Jump to content

Handley Page Halifax II mk Ia (Revell 1/72)


Ipkinss
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

W konkursie zimowym wystartuję z Halifaxem a konkretnie z Halifaxem II mk Ia od Revella. A o to inbox (sorry za nieostre zdjęcie jednej ramki):

 

8e5f3d1f672198d0m.jpgbfbce46df360d124m.jpg6df6ab1965797743m.jpg

44f2a9b8c3c64732m.jpgb0a55413a89300b6m.jpg0aa4c05005c43933m.jpg

1cab287bf5660ae2m.jpgb179f5498a947dbem.jpg

 

Będę się posiłkował żywicznym zestawem waloryzacyjnym Pavli, który zawiera całą część dziobową bombowca. Dokupiłem również kalkomanię Airmo z oznaczeniami 1586 Eskadry Specjalnego Przeznaczenia ponieważ chcę zrobić polskiego Halifaxa 'GR-A' z tej właśnie jednostki

 

50a397b5c5f0b083m.jpgc7dba00edee6dfd9m.jpg3eec88f5fd957711m.jpg

7c5a9adb3e1f1a43m.jpg52de3db4dd60116em.jpg

 

Prace nad modelem zacząłem od powycinania i wyszlifowania części żywicznych. Potem wyciąłem główne części modelu czyli: kadłub, skrzydła i usterzenie. Zacząłem spasowywać żywiczny nos i przymierzać wszystko na sucho. Na wstępie musiałem trochę podwyższyć ścianę za fotelem pilota...

A oto fotki z warsztatu:

 

52d38dcff3c53e56.jpg

 

e28992073466f490.jpg

 

fb5155a65fdd05be.jpg

 

58865c503bb57e4f.jpg

 

a2e32d98605d1fb9.jpg

 

f2092396018a729f.jpg

 

de36dba1a0a334b8.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zapowiada sie super. Wybrałeś sobie trochę dziwny model (stary matchbox) ale pewnie wiesz co robisz. A żywice i pomysł zrobienia go w polskich barwach, i to jeszcze eskadry specjalnej, jest świetny.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ipkinss mogę wiedzieć ile zapłaciłeś za kalki i zestaw Pavli i gdzie kupiłeś?? Bo mam w planach wykonać polskiego Halifaxa.

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na zdjęcie, mam wrażenie jakby jedna połówka kadłuba była krótsza od drugiej o jakieś 3-4 mm. Czy to wina żywic, czy złudzenie??

Pozdrawiam.

 

PS. Airfix jest moim zdaniem lepszym modelem. A wersja z gwiazdowymi silnikami, też była używana w polskiej eskadrze specjalnej. Ma fajne nity i dobre podwozie. Tak czy inaczej trzymam kciuki i jestem bardzo ciekaw jak Ci pójdzie.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Dzięki za komentarze i spieszę z odpowiedziami:

 

Ipkinss mogę wiedzieć ile zapłaciłeś za kalki i zestaw Pavli i gdzie kupiłeś??

 

Kalki kupiłem w sklepie jadar-model za chyba 20zł, a żywicę kupiłem tutaj http://www.ww-model.pl/main.php?tekst_made=25 za około 90zł (z przesyłką). Niestety widzę, że obecnie już nie mają tego zestawu na składzie, z moim też były lekkie opóźnienia bo ciężko było sprowadzić...

 

Patrząc na zdjęcie ,mam wrażenie jakby jedna połówka kadłuba była krótsza od drugiej o jakies 3-4 mm. czy to wina żywic, czy złudzenie??

 

Złudzenie. Po prostu żywiczne połówki "ześlizgnęły się" i jedna wystaje "bardziej"

 

A wersja z gwiazdowymi silnikami, tez była uzywana w polskiej eskadrze specjalnej

 

Nie do końca się zgadzam. W 1944 roku w lotach z zaopatrzeniem do Polski (także dla Powstania Warszawskiego) 1586 Eskadra używała Halifaxów II serii Ia oraz w niewielkiej ilości Halifaxów mk V (obie te wersje różniły się podwoziem).

 

Owszem, polskie jednostki używały Halifaxów z gwiazdowymi silnikami ale już w 1945 roku gdy dywizjony 301 i 304 otrzymały transportowe wersje Halifaxów (wersja CVIII) i używały ich aż do 1946 roku.

