Skocz do zawartości

F/A-18F Super Hornet 1/32 TRUMPETER


duju69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w moim pierwszym warsztacie. Zacznę może od trochę dużej skali ale co tam Wybrałem model Trumpetera bo nie ma alternatywy dla Super Horneta w tej skali (wersja C jakoś nie podoba mi się), oraz co tu dużo mówić dla wersji malowania jakie daje ten model.

 

Dokupiłem do niego blaszki edka z wersji E ale będę pasować. Resztę zamierzam waloryzować na własną rękę.

I teraz ważna kwestia, jeśli chodzi o wzorowanie się na oryginale będzie ona tylko z grubsza, jestem na razie za słabym modelarzem aby zajmować się dokładnym odtworzeniem wszystkich szczegółów modelu.

Co do samego modelu niema jakoś szału z detalami ze spasowaniem z tego co przeczytałem jest też różnie. Przynajmniej ilość dostępnego uzbrojenia jest tutaj ogromna.

 

Powoli będę coś już dłubał, ale z samym warsztatem ruszę na poważnie dopiero na początku marca, bo na razie muszę uporządkować sprawy osobiste.

 

31bf46a8d3e24d04.jpg

 

e5ec3647a042c76c.jpg

 

70e5eafd38044ddf.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz większą mam ochotę rozpocząć swojego Horneta
A ja swojego nie, po A-10 chyba sobie odpocznę od modeli Trumpetera, przynajmniej tych latających.

Ale z przyjemnością będę tu zaglądał. Ciekaw jestem jak Trumpek sobie poradził z tym modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam

 

 

Od początku ten mój warsztat jest jakiś pechowy. Najpierw brak czasu a potem rozwaliłem rękę w pracy i nic nie dało się robić, teraz znowu coś jest nie tak z kompresorem, a konkretnie z wężykiem powietrza, pojawia się w nim woda. A sam wyjściówka do której dokręcam wężyk jest sucha, jeśli ktoś coś wie to proszę o info ....

 

A jeśli chodzi o sam warsztat to w ciągu tygodnia, posklejałem elementy kabiny i część pomalowałem, zacząłem dłubać przy silnikach oraz wlotach powietrza.

Pododawałem kabelki, blaszki edka oraz paski polistyrenu do kabiny, oraz tej części za drugim fotelem operatora uzbrojenia. I z czego jestem najbardziej dumny to z wykończenia komór podwozia.

Aczkolwiek nie wzorowałem się konkretnie na żadnym oryginale, więc mało jest odwzorowany.

 

44138392670874879616.jpg

 

13266284758566976775.jpg

 

98317938528518100706.jpg

 

49286281701163495017.jpg

 

77029517598823866687.jpg

 

41362070954232533090.jpg

 

Jeśli ktoś ma jakiś dobry sposób żeby to po szpachlować i potem oszlifować to czekam na propozycje. Bo powiem szczerze że przeraża mnie ten element pracy

 

 

67508940017328851407.jpg

 

 

Niestety aktualizacje nie za często będę dodawał, bo ostatnio strasznie mało mam czasu na modelarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne te komory podwozia.

Te kolorowe kabelki to już był kolorowe, czy tak pięknie je pomalowałeś?

Jakiej one są grubości.

 

Co do szlifowania i szpachlowania wlotów powietrza, to możesz użyć mojej metody, aczkolwiek nie jest to raczej tylko mój wynalazek.

Pamiętaj też, że te miejsca łączenia widać tylko z przodu wlotów, dalej już ich widać nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bardziej prostszy sposób na takie powierzchnie, szpachla i zmywacz do paznokci (bezacetonowy) i zdecydowanie mniej szlifowania. Kabelki przy tej skali zapewne słuchawkowe albo ze skrętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komory będę jeszcze malowane na biało. Te kolorowe kabelki to jest rozcięty kabel stosowany przy czujkach ruchu alarmu. A te miedziane są grubości 1,5 mm.

 

Solo ja już używałem szpachlowa cyjanoakrylami. Ale jakoś ten mój debonder słabo ściera ( w zasadzie wcale ) a używam womodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam

 

 

Temat jeszcze nie umarł . Nie miałem za bardzo czasu ostatnio, dopiero w święta udało mi się poskrobać, pokleić pomalować itp...

Skleiłem część kabiny oraz fotele z blaszkami edka. Sam kokpit jest oczywiście luźno interpretowany rzeczywistością.

Znalazłem też sposób na te wloty, co prawda trzeba poczekać i kosztuje ale sporo nerwów zaoszczędzę:

 

http://www.ebay.com/itm/1-32-F-A-18E-F-G-SUPER-HORNET-SEAMLESS-INTAKE-SET-for-Trumpeter-/221735059406

 

Fotele oraz kabina:

 

77342953703183078012.jpg

 

55834444139151775287.jpg

 

57877034121401128534.jpg

 

75556553052674300776.jpg

 

44164024618661848905.jpg

 

68572789861428146173.jpg

 

94653293395438676151.jpg

 

99041581683663050963.jpg

 

 

Mam natomiast problem z aero ( paasche VL oraz kompresor ADLER AD-4000). Po jakiś 5-10 min malowania w farbie pojawia się woda, dodam że aero czyszczę regularnie a skrapiacz przy kompresorze jest systematycznie osuszany. Do tej pory nie miałem z tym problemu. Jeśli coś ktoś wie na ten temat to proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to wygląda.

Szczególne wrażenie robią fotele - ta siateczka na oparciu to jakaś blaszka, czy co?

Bardzo mi się ta kabinka podoba, choć w paru miejscach przesadziłeś trochę z suchym pędzlem.

