Pablok16 Napisano 11 Lipca 2016 Share Napisano 11 Lipca 2016 Witam w moim pierwszym wątku warsztatowym. Chcę w nim zaprezentować budowę modelu Tigera firmy AFV. Jest to mój pierwszy model sklejany na „poważnie”. Model będzie malowany aerografem. Miniatura będzie przedstawiać Tigera z pięćset piątego batalionu czołgów ciężkich o numerze 143. Dzisiaj skleiłem główną bryłę czołgu (kadłub oraz wieżę): Na koniec jeszcze pytanie: Jaką czynność wykonywać jako następną? Skleić układ jezdny i go pomalować? A może postępować zgodnie z instrukcją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 11 Lipca 2016 Share Napisano 11 Lipca 2016 no i fajnie. Szkoły są dwie, na pewno musisz złożyć na sucho i przymierzyć. Ja bym koła pomalował osobno i sklejał po pomalowaniu. Gąsienica gumowa to spokojnie możesz ją "wciągnąć" po pomalowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 11 Lipca 2016 Share Napisano 11 Lipca 2016 Odwrotnie wkleiłeś jarzmo armaty. Celownik po lewej stronie na jarzmie armaty. (Patrząc do przodu.) Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 11 Lipca 2016 Autor Share Napisano 11 Lipca 2016 enten-dziękuję za opinię i poradę, wszystko mi wyjaśniłeś. meser262- dziękuję, na szczęście jarzmo jest "na sucho"(według instrukcji) już je odwróciłem Jeszcze jedno pytanie: Narzędzia i detale przyklejać przed malowaniem czy po malowaniu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 11 Lipca 2016 Share Napisano 11 Lipca 2016 tu też, dwie metody. Ja proponuję pomalować osobno. Pomalujesz kolorami bazowymi, następnie je przyklejasz tak aby przeszły razem zabiegi weatheringu. Jeśli je przykleisz przed malowaniem to tyle co precyzyjnie będziesz je musiał pomalować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 11 Lipca 2016 Autor Share Napisano 11 Lipca 2016 Jeszcze raz dziękuję. Jest to dla mnie nieoceniona pomoc. Jutro postaram się wrzucić zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 11 Lipca 2016 Share Napisano 11 Lipca 2016 no i fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwis Napisano 11 Lipca 2016 Share Napisano 11 Lipca 2016 Jeśli chcesz użyć zestawowych kalkomanii to sprawdź czy nadają się do użycia - w moim zestawie niestety były do niczego, nie dało się usunąć papieru zabezpieczającego bez uszkodzeń. Poza tym model jest rewelacyjny - żadnych problemów, sam się składa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 12 Lipca 2016 Autor Share Napisano 12 Lipca 2016 hiwis- dziękuję za informacje u mnie wszystko jest w porządku A oto zdjęcia tego co udało mi się dzisiaj zrobić. Postęp niewielki ponieważ miałem mało czasu na klejenie. Przykleiłem elementy rury wydechowej: Oraz błotniki: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 17 Września 2016 Autor Share Napisano 17 Września 2016 Witam po bardzo dłuuugiej przerwie w moim wątku warsztatowym! Z góry przepraszam za brak aktywności przez ten czas . Był on spowodowany brakiem chęci do klejenia . Teraz powracam i zamierzam regularnie aktualizować postępy prac przy modelu . Przez ten czas jednak coś przy modelu robiłem. Dzisiaj zamieszczam zdjęcia tego co udało mi się zrobić. Model jest już prawie sklejony (trzeba dokleić narzędzia oraz elementy które utrudniałyby malowanie), gotowy do malowania. Model zamierzam pomalować farbą Vallejo Model Air Tank Ochre 1943. Bandaże kół (i koła przy okazji też ) pomalowałem na czarno. Bandaże zamaskować poprzez przykładanie do szablonu kół? I jeszcze jedno pytanie: o malowaniu i weathering'u nic nie wiem. Trzeba położyć jakiś podkład pod obicia? Może zastosować jakieś inne kroki? Prosiłbym o podpowiedzi (maluję aerografem). Posiadam specyfiki od AK: Dark Brown Wash (AK 045), Dust Effects (AK 015), Summer Kursk Earth (AK 080), Fresh Mud (AK 016), Worn Effects (AK 088), Wet effects Fluid (AK 079), Fuel Stains (AK 025), Rust Streaks (AK 013), White Spirt (AK 011) i True Metal (AK 457), Pigmenty: Dark Earth (AK 081), Europen Earth (AK 042), North Africa Dust (AK 041) oraz zestaw farb Rust Effect Colors (AK 551).Coś jeszcze będzie potrzebne? A teraz zdjęcia: Tygrys bez dodatków: Dodatki do tygrysa: