Skocz do zawartości

Aerografy - podstawy malowania i maskowania


reggy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator
Witam

Ponieważ nigdy jeszcze nie stosowałem wolę zapytać

Mam zamiar użyc któregoś z specyfików do maskowania

http://www.masterhobby.pl/product_info.php?products_id=6421

lub

http://www.masterhobby.pl/product_info.php?products_id=6420

Malowanie aerografem o Pactrami.Mam spodziewać się problemów z którymś z nich?

Proponuję zastosować to:

http://www.tap-art.pl/pl/148/art338.html

 

Wamodu i Humbrola nie stosowałem - nie widzę potrzeby , mając w rekach Talensa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A ja stosując humbrola i wamodu maskol, polecam talensa. Taniej za więcej i lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecę Kremera. W sklepie dla plastyków zapłaciłem kiedyś 14,70 za butelkę 150 ml (dwa razy więcej niż pojemność słoiczka Talensa).

 

Wszystko ładnie i pieknie ale nie mam w poblizu sklepu dla plastyków a Wamoda czy humbrola moge mieć juz jutro a trochę zależy mi na czasie.

Malowanie stanęło w miejscu

Zwykla plastelina zapewne odpada zupełnie-zbyt tłusta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Chciałem podpiąć się pod temat zapytując o podkładowanie. Mam zamiar malować aerografem, ale jako laik w temacie, nie wiem co sądzić o podkładzie - czy ma być, czy niekoniecznie? W sklepie modelarskim człowiek powiedział mi, że nie jest on konieczny, i że wystarczy 2 warstwy bazowego. Farby, których będę używał to akryle Revella.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Kolejnych parę niejasności z mojej strony

 

1. Mam zamiar, tak jak napisał reggy, użyć retardera. Pytanie brzmi: czy retarder wlicza się w proporcję rozcieńczania tak jak woda? Tzn. jeżeli mam 3 części farby i 1 część wody to czy w tej 1 części wody, powiedzmy, 30% powinno być retarder'a a 70% H2O?

 

2. Reggy pisze, że rozcieńcza akryle wodą destylowaną. Ja używam akryli firmy Revell [takie śmieszne sześcienne pudełka], i dostałem do nich dedykowany rozcieńczalnik. Czy mogę zastąpić go wodą destylowaną, czy lepiej trzymać się wytycznych producenta?

 

Aha, nie wytrzymałem i postanowiłem panele karoserii pomalować pędzelkiem. Niestety, jestem niezadowolony z końcowego efektu [smugi]. Czy mogę to jakoś spolerować [filc? drobny papier?] i później prysnąć aerografem?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, jestem niezadowolony z końcowego efektu [smugi]. Czy mogę to jakoś spolerować [filc? drobny papier?] i później prysnąć aerografem?

Jasne, nawet dobrze przetrzeć model filcem między warstwami - często dużo syfu się doczepia jak schnie farba.

A co do rozcieńczania, warto popróbować czym idzie najprzyjemniej. Ja teraz rozcieńczam wódką i nie zamierzam wracać do wody. Co kto lubi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Witam. Jestem już po drugiej lekcji "nauka malowania aerografem". Wczoraj pierwszy raz odpaliłem aero. Na początek zabrałem się za malowanie kwadratów, kółek i innych figur na kartce z bloku. Dzisiaj już spróbowałem pomalować dwie połówki skrzydeł z modelu testowego. Starałem się sprawdzić efekty przy różnej odległości aero od malowanego obiektu, różnej ilości farby podawanej i różnej prędkości ruchu ręką. Udało mi się nawet uzyskać zadowalającą fakturę (malowałem pactrą rozcieńczoną 20-80 + opóźniacz). I teraz pytanie:

 

W pewnych miejscach z powodu zbytniego spowolnienia ruchu, lub zbyt szybkiego ruchu oraz po prostu opuszczenia niewielkiego obszaru powstały miejsca, gdzie farby było troszkę więcej lub mniej.. Czy przy następnych warstwach intensywność koloru wyrówna się czy trzeba malować tak idealnie, aby od początku barwa na całej powierzchni była idealna? Czy może od razu przejechać całą powierzchnię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

GreeN : spróbuj położyć drugą warstwę, pod warunkiem, że nie jest za gruba warstwa farby. Jeżeli jest za gruba to można ją zniwelować natryskując w to miejsce zmywaczem do akryli wamodu ( kilak razy). farba powinna się wtedy troszkę rozłożyć, ze tak napiszę.

Grzesiu 9- polecam Mr Surfacer'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Od bardzo niedawna zajmuję się modelarstwem lotniczym, zwłaszcza II WŚ. Podobają mi się malowania samolotów włoskich i nimieckich tzn. np. jednolity kolor bazowy a na tym wąskie linie innego koloru tworzące zamkniętą krzywą / samoloty włoskie i plamy o rozmytych kształtach w przypadku samolotów niemieckich zwwłaszcza kadłuby malowane od góry tak jak szczupak. Jak malować takie modele aby uzyskać zadowalający efekt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Proszę o doradzenie w sprawie podkładu pod akryle Vallejo Model Color . Chciałem robić z olejnych revell'a ale strasznie "pylą"( albo rozpuszczalnik) podczas malowania z aero ( miałem chmurę nad całym biurkiem no i ten zapach -.-" ) Chciałbym kupić Mr. Surfacer'a w sprayu ale nie wiem jaką ziarnistość dobrać : 500, 1000 czy 1200? Proszę o szybką odpowiedź żebym mógł kupić przed świętami I jak to z wydajnością wychodzi w tych puszkach np. w moim wypadku samoloty 1:72?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 ale ekonomiczniej jest kupić w słoiczku i rozcienczac dedykowanym rozcienczalnikiem Gunze lub tak jak ja to robię Nitro lub takim zmywaczem do pedzli z Lidla efekt zbliżony jak po oryginalnym Levelling a najbardziej ekonomicznie to podkład w spreyu samochodowy Duplikor lub z Motipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam z wielką nadzieją że ktoś odpowie.

A mianowicie mam problem z maskowaniem, przez to mój ukochany SU-34 lerzy na półce . Chciałem mu zrobić łaty, robiłem wszystko tak jak na początku pisał autor tematu, patafix na krawędzie a w środku taśma/papier, malowałem pod odpowiednim kontem wszystko było idealnie i rozpacz przyszła wraz z oderwaniem maskowania, farba została na patafixie, co dziwne tylko w niektórych miejscach, myślałem że jak zamaluję to co się oderwało to będzie dobrze, ale kolor obok też musiałem zamaskować, pomalowałem, odrywam i to samo Od teraz boje się robić jakiekolwiek kolorowe malowanie, bo nie chcę żeby jakiś model spotkał tak los jak SU . Kombinowałem z lakierowaniem ale to samo, przez to już tyle modeli mam nie zakamuflowanych że aż mi się kleić nie chce

POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie też to dziwi, bo mój tata też maskował i tam nic nie było

Farby akurat w Su to były valleyo i ganze podkład to Mr.Surfacer 1000 bodajże.

Mi się nie spieszy więc to było jakieś 2-3 dni.

Może patafix zły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.