Solo Napisano 30 Czerwca 2015 Autor Share Napisano 30 Czerwca 2015 Dziś skończyłem praktycznie wszystkie prace nad goleniami podwozia i hamulcem aerodynamicznym. Naturalnie ten ostatni będzie otwarty. Poniżej widać mniej więcej jak finalnie maszyna ma się prezentować. Podwozie. Academy w tym przypadku nie popisała się, bo nie dość że same golenie głównego podwozia wyglądają trochę jak rzeźbione w mydle, to jeszcze samym kształtem i stopniem uproszczenia nie za bardzo przypominają to co mają tam prawdziwe F-18. Nie było wyjścia i trzeba było to choć trochę poprawić. Dodałem więc kilka siłowników, kabli i innych detali i teraz zaczyna to nieco przypominać oryginał. Zrobiłem też hamulec aerodynamiczny, muszę tylko okablować jeszcze sam siłownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 1 Lipca 2015 Share Napisano 1 Lipca 2015 No sliczne. ale powiem ci Sola, że jak ja się zabierałem za F-18 i miał byc jeszcze z podwoziem, to goleń podwozia głównego wystrugałem tak : Wrzucam to, żeby Cie zainspirować, do dłubania w plastiku ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Lipca 2015 Autor Share Napisano 1 Lipca 2015 Nie powiem, zainspirowałeś. Napisz teraz czym i jak to tak pięknie wydłubałeś, to może i ja spróbuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon Napisano 1 Lipca 2015 Share Napisano 1 Lipca 2015 No sliczne. ale powiem ci Sola, że jak ja się zabierałem za F-18 i miał byc jeszcze z podwoziem, to goleń podwozia głównego wystrugałem tak : Wrzucam to, żeby Cie zainspirować, do dłubania w plastiku ,-)) no Spitonie zaimponowałeś mi tymi goleniami. pełen respekt!!! Solo mam nadzieję że mimo skali wyzwania pokusisz się o coś podobnego! myślę że taki detal bardzo uatrakcyjni i tak niezłe już zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 1 Lipca 2015 Share Napisano 1 Lipca 2015 No to wrzucę swoje ;) Co prawda Super Hornet, ale konstrukcja ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 1 Lipca 2015 Autor Share Napisano 1 Lipca 2015 Szkoda że mi mówicie o tym, gdy golenie są już zwaloryzowane. Ale jeśli będzie jakiś następny raz, to metoda Karambolisa wydaje mi się prostsza i pewnie spróbuję. Dziś zrobiłem parę drobiazgów. Owiewka miała nieładny szew, który usunąłem nożykiem, gąbeczkami ściernymi i pastami. Było tak: Po polerowaniu jest tak (wiem że słabo widać): Przygotowałem także silniki do malowania. W ogóle cały samolot jest gotowy do położenia podkładu. Dorobiłem parę drobiazgów, jak dodatki na siłowniku do hamulca, elementy haka czy też mały drobiazg przy wlocie powietrza. Trochę szlifowałem, odtworzyłem jakieś linie etc. Zostało już bardzo niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 1 Lipca 2015 Share Napisano 1 Lipca 2015 Karambolis.. Szacun !! Poszedłeś jeszcze o krok dalej !!!! Można by powoli założyć klub miłosników podwozia głównego F-18 ,-))) Jak sie to robi ? Piła, skalpel i sciereczka matujaca. Technologia Karambilisa idzie dalej, ale szczerze mówiąc, po obejrzeniu tego co zrobił, pewnie drugi raz poszedł bym jego drogą. Solo, ale fajnie mu wychyliłeś stery !!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Lipca 2015 Autor Share Napisano 3 Lipca 2015 Zrobiłem mały, ale istotny dla wyglądu maszyny element wyposażenia owiewki - tam znajduje się mechanizm odpowiedzialny za jej podnoszenie i opuszczanie. To co dała Academy było ubogie, więc solidnie zwaloryzowałem i pomalowałem. Maleństwo, ale powinno rzucać się w oczy po pomalowaniu samej owiewki. Do środa owiewki dojdzie jeszcze sporo różnych blaszek i innych drobiazgów które dorobię, ale póki co wygląda to tak: Wczoraj i dziś malowałem podkładem sam model. Po raz pierwszy użyłem - za poradą - surfacera w spray'u, tym razem Tamki. Nie jestem do końca zadowolony, bo miejscami podkład jest zbyt gruby. Chyba