Skocz do zawartości

Bussing 1917 & Krupp 21cm Morser 16 (1:35 )


Andrzej Godlewski

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy wypust Takoma spowodował, że odgrzebałem plany ciągnika artyleryjskiego który to holował tą haubice , lub jak to woli moździerz .

Po tym zestawie będzie kolejny do kolekcji

viewtopic.php?f=68&t=41125

Ale najpierw sama haubica i to co jest w pudełku

8fVp1W5.jpg

VbNDoSo.jpg

iMYvRvQ.jpg

flKVr2D.jpg

Oraz zdjęcia archiwalne samego ciągnika na podstawie których powstanie model budowany od podstaw .

aKT8Ikv.jpg

NwwPut2.jpg

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedziwny pojazd, a jeszcze bardziej dziwna konfiguracja, w jakiej to było holowane. Wiadomo dlaczego? Ograniczenie wysokości do 3,5m pod wiaduktami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze bardziej dziwna konfiguracja, w jakiej to było holowane. Wiadomo dlaczego?

To jest chyba transport po brukowanej drodze i najpewniej dlatego, że na własnych kołach mogło się poruszać wolniej niż na takiej (dziwnej dość) konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi tu głównie o to że na dłuższym dystańsie do pokonania układ jezdny armaty mógłby nie wytrzymać trudów podróży , no i w

ten sposób też oszczędzano sobie ewentualnych remontów spowodowanych takimi przemieszczeniami .

Był to też dobry sposób na przewiezienie uszkodzonego sprzętu .

Ciągnik taki jak ten ciągnął taką armatę szybciej niż zaprzęg koński .

Sposób ten raczej nie miał szans na przyjęcie się , ale pozostał jako jedna z prób którą warto przypomnieć .

Natomiast przyjęły się wszelkiej maści lawet ,szczególnie dla ciężkich moździerzy takich jak chociażby Austro-Węgierska ,,Chuda Emma".

Jednym ze sposobów na podniesienie sprawności drogowej było zastosowanie specjalnych nakładek na obręcze .

I taki zestaw jest na zdjęciu w pierwszym poście .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pierwsze cięcia i klejenie tego co oferuje Takom .

Nie jest źle ale i tak przyjdzie co nieco poprawić .

Trzeba też uważać przy wycinaniu detali z ramek bo zbyt bliskie ciecie powoduje iż nadlewka potrafi wyrwać kawałek z detalu .

Trzeba będzie trochę popracować nad wewnętrzną stroną kół , no i dobrze by było wykonać ostrogi jako ruchome a nie odlewne razem z kołami .

Wytoczę chyba nową lufę oś kół itp. pierdółki które tu są klejone i wyglądają tak sobie .

A co pójdzie jeszcze do wymiany to się okaże w trakcie pracy .

Klejenie i wstępne złożenie , a także coś czego nie mogłem sobie odmówić ,mała wizualizacja armaty ze szkicami Bussinga

kKN2fX1.jpg

IxCbQaf.jpg

Jsfg7eN.jpg

6wjNSIh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.