Te pasy zwisające z zagłówka powinny także nieco zwisać, a nie być tak ściśle przyklejone do powierzchni fotela.

Ale to w sumie drobiazgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisa - w wężyku była woda ale po osuszeniu pojawiła się z powrotem właśnie po około 5-10min i tak w kółko.

 

solo - ta siateczka to blaszka fot, a suchego pędzla tak bardzo nie widać, po prostu lampa tak to uwidoczniła.

A co do pasów to fakt masz rację, jakoś tak głupio to przeoczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nadal nie udało mi się rozwiązać problemu z aero. Dlatego postanowiłem kupić jeszcze jeden (i tak miałem to w planach ale na później). Paschee ma niestandardowy gwint mocowania wężyka więc nie mogę dokręcić zwykłego na 1/8 cala z wbudowanym odwadniaczem, a odpowiednia przejciówka (istnieje taka) jest praktycznie nie do dostania. W każdym razie ja nie znalazłem.

 

Więc moje pytanie jest takie, który z niżej wymienionych aero jest lepszy:

 

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Spray-Work-HG-III.html

 

czy:

 

http://www.mojehobby.pl/products/PS-289-Mr.-Procon-Boy-WA-Platinum-0.3-mm-ver.2.html

 

Raczej nie myślę aby kupować oryginalną Iwate czy jakiś aero firmy H&S, na razie to jeszcze mimo wszytko za drogie sprzęciory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze oba aerografy które wymieniłeś są świetne .Mam je oba , ale jeśli już miałbym wybrać to gunza procona ver.2.Prawda jest taka ze zarówno Iwata, Gunze i Tamiya produkowane są w tej samej fabryce więc wykonanie wszystkich i jakosć malowania wogóle nie odbiega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze oba aerografy które wymieniłeś są świetne .Mam je oba , ale jeśli już miałbym wybrać to gunza procona ver.2.Prawda jest taka ze zarówno Iwata, Gunze i Tamiya produkowane są w tej samej fabryce więc wykonanie wszystkich i jakosć malowania wogóle nie odbiega.

 

Dzięki za odpowiedź. Generalnie skłaniałem się ku Gunze ale teraz mam dodatkowo info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze paasche talon za jakeis 320-330 zl z przesylka

kupilem taki miesiac temu i jestem mega zadowolony - bardziej niz z h@s ktorego uzywalem dluzszy czas

 

http://www.amazon.com/Paasche-TG-2L-Airbrush-Accessories/dp/B0017IFL4E/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1429524371&sr=8-5&keywords=paasche+airbrush

 

Jeśli wiesz gdzie kupić złączkę z gwintu paasche na 1/8 (standard iwata) to wezmę go pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam nie bezposrednie polaczenie a szyblozlaczke -do kupienia np na http://www.fine-art.com.pl/category/zlacza-i-redukcje-szybkozlacza

sam takie uzywam i ostatnią kupowalem wlasnie tam

w razie watpliwosci mozna do nuch zadzwonic - i dopytac - jak uprzesz sie na polaczenie stale ( choc nie polecam ) poszukaj w ofercie http://skleptechniczny.pl/

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam

 

Dzisiaj dotarła do mnie paczka z USA, z żywicznymi wlotami powietrza firmy Rhino Modelworks. Jakość wykonania dobra, teraz wystarczy tylko wyciąć stare oraz wkleić nowe. Ale lepsze to nić bawić się w szpachlowanie i szlifowanie w środku oryginalnych (źle pasujących na dodatek) wlotów.

 

Obecnie prace posuwają się h***** acz stabilnie. Wybrałem konfiguracje uzbrojenia do osiemnastki, i powoli je wykonuje:

 

Jeden zbiornik paliwa pod kadłubem, 2x AIM-9X, 2x AIM-120C, 2x AGM-84A, 2x AGM-84E.

Nie wiem czy kiedykolwiek F-18 miał taką konfigurację, ale mnie się strasznie podoba.

 

28927963646903719535.jpg

 

85713809101032056773.jpg

 

Na koniec pytanie z czego ( i jak ) wykonać części optyczne celownika AN/AAQ-25 Lantrin ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam

 

Praca idzie do przodu, przez ostanie 2 tygodnie zdecydowanie zwiększyłem intensywność działań. Pokleiłem i poszpachlowałem:

powierzchnie sterowne, uzbrojenie, klapy. Przykleiłem skrzydła do kadłuba oraz wkleiłem wloty powietrza oraz wydzierałem linie podziału, oraz wykonałem silniki.

 

Obecnie sklejam kadłub w jedną całość, oraz pracuje już przy dyszach oraz goleniami podwozia i z wiązanymi z nimi dodatkami(klapy wszelkie siłowniki).

 

89403004767987263728.jpg

 

30703173475565807480.jpg

 

27566187035983582184.jpg

 

27867103841790603986.jpg

 

02262151064922639103.jpg

 

23682711179946018744.jpg

 

Całkowicie wykonałem także przedziały z awioniką, niestety zdjęcie nie oddaje ich w pełni, na żywo wyglądają lepiej.

Przynajmniej dla mnie

 

13217572457722401021.jpg

 

86400330020445390149.jpg

 

 

 

Na koniec pasowanie ogólne całości na "taśmę"

 

35861394881098663585.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zakończyłem walkę z tym modelem (no może nie dokładnie składałem wersję E) z pudełka, wloty faktycznie dały mi trochę w kość ale mam wrażenie, że dla Trumpka to norma.

 

Bardzo jestem ciekawy efektu ostatecznego, zapowiada się bardzo ciekawie i bogato z tymi wnękami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.