Inskript Napisano 5 Maja 2015 Share Napisano 5 Maja 2015 Witam. Zaczynam nowy warsztat, z nowym modelem. Kupiłem go w zeszłym roku we Wrocławiu i tak sobie leżał. Ostatnio nabrałem wielkiej ochoty na jakiegoś cywilnego Amerykańca i wybór z pośród zgromadzonych modeli padł na Nomada. Jest to na wskroś Amerykański kombiak, ale jakże piękny... Firma AMT wypuściła na rynek trochę byle jak zrobiony ten model- zarówno jeżeli chodzi o wykonanie wyprasek jak i sam projekt. Jednak praca przy nim będzie o wiele przyjemniejsza niż przy Mercku. Plan jest taki: obniżone zawieszenie, zmienione felgi, ostry kolor. Wypacykowany jak tylko się da. Jutro idę kupić kolor główny, na razie to tajemnica :-) Fotki podgladowe wyprasek: Śmieszna sprawa z tymi wypraskami- gdzieniegdzie widać jakieś starania żeby było fajnie i dokładnie- jakiś fajny szczególik, ale poza tym są byle jakie. Chrom do zmycia. Myślę że model ma jednak duży potencjał i postaram sie go wykorzystać. W czasie prac będę korzystał także z jednego z odcinków Auto Reaktywacji w którym robili Nomada dla jakiejś gwiazdy Nascar. Odezwę się niebawem. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 5 Maja 2015 Share Napisano 5 Maja 2015 ...Śmieszna sprawa z tymi wypraskami- gdzieniegdzie widać jakieś starania żeby było fajnie i dokładnie- jakiś fajny szczególik, ale poza tym są byle jakie. Czyli typowy AMT. Podziwiam Twój zapał, bo ja się z tej firmy już wyleczyłem, choć jeszcze jeden model w poczekalni leży. Będę obserwował postępy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 5 Maja 2015 Share Napisano 5 Maja 2015 Miałem kupować Mercurego AMT z 1949 roku, ale właśnie mi przeszła ochota. Poszukam na e-bay'u modelu Revell'a. Też bez szału, ale klasa wyżej. W samą porę to zobaczyłem. Pozostaje życzyć wytrwałości i cierpliwości No i wiadra szpachli w zapasie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 6 Maja 2015 Autor Share Napisano 6 Maja 2015 Kupiłem dziś kolor bazowy. Taka ciemna wiśnia metalik. Na to będzie lakier bezbarwny APP. Jako drugi kolor (dach + część karoserii) biały lub srebrny. Kolor Motip 170409 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 9 Maja 2015 Share Napisano 9 Maja 2015 Hej Inskript Często będę tu zaglądał bo lubię takie ambitne projekty. Czy drzwi w tym modelu są otwierane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sushi79 Napisano 9 Maja 2015 Share Napisano 9 Maja 2015 marudek przecież widzisz na zdjęciach ze nie są wiec po co to pytanie. chyba ze autor projektu zrobi je otwierane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 9 Maja 2015 Share Napisano 9 Maja 2015 Chodziło mi o te tylne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugi6661 Napisano 12 Maja 2015 Share Napisano 12 Maja 2015 Tylna klapa się otwiera, kibicuję i czekam na relację z niecierpliwością, sprzedałem ten model miesiąc temu i w końcu nie wiem jak wygląda złożony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 12 Maja 2015 Autor Share Napisano 12 Maja 2015 Otwiera się owszem, ale nie wiem w jakiej pozycji ją zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 25 Maja 2015 Share Napisano 25 Maja 2015 O matko, ale miazga jakościowa, podziwiam za zapał i chętnie zobaczę co wymyślisz. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 25 Maja 2015 Share Napisano 25 Maja 2015 Siadam i patrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 25 Maja 2015 Share Napisano 25 Maja 2015 ...Kolor Motip 170409... "Nie znam się, to się wypowiem" Jest jakiś argument za stosowaniem lakierów w spray'u Motipa zamiast tradycyjnego malowanie farbami modelarskimi z aerografu? Połysk lepszy, poleruje się lepiej, czy o co chodzi? Pytam z punktu widzenia człowieka niezorientowanego w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 6 Czerwca 2015 Share Napisano 6 Czerwca 2015 Właśnie przez jakość odlewu i plastiku AMT, moja Impala skończyła jako poobijana weteranka. Rama odlana razem z podłogą . Ale wbrew pozorom, da się dużo wycisnąć z niego. Wiele rzeczy warto zrobić od podstaw, np resory. Twój ma być "na elegancko", zastanawiałeś się, jak zrobisz chromowane listwy na karoserii? Będą malowane czy z BMF? Kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 3 Lipca 2015 Autor Share Napisano 3 Lipca 2015 Pierwszy rok studiów i hardcorowa sesja zakończona bez kampanii wrześniowej, może nawet ze stypendium, więc czas wrócić do modelu. Ogólnie dłubię przy silniku i podwoziu. Ale po kolei. Silnik obecnie: Na zdjęciu wyszedł bardzo nudny, ale robię doń filtr powietrza, bo zestawowy był... byle jaki: Pokrywy zaworów pomalowane na chrom. Do silnika jeszcze parę rzeczy dojdzie z zestawu, parę dorobię włącznie z okablowaniem. Ale wrócę do tego za chwilę bo mam pomysł. Teraz podwozie. Oto co było w pudle: -piękne wypustki uniemożliwiające poprawny montaż wnętrza -napisy licencyjne niczym na Bburago czy Maisto -a to jest mistrzostwo wg. mnie: tak, to co zaznaczyłem to układ wydechowy połączony z ramą Podwozie obecnie: Zdjęcie trochę prześwietliło te stalowe miejsca, ale mniej więcej widać. Wydech będzie od nowa zrobiony- stary spiłowany. Jeszcze dużo pracy przedemną aby to jakoś wyglądało- zamierzałem później zamieścić bardziej sensowną aktualizację tematu, ale wpadłem na pewien pomysł i chciałem go z Wami skonsultować. Otóż wymyśliłem sobie, czy nie przeszczepić silnika i układu wydechowego od Corvetty C5 (z die-casta Bburago)... Jest to silnik, który także posiadacze prawdziwego Nomada wkladają pod maskę. Silnik od modelu Bburago jest wcale nie gorszej jakości od AMT, a po poprawkach na pewno byłby ciekawszy- zresztą tak samo jak wydech. Czekało by mnie także parę modyfikacji podwozia ale może byłoby warto? Tak wyglądały przymiarki: Silnik wypełniałby większą przestrzeń pod maską, jesze parę innych części można by przeszczepić od Corvetty. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 3 Lipca 2015 Share Napisano 3 Lipca 2015 Taaa, AMT bardzo poszedł na łatwiznę z tym odlewaniem wszystkiego naraz. Na Twych zdjęciach wygląda to prawie jak żywica. Silnik zostawiłbym klasyczny zwłaszcza, że i tak go waloryzujesz, filtr zapowiada się ciekawie. Jak wyglądają sprężyny w Twoim zestawie, pewnie też do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inskript Napisano 3 Lipca 2015 Autor Share Napisano 3 Lipca 2015 Specjalnie dla Ciebie fotka. Z tyłu Nomad ma pióra (na zdjęciu genialne pióra AMT po lewej, w 'chromie'), a z przodu rzeczone sprężyny (na fotce po prawej). Tak, do wymiany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 3 Lipca 2015 Share Napisano 3 Lipca 2015 Chromowane resory, na bogato Nie oczekiwałem wiele i nie zawiodłem się. Widzę, że są trzy opcje montażu przedniego zawieszenia (cz. 33 i 34)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.