jednak zostanę przy kładzeniu podkładu tradycyjnie, aerografem. Trochę tu i tam szlifowałem, ryłem linie podziału i poprawiałem, ale chyba już jest gotowy. Zostało mi tylko polerowanie ściereczką matującą i model będzie gotowy do malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 3 Lipca 2015 Share Napisano 3 Lipca 2015 Jak spasowanie wlotów powietrza? To jedyne miejsce w modelu, gdzie musiałem więcej szpachlować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duju69 Napisano 3 Lipca 2015 Share Napisano 3 Lipca 2015 Miałem ten sam problem z podkładem w sprayu tamki miejscami był dość gruby. A dodam że w malowaniu rożnego sprayami mam spore doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Lipca 2015 Autor Share Napisano 3 Lipca 2015 Jak spasowanie wlotów powietrza? To jedyne miejsce w modelu, gdzie musiałem więcej szpachlować. Całkiem nieźle, choć faktycznie trzeba było troszkę szpachlować, bo krawędź wlotów z krawędzią kadłuba nie stykały się idealnie, ale takich miejsc w tym modelu jest kilka. Te wloty nie wyróżniały się specjalnie, w negatywnym znaczeniu. Miałem ten sam problem z podkładem w sprayu tamki miejscami był dość gruby. A dodam że w malowaniu rożnego sprayami mam spore doświadczenie. To raczej kwestia aplikowania tego podkładu: w spray'u leci obfity strumień na cały model, nie ma możliwości kontrolowania gdzie ile chcę położyć, tak jak w przypadku aerografu. Chyba jednak więcej takich eksperymentów nie będę robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 3 Lipca 2015 Share Napisano 3 Lipca 2015 Naprawdę chciałbyś spróbować brudzenia takiego jakie zrobiłem na Rafałku ??? 1. Zapomnij o preszejdingu i zapuszczaniu linii podziału. Ciagle chcesz ?? ,-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 3 Lipca 2015 Autor Share Napisano 3 Lipca 2015 To nie do końca o oto samo chodzi. Samolot chcę malować po swojemu, ale chciałbym poznać i przede wszystkim zrozumieć jak brudzisz swoje modele na przykładzie Rafale. Na tej podstawie przefiltrowałbym to przez swoją stylistykę, że tak się wyrażę i wybrałbym to co dla mnie najlepsze. Nie chcę kopiować tego co robisz, chcę to po swojemu adoptować. Ale żeby to zrobić, muszę zrozumieć co i jak robisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 4 Lipca 2015 Share Napisano 4 Lipca 2015 Cały mój sposób malowania sprowadza sie do prób odtworzenia tego co na zdjęciach. Co wychodzi czasem lepiej, czasem gorzej. Czyli 1. Trzeba mieć dobre zdjęcie. I zaplanować sobie jak te efekty osiągnąć. I tu już zależy to od tego jakie to efekty. Nie ma prostych schematów. 2. Jak zaczynasz od preszejdingu, to nie ma bata, zebys ten preszejding robił po analizie zdjęć. Jedziesz schematycznie po liniach podziału. Nawet nie spojrzysz czy na zdjęciach faktycznie okolice linii podziału sa ciemniejsze. I czy to jest monotonna plama czy jakąś bardziej niepokorna. Poza tym takie preszejdingowe efekty pojawiają się tu i ówdzie, ale łatwo je namalować olejami. Słowem jeśli chcesz pomieszać swoja technikę malowania z moja, to na jakimś etapie, musisz wsiąść zdjęcie , pędzel, i po prostu dobierając szarości(w przypadku F-18) malować plamy ,-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 4 Lipca 2015 Autor Share Napisano 4 Lipca 2015 Wróćmy do tematu gdy będę brał się za malowanie, ok? Na razie nie mam jeszcze pomysłu i planu co i jak chcę pomalować, nawet nie mam dobrych zdjęć pobrudzonego Horneta, więc na razie odkładam ten temat. Niedługo skończę kilka drobiazgów i pewnie za kilka dni będę gotów o tym pogadać. Tymczasem przygotowałem sobie pylony pod wszystkie podwieszenia. Hornet w wersji A+ (jak i wszystkie pozostałe Hornety) ma w sumie 9 tzw. stacji (nie wiem czy to dobre tłumaczenie oryginalnego stations), na których może podwieszać uzbrojenie, zbiorniki