Knjaz Napisano 11 Października 2016 Share Napisano 11 Października 2016 Albo zbierają zmówienia "przedpremierowe". Nie wiem jak Tygrysek, ale robiąc T-55AM z Takomu nieco się do nich zraziłem. ZSU-57-2 od nich już nie wezmę. Zaczekam na Trumpetera. A co dokładnie było 'nie halo'? Zostawiaj gąski, kraj, maluj i daj nam podziwiać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali160 Napisano 18 Października 2016 Share Napisano 18 Października 2016 No truposzy niemieckich tu tu jeszcze nie było - też cóś w tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drago101 Napisano 18 Października 2016 Share Napisano 18 Października 2016 Elementy w TAKOM-owskim T-55 wymagały sporo obróbki. W każdym w zasadzie elemencie kanały wlewowe łączące element z ramką nie tylko dochodzą do krawędzi elementu ale także i zachodzą na jego powierzchnię. Niby nic ale sporo dodatkowej pracy i to jak dla mnie bardzo upierdliwej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 18 Października 2016 Share Napisano 18 Października 2016 No tak, te ich ramki mnie irytują. Sent from my D2303 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 19 Października 2016 Share Napisano 19 Października 2016 Śledzimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 24 Października 2016 Autor Share Napisano 24 Października 2016 Żeby nie było, że wątek umarł blaszki dotarły więc wróciłem do prac i oto efekty: Część blaszek zostało zestawowych bo są bardzo dobrej jakości, wymieniłem tylko mocowania na klapie od silnika na wykonane własnoręcznie, bo wydawały się zbyt płaskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Października 2016 Share Napisano 25 Października 2016 Siatki wentylacyjne elegancko ci wyszły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 4 Listopada 2016 Autor Share Napisano 4 Listopada 2016 Ostatni update przed podkładem. W skrócie - blacharka ukończona, wszystkie elementy podorabiane i przygotowane pod malowanie. Powycinałem również pancerz na nadbudówce przy wizjerach według zdjęć historycznych. Przy zdjęciach wyszło również kilka baboli (nadlewki, nieoszlifowane relingi itp) ale już to popoprawiałem. Poniżej zdjęcia z aktualnego stanu pokraki - uprzedzając pytania lufa jest zamocowana tylko do zdjęć: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 21 Listopada 2016 Autor Share Napisano 21 Listopada 2016 Żeby nie było, że wątek umarł "сука" dostała podkład wraz z delikatnym pre shadingiem oraz kolor bazowy - 4BO Russian Green (A-MIG-019) rozcieńczony transparatorem od Ammo oraz dedykowanym rozcieńczalnikiem. Całość zabezpieczyłem lekko połyskującym Alcladem. Jedyny zgrzyt jaki się pojawił to fakt, że w niektórych miejscach (resory oraz błotniki) nie wiem czemu ale nie chce schnąć farba... Delikatnie się lepi i nie mam pojęcia czemu. Model był umyty, odtłuszczony i nie dotykam go gołymi łapami a i tak nie schnie w tych miejscach Mam nadzieję, że po pigmentach itp przypadłość zniknie, ale jest to dosyć uciążliwe. A poniżej jak zawsze zdjęcia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 21 Listopada 2016 Autor Share Napisano 21 Listopada 2016 Po co robiłeś pre-shading, skoro i tak nic nie widać po pomalowaniu bazy?No ale mniejsza z tym. Skup się teraz, by go dobrze pomalować. Modulacja się kłania. Generalnie nie jestem zwolennikiem przesadzonego pre-shadingu, wolę mniej niż bardziej w tej kwestii, nie chciałem sprawić, że model wygląda karykaturalnie. Może na zdjęciach tego nie widać ale jest ciemniej tam gdzie miało być. Resztę będę przyciemniać lub rozjaśniać olejami. Teraz czas na wash, delikatne obicia i pigmenty. A dalej zobaczymy co z tego wyjdzie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 21 Listopada 2016 Share Napisano 21 Listopada 2016 I dobrze [THUMBS UP SIGN]. Tak wyszło ładnie, schludnie i kolorek ładny. Sent from my D2303 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 21 Listopada 2016 Share Napisano 21 Listopada 2016 Podoba mnie się ten "Potworek" . Patent z zeszlifowanymi płytami przy wizjerach muszę zapamiętac, gdy sciągnę z półki ten model do wykonania . Obserwuję dalej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 22 Listopada 2016 Autor Share Napisano 22 Listopada 2016 Niestety lepienie się farby w niektórych miejscach było wstępem do katastrofy. Po nałożeniu kalek i rozpoczęciu nakładania washa nawet delikatne przejechanie pędzlem zwilżonym white spiritem rozpuszcza zarówno Alclad jak i farbę. Ogólnie to jestem na etapie wahania się czy wystawić model za okno czy oklepać go młotkiem:/ Nie pozostaje mi nic innego jak zmyć całość i nałożyć od nowa podkład rozpocząć malowanie od nowa. Pytanie, czym najlepiej zmyć farbę tak, żeby nie trzeba było szorować dziada i go nie uszkodzić za