść sam, ale jeśli będziesz stosował nasze rady to do tych samych efektów dojdziesz znacznie szybciej, zostawiając po drodze zdecydowanie mniej ofiar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy zamierzasz dokładać do niego blaszki ale skoro ma służyć li tylko do testów to blachy w postaci relingów i innych wystających elementów sobie odpuść - będzie łatwiej trenować.

 

Podkład w spraju - niezbędne gazety wokoło i wietrzone pomieszczenie. Mr. Surfacer - używałem tylko tego - świetny; oczywiście, zgodnie z wcześniejszą radą kolegi, gradacja jak najmniejsza czyli "numerek" jak największy - zatem Mr.Surfacer 1200.

 

Pamiętaj - do wszystkiego możesz dojść sam, ale jeśli będziesz stosował nasze rady to do tych samych efektów dojdziesz znacznie szybciej, zostawiając po drodze zdecydowanie mniej ofiar...

 

wiem poddaje się waszym naukom mistrzowie

co do blach to rozważam drzwi i relingi - zostało mi pół blachy japońskich relingów. W sumie amerykańskich nigdzie nie widzę, więc japońskie powinny się nadawać. Chyba nie było między nimi dużej różnicy? Zobaczymy jak będzie szła robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak chcesz już ten reling dać koniecznie to pamiętaj żeby go pomalować przed klejeniem. Później może być ciężko bez fukawki.

 

Jednak nie będzie żadnych blach, te co mam sobie zachomikuje na potem szkoda mi Tamiya CA którego przy graf spee 1:350 trochę pójdzie. No i się wygadałem z pół metrowym niemiaszkiem

 

Chwilowo brak czasu na dłubanie dopiero w następny weekend ruszę z budową.

 

Czy przy skali 1:700 opłaca się zalewać bulaje clearfixem? Mam zamiar wiercić wiertłem 0,6 mm gdyż 0,5 mm się mnie nie słucha i się łamie

 

Aczkolwiek domyślam się że w 1:350 bulaje i clearfix to standard pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
przy graf spee 1:350 trochę pójdzie. No i się wygadałem z pół metrowym niemiaszkiem
Doprawdy - nie rozumiem tej dziwnej maniery wśród wielu modelarzy trzymania swoich najbliższych planów w tajemnicy i skrywania tego do chwili założenia wątku warsztatowego.... Czemu to ma służyć? Budowania napięcia? Obawy przed zerżnięciem pomysłu przez kolegę? A taka dziwna zabawa w kotka i myszkę pomiędzy autorem a widzami to doprawdy - czasami jak w przedszkolu: "Powiedz nam" - "Nie powiem, zgadujcie" - "No dobra, zgadujemy; ale powiesz nam czy zgadliśmy?" - "Nie powiem, dowiecie się jak rozpocznę".... itd, itd... Czyż to nie wygląda jak w piaskownicy u maluchów? Dobra - może to efekt tego, że już trochę wiosen i zim mam na karku Może trzeba dać się młodzieży wyszumieć w tej kwestii...

 

OK - to zostawiam piaskownicę i idę pogrzebać do warsztatu, gdzie śrubowkręt nie jest z plastiku Tylko błagam, nie pytajcie się mnie, co majstruję - dowiecie się w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda mi Tamiya CA którego przy graf spee 1:350 trochę pójdzie.

 

Oj tam. Ja kupuję klej Bond w trzech gęstościach i jest super. I za połowę ceny.

 

 

Czy przy skali 1:700 opłaca się zalewać bulaje clearfixem?

 

Ja tego nie robię z lenistwa. Mam zamiar się poprawić w tej kwestii przy Kirishimie i Yamato które są jeszcze w pudełkach. Wydaj mi się że będzie lepszy efekt.

 

Mam zamiar wiercić wiertłem 0,6 mm gdyż 0,5 mm się mnie nie słucha i się łamie

 

A czym wiercisz? Sporo zależy od wierteł i metody. Ja wymiękam przy wiertle 0.25. Do czasu Jeżeli nie masz to kup sobie wiertareczkę ręczną. Takie mosiężne są najlepsze. A wiertła szukaj z firmy Baldon. Są porządnie zaostrzone co przy tech średnicach jest bardzo istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A czym wiercisz? Sporo zależy od wierteł i metody. Ja wymiękam przy wiertle 0.25. Do czasu Jeżeli nie masz to kup sobie wiertareczkę ręczną. Takie mosiężne są najlepsze. A wiertła szukaj z firmy Baldon. Są porządnie zaostrzone co przy tech średnicach jest bardzo istotne.

