spiton Napisano 17 Marca 2015 Share Napisano 17 Marca 2015 To mój najnowszy projekt "What if" Zawsze mnie intrygował ten samolot. Heinkel znany z wysmakowanych konstrukcji, po chyba 10 prototypach He 112, zafundował temu samolotowi malutkie choć wysmakowane skrzydło, i paskudny-prostokątny,przerosniety zupełnie nie pasujący do skrzydeł ogon. Ponadto, samolot cierpiał na niedostatek mocy. Silnik Junkersa dający moc około 700 KM nie był silnikiem myśliwce przełomu lat 30- i 40. Dlatego w tym projekcie, zmieniam obrys ogona, i montuje silnik DB-601. Piloci latający na He-112 B mówili, ze to Rolls- Royce z kiepskim silnikiem. Mój ma byc po prostu Rolls Roycem ,-)). Bedzie oczywiście w polskich barwach. Jest to dosyć realna możliwość, bowiem He-112 był samolotem eksportowym. Wynikało to z mocnej pozycji Messerschmitta na rynku Niemieckim. Na myśliwiec Heinkla na tym rynku po prostu nie było miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 17 Marca 2015 Share Napisano 17 Marca 2015 Jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 17 Marca 2015 Share Napisano 17 Marca 2015 Pytanie czy zerżnięty żywcem przód kadłuba z konstrukcji Messerschmitta z lat późniejszych to dobry pomysł? No i gdzie chłodnice? Konstrukcja Willego wygrała również z powodów swojej prostoty i taniości. To eliptyczne skrzydło było bardzo czasochłonne w produkcji i być może kanciaty statecznik poziomy usiłował zmniejszyć minimalnie nakład pracy. Dla własności lotnych skrzydło eliptyczne jest najlepsze, ale jego przewaga nad trapezowym jest minimalna. Czesi w B.135 zrezygnowali z eliptycznej krawędzi natarcia i ja też bym z niej zrezygnował w He-112. I zamontował tak jak w Bf 109 sloty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 17 Marca 2015 Autor Share Napisano 17 Marca 2015 Chłodnica. Zastanawiałem się czy zrobić ją pod skrzydłem, czy skrzydłami, czy pod kadłubem jak w samolotach sowieckich czy Mustangu. Rozważałem też w układzie podobnym do Typhoona. I ostatecznie wylądowała pod kadłubem jak w Mustangu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 18 Marca 2015 Autor Share Napisano 18 Marca 2015 Ale mi wychodzi zgrabny samolocik ,-)) Skrzydła sa w miare grube. Spokojnie zmieszcza sie po dwa MG/151/20 + jedno MG151/2 strzelajace przez blok silnika i dwa nkmy, albo kmy .. dawałoby spora, jesli nie ogromna siłe ognia ,-))) Jest MOC ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 18 Marca 2015 Autor Share Napisano 18 Marca 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 19 Marca 2015 Autor Share Napisano 19 Marca 2015 Hej, koledzy, komentować proszę, po co ja się tak z ta relacja gimnastykuję ? ,-)) Co jakis czas pryskam model srebrym sprayem. Mam taki spray Tamki, który jest do bani, ale ma ta zalete, ze nie robi twardej powłoki tak jak surfacery. Twarda powłoka bardzo utrudnia szlifowanie i piłowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash Napisano 19 Marca 2015 Share Napisano 19 Marca 2015 Jak dla mnie to ten odkurzacz za bardzo odstaje od reszty bryły i wygląda też jakby celował trochę w duł, a nie wzdłuż osi samolotu. Ogólnie wygląda jakby miał zostawiać spory ślad aerodynamiczny. W Mustangu ten wlot jest w sumie dość dyskretny. Srebrna farba chyba wyraźnie pokazuje, że do gładkości jeszcze brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 19 Marca 2015 Autor Share Napisano 19 Marca 2015 Bartek, sakramencki kudłaczu. nie dostrzegasz jaka to teutońska bestia ! Pełna niemieckiej gracji ,-)) do gładkości jeszcze trochę brakuje, ale wcale nie jest tak daleko ,-)) A "suszara" wygląda fajnie. Lubie takie chłodnice .Pewnie jej aerodynamika pozostawia dużo do życzenia, ale i tak fajnie wygląda w połączeniu ze skrzydłem w kształcie W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash Napisano 19 Marca 2015 Share Napisano 19 Marca 2015 Sam pomysł z takim usytuowaniem jest w deche. wiem, że strugając model nie jest łatwo sprawić, że od razu wyjdzie najlepiej jak się da. Nie mówię, że jest tragedia - jest spoko. Tylko z technicznego punktu widzenia lepiej byłoby jakby był podciągnięty bardziej. Ale to nie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 19 Marca 2015 Autor Share Napisano 19 Marca 2015 Oczywiście racja. Niemniej takie budowanie ma pewne ograniczenia. Gdybym projektował taki samolot na kompie to bym sobie dopracowywał bryłę, a tak... popełnia się błędy ,-)) Niemniej bardzo mnie ten ulepek cieszy. Jest fotogeniczny, a z kabiną będzie jeszcze bardziej. Musze mu wymyślić jakieś fajne -lekkie malowanko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 Marca 2015 Share Napisano 19 Marca 2015 Zęby tygrysa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 19 Marca 2015 Share Napisano 19 Marca 2015 a może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 19 Marca 2015 Autor Share Napisano 19 Marca 2015 ten He 112 P będzie na 100% polski . Myślę o jakimś szaro-szarym kamuflażu. Albo kamuflażu z frontu wschodniego. Albo z Afryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Marca 2015 Autor Share Napisano 20 Marca 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Marca 2015 Autor Share Napisano 20 Marca 2015 kombinuje z malowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Marca 2015 Share Napisano 20 Marca 2015 Ale fajnie wygląda. Taki sportowy trochę. Dodaj jakieś białe, drobne elementy. Elegancko wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 20 Marca 2015 Share Napisano 20 Marca 2015 A co to za dynks wystający z prawego skrzydła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Marca 2015 Share Napisano 20 Marca 2015 Pewnie odpływ wody z klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 20 Marca 2015 Share Napisano 20 Marca 2015 Pewnie odpływ wody z klimatyzacji. Czy raczej kanalizacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Marca 2015 Autor Share Napisano 20 Marca 2015 dyngs to chłodnica oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 20 Marca 2015 Share Napisano 20 Marca 2015 A czemu chłodnica oleju nie jest w tym samym kanale co chłodnica glikolu? Takie rozwiązanie, skądinąd znane w ił-2 to dobre może dla powolnych samolotów, a nie takich błyskawic jak He 112. 8-10km/h kradnie z Vmax. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Marca 2015 Autor Share Napisano 20 Marca 2015 Przekonałeś mnie. chyba oderwe. wzorowałem się na Me-410 i generalnie chodziło oto, zeby chłodnica oleju była blisko silnika. Nie bardzo wiem po co, ale czuje, ze to by było dobre ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Marca 2015 Autor Share Napisano 20 Marca 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Marca 2015 Autor Share Napisano 20 Marca 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.