Skocz do zawartości

A-6A Intruder Trumpeter 1:32


KRL

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszą fazę czas kończyć a co za tym idzie trzeba uzupełnić warsztat.

 

Rozpocznę od „śmietnika” czyli wszelkiej maści uzbrojenia i innych detali.

Na początek świetnie wyglądające golenie podwozia głównego elementy wykonane z metalu są naprawdę wysokiej jakości jak na produkt Trumpka.

Miejsc do szpachlowania jest nie wiele.

 

IMGP6262_zpsbgqdx5wy.jpg

 

Golenie składają się z olbrzymiej ilości dźwigni, jakiś zbiorniczków itd.itp

Po wklejeniu tego wszystkiego całość otrzymała warstwę podkładu epoksydowego.

 

IMGP6267_zps15k91jhv.jpg

 

Skleiłem także całe uzbrojenie, centralny zbiornik podwieszany i resztę pozostałych do wklejenia po lakierowaniu elementów.

 

IMGP6263_zpswtgf7rkv.jpgIMGP6264_zpssvysihsn.jpg

 

Na koniec wkleiłem wszystko co na tym etapie powinno znaleźć się na kadłubie i skrzydłach i całość otrzymała powłokę podkładu.

 

Można więc uznać że pierwsza faza prac została zakończona i całość przesuwam na lakiernię.

 

Tak model wygląda ze skrzydłami po wstępnej rewizji podkładem.

 

IMGP6245_zpskkt3ksrx.jpgIMGP6244_zpsvwfesjmu.jpg

 

Na koniec całość w podkładzie.

 

IMGP6250_zpskjjivrfm.jpgIMGP6252_zps2puwyseu.jpgIMGP6254_zps7g90s814.jpg

 

Na koniec pozwolę sobie na podsumowanie tej części w formie liczb tak jak to często bywa w testach stosując skalę 1-10.

 

Model w kwestii - wykonania a więc jakości odlanych detali, Lini podziału nitów i tego co ogólnie otrzymujemy w pudle w formie dodatków- dostaje ode mnie 8,5 pkt.

 

W materii spasowania części i ogólnej trudności w złożeniu tu daję 8pkt. Jak zwykle producent powinien dopracować te elementy które możemy wykonać jako otwarte i zamknięte a w tym modelu jest takich detali naprawdę dużo.

 

Na koniec odwzorowanie szczegółów - tu faktycznie rozumiem że jest spora ilość modelarzy którzy sięgają po dodatki żywiczne - są elementy które są naprawdę wysokiej jakości jak luki hamulcy aero niestety też są detale takie jak luki podwozia głównego w których są odwzorowane dwie rurki na krzyż. w tej materii moja ocena to 7pkt.

 

Podsumowując ogólnie tę część oceniam łącznie na 8pkt.

Z pewnością przyłączam się do tych osób które twierdzą że ten model firmy Trumpeter to najlepszy model współczesnego samolotu bojowego tego producenta w skali 1:32 i liczę na to że każdy nowy będzie co najmniej trzymał ten standard.

 

Na koniec pozwolę sobie zauważyć że mimo świetnego spasowania detali model jest dość może nie tyle trudny do złożenia co wymagający więc nie polecałbym go osobom rozpoczynającym przygodę z modelarstwem.

 

Natomiast polecam ten model wszystkim którzy raz chcą mieć sporo frajdy i przyjemności z budowy takiego modelu po drugie polecam wszystkim którzy maja sporej wielkości półkę by pomieścić taki model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeszcze małe pytanie?

 

Może ktoś z was ma jakieś foty uzbrojonych Intruderów w wypraskach jest mnóstwo uzbrojenia w ogóle nie opisanego w instrukcji i zastanawiam się wciąż czy można by wybrać inny wariant niż to co ja mam.

 

Najbardziej interesowałoby mnie jakieś zestawienie z Maverick'i są w ramkach ale w opisie w ogóle nie uwzględnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solo, a może orientujesz się czy Mavericki moga być montowane w Intruderach na pylonach po trzy sztuki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientować to się nie orientuję, ale zawsze Intrudery kojarzyły mi się jako bombowce.

Z Maverickami raczej nieczęsto je chyba widziałem.

Tutaj jak jednak widać, podwieszenie 3 Mavericków jest jak najbardziej możliwe.

Ale - mowa tutaj o wersji E samolotu.

