Skocz do zawartości

[L] Academy B-17 Flying Fortress 1/72


sjr

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przypadkowo natrafiłem na latającą fortecę od Academy i 5 emali Humbrol/Revell. Jako że cena za zestaw wydawała się okazją nie zastanawiając się długo nabyłem zestaw:

 

Efi1Wj0.jpg

 

hgfW8Le.jpg

 

Za cały zestaw zapłaciłem 50% ceny nowego Airfixa więc stwierdziłem że na naukę obsługi nitowadła będzie w sam raz

 

Zastanawiam ile da się wycisnąć z tego zestawu?

Kalki planuje wywalić do kosza i zastąpić je chociażby revellowskimi, chyba że uda mi się znaleźć jakieś inne. Najchętniej zrobiłbym ją w schemacie "Nine o' Nine" jeżeli uda się dorwać gdzieś kalki

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=86&t=38212

 

Tutaj Grzesiek ma revela , z t we go co widziałem kalek nine o nine nie będzie używał, mi zostały Flak Eater tylko to są oba samoloty to są w wersji G a slicznotka latala jako model F , Chyba glowna roznica to wiezyczka z przodu pod bombardierem .

Chyba będzie czwarty warsztat B 17 , może zróbmy osobna zbiorowa galerie?

Ja swój skończyłem,tez bym zestawem pelnoletnim , czekam na jakiś wolny czas żeby przygotować galerie. Pozdrawiam i czekam na efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Powoli kompletuje graty, czekaj jeszcze na kalki z Revela

 

Nn3094p.jpg

 

Planuje malowanie Shamrock Special, ale trochę mało materiałów w necie na ten temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jeszcze jedna forteca... Zmowa jakaś, czy co?

Skala i tematyka nie moja ale będę z zaciekawieniem podglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne początki.

slicznotka latala jako model F , Chyba glowna roznica to wiezyczka z przodu pod bombardierem
Nie tylko. Najbardziej widoczną różnicą owszem, była wieżyczka dziobowa, tzw. "podbródkowa", charakterystyczna właśnie dla wersji G, ale także układ okien strzelców bocznych (w G rozsuniętych wzdłuż kadłuba, we wcześniejszych wersjach umieszonych na wprost siebie). Trzeba jednak pamiętać, że wieżyczkę "podbródkową" wprowadzono w ostatnich seriach modelu F (z charakterystycznym, "ostrym" nosem z plexi - w G był już trochę "stępiony"), a stanowiska strzelców bocznych "rozsunięto" dopiero w modelu G (a w toku produkcji jeszcze zamknięto je na stałe oknami z plexi) - stąd więc rozpoznawanie tylko po dziobowej wieżyczce nie zawsze daje gwarancję poprawnej identyfikacji

 

"Ślicznotka" była w wersji "ostronosej", "klasycznej" F, z dodatkowymi dwoma kaemami w nosie (taka polowa modyfikacja).

 

bzzz-bzzz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakies info odnośnie b-17F Shamrock Special? Najbardziej podoba mi się to malowanie i wydaje mi się że najmniej zmian będzie trzeba poczynić.

Jednak patrząc na ten obrazek może nie być tak łatwo, oszklenie dziobowe wydaje się bowiem trochę inne...

 

instructions%209.jpg

 

Na tym zdjęciu z kolei przednich KMów brak, przynajmniej tak mi się wydaje:

 

2560d2a8ee7fc98503fc3affd7fe5225.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, aż takich dużych kwitów raczej nie mam, ale poszukam... W przypadku "Ślicznotki" dysponuję fotką dziobu z widocznymi stanowiskami km-ów, stąd mogę tak napisać.

Z tym oszkleniem nosa to bywało różnie, w zależności od konkretnego zakładu produkcyjnego. Projektanci skopali sprawę i dosyć długo nie przewidywali fabrycznego stanowiska w dziobie, ewentualnie dawali tylko jakieś miejsca do montażu jarzma km, ale zazwyczaj w niezbyt właściwym miejscu (na dole, po bokach itp.). W sumie to jedyne "fabryczne" km dziobowe były umieszczone w stanowiskach bocznych, tzw. "policzkowych" - dopiero jak wprowadzono wieżyczkę "podbródkową", to problem rozwiązano (notabene, zadebiutowała ona w YB40, wersji eskortowej B17). W warunkach polowych radzono sobie różnie - robiono wycięcia, montowano w różnych miejscach pojedyncze jarzma na 0,5 lub podwójne na 0,3 - dlatego nie ma jakiegoś standardowego "schematu" układu nosa i stanowisk w nim. W sumie, to standardem był brak standardu . To, co masz na rysunku powyżej, możesz spokojnie wykonać w modelu - takie modyfikacje na pewno występowały w B17, pytanie tylko, czy w tym konkretnym egzemplarzu też...