mocno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenggeri Napisano 23 Listopada 2016 Share Napisano 23 Listopada 2016 Cleanlux albo dot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 23 Listopada 2016 Share Napisano 23 Listopada 2016 Ja ostatnio zmywam stare modele Revell Paint Stripper. Sent from my D2303 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micmal Napisano 23 Listopada 2016 Share Napisano 23 Listopada 2016 Oj szkoda, szkoda Walcz ze zmywaniem, bo z przyjemnością popatrzę na malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micmal Napisano 23 Listopada 2016 Share Napisano 23 Listopada 2016 Popieram Spottera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eatyoursystem Napisano 23 Listopada 2016 Share Napisano 23 Listopada 2016 Ja mam pytanie do figurek. Gdzie udało Ci się je zakupić? Szykuję dioramę i potrzebuję figurki Stalingradu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 23 Listopada 2016 Autor Share Napisano 23 Listopada 2016 Skoro już zmywasz, to pomaluj go lepiej. Użyj modulacji, bo o nią aż się prosi. I olej pre-shading z dwóch powodów:1. I tak go zamalujesz. 2. Lepiej dobrze pomalować model przy wykorzystaniu 4-5 różnych kolorów i odcieni. Dzisiaj rano oglądałem jeszcze szkody i ogólnie nie jest źle. Chcę uniknąć za wszelką cenę przemalowywania, nowych kalek itp. bo jak pomyślę ile czasu mi to pożarło to mnie telepie na samą myśl. Dzisiaj chcę spróbować zamalować uszkodzenia plus poprawić modulację (o ile się da) i wrócić do sprawdzonego bezbarwnego od Model Master. Jak to nie wyjdzie to wtedy będzie akcja zmywanie:) Ja mam pytanie do figurek. Gdzie udało Ci się je zakupić? Szykuję dioramę i potrzebuję figurki Stalingradu. figurki kupiłem na aledrogo, swojego czasu sprzedawał je gość po świetnych cenach (ten cały zestaw kosztował ok. 60 zł.) ale niestety zapasy się wyczerpały i już jakieś pół roku temu się zawinął... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micmal Napisano 23 Listopada 2016 Share Napisano 23 Listopada 2016 W ogóle to zauważyłem, że Ty wpadasz raz na jakiś czas, walniesz kilka/kilkanaście postów i znikasz znowu. I to nie tutaj, ale na innym forum też , a no życie, brak czasu i takie tam, więc wpadam i staram się nadrobić zaległości, po czym lecę dalej. Reasumując, jak nie piszę, to nie piszę, ale za to jak napiszę... A, że mam kilka tematów rozgrzebanych, to i wolę się pobawić plastikowymi/żywicznymi zabawkami niż siedzieć przed kompem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 4 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2016 Potwór żyje (więc i wątek również). W telegraficznym skrócie - wszystkie uszkodzenia zostały poprawione i zamalowane od nowa, zamiast alclada poszedł stary sprawdzony Model Master 4637. Zostawiłem całość na kilka dni do wyschnięcia i jak upewniłem się, że wszystko jest suche i nie paprze się zacząłem nakładać wash - A. Mig 1005 (do zielonych pojazdów) oraz AK 300 i AK 066. Na razie zająłem się wszystkimi poziomymi powierzchniami, bokami nadbudówki i działem oraz jarzmem. Poniżej trochę fotek po pierwszej warstwie washa. Potem planuję bardzo delikatnie go poobijać, tylko na błotnikach, włazach, zawiasach i spodzie kadłuba, a następnie przyjdzie czas na pigmenty i drobne skupiska rdzy w załamaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 4 Grudnia 2016 Share Napisano 4 Grudnia 2016 Mnie się podobie . Widać, że podszedłeś do tematu dokładnie. Uszkodzone kalki wg mnie na plus, potem np. przy brudzeniu nie trzeba będzie "uwiarygodniać" innymi zaabiegami, że się o nich "zapomniało". Kibicuję dalej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micmal Napisano 4 Grudnia 2016 Share Napisano 4 Grudnia 2016 Fajnie, że potwór żyje Ajabym chyba jeszcze trochę z tym łosiem powalczył. Nadbudówka: spawy, jarzmo, prawa strona przy numerze, można po całości wash, tak aby "wgryzł" się w nierówności faktury. Po tym łosiu to ta bestia aż prosi się o oleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 5 Grudnia 2016 Share Napisano 5 Grudnia 2016 Idziesz w dobrą stronę. Jak pisze Michał, możesz tym washem po kalkach też pojechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 6 Stycznia 2017 Weathering pojazdu jest mniej więcej na etapie 70 %. Góra kadłuba została potraktowana pigmentami oraz błotem AK 8030 Stirred Earth (swoją drogą całkiem ciekawy nowy produkt). Podwozie pokryłem mieszanką A. Mig -1701 Thick Soil, A. Mig 1702 Turned Earth i A. Mig 1705 Wet Mud. Uzyskałem efekt zaschniętego i starego błota z przebitkami świeżego i mokrego. Następnym etapem będzie pokrycie zachlapaniami z AK8017 żeby powstał efekt pojazdu przebijającego się przez grząski, błotnisty teren. Poniżej kilka zdjęć z obecnego postępu prac: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.