 

Tak na prawdę to przydałoby się mieć trzy polskie Halifaxy, bo oprócz wersji II mk Ia i CVIII był jeszcze Halifax Ic mk I. Na takim samolocie polska załoga (przydzielona do 138 brytyjskiego Dywizjonu Specjalnego Przeznaczenia ) wykonała pierwszy lot do Polski (z materiałami dla ZWZ) już w 1941 roku (w nocy z 7/8 listopada).

 

Uff alem się rozpisał sorry za "wymundrzanie się"

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem dużo złego na temat merytorycznej zgodności produktu Pavli z oryginałem, mówi się wręcz że zakup tego zestawu to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

 

Porównywałeś może ten zestaw z jakimiś wiarygodnymi źródłami

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

witam!

 

Słyszałem dużo złego na temat merytorycznej zgodności produktu Pavli z oryginałem, mówi się wręcz że zakup tego zestawu to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

 

Porównywałeś może ten zestaw z jakimiś wiarygodnymi źródłami Question

 

Zestaw nie jest rewelacyjny, a to głównie z powodu nieodwzorowania linii podziałowych na zewnętrznych częściach. Spasowanie również jest takie sobie ale to już mniejszy problem. Ogólnie błędów nie ma. Jedynym jaki rzucił mi się w oczy to zła "podstawa" siedziska radiooperatora (porównywałem to z materiałami znalezionymi w necie np http://www.flyingzonedirect.com/halifaxcdrom/screenshots.htm)

Mam też dwie angielskie książki o Halifaxie którymi się podpieram.

 

Tak czy inaczej ,wnętrze wygląda dużo lepiej

 

Właśnie! Na pewno łatwiej mi będzie poprzerabiać przeciętny zestaw Pavli niż robić wszystko samemu co i tak czeka mnie przy wnękach podwozia...

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Taki "mini-update" Udało mi się wygospodarować godzinę na Halifaxa. Efektem jest owręgowanie kadłuba w "pokoju" mechanika pokładowego. Zestawową część z konsolą przyrządów przytwierdziłem tylko próbnie

 

6f943dbd85cc29cf.jpg

 

d01eef88fcb23da6.jpg

 

Pozdr Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Ładnie to będzie wyglądało

Ale szkoda , że tak nieładnie na klej przyklejone :( Jakiego kleju używałeś??? Ja słyszałem , że są takie spacjalne do łączenia plastiku z metalem( np. elementy fototrawione )

Nie musiałbyś tak dużo zużywac i brudzic sie , bo tamten lepiej kleji takie części

 

Pozdrawiam i czekam na dalsze relacje

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

'Pokój' mechanika nabiera kształtów. Pozostało jeszcze kilka szczegółów i będzie skończony. Potem czas na drugą stronę kadłuba

 

78edaab80f1658f1.jpg

 

3824f0f69f7089b7.jpg

 

b6ab01019332e417.jpg

 

Mam problem z konsolą przyrządów. Otóż nie wiem czy próbować robić zegary od nowa (nie mam pomysłu) czy po prostu użyć kalki z zestawu... Może macie jakieś sugestie?

 

624acb42f4508d8c.jpg

 

8ad3f3085da4b6b9.jpg

 

Pozdr Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Ipkinss, z tą kalką na tablice przyrządów to może być dobre jak np. weźmiesz dwa kawałki cienkiego polistyrenu (ten sam kształt) w jednym z nich wywiercisz w odpowiednich miejscach dziurki o odpowiedniej wielkosci) potem pomiędzy te płytki wstawisz kalkomanie, a w otwory od zewnątrz dasz ClearFixa. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem o co mi chodzi

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Można jeszcze tak: naklejasz kalkomanię, przyklejasz na wierzch kawałek przeźroczystej plexi, odpowiednio przyciętej, w miejscach zegarów nakładasz maskol i całość malujesz. Jeśli masz zaufanie do własnych rąk maskol możesz pominąć. Patent sprawdzony w praktyce.

 

Bardzo fajnie się ten Halifax zapowiada, przyłączam się do grona kibiców.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

hej!

 

Posiedziałem dziś nad konsolą. Wykorzystałem patent paffka. Kawałek przezroczystego tworzywa kładłem na kalkę, zaznaczałem miejsce "zegara" po czym przenosiłem przezroczystą płytkę na kawałek polistyrenu i nawiercałem otwór w odpowiednim miejscu. Pozostał clear-fix i będzie po sprawie Dzięki za sugestie

 

Wygląda to tak:

 

7bd8513dbe57e75b.jpg

 

189ee7a8c6f9082f.jpg

 

ad35a74b7ee1a54e.jpg

 

pozdr Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.