 

AAF-61.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solo, a może orientujesz się czy Mavericki moga być montowane w Intruderach na pylonach po trzy sztuki?

 

Jesli wierzyć Wikipedii to A-6E dostały dopiero po modernizacji możliwość przenoszenia Mavericków:

https://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_A-6_Intruder

Inne źródła podają podobnie:

http://www.airvectors.net/ava6.html

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej konfiguracji

 

AGM-12 x2 + Maverick x6 wyglądałby rewelacyjnie ewentualnie Maverick x6 i MK82 x12 muszę to przemyśleć.

 

Jednak też mi się wydaje że dopiero od wersji E pojawiła się tak możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej konfiguracji

 

AGM-12 x2 + Maverick x6 wyglądałby rewelacyjnie ewentualnie Maverick x6 i MK82 x12 muszę to przemyśleć.

 

Jednak też mi się wydaje że dopiero od wersji E pojawiła się tak możliwość.

 

Roznice miedzy E a A moga byc dosc subtelne i z zewnątrz mało zauważalne:

 

"The A-6E was externally all but identical to the A-6A; it did have new J52-P-8B engines, but they were just a minor refinement of the old -8A engines and had the same thrust ratings. The primary improvements were in avionics, primarily a new solid-state AN/APQ-148 solid-state radar system and an AN/ASQ-133 solid-state digital computer system. An AN/ALQ-100 jammer system was fitted, with an antenna in a slight but noticeable extension of the outer LERX on each wing, providing a recognition feature. Apparently the AN/ALQ-100 was also carried on some other Prowler variants, such as the EA-6A, though the antennas weren't fitted in the LERXs. "

 

pytanie na ile wersja silniki -8B rozniły się od -8A - w sensie wygladu zewnetrznego, no i kwestia awioniki a w zasadzie "zegarow" w kabinie.... ale moze daloby tą Twoją A podciagnąc pod wersje E ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać smaczku swojemu Intruderowi, to musiałbyś poszukać pocisków AGM-12B albo AGM-12C (większa głowica i zasięg). Były podwieszane pojedynczo na pylonach i nakierowywane na cel ręcznie przez bombardiera/nawigatora zgrywającego flary na tyle rakiety z celem.

 

W ofercie Eduarda i Hasegawy w zestawie uzbrojenia B. Jeśli jesteś zainteresowany drugą opcją to daj znać na PW.

 

 

Taki właśnie zestaw podwieszeń wybrałem.

 

IMGP6263_zpswtgf7rkv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać smaczku swojemu Intruderowi, to musiałbyś poszukać pocisków AGM-12B albo AGM-12C (większa głowica i zasięg). Były podwieszane pojedynczo na pylonach i nakierowywane na cel ręcznie przez bombardiera/nawigatora zgrywającego flary na tyle rakiety z celem.

 

W ofercie Eduarda i Hasegawy w zestawie uzbrojenia B. Jeśli jesteś zainteresowany drugą opcją to daj znać na PW.

 

Eduard nie robi uzbrojenia w 1:32 poza kilkoma wyjątkami.

Ze współczesnego w tej skali tylko i wyłącznie GBU-24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez Intrudera nie mogłem dziś w nocy spać więc lakiernie uruchomiłem już o 5.15.

 

Rozpocząłem jak zawsze od dokładnego odtłuszczenia elementów za pomocą zmywacza i ruszyłem z PS'm. Tym razem nie ciągnąłem po liniach od początku do końca a pozostawiłem je otwarte.

Podobną metodę zastosowałem już przy lakierowaniu F-14.

 

Wykonanie PS'u na całości zajęło mi 3 godz.

 

IMGP6272_zpstdawf3t0.jpgIMGP6273_zpskhvlhmfv.jpg

 

Zwykle w tym miejscu nakładam kolor główny czyli ten który jest jaśniejszy w tym wypadku powinien być to spód modelu, jednak ze wzgledu na koncepcję a ta jak już wspominałem na początku warsztatu jest następująca:

 

Model ma przedstawiać samolot dość mocno wyeksploatowany z mocnymi śladami zróżnicowania powierzchni itd.

W tej sytuacji postanowiłem rozpocząć od powierzchni które zwykle wykonuję na końcu.

Polakierowałem wszystkie miejsca które będą czerwone, białe i beżowe a odkurz który powstał na elementach potraktowałem jako część różnicowania paneli.

