Skocz do zawartości

"Płomienny powiew lata" Lotus Super 7 Tamiya 1/24


Messer

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 3 - Pojazdy cywilne

Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego

Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

Specjalna 5 - najlepsza praca w klasach 1,2,3,4,5 zbudowana w oparciu o model Tamiya

 

Kilka lat temu, na kanale Discovery leciał sobie serial w stylu " zbuduj sobie sam swój samochód" - rzecz jasna tytuł był inny, ale nie o to tu chodzi. Głównym bohaterem był Lotus 7 w mnogiej liczbie jego odmian. Zachęcony tym, postanowiłem i ja, w swoim garażu zbudować Lotusa

 

7%202_zpsiqjbf0qf.jpg

 

Nawiązanie do lata.

Lato, to taki czas, gdy można sobie pozwolić na przejażdżkę swoim ukochanym autkiem, którego nie eksploatuje się na co dzień. Lato to też czas roadsterów i kabrioletów wszelkiej maści. Jeżeli połączymy te dwie cechy to wyjdzie nam klasyczny roadster - taki jak Lotus Super Seven.

 

In-box:

Model jaki sobie wybrałem jest dość wiekowy, a co za tym idzie uproszczony. Dwie ramki z głównymi podzespołami do budowy + dwie małe rameczki - oszklenie i chromy. Dochodzą do tego kalkomanie, opony i miła niespodzianka od Tamiya - metalowy grill.

 

7%203_zps4c3l2844.jpg

7_zpstbc5hfuu.jpg

 

Koncepcyjnie chcę zachować jak najwięcej "klasyka w klasyku" z pewnym dodatkiem charakterystycznym dla budowanych przeze mnie modeli

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lato, to taki czas, gdy można sobie pozwolić na przejażdżkę swoim ukochanym autkiem, którego nie eksploatuje się na co dzień.

 

A mnie to się czepiał.

 

Jak ja bym to składał to bym przerobił na Caterhama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zaczęło

 

Dodatki:

d1%201_zpsp5jvgcxd.jpg

 

Prace nad każdym modelem zaczynam od doboru odpowiednich felg. Ponieważ w tym modelu fabryczne felgi nie pasują do mojej koncepcji, trzeba było znaleźć coś innego.

d2%201_zpsdzmo7dgd.jpg

d2_zpsxtibb3dw.jpg

 

By móc owe felgi założyć, będę musiał przerobić zawieszenie. O ile tylne jest proste, o tyle przednie - filigranowe i delikatne oraz trudne w zakładaniu. Docelowe felgi są szersze od oryginalnych, tak więc by wiedzieć o ile skrócić wahacze, musiałem zająć się wpierw złożeniem hamulców.

d1%202_zpsacclsxum.jpg

 

I po sklejeniu w całość ( już z nakładkami z nacięciami ):

d1_zps5vblc4s7.jpg

 

Brakuje jeszcze mocowań w tarczy, ale z tym poczekam do przeróbek piast przednich.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikele - dokładnie tak jak Jakub pisze

Tymczasem - mimo choroby - udało się na 70% skończyć przednie zawieszenie. Obniżyłem je, skróciłem górne i dolne wahacze, nadałem "camber". Odtworzenia wymagają jeszcze trzy rzeczy - stabilizator, zaciski hamulcowe oraz przewody hamulcowe.

80p%203_zpsfv4zbgxs.jpg

 

Powili zabieram się też za tylne zawieszenie:

80p%202_zpsgsduja8f.jpg

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekaw jestem koncepcji bo zbyt dużo nie napisałeś :P , fajne felgi do tego maleństwa.

Ps napisz do mnie maila :P bo dzień się kończy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie

Koncepcja wyjdzie przy malowaniu - obrazowo przemówi lepiej niż słowa ( mam nadzieję )

 

Tymczasem mikro postęp na dziś. Miałem zastąpić przednie sprężyny tymi z Abera ale okazały się za szerokie. Postanowiłem więc przerobić zestawowe. Rozciąłem, usunąłem sprężynę, wstawiłem dwa pręciki polistyrenowe i nawinąłem nową sprężynę z drutu średnicy 0,5mm.

 

springi%201_zpsziu1jtfk.jpg

springi%202_zpsfkz79yjb.jpg

springi_zpscopj64ex.jpg

 

Na zdjęciach cały amortyzator jest luzem, więc wszystko krzywe. Widzę też, że muszę wyprostować niektóre łopatki w wentylowanej tarczy...

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karambolis8 - masz w pełni rację i dlatego też... postanowiłem być masochistą i zrobić przednie zawieszenie od podstaw

 

Tak prezentują się części składowe ( jeszcze nie wszystkie ) - po prawej nowe, po lewej fabryczne.

front%20s%204_zpsh8rjybrj.jpg

 

Oraz założone na próbę:

front%20s%201_zpsfzpbjama.jpg

front%20s_zpszglabziw.jpg

 

A co do samych części - gumowe osłony wytoczyłem z pręcika polistyrenowego 3,2mm zamocowanego w miniszlifierce, pozostałe elementy z profili okrągłych i sześciokątnych. Odchudziłem także piastę - wymaga ona jeszcze kilku zabiegów by wyglądała " jak trzeba".

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karambolis8 - masz w pełni rację i dlatego też... postanowiłem być masochistą i zrobić przednie zawieszenie od podstaw

Nie chciałem tego sugerować wprost, ale już po pierwszym zdjęciu widać, że model tylko na tym zyskał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.