Skocz do zawartości

Snow Cat czyli Jaguar 1:48


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 230
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kabinka w zasadzie gotowa, choć zapomniałem o rurze tlenowej dla pilota, ale to się potem dorobi.

 

To co zrobił Kitty Hawk jest całkiem niezłe, zarówno jeśli chodzi o szczegółowość i detale, jak i spasowanie.

Jaguar Gr. 3 jest samolotem którego kabina jest dość zagracona, postanowiłem więc w miarę możliwości odtworzyć część tego zagracenia.

 

JAGUAR%20GR.3%20024.JPG

IMG_0772.jpg

3455.jpg

 

Najwięcej elementów dorobiłem na osłonie antyodblaskowej. Dodałem tam nie tylko blaszki Eduarda i zestawowe, ale także odtworzyłem trochę skrzyneczek i okablowania jakie widać dokładnie na zdjęciu kilka postów wyżej (z Bradem Pittem).

Uwaga na przyszłość: blaszki Eduarda są do wersji Gr.1 szturmowca, tak więc nie mogłem użyć blaszki z centralną częścią głównej tablicy (w Gr.1 jest chyba okrągły ekran radaru, w Gr.3 jest wyświetlacz MFD), podobnie jest listwą z prawej strony osłony antyodblaskowej - tutaj użyłem blaszki zestawowej, która zawiera m.in. wyświetlacz RWR.

Ekran MFD dorobiłem z przezroczystego polistyrenu, pomalowałem go tylko mocno błękitnym clear Tamki, co w połączeniu z czarnym tłem dało efekt wyłączonego monitora.

Z przodu HUDa dodałem taką okrągłą, walcowatą podstawę, na której zamontowana jest kamerka, samą kamerkę też naturalnie dodałem.

Tył kabiny charakteryzuje się sporą ilością okablowania, które znajduje się za fotelem pilota i to okablowanie dorobiłem.

Z innych drobiazgów to dorobiłem dźwignię przepustnicy, soczewkę projektora HUD, no i wszędzie blaszki Edka, co widać.

No i to chyba wszystko czym powinienem ten kokpit wzbogacić, jeśli na coś jeszcze wpadnę to niewykluczone że dodam.

Acha, nie wykorzystałem wszystkich pasów Eduarda, bo ich ilość zawsze mnie zatrważa: gdyby to wszystko przykleić na fotelu, to chyba na pilota nie starczyłoby już miejsca.

 

012.JPG

013.jpg

014.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie, ale na razie nie ma za bardzo czego chwalić, po prostu kabinka z blaszkami i już.

 

Prace jednak wciąż trwają, choć nie mogę powiedzieć żebym jakoś się wyjątkowo sprężał, w końcu czasu jest bardzo dużo.

Po skończonej kabince trzeba wziąć się za wnęki podwozia, gdyż tak wynika z konstrukcji modelu - wnęki są tu oddzielnymi bytami (zarówno te zestawowe jak i żywiczne), które trzeba wkleić w odpowiednie miejsca zanim zamknie się kadłub. Zacząłem od wnęki nosowej.

 

Tradycyjnie z drżeniem serca wziąłem się do spasowania wnęki Airesa z kadłubem.

Okazało się, że jest bardzo dobrze i po obcięciu kostki wlewowej wnęka nie tylko dobrze pasuje do otworu, to jeszcze jest tam nawet trochę luzu.

Gorzej jest w pionie, bo trzeba zeszlifować nie tylko ile się da z górnej części wnęki, ale także ze spodu wanny pilota (wanna jest przyklejana do górnej części wnęki), żeby obie części pomieściły się w kadłubie.

Na szczęście nie jest tego dużo i po kilku minutach wszystko do siebie pasowało.

 

Przy okazji sprawdziłem spasowanie przedniej i głównej połówki kadłuba, które trochę niepotrzebnie są rozdzielone.

Wszystko teoretycznie pasuje bardzo dobrze, jest jednak małe "ale", zauważalne nie tylko w tym przypadku.

Kitty Hawk stosuje jakiś dziwny plastik, który potrafi trochę wyginać się, wręcz sprężynować, przez co części mimo że dobrze do siebie pasują, to jednak żeby tak było, trzeba przy klejeniu je trochę dociskać. Inaczej odstają.

Tak było z górną częścią krawędzi części nosowej kadłuba (ta zaokrąglona) - nie udało się tego idealnie docisnąć (plastik uparcie się wykrzywiał), tak więc szpachlowanie było nieuniknione.