z paliwem oraz wszelkie pody. Oto co wybrałem: - stacje 1/9, czyli pylony znajdujące się na końcówkach skrzydeł zostaną uzbrojone w eduardowskie pociski AIM-9L/M Sidewinder, tutaj nie ma dyskusji. Alternatywą jest Sidewinder AIM-9X, jednak mam wrażenie że samoloty w wersji A+ ich nie przenosiły (chyba tych Sidewinderów wtedy jeszcze nie było), a do tego jedyny dostępny na rynku Sidwinder w wersji X to ten z Arma Hobby, który wygląda niezbyt dobrze. - stacje 2/3/7/8 to pylony SUU-63, które Academy bardzo ładnie odtworzyła: Na tych pylonach podwieszę jeden zbiornik z paliwem, dwa Mavericki AGM-65 North Stara (Hornety mogły przenosić maksymalnie dwie sztuki tych pocisków jednocześnie), oraz dwie bomby Eduarda GBU-49. Co do tych ostatnich, nie jestem jeszcze pewien czy na pewno będą to dwie sztuki bomb, czy tylko jedna, gdyż trafiłem na informację, że rack BRU-33/A, jaki dodała Academy, chyba nie pozwalał na użycie takich piguł. Ale to jeszcze sprawdzę. - stacje 4/5/6 to pylony na pody i centralny zbiornik paliwa (zbiorniki w moim modelu będą podwieszone w układzie niesymetrycznym): Co do stacji 4 i 6, to zamierzam tam podwiesić zasobnik AN/AAS-38 FLIR oraz AN/ASQ-173 LDT, które był zawsze stosowane w parze. Na koniec pokażę jak wyglądają wyrzutnie LAU-117 do podwieszenia Mavericków oraz racki BRU-33, na których zawisną GBU-49: Z ciekawostek, chciałem porównać jakość wykonania tychże LAU-117 jakie otrzymałem razem z Maverickami z North Stara i racków BRU-33/55 jakie otrzymałem z Arma Hobby. Niestety, różnica w jakości jest bardzo wyraźna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 4 Lipca 2015 Share Napisano 4 Lipca 2015 jak będziesz miał problem ze zdjęciami, to stary Pitoń ma kolekcje zdjęć brudnych samolotów wszelkiej maści ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 4 Lipca 2015 Autor Share Napisano 4 Lipca 2015 To może zaproponuj kilka wzorów nieprzesadnie ubrudzonych Hornetów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 4 Lipca 2015 Share Napisano 4 Lipca 2015 Dla inspitacji i motywacji dwa fajne warsztaty Academy i Fujimi 1/72;) http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/74396-fa-18c-hornet-vfa-81-sunliner-cv-60-saratoga/ http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/61223-detailing-a-fujimi-f-18-172-parts-i-ii-iii-and-iv-final/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 4 Lipca 2015 Share Napisano 4 Lipca 2015 Za fujimkę dziękuję, chociaż to co widzę to wooooow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 5 Lipca 2015 Autor Share Napisano 5 Lipca 2015 Panowie, muszę pomalować AAS-38 (flir pod) i zastanawiam się jak uzyskać efekt mętnego pomarańczowego koloru. W oryginale wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 5 Lipca 2015 Share Napisano 5 Lipca 2015 Jeżeli masz kolor musztardowy lub brudną żółć to dodaj koloru brązowego i będziesz miał ten efekt. I dzięki za poradę związaną z klejem jest GENIALNY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 5 Lipca 2015 Autor Share Napisano 5 Lipca 2015 Sorry, nie wyraziłem się jasno i nie dodałem że chodzi mi o uzyskanie efektu clear, bo chyba w takim kolorze ta szybka powinna być, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 5 Lipca 2015 Share Napisano 5 Lipca 2015 To stworzony kolor dodaj do Claru w proporcji 10:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 5 Lipca 2015 Autor Share Napisano 5 Lipca 2015 Mówiąc o clarze masz na myśli po prostu lakier przezroczysty błyszczący? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRL Napisano 5 Lipca 2015 Share Napisano 5 Lipca 2015 Można także dodać do matowego tylko wtedy efekt będzie taki jak na matowej szybie lub żarówce (nie wiem czy wiesz o czym mówię -piszę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.