 

Niemniej poszukam i wrzucę, co znajdę.

bzzz-bzzz

 

edit

Przyglądam się temu zdjęciu i moim zdaniem, to jest tam takie stanowisko, jak masz na rysunku - w swoich materiałach powinienem mieć coś takiego rozrysowane pod innym kątem, to wrzucę. Za taką tezą przemawia to, że widać jakąś poprzeczkę na oszkleniu i coś ciemniejszego, na samym nosie, właśnie jak osłona/obudowa gniazda dla pojedynczego km, jaką masz na rysunku. Trzeba pamiętać, że pojedyncze kaemy często były wymontowywane na czas przeglądu, czyszczenia itp. - Browninga nie widać też obok, w stanowisku bocznym, "policzkowym". Osłony nosa były tłoczone z jednego arkusza plexi i takie stanowisko dla ciężkiej dosyć broni wymagało jakiegoś wsparcia/ramy (owa poprzeczka).

 

edit no.2

Nie znalazłem materiałów o Twoim samolocie, ale oto wspomniane rysunki przykładowych stanowisk dziobowych i zdjęcie dziobu "Memphis Belle". Może się przydadzą

B17memphis_belle.jpg

 

B17nose_dev.jpg

źródło: J. Nowicki "Boeing B-17 Flying Fortress", Wyd. Militaria 1997

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...
  • 1 year later...

Forteca jest już cała biała i czeka ją ponownie szpachlowanie i szlifowanie bo podkład ujawnił sporo niedoróbek. 

 

Zastanawiam się co zrobić żeby wyciągnąć jak najwięcej z tego modelu Academy, chodzi mi trochę po głowie nitowanie ale nie wiem czy jest to dobry pomysł w przypadku gdy model jest już w podkładzie i defacto jeszcze nigdy nie nitowałem całego modelu od A do Z?

 

Zdjęcia z aktualnego stanu wrzucę niebawem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowane pod black basin. 

Wyjątkowo użyłem  lakieru samochodowego.

Zacząłem co prawda od Mr Finish 1500 ale jak zobaczyłem ile go schodzi i jaką ma teraz cenę, poszedłem do garażu po puszkę czarnego matu która czekała od dawna na lepsze czasy :)

Karton jak widać jest trochę za mały do zdjęć takiego kolosa 

 

 

IMG_20211026_164717.jpg

IMG_20211026_164705.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie zająłem się kołami, kolor + wash ale dalej coś do mnie nie przemawiają... Jakieś takie płaskie się wydają... 

Zastanawiam się co jeszcze mogę zrobić żeby wyciągnąć z nich jak najwięcej

IMG_20211101_121011.jpg

 

Lepiej już chyba nie będzie 

 

IMG_20211102_203221.jpg

IMG_20211102_203201.jpg

IMG_20211102_203138.jpg

Edytowane przez sjr
Update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pobawiłem się z lotkami:

 

IMG_20211107_205250_resize_44.jpg

IMG_20211107_205312_resize_25.jpg

IMG_20211107_205301_resize_47.jpg

 

Czy posiada wiedzę na temat kamuflażu tej jednostki?

 

W instrukcji Revella kamuflaż jest dwukolorowy, podobny do Memphis Belle:

 

rev1.thumb.jpg.f6cf6ff510a75dd0136d5010df4c882b.jpg

 

Inne źródła pojadą praktycznie jednokolorowy kamuflaż - odcień podejrzewam że różni się ze względu na przeszczep ogona:

 

dec1.jpg.91a10e850457ca3ee13a8e2ddb333dc3.jpg

Edytowane przez sjr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zielone fortece są świetne ! Na zdjęciach wygląda jakbyś cała zabawę w marmurek zalał farba - mam nadzieje, ze to tylko wina zdjęć i w rzeczywistości przebija spod spodu 🙂
Az sobie otworze dzisiaj pudłoz moja z Airfixa :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Psar77 napisał:

Te zielone fortece są świetne ! Na zdjęciach wygląda jakbyś cała zabawę w marmurek zalał farba - mam nadzieje, ze to tylko wina zdjęć i w rzeczywistości przebija spod spodu 🙂
Az sobie otworze dzisiaj pudłoz moja z Airfixa 😄

 

Właśnie tak to jest z tym marmurkiem, z reguły maluje do etapu w którym zastanawiam się czy kłaść kolejną warstwę, i na tym etapie zawsze kończę bo doświadczenie pokazało że kolejna warstwa już totalnie wszystko zakrywa :) 

Dużo zależy też od oświetlenia, u mnie światła dziennego jak na lekarstwo, maluję przy lampie bezcieniowej. Na zdjęciach z warsztatu da się zauważyć na dalszych skrzydłach - tych na drugim planie zarówno lekki marmurek jak i linie podziału blach. Jakby się okazało że zniknie zrobię postshading :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pogoda i gabaryty modelu nie sprzyjają zdjęciom. Poszedł wash i satyna. Gotowy do okopceń i delikatnego brudzenia. Opony już starałem się zakurzyć ale jak teraz patrze to bardzo słabo to widać :)

 

IMG_20211123_110852.jpg

IMG_20211123_110909.jpg

IMG_20211123_110927.jpg

IMG_20211123_110943.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.