Koła do tygrysa (nie wszystkie): Tygrys ze wszystkimi dodatkami przyłożonymi "na sucho": Z góry dziękuje za wszystkie rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 17 Września 2016 Share Napisano 17 Września 2016 Cześć! Najfajniejszą wg mnie skalę sobie wziąłeś. ;) Tego tygryska nie robiłem, ale muszę to zmienić, bo słyszałem że fajnie się go robi, po Twoich zdjęciach widzę, że ładnie wygląda. ;) Jeśli chodzi o malowane aerkiem, to może specjalistą nie jestem, ale podpowiem, co sam zauważyłem (lub co Inni mi podpowiedzieli), z czego korzystałem i co dało całkiem sensowne efekty. Nie wiem czy zauważyłeś, ale duża część modelarzy przed malowaniem kładzie podkład (oczywiście przed tym warto model po prostu umyć w wodzie z płynem do naczyń). Ja osobiście podkładu nie stosowałem (cięcie kosztów ;) ), ale obserwując różne warsztaty zauważyłem, że podkład pozwala wyłapać różne paprochy, niedoszlifowania itp. (no ja nie używając podkładu skazany jestem czasami na smutne niespodzianki - że coś trzeba podszlifować/zaszpachlować/doczyścić już na w teorii gotowym malowaniu farbą bazową. Jak ja już pomaluję model na barwy które chcę (ja staram się wyszukiwać sobie póki co jedno barwne malowania, żeby nie bawić się w przejścia kolorów, w Niemieckich pojazdach one są takie delikatne w większości, więc trzeba mieć na to drobny myk (z pattafixa mam takiego białego gluta, coś a'la plastelina, ale nie zostawia tłustych śladów jakbym model okładał skórą od golonki ;) ) robisz wałeczki, oklejasz nimi model, zasłaniasz co ma być zasłonięte i malujesz, dzięki tym wałeczkom delikatne są te przejścia (kurcze, mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi ). No dobra, załóżmy, że pomalowany jest ten kamuflaż, w tzw. międzyczasie (na studiach by mnie zatłukli za to słowo ) pomaluj sobie gąsienice na odpowiedni kolor, warto też bambetle typu łopaty itp pomalować w tym czasie jeśli są przyklejone (lub odlane, jak ta łopata na tym tygrysie). W tym momencie warto by to polakierować lakierem błyszczącym. Ja używam sidoluxu, jakiś tam do parkietów, nie narzekam. Po zalakierowaniu nałożyć wypada kalki i... znowu możesz je zalakierować, co by ich nic potem nie zmasakrowało, jak chemii użyjesz. Ok, ja stopuję w tym momencie, może bardziej doświadczeni Modelarze mnie poprawią w co niektórych rozwiązaniach, a jeśli nie to w miarę postępów coś tam postaram się Tobie podpowiedzieć. I nie tylko Ty czasami masz dosyć klejenia! Czasami się tego aż nienawidzi (zwłaszcza jak nie wychodzi), ale jak zacznie efekt wychodzić, to ciężko zasnąć z ekscytacji. Pozdrawiam PS Chyba mój najdłuższy post, mam nadzieję, że coś pomogłem. Aaa i co najważniejsze - z niczym się nie spiesz. Pośpiech jest najgorszy. ;) Zwłaszcza, jak fajnie wszystko wychodzi albo właśnie jak nie wychodzi. Zrobisz jakiś krok do przodu, wstań od modelu, wróć do niego za godzinę, dwie, na następny dzień, wszystko wtedy lepiej widać. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 17 Września 2016 Share Napisano 17 Września 2016 Dwa filmy na dole z polskim tłumaczeniem... Myślę że szybko załapiesz: http://www.wilder.su/html/videos.html P.S. Fajnie sklejone, podoba się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 18 Września 2016 Autor Share Napisano 18 Września 2016 Super!!!! Dziękuję bardzo za wszystkie rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 19 Września 2016 Share Napisano 19 Września 2016 Miniatura będzie przedstawiać Tigera z pięćset piątego batalionu czołgów ciężkich o numerze 143. Błąd w instrukcji - źle podali datę - lipiec 1943. 505 - sformowany według starego etatu posiadał Tygrysy i Pz.Kpfw.III i wtedy był pojazd Nr.143. Schemat organizacyjny z lipca 1943 pokazuje, iż nie było już w tym czasie numeru 143 w 505 batalionie i wszystkie wozy to Tygrysy. