Skocz do zawartości

Panther ausf A late type + neo models - Dragon - 1:35


Stojkovic

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 95
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jedyne co szkoda to tej siatkowanej afktury na żywicznej lufie, bo model byłby wówczas bardzo ciekawie uzupełniony o coś co niecodziennie na forach się widzi... widocznie los tak chciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jako że czas odpoczynku to i znalazło się pare chwil na lepienie.

 

Wyszły też nowe problemy.

 

Dragon dał ciała dość mocno w tym modelu, gdyż zapomniał odlać KM-u z kulką do wnętrza i o ile sama kopuła strzelca jest, o tyle brak karabinu do niego, a w instrukcji część oznaczona właśnie jako karabin z kulką jest ten krągły element z driurą (pierścień)

 

DSC_0497_zpssvwe24hj.jpg

 

Pytanie, czy mogę użyć MG34 piechoty?

DSC_0509_zpszhqgtwrt.jpg

 

Wstawić go do gniazda i po temacie. Ale czy te KM nie różniły się nieco od tych stosowanych piechocie?

 

Wziąłem się za gęsi.

DSC_0498_zpso0azo1my.jpg

 

Tak wygląda po złożeniu.

DSC_0499_zpsxix5i78o.jpg

 

Powstaje też tylna płyta.

DSC_0510_zpslpcvcljm.jpg

 

Tak rozwiązałem kwestię lufy:

DSC_0511_zpsofpy2tge.jpg

 

Dajcie znac co z tym MG34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli MG to wersja czołgowa i tylko taka dla strzelca radiotelegrafisty.

http://www.toadmanstankpictures.com/panther_291.jpg

Jest drugie wyjście rzadko stosowane w modelach Pantery A i G - zaślepka - może takowa jest w modelu.

http://www.portierramaryaire.com/imagenes/panther_ausf_a1.jpg

http://www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/panther-tank/Panther_Ausf_A_with_zimmerit.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli MG w Panterze był taki sam jak w Panzer IV to coś tam mam zachomikowanego z RB.

 

Jeśli nie to będę szukał dalej.

 

Meser, nie sądze, żeby producent pokusił się o wersję zaślepkową skoo nie odtworzył nawet zimmeritu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obydwu czołgach ( w Pz.Kpfw.IV od wersji ausf.F) był taki sam - czołgowa wersja MG 34.

http://cdn1.ima-usa.com/media/catalog/product/cache/1/image/88decfed4fba5801a7dc8e03047eb978/o/n/on8830__1.jpg

Z zaślepką wyjdzie taniej bo lufy w wersji czołgowej:

http://www.mojehobby.pl/products/Zestaw-2-luf-do-niemieckich-czolgowych-karabinow-maszynowych-MG-34.html

Tak jak Krzysiek pisze RB ich nie robi.

W wersji pustynnej "czwórki" ausf.D powinien mieć wersję (dziurkowaną) zwykłą.Możesz podmienić.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak się okazało miałem na stanie zarówno MG34 Abera jak i RB Model (które też robi tylko nieco krótsze).

 

Gdzieniegdzie sa jeszcze szpary do zaszpachlowania, ale generalnie budowa idzie do przodu.

Wymieniłem błotniki na żywiczne uszkodzone, dorobiłem z miliputa imitację osłony KM i wymieniłem końcówkę. Dodałem też grille fototrawione.

DSC05178_zpsgzcvfdyv.jpg

DSC05176_zps5w0harch.jpg

DSC05177_zpscqfrwi0i.jpg

Na tylnej płycie zamocowałem dwa pojemniki i kanistry wraz ze stelażami. Przy lewarku do podnoszenia wymieniłem klamrę z plastikowej na fototrawioną.

DSC05179_zpswt3rof8z.jpg

 

Kolejne zdjęcia już wkrótce.

 

Mam pytanie odnośnie płyt pancernych mocowanych nad wywietrznikami na górnej tylnej płycie, gdzie często trafiały na to jakieś skrzynie etc. Czy w wersji późnej Ausf A takowe się pojawiały, czy tylko w D lub G?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Myślę, że to duża wina zdjęć, choć i sama żywica najwyższych lotów nie jest.