 

ręcznie, mam taki mały uchwyt od wiertarki. Zapinam wiertełko i wykonuję kuliste ruchy nadgarstkiem

co do firmy wierteł to nie wiem ojciec jest tokarzem i z pracy przynosi, ale są hartowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zaczynamy relację z budowy. Przez moment był pomysł żeby ciągnąc dwa wątki jednocześnie ale dla dobra drugiego modelu lepiej nie

na początek tradycyjnie i nic nowego bulaje niestety przegrałem z rozładowaną baterią od wkrętarki trzeba będzie dokończyć wieczorem i przeszlifować papierem. Parę dziurek mi się omsknęło

 

DSCN0009%20Kopiowanie_zps2qpz45at.jpg

 

wkleiłem dziobową część pokładu. Ma ktoś pomysł jak to zaszpachlować żeby imitacji deskowania nie popsuć?

 

DSCN0006%20Kopiowanie_zps8j2xqpf0.jpg

 

i jak wywiercić "jajkowatą" kluzę?

 

DSCN0007%20Kopiowanie_zpsu5qzksv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o szpachlowanie to zaklej taśmą maskującą imitację deskowania jak najbliżej otworu do którego będziesz nakładał szpachlę. A co do kluz to ja w swoim Musashi "wierciłem" skalpelem z długim ostrzem, możesz spokojnie końcówką ostrza skrobać wykonując łuk i w ten sposób powoli i w miarę dokładnie zrobisz otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że tak powiem części zostawiają bardzo wiele do życzenia, prawie wszędzie są ślady po wypychaczach, jak nie wypukłe to wklęsłe, nawet na kadłubie, o czym świadczy schnąca szpachla

od razu widać że to nie tamiya ani revell, ale w sumie świetny i tani model do szlifowania umiejętności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczeliny pomiędzy pokładem a burtami zalewam cudem o nazwie Mr. Dissolved Putty. Delikatnie miejsce po miejscu starą igłą od aero. I nie zostaje za wiele śladu.

u mnie nie ma szczeliny tylko jest jopa na pół kadłuba, albo pasuje przód albo tył

no to teraz będę oryginalny i zrobię coś czego nikt nie zrobił w tym dziale albo i w ogóle na forum - relacja w postaci wierszu a potem słit focia z postępu

 

Z zawodu jestem urbanistą,

W każdym razie nie artystą,

Wiertłem bulaje zrobiłem,

Się przy tym nieźle spociłem,

Średnicy 0.6 użyłem,

Nowych 0,5 nie nabyłem,

Kluzy wkrętarką zrobiłem,

Złamane 0,75 wyrzuciłem,

Podstawkę również wystrugałem,

I ją na czarno pomalowałem,

Surfacerem nie psiknąłem,

Ze sklepu go nie wziąłem,

Sidoluxu nie użyłem,

Bo tabliczkę spartoliłem,

Eurocenta też przygotowałem

Pastą do zębów wypolerowałem,

Kadłub wstępnie przymierzyłem,

I sie nieźle ...... (cenzura)

Już znudziło się mi rymowanie

Zobaczymy co dalej się stanie

 

DSCF1179_zpsor2oukra.jpg

 

Huston mamy problem z tabliczką. Malowałem 000 górne napisy i wyszło do bani W sumie "Arizona" też niewiele lepiej z tym że tu zastosowałem mix produktów bez konserwantów 0, 00 i 000. Doradzi ktoś jak to namalować?

W sumie to z górnych napisów bym zrezygnował a dolne taśmą dookoła zamaskował i pomalował jakimś gigantem 4 lub 6 z tym że maskowanie tego to będzie tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Fakt - tabliczka wygląda beznadziejnie....

 

Powiem tak: jak chcesz się doskonalić w sztukach modelarskich to owa tabliczka jest do tego świetnym materiałem - maluj tak długo aż NAM się spodoba - wówczas będziesz wiedział, że jest dobrze... Maluj, zmywaj, maluj, zmywaj, szukaj najlepszego sposobu dla siebie, maluj, zmywaj i aż do skutku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro nalepię parę pasków taśmy modelarskiej i się pobawię żyletką.

 

A jak by użyć tego w plynie do maskowania? Tylko zapomniałem jak to się nazywa :p i czy ogólnie opłaca się to kupować?

Maskol.

Na pewno trudniej byloby nim zamaskowac niz pedzlem pomalowac ;)

Ja bym zamalowal to na czarno i sprobowal suchym pedzlem wyciagnac zlote litery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.