Skocz do zawartości

Mig-21 MF jako Zapomniany Symbol Zimnej Wojny


lookas87

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce

Specjalna 1 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

Specjalna 3 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

 

Może na wstępie powiem co skłoniło mnie do przystąpienia do konkursu, powodów jest parę. Po pierwsze chciałbym spróbować swoich sił w takim przedsięwzięciu, raczej jestem początkujący, wcześniej zajmowałem się tematyką okrętową ale mimo to chciałbym sprawdzić swój postęp na tle tak mocnej konkurencji. Po drugie, mieszkam w Słupsku i dosyć często przejeżdżam koło bazy w Redzikowie i z dnia na dzień coraz bardziej mnie kusiły Migi stojące przed bazą no i tak zaczęło się moje zainteresowanie lotnictwem zwłaszcza z szachownicą. I takim sposobem chciałem przedstawić trochę naszej pięknej historii lotnictwa.

 

Mój projekt zakłada przedstawienie Miga-21 MF z 28 PLM w Redzikowie o numerze bocznym 6813

 

Co do tematu: "Zapomniany Symbol Zimnej Wojny" symbol zimnej wojny, wiadomo trudno o lepszy symbol w polskim lotnictwie, a co do "zapomniany" są dwa powody. Po pierwsze Mig-21MF służył w Redzikowie bardzo krótki okres czasu w latach 1973-1979. Zdjęć i jakiejkolwiek dokumentacji jest dosłownie garstka, mało kto pamięta o służbie Migów w tej jednostce.

Po drugie mam zamiar zbudować ten konkretny egzemplarz ze zdjęcia:

376895_259293417452616_1850866892_n_zps2haclgg0.jpg

który w tej chwili zapomniany stoi gdzieś w Mierzęcicach, pomalowany na kolorowo.

ff335782-fecc-4b22-9d35-771aed9c4fdc_zpsuofnjpph.jpg

 

Do budowy posłuży mi zestaw Eduard Mig-21MF profipack, poniżej regulaminowy inbox:

feb6a4db-b6dd-40f4-ba9a-36de6725a945_zps7cg1xmwu.jpg

34e19cd5-ebc1-4cbc-9294-7eba06e33250_zpsozcue9xs.jpg

7740376f-2ec8-4d52-bb5f-8f4904cc26e2_zps6hhmix1b.jpg

 

Jeżeli chodzi o wypraski to jakoś sama w sobie, w zestawie bardzo fajne blaszki do kokpitu i fotela.