W ogóle wbrew instrukcji sklejam najpierw całe boki kadłuba, a dopiero potem skleję to w całość - w ten sposób łatwiej skorygować takie skrzywienia plastiku.

Mam wrażenie, że plastik jest trochę bardziej miękki niż w innych modelach, mam nadzieję że nie będzie to skutkować jakimiś problemami w przyszłości.

 

016.jpg

 

Wróćmy na chwilę do wnęki nosowej.

Tak wygląda żywiczna Airesa w porównaniu z zestawową.

 

017.jpg

 

Jak widać, goleń nosowa nie da łatwo się osadzić w produkcie Airesa, trzeba będzie ją dociąć (w zestawowej wnęce goleń najpierw wkłada się w otwór w jednej ściance, potem zabudowuje drugą ścianką i nie ma problemu), co gorsza Aires nie zaznaczył miejsca gdzie to ma być wklejone, więc trzeba będzie na oko.

 

A tak wygląda sama wnęka w kadłubie - jak widać całkiem ładnie.

 

015.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie to najciekawsza część tej zabawy - ja tam bym sobie pomalował taką wnękę.

Dla mnie póki co największą frajdą jest patrzenie jak ta zbieranina dupereli zaczyna przypominać samolot Może jak mi się ręka wyrobi w malowaniu małych rzeczy to wtedy też zacznę to lubić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas w temacie stary niestety brak mi czasu ostatnio na hobby ale obserwuję ciągle - jedynie to mi na razie zostało. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas wziąć się za wnęki: podwozia i hamulców aerodynamicznych.

Tym razem Aires popisał się i zrobił te wnęki tak, że nawet pasują do kadłuba Jaga.

Sporym plusem w tym zestawie jest to, że nie trzeba tu niczego wycinać i dopasowywać, tylko wystarczy zamienić wnęki zestawowe na żywiczne.

 

Poniżej zrobiłem kilka takich wnęk z zestawu i położyłem je dla porównania obok airesowych. Nie muszę chyba pisać które są które.

Kitty Hawk nie dość że mocno uprościł te części modelu (nie mówiąc już o tym, że w zasadzie prawie w ogóle nie przypominają tego co jest w prawdziwych wnękach), to jeszcze zrobił dość głupi błąd, umieszczając generator APU w obu wnęka hamulców, choć naturalnie taki APU w Jaguarze jest tylko jeden (na zdjęciu nie widać tych części).

Tak więc gdyby ktoś robił ten model, to niech pamięta że w lewej wnęce jest APU (a raczej wylot spalin), a prawej m.in. wlew paliwa, który trzeba samemu dorobić.

Aires ten wylot spalin zrobił jako oddzielną część, dlatego nie ma jej na zdjęciu (pomalują ją i wkleję gdy wnęki będą gotowe).

 

018.jpg

 

A tak wyglądają gotowe, pomalowane wnęki - naturalnie wszystko w kolorze interior green, teraz czeka mnie malowanie pędzelkiem, żeby nabrało to jakiegoś wyglądu.

Zależy mi na ładnym pomalowaniu tych wnęk, bo dzięki kontrastowemu kolorowi zieleni, będzie to jedna z większych ozdób modelu.

 

019.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem aktualizacji przez kilka dni, ale nie leniłem się w tym czasie.

Zrobiłem wszystkie 5 wnęk podwozia i hamulców aero - roboty było naprawdę dużo.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że Aires zrobił te części naprawdę dobrze. Pasują one bardzo elegancko do kadłuba (przy mierzeniu na sucho, zobaczymy jak będzie jak to skleję), a do tego są stosunkowo łatwe w malowaniu: wszystkie części są dość wyraźnie odtworzone i pędzelek się ładnie na nich opiera.

Do tego jakość niektórych detali zmusza mnie do zadawania sobie pytania: jak oni takie cuda robią?

 

Wnęki pomalowałem kolorem interior green H058 Gunze, detale malowane kolorami Vallejo i SM07 Gunze (najlepsza farba jaką znam do malowania pędzelkiem wszelkich metalowych drobiazgów).

Dołożyłem odrobinę kalkomanii tu i tam dla dodania realizmu.

Osmalenia wylotu APU zrobiłem cieniami tamki, choć na zdjęciach tego w ogóle nie widać.

Mam nadzieję że nie wyszło najgorzej.

 

020.jpg

021.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.