 

Chcę użyć jak najwięcej z tego zestawu, bo dragonowskie elementy sa dużo słabsze.

Błotniki fajnie powyginane jak i uszkodzenia z tyłu na zasobnikach nienajgorsze.

 

W tym zestawie Dragon nawet nie dał blaszanych ekranów bocznych nie wspominając już o siatkach na wyloty wentylacyjne...

 

No i wracam do pytania o te płyty nad wywietrzniki i wersję A późną. Jak to z nimi było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie płyt pancernych mocowanych nad wywietrznikami na górnej tylnej płycie, gdzie często trafiały na to jakieś skrzynie etc. Czy w wersji późnej Ausf A takowe się pojawiały, czy tylko w D lub G?
No i wracam do pytania o te płyty nad wywietrzniki i wersję A późną. Jak to z nimi było?.

Nie wiem o co dokładnie się pytasz.Chciałem to sprecyzować wcześniej ,ale brak odpowiedzi z Twojej strony.

Dlatego teraz dwie odpowiedzi na Twoje pytania.

1.Zasobniki ( różne skrzynki na klamoty) na stelarzach mocowane w wersjach D i wczesnych A.Są fotki z takowymi detalami tych wersji.

 

2.Natomiast osłony przeciw odłamkowe wprowadzono w wersji ausf.G.

Zaczęto je montować od grudnia 1944.Na wentylatorach okrągłych i siatkach prostokątnych.

Takie same osłony otrzymały Pantery ausf.A - będące w boju grudzień 1944/styczeń1945 nie wszystkie.

Osłony przeciw odłamkowe otrzymały również nieliczne Pantery ausf.D ostatnich serii produkcyjnych - j/w.

 

Mocowania kanistrów na tylnej płycie bardzo toporne się wydają.

http://s53.photobucket.com/user/PoorOldSpike/media/Photos/Panther-Rus-1944.jpg.html

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie dotyczyło obu kwestii.

 

To znaczy mam aberowskie kątowniki (stelaże) na skrzynie i osobno żywiczne osłony przeciwlotnicze. Zamierzam wykorzystać te kątowniki i na nich umieścić skrzynie etc. Z tego co zrozumiałem, w wersji A w Normandii w 1944 nie będzie to błąd merytoryczny.

 

Widzę, że rzeczywiście toporne niektóre elementy ale myślę że tragedii nie ma. Kanistry zostawiam z tyłu jakie sa takie są, lepszych nie mam. Myślę, że po pomalowaniu będzie to fajnie wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Stojkovic : oczywiście, że w wersji "A", w Normandii, to będzie błąd merytoryczny jeśli chodzi o płyty przeciw odłamkowe. Tak jak napisał Krzysiek : montowano je w wersjach "G" i to późnych. Zdarzały się w wersjach późnych "A", ale na przełomie 44'/45', co wyklucza Normandię. Co do stelaży pod skrzynki, to trzeba by znaleźć zdjęcie Panterki późnej "A"z takimi stelażami, bo to co pokazał Krzysiek to "D"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sprawdzałem info od Abera i wychodzi na to, że niestety wersja "A" nie miała żadnych stelaży. Jedynie "D" miała cokolwiek nad wywietrznikami.

 

Oznacza to dla mnie, że wszelkie skrzynie wylądują bezpośrednio na płycie a nie na stelażu.

 

Dla wersji późnej "A" w Normandii właściwe są przyspawane stelaże z kanistrami na tylnej płycie i koła zapasowe do wieży lub na tył kadłuba.

 

Tak na marginesie, to już od początku robię S-F bo nie było późnych "A" bez Zimmeritu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, to już od początku robię S-F bo nie było późnych "A" bez Zimmeritu...

