Skocz do zawartości

Chevrolet Nomad 1:25 AMT by Inskript


Inskript

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zaczynam nowy warsztat, z nowym modelem. Kupiłem go w zeszłym roku we Wrocławiu i tak sobie leżał.

Ostatnio nabrałem wielkiej ochoty na jakiegoś cywilnego Amerykańca i wybór z pośród zgromadzonych modeli padł na Nomada.

Jest to na wskroś Amerykański kombiak, ale jakże piękny...

 

Firma AMT wypuściła na rynek trochę byle jak zrobiony ten model- zarówno jeżeli chodzi o wykonanie wyprasek jak i sam projekt.

Jednak praca przy nim będzie o wiele przyjemniejsza niż przy Mercku.

 

Plan jest taki: obniżone zawieszenie, zmienione felgi, ostry kolor. Wypacykowany jak tylko się da. Jutro idę kupić kolor główny, na razie to tajemnica :-)

 

Fotki podgladowe wyprasek:

IMG_20150505_144916_zpsjl4ffe42.jpg

IMG_20150505_150311_zpsofgkuxne.jpg

IMG_20150505_150209_zpsmsbsrk8w.jpg

IMG_20150505_150107_zps1fsr3muq.jpg

IMG_20150505_150031_zpsi2am1eqd.jpg

IMG_20150505_145112_zpsgaein0yy.jpg

IMG_20150505_145045_zpsp6plmvuu.jpg

IMG_20150505_145015_zps1ncrh3gk.jpg

IMG_20150505_145003_zpsi9jz7ixl.jpg

IMG_20150505_144955_zpsdzolv5k5.jpg

IMG_20150505_144939_zpsxi2ux1zr.jpg

 

Śmieszna sprawa z tymi wypraskami- gdzieniegdzie widać jakieś starania żeby było fajnie i dokładnie- jakiś fajny szczególik, ale poza tym są byle jakie. Chrom do zmycia.

Myślę że model ma jednak duży potencjał i postaram sie go wykorzystać.

W czasie prac będę korzystał także z jednego z odcinków Auto Reaktywacji w którym robili Nomada dla jakiejś gwiazdy Nascar.

 

Odezwę się niebawem.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Śmieszna sprawa z tymi wypraskami- gdzieniegdzie widać jakieś starania żeby było fajnie i dokładnie- jakiś fajny szczególik, ale poza tym są byle jakie.

Czyli typowy AMT. Podziwiam Twój zapał, bo ja się z tej firmy już wyleczyłem, choć jeszcze jeden model w poczekalni leży.

Będę obserwował postępy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kupować Mercurego AMT z 1949 roku, ale właśnie mi przeszła ochota.

Poszukam na e-bay'u modelu Revell'a. Też bez szału, ale klasa wyżej.

W samą porę to zobaczyłem.

 

Pozostaje życzyć wytrwałości i cierpliwości

No i wiadra szpachli w zapasie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś kolor bazowy. Taka ciemna wiśnia metalik. Na to będzie lakier bezbarwny APP.

Jako drugi kolor (dach + część karoserii) biały lub srebrny.

Kolor Motip 170409

 

 

IMG_20150506_144321e_zpscat1dmqx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
...Kolor Motip 170409...

 

"Nie znam się, to się wypowiem"

 

Jest jakiś argument za stosowaniem lakierów w spray'u Motipa zamiast tradycyjnego malowanie farbami modelarskimi z aerografu? Połysk lepszy, poleruje się lepiej, czy o co chodzi? Pytam z punktu widzenia człowieka niezorientowanego w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Właśnie przez jakość odlewu i plastiku AMT, moja Impala skończyła jako poobijana weteranka. Rama odlana razem z podłogą . Ale wbrew pozorom, da się dużo wycisnąć z niego. Wiele rzeczy warto zrobić od podstaw, np resory.

Twój ma być "na elegancko", zastanawiałeś się, jak zrobisz chromowane listwy na karoserii? Będą malowane czy z BMF?

Kibicuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Pierwszy rok studiów i hardcorowa sesja zakończona bez kampanii wrześniowej, może nawet ze stypendium, więc czas wrócić do modelu.

 

Ogólnie dłubię przy silniku i podwoziu. Ale po kolei.

 

Silnik obecnie:

IMG_20150702_134800edit010_zpsxvtfz9ky.jpg

 

Na zdjęciu wyszedł bardzo nudny, ale robię doń filtr powietrza, bo zestawowy był... byle jaki:

IMG_20150626_144037edit002_zpsv8miweq6.jpg

 

Pokrywy zaworów pomalowane na chrom.

IMG_20150626_144200edit003_zpspv1cpgmt.jpg

 

 

Do silnika jeszcze parę rzeczy dojdzie z zestawu, parę dorobię włącznie z okablowaniem. Ale wrócę do tego za chwilę bo mam pomysł.

 

 

Teraz podwozie. Oto co było w pudle:

 

-piękne wypustki uniemożliwiające poprawny montaż wnętrza

IMG_20150701_132911edit004_zpsp3qqjxjv.jpg

 

-napisy licencyjne niczym na Bburago czy Maisto

IMG_20150701_132949edit005_zpsrtmzcvsq.jpg

 

-a to jest mistrzostwo wg. mnie: tak, to co zaznaczyłem to układ wydechowy połączony z ramą

IMG_20150701_134754edit007_zpst51emqdg.jpg

 

Podwozie obecnie:

Zdjęcie trochę prześwietliło te stalowe miejsca, ale mniej więcej widać.

Wydech będzie od nowa zrobiony- stary spiłowany.

 

IMG_20150703_173430edit001_zpsonb4artb.jpg

 

 

 

 

Jeszcze dużo pracy przedemną aby to jakoś wyglądało- zamierzałem później zamieścić bardziej sensowną aktualizację tematu, ale wpadłem na pewien pomysł i chciałem go z Wami skonsultować.

Otóż wymyśliłem sobie, czy nie przeszczepić silnika i układu wydechowego od Corvetty C5 (z die-casta Bburago)...

Jest to silnik, który także posiadacze prawdziwego Nomada wkladają pod maskę.

Silnik od modelu Bburago jest wcale nie gorszej jakości od AMT, a po poprawkach na pewno byłby ciekawszy- zresztą tak samo jak wydech. Czekało by mnie także parę modyfikacji podwozia ale może byłoby warto?

 

Tak wyglądały przymiarki:

IMG_20150702_134706edit008_zpstgsgrfyy.jpg

 

IMG_20150702_134721edit009_zpsmboyhniw.jpg

 

Silnik wypełniałby większą przestrzeń pod maską, jesze parę innych części można by przeszczepić od Corvetty.

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, AMT bardzo poszedł na łatwiznę z tym odlewaniem wszystkiego naraz. Na Twych zdjęciach wygląda to prawie jak żywica. Silnik zostawiłbym klasyczny zwłaszcza, że i tak go waloryzujesz, filtr zapowiada się ciekawie.

Jak wyglądają sprężyny w Twoim zestawie, pewnie też do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla Ciebie fotka.

 

Z tyłu Nomad ma pióra (na zdjęciu genialne pióra AMT po lewej, w 'chromie'), a z przodu rzeczone sprężyny (na fotce po prawej).

Tak, do wymiany...

 

IMG_20150703_190737e_zpsjh2edytn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chromowane resory, na bogato Nie oczekiwałem wiele i nie zawiodłem się. Widzę, że są trzy opcje montażu przedniego zawieszenia (cz. 33 i 34)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.