Jump to content

65 CORVETTE STING RAY - Revell 1:8


Recommended Posts

Witam w mojej relacji z budowy modelu 65 CORVETTE STING RAY. W zasadzie prace zacząłem już pod koniec grudnia, tak więc mam już co nieco zrobione.

 

pudło:

 

8fdf2c15b993af18.jpg

 

oryginał:

 

e22ce0cda195abc9.jpg

f071f746cd0ad93c.jpg

 

a oto co już zrobiłem, poszpachlowana i pomalowana płyta podlogi :

 

27aa570897b91a48.jpg

42095d49faf1078f.jpg

 

elementy zawieszenia, jeszcze nie dokończone:

 

75a14d0cff073878.jpg

a44d6412e3ac3492.jpg

 

Obecnie trwają prace przy malowaniu silnika i jego podzespołów, alternator i kilka innych elementów oczyściłem z chromu i pomalowałem auluminium MM:

 

2ef47a006dd97ab7.jpg

0a947586f55f20f4.jpg

 

Kastę oszlifowałem (nie było potrzeby szpachlowania) następnie pomalowałem podkładem i bazą. Kilka dni temu budę polakierowałem bezbarwnym z utwardzaczem, obecnie lakier utwardza się i czeka na polerkę z woskowaniem.

 

eabf1ee626a78ebc.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spoko Tornado ty i Corweta.

Link to post
Share on other sites

Truckerek mam do Ciebie jedną prośbę. Pisz bardziej zrozumiale, bo trzeba sporo pogłówkować, aby dojść do treści jaką chciałbyś nam przekazać.

Link to post
Share on other sites
trzeba sporo pogłówkować, aby dojść do treści jaką chciałbyś nam przekazać.

 

Ja się odrazu kapnołem, że CORVETTE jest z tego samego wieku co jego ojciec i się dziwi, że 43 lata temu produkowali takie gabloty. Nie ma się co dziwić wkońcu to amerykański wóz. Tornado może szarpniesz się na otwierane drzwi?

Link to post
Share on other sites
Tornado może szarpniesz się na otwierane drzwi?

 

Nic z tego, to nie zabawka i nie mam zamiaru w przyszłości bawić się modelem. Nawiasem mówiąc z otwieranymi drzwiami to tylko utrapienie, ciągle ktoś podchodzi do modelu i musi sprawdzić jak to działa. Dodatkową zaletą zamkniętych drzwi jest to, że nie muszę ich zabezpieczać na czas transporu np. na konkursy. W Citroenie już z dziesięć razy przyklejałem zawiasy bo ciekawscy otwierali je aby zajrzeć do środka w RR pomimo możliwości otwierania drzwi mam zamiar przykleić je na stałe.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
Rozumiem,że silnik będziesz tak robił jak na fotce oryginału skoro ją pokazałeś???

 

Dobrze rozumujsz - silnik i komora silnikowa w modelu są dość uproszczone w osprzęt i przewody, mam zamiar odtwożyć jak najwięcej szczegółów z oryginału - jak to wyjdzie okaże się

Link to post
Share on other sites

Prace przy modelu szły dość mozolnie (przez kilka dni miałem gosci) ale dzisiaj ruszyłem pełną parą. Popracowałem przy silniku, złożyłem go do kupy i dorobiłem kilka cięgieł, których nie było w modelu a na fotce oryginału są:

 

b785ea1b3c7d8898.jpg

 

Po zamontowaniu silnika w komorze silnikowej dojdą nastepne cięgna, narazie tak to wyglada:

 

390809d75855da7e.jpg

daef8d503b4fdd71.jpg

Link to post
Share on other sites

Dzięki

Tym razem popracowałem przy podwoziu, tylna zawiecha z wydechem są już na miejscu. Do zacisków podłączyłem linkę od recznego, będą jeszcze przewody hydrauliczne ale to później. Kółeczka też są już prawie gotowe, wnętrza felg nie szlifowałem z miejsc po wypychaczach bo i tak będą zasłonięte tarczami. Przetrę jeszcze papierem ściernym opony i powinne być git. Obecnie trwają prace przy montażu układu kierowniczego, a teraz kilka fotek:

 

2d8db8725fe5e9ac.jpg

dc2f4268e2d28934.jpg

46651863522db9ed.jpg

fa6c3149700cb1a2.jpg

Link to post
Share on other sites

Skala ma małe znaczenie,jak dla modelarza ,którym jest tornado on w skali 1:24 dał by sobie też radę i to z takim samym efektem.To czy wychodzi tak czy inaczej,jest uzasadnione umiejętnościami modelarza.Ja nie dał bym sobie rady w malej skali[1:24] z takimi małymi elemętami(omijam ciężarówki) które występują w skali 1:24 .Ale w skali 1:8 dał bym radę.Jednym słowem skala nie musi mieć dużego znaczenia ,dla dobrego modelarza.

 

 

 

Andrzeju/Tornado(nie wiem jak wolisz aby zwracać sie do ciebie).Może podasz dane techniczne tego samochodu w skali 1:1 oraz krótką historię??

Link to post
Share on other sites

Andrzeju/Tornado(nie wiem jak wolisz aby zwracać sie do ciebie).

 

Mozesz zwracać się do mnie jak Ci pasuje, mnie wsio ryba.

 

Może podasz dane techniczne tego samochodu w skali 1:1 oraz krótką historię??

 

Sorki, powinienem to zrobić na wstępie w pierwszym poście

 

Chevrolet Corvette - sportowy samochód osobowy, produkowany w Stanach Zjednoczonych przez firmę Chevrolet należącą do koncernu General Motors. Sting Ray jest to druga generacja produkowana w latach 1963-1967, pierwsza pojawiła się w 1953 roku jako dwumiejscowy kabriolet. Do napędu posłużył silnik 327 V8 o mocy 365 KM. W roku 1966 zastosowano silnik 427, z serii zwanej big-block, o mocach 425-435 KM.

 

Dane techniczne Corvette Sting Ray 65r:

Typ silnika - V8

Pojemność skokowa - 5360 cm3

Moc max. - 365 KM

Prędkość maksymalna - 228,5 km/h

Przyspieszenie od 0 do 100/h - 5,9 s

Hamulce - tarczowe wentylowane (przód i tył)

Skrzynia biegów - manualna (4 biegi)

Napęd - tył

Masa - 1430 kg

 

Czy ja wiem czy w skali 1:8 jest łatwiej?

 

elefantes Mi sie wydaje że tak,Części są większe.

 

Nie wiem czy jest łatwiej czy trudniej W skali 1:8 napewno są większe elementy a przez to i wieksze powierzchnie do pomalowania i polerowania przez co bardzej widać wszelkie niedoróbki. Do skali 1:8 nie ma żadnych blaszek (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo), tak więc trzeba wykazać się własną inwencją. Model jest przeskalowany z 1:25 do 1:8 a więc stopień trudnosci jest dość niski, gdybym zrobił go "prosto z pudła" zapewne wygladał by jak duża zabawka

Link to post
Share on other sites

No Andrzej !! Zajebista ROBOTA !!!! Hmm no cóż się dziwić z ręki mistrza wychodzi kolejne dzieło Ja mam tylko krótkie pytanie, jaką metodą nakładasz akryl na autko ?? Poprzez zrobiony w mieszalni spray gotowy do położenia, czy nakładasz to pistoletem lakierniczym ?? Bo wydaje mi się, że aerograf ma za małą dysze na tak wielkie powierzchnie widziałem model tego autka bo mój kolega go skleja. Buda jest OGROMNA !!!!!!!

Powodzonka:) nie mogę się doczekać końcowego efektu !!!!!

SALUT

Link to post
Share on other sites

Podkład dawałem z puszki, natomiast bazę i lakier z aero. W przeciwieństwie do innych kolorów i przy odrobinie wprawy czarny nie robi takich smug

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.