Jump to content

He-112 P(Polski) 1/72 Heller/Encore +Italeri


spiton
 Share

Recommended Posts

To mój najnowszy projekt "What if"

 

Zawsze mnie intrygował ten samolot. Heinkel znany z wysmakowanych konstrukcji, po chyba 10 prototypach He 112, zafundował temu samolotowi malutkie choć wysmakowane skrzydło, i paskudny-prostokątny,przerosniety zupełnie nie pasujący do skrzydeł ogon. Ponadto, samolot cierpiał na niedostatek mocy. Silnik Junkersa dający moc około 700 KM nie był silnikiem myśliwce przełomu lat 30- i 40. Dlatego w tym projekcie, zmieniam obrys ogona, i montuje silnik DB-601.

Piloci latający na He-112 B mówili, ze to Rolls- Royce z kiepskim silnikiem. Mój ma byc po prostu Rolls Roycem ,-)).

Bedzie oczywiście w polskich barwach. Jest to dosyć realna możliwość, bowiem He-112 był samolotem eksportowym. Wynikało to z mocnej pozycji Messerschmitta na rynku Niemieckim. Na myśliwiec Heinkla na tym rynku po prostu nie było miejsca.

 

 

0c9fb8b9deef52fc.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pytanie czy zerżnięty żywcem przód kadłuba z konstrukcji Messerschmitta z lat późniejszych to dobry pomysł? No i gdzie chłodnice?

Konstrukcja Willego wygrała również z powodów swojej prostoty i taniości. To eliptyczne skrzydło było bardzo czasochłonne w produkcji i być może kanciaty statecznik poziomy usiłował zmniejszyć minimalnie nakład pracy. Dla własności lotnych skrzydło eliptyczne jest najlepsze, ale jego przewaga nad trapezowym jest minimalna. Czesi w B.135 zrezygnowali z eliptycznej krawędzi natarcia i ja też bym z niej zrezygnował w He-112. I zamontował tak jak w Bf 109 sloty.

Link to comment
Share on other sites

Chłodnica.

Zastanawiałem się czy zrobić ją pod skrzydłem, czy skrzydłami, czy pod kadłubem jak w samolotach sowieckich czy Mustangu. Rozważałem też w układzie podobnym do Typhoona. I ostatecznie wylądowała pod kadłubem jak w Mustangu.

Link to comment
Share on other sites

Ale mi wychodzi zgrabny samolocik ,-))

Skrzydła sa w miare grube. Spokojnie zmieszcza sie po dwa MG/151/20 + jedno MG151/2 strzelajace przez blok silnika i dwa nkmy, albo kmy .. dawałoby spora, jesli nie ogromna siłe ognia ,-))) Jest MOC ,-))

 

919798e64ace7698.jpg

 

6731a3708caf3e55.jpg

 

a729c2b6f42c2932.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej, koledzy, komentować proszę, po co ja się tak z ta relacja gimnastykuję ? ,-))

 

Co jakis czas pryskam model srebrym sprayem. Mam taki spray Tamki, który jest do bani, ale ma ta zalete, ze nie robi twardej powłoki tak jak surfacery. Twarda powłoka bardzo utrudnia szlifowanie i piłowanie.

 

be8a06da685e9f69.jpg

 

67f67ca1722c2cf1.jpg

 

4208d9a4c4826373.jpg

 

37665210f6c95d55.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to ten odkurzacz za bardzo odstaje od reszty bryły i wygląda też jakby celował trochę w duł, a nie wzdłuż osi samolotu. Ogólnie wygląda jakby miał zostawiać spory ślad aerodynamiczny. W Mustangu ten wlot jest w sumie dość dyskretny. Srebrna farba chyba wyraźnie pokazuje, że do gładkości jeszcze brakuje.

Link to comment
Share on other sites

Bartek, sakramencki kudłaczu. nie dostrzegasz jaka to teutońska bestia ! Pełna niemieckiej gracji ,-)) do gładkości jeszcze trochę brakuje, ale wcale nie jest tak daleko ,-)) A "suszara" wygląda fajnie. Lubie takie chłodnice .Pewnie jej aerodynamika pozostawia dużo do życzenia, ale i tak fajnie wygląda w połączeniu ze skrzydłem w kształcie W.

Link to comment
Share on other sites

Sam pomysł z takim usytuowaniem jest w deche. wiem, że strugając model nie jest łatwo sprawić, że od razu wyjdzie najlepiej jak się da. Nie mówię, że jest tragedia - jest spoko. Tylko z technicznego punktu widzenia lepiej byłoby jakby był podciągnięty bardziej. Ale to nie problem

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście racja. Niemniej takie budowanie ma pewne ograniczenia. Gdybym projektował taki samolot na kompie to bym sobie dopracowywał bryłę, a tak... popełnia się błędy ,-))

Niemniej bardzo mnie ten ulepek cieszy. Jest fotogeniczny, a z kabiną będzie jeszcze bardziej.

Musze mu wymyślić jakieś fajne -lekkie malowanko.

Link to comment
Share on other sites

ten He 112 P będzie na 100% polski . Myślę o jakimś szaro-szarym kamuflażu. Albo kamuflażu z frontu wschodniego. Albo z Afryki.

Link to comment
Share on other sites

Przekonałeś mnie. chyba oderwe. wzorowałem się na Me-410 i generalnie chodziło oto, zeby chłodnica oleju była blisko silnika. Nie bardzo wiem po co, ale czuje, ze to by było dobre ,-))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.