 

Miejsca polakierowane okleiłem i nałożyłem kolor szary według instrukcji jest to H315 ja używam oczywiście kolorów zrobionych na mieszalni więc odcień nie co się różni. Dalej pozostaje specyficzna żółta dominanta barwna jednak mój kolor jest nie co bardzie szary (brudny).

 

IMGP6275_zpsfmrohqiu.jpg

 

Czekając aż góra dobrze wyschnie polakierowałem ruchome części skrzydeł: klapy, sloty.

 

IMGP6287_zpsth8ickou.jpg

 

Teraz biorę się za część dolną ale o tym zamierzam napisać wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nt. uzbrojenia:

A-6A - nie przenosiły one Mavericków,tylko poprzednik ich AGM-45 Shrike na szynie LAU-34/A lub wybrane przez Ciebie AGM-12 Bullpup.

Jeżeli AGM-65 to tylko pod A-6E.

 

To już ustalone, pozostaje przy zestawie MK82 x12 i AGM x2 i centralny zbiornik podwieszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nt. uzbrojenia:

A-6A - nie przenosiły one Mavericków,tylko poprzednik ich AGM-45 Shrike na szynie LAU-34/A lub wybrane przez Ciebie AGM-12 Bullpup.

Jeżeli AGM-65 to tylko pod A-6E.

 

No niezupełnie - AGM-45 to pocisk przeciwradiolokacyjny. Zaś poprzednikiem Mavericka był właśnie AGM-12 Bullpup.

 

Użyłem skrótu myślowego.

Oczywiście Shrike to pocisk przeciwradarowy, a Bullpup to typowy powietrze-ziemia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś relacja warsztatowa bez mała LIVE.

 

Góra i dół polakierowane, sporo rozklejania i efekt jest taki:

 

IMGP6280_zpsnascakfp.jpgIMGP6286_zpsqzkfjacj.jpg

 

W modelarstwie ciekawe jest to że na początku staramy się w miarę możliwości i umiejętności wykonać wszystko jak najlepiej wyszpachlować wygładzić dopieścić nałożyć piękną powłokę tylko po to by zaraz po tym zacząć wszystko brudzić, niszczyć odpryskami, przeszlifowanymi miejscami itd.

 

Ja "niszczenie" rozpocząłem od kryształów - czyli robimy plamy i przebarwienia.

 

IMGP6290_zpsx4o3poou.jpg

 

Jak już kryształki dobrze wyschną i trzymają się podłoża punktowo natryskuję bardzo transparentny kolor ciemny szary od przodu a od tyłu bardzo transparentny kolor biały.

 

IMGP6292_zpsca3qzboz.jpg

 

Efekt końcowy powinien być niezbyt mocny jeżeli taki wyjdzie trzeba delikatnie potraktować te miejsca papierem P2000 na mokro.

 

Po wyschnięciu kryształki można usunąć na sucho pozostawiając mocne ślady i rysy lub na mokro pozostawiając jedynie plamy przebarwień.

Wybrałem ten drugi sposób ponieważ w dalszej części zamierzam jeszcze mocno tonować elementy i postarzać więc nie chciałbym przesadzić z efektem.

 

Dla mnie oczekiwany jest efekt gdy w ogólnym spojrzeniu na model przebarwienia nie rzucają się w oczy a po dokładnym przyjrzeniu miejscowo są widoczne i stanowią bazę do dalszych prac.

 

IMGP6294_zpsjokrshcc.jpgIMGP6295_zpsdft4dlgw.jpgIMGP6296_zpspq9eyuq2.jpg

 

Tyle na tą chwilę czas na posiłek a później Post Shading i inne zabiegi niszcząco, brudząco postarzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, byłem pewny że gdzieś już o tym napisałem.

 

To są kryształki soli morskiej - nakładam je na lekko zwilżone atomizerem detale, później czekam aż wyschną i reszta to już natrysk transparentnym kolorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze coś o technice ? Bo nie do końca łapię chyba różnice na sucho i na mokro. Na sucho to po prostu odrywasz a na mokro wymywasz ? Efekt wyszedl za....jefajnie O soli gdzieś faktycznie czytałem ale chyba wtedy nie zwróciłem uwagi, że chodzi o skrystalizowaną formę a nie taką zwykła sypką. Mpwiąc o atomizerze masz na mysli spryskanie modelu wodą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śpieszę z uściśleniem tego co napisałem.