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 21 Września 2016 Autor Share Napisano 21 Września 2016 meser262 - dzięki za informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 25 Września 2016 Autor Share Napisano 25 Września 2016 Witam po przerwie ;) .W tygodniu nie ma czasu na klejenie ale wczoraj udało mi się pomalować model podkładem. Liny oraz zapasowe ogniwa gąsienic pomalowałem farbą AK Chipping Color (AK 711). Pomalować je na jakiś inny kolor? To samo dotyczy gąsienic na jaki kolor je pomalować? Z góry dziękuje za podpowiedzi. A teraz zdjęcia: Oraz farba w spray'u którą malowałem model: Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 25 Września 2016 Share Napisano 25 Września 2016 Oj. Surfacer 500 (jeszcze do 1:48) to sporo za grube ziarno - zamaskuje Ci szczegóły. Opieprz tego co Ci to doradził. Do podkładu to Surfacer 1200, a nawet 1500 Z Surfacer 500 to się fajnie robi fakturę odlewów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek-Krowa Napisano 25 Września 2016 Share Napisano 25 Września 2016 zgodzę się z cooperem,surfacer 500 to zadziała jak szpachlówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 25 Września 2016 Autor Share Napisano 25 Września 2016 Dzięki za rady. Podkład wybierałem sam w sklepie modelarskim . Będę musiał kupić Mr. Surfacer 1500. Na szczęście starałem się malować cienkimi warstwami i detali (chyba) nie zalałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 26 Września 2016 Share Napisano 26 Września 2016 Sorry Panowie, ale po co pierdoły nowemu wypisujecie, żeby więcej kasy wydawał ? Surfacer 500 nic nie zalepi, psikaj śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 2 Października 2016 Autor Share Napisano 2 Października 2016 Seb - surfacer'a 500 wypsikam całego (zostało bardzo mało) i kupię surfacer'a 1500. Model (bryła oraz wieża i trochę drobniejszych rzeczy) zostały pomalowane kolorem bazowym.teraz przyszła pora na układ jezdny... Będzie to dla mnie trudne zadanie ponieważ muszę zamaskować bandaże kół. Na razie pomalowałem kilka kół aby sprawdzić metody maskowania. Używałem szablonu do rysowania kół ale nie znalazłem idealnie dopasowanego ( z jednej strony koła wygląda ładnie ale z drugiej trzeba poprawiać pędzlem). Próbowałem Maskolem ale krawędzie nie podobają mi się... W internecie poszukałem gotowych masek i... znalazłem tylko nie wiem czy będą pasowały do mojego modelu. Oto one http://www.mojehobby.pl/products/Tiger-I-early-SKY-773324.html. Zakupić je czy nie? Pytanie odnośnie koloru gąsienic nadal aktualne. Zdjęcia postaram się opublikować we wtorek. Z góry dziękuje za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek-Krowa Napisano 2 Października 2016 Share Napisano 2 Października 2016 chopie linijka z kółkami za 5zł,na moje fojksdoczowe tanki koła pasują,kleiłem tego tygrysa i pewne kółko idealnie pasowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 2 Października 2016 Share Napisano 2 Października 2016 Liny maluję na kolor czarny a potem suchym pędzlem przecieram jakimś metalizerem np. gun metal. Gąsienice natomiast maluję Tamiya XF-84 Dark Iron. Ja stosuję Friule. One są metalowe więc potem papierem ściernym delikatnie przecieram karty i mam metal. Jeżeli stosujesz plastikowe to przetrzeć suchym pędzlem jakimś metalizerem steel. Na to potem dasz pigmenty i powinno być oo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tankrider Napisano 2 Października 2016 Share Napisano 2 Października 2016 Nie używaj 500, ja tym zepsułem Shermana z tasci bo mi narobił piasku na modelu wokół wszystkich detali. 500 tylko się nadaje do robienia faktury odlewu, antypoślizgowej, ewentualnie jakiegoś błota jak się doda pigmenty. Do podkładu 800-1000 lub więcej o ile ma być super gładkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablok16 Napisano 4 Października 2016 Autor Share Napisano 4 Października 2016 Witam! Bazylms - dziękuje za radę jest to dla mnie nieoceniona pomoc. Tankrider - Surfacer'a 500 odłoże na półkę. Według zapowiedzi publikuje zdjęcia pomalowanego modelu. Wiem, że w kilku miejscach trzeba poprawić, ale zrobię to przy okazji malowania układu jezdnego Tiger z wieżą: Tiger z boku: Tiger z tyłu: Bryła pojazdu oraz wieża: Gotowe koła (poprawić coś?): Osłony rury wydechowej: Elementy fototrawione: Zdjęcie wszystkich elementów które muszę jeszcze dokleić do modelu (bez układu jezdnego): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.