 

Drogi Kolego tego nie twierdziłbym z taka pewnością. Ja zawsze mówię : to była wojna i zdarzało się wszystko. Patrz późne Pz.Kpfw.IV H z gumowymi rolkami podtrzymującymi. Liczył się każdy pojazd i każda część zamienna, byleby była tylko tej wielkości. Mój Dziadek opowiadał mi jak naprawiając Shermany V, w trakcie działań pod Falaise, pakowali odpowiednio zmodyfikowane pompy paliwowe z Panter właśnie. I działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem zdjęcia Pantery (żadnej wersji) z osłonami przeciw odłamkowymi i stelażem na skrzynki jednocześnie.

Albo skrzynki na klamoty, albo osłony przeciw odłamkowe.

No właśnie sprawdzałem info od Abera i wychodzi na to, że niestety wersja "A" nie miała żadnych stelaży.

Tak jak pisałem ostatnio - są zdjęcia wczesnych Panter ausf.A ze stelażami na masce silnika.

Dla wersji późnej "A" w Normandii właściwe są przyspawane stelaże z kanistrami na tylnej płycie i koła zapasowe do wieży lub na tył kadłuba.

Takie dodatkowe koła jezdne miały pojazdy już w wersji D:

http://www.oocities.org/desertfox1891/pzpanther/lowres/pzpantherD2.jpg

http://img577.imageshack.us/img577/1187/1944unknownausfdfrancep.jpg

Tak na marginesie, to już od początku robię S-F bo nie było późnych "A" bez Zimmeritu...

Jeśli bez to tak.

Produkcja Panter ausf.A do lipca 1944 roku.Od września 1944 zaniechano nakładania pasty "Zimmerit".

Paweł masz rację dawali części jakie mieli, dużo części ze starszych wersji montowano w nowych wersjach.

Przyczyna była zawsze ta sama - tylko takie mieli w magazynach.

Jeśli by mieli odpowiednie części, montowali by te właściwe dla danej wersji.

Pasty mieli jeszcze odpowiednie ilości.Bywało tak że pastę fabryka zaczynała nakładać 1-2 miesiące później niż reszta, ale to były wyjątkowe wyjątki - patrz StuG-i III z Alkett.Natomiast nie słyszałem (nie czytałem), aby jakaś firma zaprzestała kłaść w/w pastę tyle czasu wcześniej.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"KAMIL90" pozwól że trochę rozwinę temat tej fotki dla zainteresowanych - większa fotka tego pojazdu:

http://waralbum.ru/wp-content/uploads/2011/09/Panther_Palazzo_Italy_1945.jpg

i ciut mniejsze za to lepsza ostrość:

http://waralbum.ru/wp-content/uploads/yapb_cache/panther_palazzo_italy_1945.ef68gvl0tpck4coo4044gsgwc.ejcuplo1l0oo0sk8c40s8osc4.th.jpeg

Pojazd na zdjęciu pochodzi z I/Pz.Rgt.26 - włochy - zniszczony 13 kwiecień 1945.W pełnym kubraczku "zimmerit-owym".

Nad wentylatorem widać osłonę przeciw odłamkową ( to modyfikacja polowa) dalej z tyłu jakieś "coś" może skrzynia stojąca bezpośrednio na masce silnia, nie ma stelaży jak we wcześniejszych Panterach.

Na wieży przyspawana podwójna blacha (z prześwitem) mająca chronić przed pociskami z broni pokładowej samolotów.

Fotka jest też w TankPower Nr.8 Pantera str.23.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że darowałeś sobie zimmerit. Może jeszcze jednak spróbujesz na przykład z Green Stuffem? Biorąc pod uwagę że przerobiłeś już zestawowe gąsienice na "Magic tracki" to wnioskuje że zapas cierpliwości na model masz =P

GS jest przyjemny bo można spokojnie nakładać go stopniowo, na przykład pół godziny dziennie. Żywiczne dodatki wskazują na duże poobijanie pojazdu, więc zimm mógłby być mocno wybrakowany, co też ułatwiłoby pracę. Nie jest to naprawdę dużo roboty, a braku pasty na tym pojeździe nie da się sensownie wytłumaczyć :X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.