 

1. Atomizer z wodą i spryskanie modelu.

2. Nałożenie kryształków soli morskiej ja nie używam soli spożywczej a taką kupowaną w drogerii z tym że naturalną bez żadnych (mydlin, dodatków zapachowych itd.)

3. Po nałożeniu kryształków ponownie delikatnie "psikam" wodą z atomizera.

4. Suszenie ja używam akurat piecyka by przyspieszyć ale polecam taki zabieg tylko wtedy gdy jesteś pewny że możesz bardzo dokładnie sterować temperaturą wewnątrz. Ustawiam temp. 27 stopni i delikatny obieg powietrza.

Oczywiście gdy nie masz do dyspozycji piecyka to pozostawiasz do pełnego wyschnięcia.

5. Położenie punktowo koloru transparentnego na kryształki ja zwykle robię to tak jak robi się to w efekcie kropelkowym a więc:

Od przodu nakładam kolor ciemny a od tyłu jasny.

6. Pozostawiam do odparowania - wyschnięcia jak pracujesz z farbami modelarskimi.

7. Usuwanie kryształków na sucho (bez zwilżania wodą) kryształki odrywają się wtedy dość trudno i poza plamkami wynikającymi z nałożenia transparentu uzyskasz także wżery będzie to czuć pod palcami. Można także usunąć kryształki za pomocą szczotki wtedy dodatkowo powstaną rysy.

Na mokro - myślę tu wszystko jasne używam atomizera - wodę nakładam dość obficie i staram się delikatnie usunąć kryształki pozostają wtedy plamki ale powłoka lakieru jest gładka.

 

Możesz używać intensywniejszych kolorów i grubszych kryształków efekt będzie spotęgowany a wżery większe to już kwestia oczekiwań i tego co zamierzasz robić później.

Delikatniejszy efekt łatwiej kontrolować a reszta to metoda prób i błędów.

 

Tak to wygląda rozłożone na czynniki pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to wygląda, muszę i ja kiedyś tej soli popróbować, może wyjdzie mi lepiej niż w przypadku Drakena.

Powiadasz, że użyłeś soli morskiej, takiej jak poniżej czy jednak jakiejś drobnoziarnistej?

 

sol-morska-gruba-05kg.jpg

 

Ciekawi mnie też ten Twój preshading, wyglądał bardzo obiecująco, choć moim zdaniem nieco za bardzo go zgubiłeś zbyt mocnym malowaniem, ale możliwe że to tylko tak na zdjęciach wygląda.

Nie wykluczam że też spróbuję coś takiego zrobić na najbliższym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Położenie punktowo koloru transparentnego na kryształki ja zwykle robię to tak jak robi się to w efekcie kropelkowym a więc:

Od przodu nakładam kolor ciemny a od tyłu jasny.

 

Możesz to dokładniej wyjaśnić?

Z przodu kadłuba kładziesz ciemny kolor, a w części ogonowej jasny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to wygląda, muszę i ja kiedyś tej soli popróbować, może wyjdzie mi lepiej niż w przypadku Drakena.

Powiadasz, że użyłeś soli morskiej, takiej jak poniżej czy jednak jakiejś drobnoziarnistej?

 

sol-morska-gruba-05kg.jpg

 

Ciekawi mnie też ten Twój preshading, wyglądał bardzo obiecująco, choć moim zdaniem nieco za bardzo go zgubiłeś zbyt mocnym malowaniem, ale możliwe że to tylko tak na zdjęciach wygląda.

Nie wykluczam że też spróbuję coś takiego zrobić na najbliższym modelu.

 

 

 

Solo, faktycznie na zdjęciach nie widać tego dobrze przez oświetlenie wydaje się że PS jest zbyt mocno zakryty w naturze pozostawiłem go widocznym ale też bez przesady bo planuję jeszcze Post Shading i różnej maści tusze to ma być brudas.

 

W kwestii soli używam grubo ziarnistej z jednym ale - sypię tę sól na łyżkę i dociskam drugą tak by delikatnie rozdrobnić zróżnicować mocnej wielkość kryształków.

 

Na koniec pkt. 5

Solo, prawie tak od strony nosa nakładam kolor ciemny (wszędzie gdzie chcę mieć efekt) od strony ogona nakładam jasny kolor ważne by był niezbyt intensywny bo łatwo przedobrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.