Skocz do zawartości

Przetarg Kruk czyli już w wakacje AH-64E dla Polski?


Mitrandir

Rekomendowane odpowiedzi

Tegoroczny MSPO w Kielcach, z okazji przetargu KRUK obrodził w kilka ciekawych maszyn

Fotki niestety z telefonu... ale maja klimacik bo maszyna nie była odpicowana,

tylko taka jaka ja armia "usyfiła" sam mniód

 

20150904_115730.jpg

 

20150904_115803.jpg

 

20150904_115809.jpg

 

20150904_115832.jpg

 

20150904_115938.jpg

 

20150904_115945.jpg

 

20150904_120000.jpg

 

20150904_120023.jpg

 

20150904_120056.jpg

 

20150904_120105.jpg

 

20150904_120156.jpg

 

20150904_120210.jpg

 

20150904_120222.jpg

 

20150904_120256.jpg

 

20150904_120442.jpg

 

20150904_120521.jpg

 

20150904_120934.jpg

 

20150904_121003.jpg

 

20150904_121028.jpg

 

20150904_121102.jpg

 

20150904_121113.jpg

 

20150904_121201.jpg

 

20150904_121722.jpg

 

Jest tak brzydki... że aż piękny, przez miesiąc rąk nie myje

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepszy pod względem technicznym kandydat na następcę Mi-24. Śmigłowiec szturmowy musi być opancerzony, silnie uzbrojony i z nadmiarem mocy.

 

I co najważniejsze ... sprawdzony w warunkach bojowych a nie dane statystyczne producentów.

Kupując Apacha nie kupuje się śmigłowca... tylko cały system , ale mało kto o tym pamięta.

A w tym przypadku jest to system sprawdzony i działający

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiger też był w Afganistanie, Cobra, nawet i w wersji Z, też. Włosi zdaje się swoje A-129 też polatali nad szuszwolami, a T-129 w Turcji walczą niby z IS ale częśćiej z Kurdami, więc każda z maszyn ma epizod bojowy za sobą. Tylko co z tego EC665 jest lekki i opancerzony bardziej ku pokrzepieniu serc, równie pancerny jest Głuszec A/T-129 to w ogóle waga piórkowa zbłakany pocisk z AK-47 może zrobić kuku a AH-1Z to koniec długiej, skądinąd udanej, drogi, którą wypadało by nie iść - no i to podwozie płozowe, które nie wytrzyma twardych lądowań jak podwozie kołowe o dużym skoku zawieszenia. Niby szczegół, ale istotny.

 

W szturmowikach nie ma miejsca na kompromisy.

 

ps. teraz kazdy sprzedsaje "system". Marketingowo-pijarowskim bełkotem bym sobie głowy nie zawracał ;) Fakty się liczą, nie pierdololo handlowców. A te przemawiają za AH-64E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EC-665 i A-129 wywodzą się z tej samej koncepcji. Ostrzelać oddziały pancerne znad własnego terytorium (czyli przy braku oddziaływania OPL). Relikt zimnej wojny, kiedy to spodziewano się takiego właśnie konfliktu. Z resztą, jeden i drugi śmigłowiec są następcami uzbrojonych w PPK lekkich śmigłowców wielozadaniowych. Od czasu opracowywania ich konstrukcji wiele się w realiach pozmieniało i obecnie śmigłowiec wykonując zadanie bojowy w każdej chwili (teoretycznie) może być ostrzelany. Dopancerzenie na szybko i to w postaci niewielkich i lekkich płyt pancernych (chyba nawet kompozytowych zdaje się) to desperacja a nie celowe działanie. A teraz dobra mina do złej gry.

 

Pojęcie "lekki śmigłowiec szturmowy" czy tam bojowy to jakiś oksymoron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAH-66 też pewnie był za lekki i kompozytowy i zatem, pewnie dlatego, go nie robią.

Czyli pewnie masz rację...

 

Nie znam się to się wypowiem? Program anulowano ze względu na koszty. Dodatkowo amerykanie stwierdzili, że i tak nie będzie miał z kim walczyć i to co jest wystarczy. Najpierw czytam, potem mówię.

 

Już pomijając tę drobnostkę, że RAH-66 miał być następcą OH-58, który jakby nie patrzeć śmigłowcem szturmowym nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje wpisy sugerują głebsze urazy..

 

Co do merytoryki to przeczytaj raz jeszcze swoje wynurzenia na temat Comanche'a.

Wypisujesz tam niemal same bzdury, do których nawet nie warto się odnosić.

W jednym nie rozmijasz się tylko z rzeczywistościa - był drogi.

 

Pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

In February 2004, the US Army cancelled further research, development and planned purchases of the RAH-66 Comanche stealth helicopter. It believed that the helicopter would not meet the requirements of changing operational environments.

http://www.army-technology.com/projects/comanche/

 

Zarzucać komuś, ze nie wie co mówi samemu pisząc bzdury, rewelacyjne. O lotnictwie widać wiesz tyle, co przeczytasz z wikipedii to i za medycynę się nie bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz jeszcze trochę poczytać.

 

Poza tym, masz wyraźną potrzebę gburowania.

Już po raz trzeci w tym wątku próbujesz mnie obrazić.

Jednak również i tu musiałbyś wykazać się większymi możliwościami.

 

Nadal pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym napisać dokładnie to samo!

A skoro już dostrzegłeś sens moich wpisów, możemy uznać, że dalsze rozciąganie tych przytyków, mijałoby się z celem.

 

Pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.