kamilego96 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Witam mam problem z areografem posiadam areograf K 130 z dyszą 0,3 mm którą wymieniłem na 0,2 mm jednak mam mały problem który przedstawia zdjęcie. Wykluczyłem iglice bo nowa, dyszę także więc co to może być? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakub97 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 A wyczyściłeś go dokładnie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_P Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Na bank zabrudzony. Dokładne mycie dyszy i reszty . Moze uszczelniacz za zbiorniczkiem przepuszcza . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilego96 Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Dziękuje bardzo za pomoc ale odkryłem że to nie jest najgorszy problem: Widzicie Nierówne linie zbudowane z kropek. Nie ma co zżucać na emalie proszę powiedzcie mi że to zła gęstość wiecie jak to okropnie wygląda na plastiku. Jeżeli nie to otwórzcie painta weźcie sprej i raz naciskając zamalujcie największy obszar. Proszę pomóżcie bo ja nie wiem już co robić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Witam ! Ja również mam problem z aerografem. Maluję tą pseudo iwatą ab-300 (czy coś podobnego ) z dyszą 0,3. Otórz problem polega na tym że aerograf w ogóle nie chce malować, leci samo powietrze. Standardowo najpierw wlewam trochę wody potem farba i reszta wody mieszam cofam powietrze i gdy zabieram się do malowania to nic nie maluje. Maluje italeri bez retardera rozcieńczam wodą. Opierając się na skromnej wiedzy którą zdobyłem podejrzewam że to może być zapchana dysza ale wole zapytać ekspertów Nijak nie idzie. Co zrobić czym rozcieńczać ? Do tego jak czasem uda mi się trochę pomalować ( ale zwykle po pewnym czasie znowu się zapycha) to wokół plamki widzę kropki. Jak to wyliminować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawbo Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Rozbierz aerograf i dobrze go wyczyść. Następnie spróbuj "malować" samą wodą. Jeżeli maluje,to znaczy że sprzęt sprawny i wtedy wlej rozcieńczoną farbę. Jeżeli nie będzie malować to rozcieńcz jeszcze bardziej i tak do skutku aż farba będzie lecieć. pozdrawiam Sławek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 (edited) Rozbierz aerograf i dobrze go wyczyść. Następnie spróbuj "malować" samą wodą. Jeżeli maluje,to znaczy że sprzęt sprawny i wtedy wlej rozcieńczoną farbę. Jeżeli nie będzie malować to rozcieńcz jeszcze bardziej i tak do skutku aż farba będzie lecieć. Aerograf mam dobrze wyczyszczony. Próbowałem z samą wodą i "maluje" ale od razu po wlaniu farby znowu to samo. Gdy tak ciągle dolewam wody to zazwyczaj kończy się na tym że aerograf maluje ale farbą która już w ogóle nie kryje. Tak więc albo wina leży po stronie tych farb (chyba mają za gruby pigment) albo może stosuje do nich za niskie ciśnienie. Do tego jak raz chciałem pomalować coś farbą schwarzgrau z tej firmy i rozcieńczyłem wódą (bo ponoć trochę to zapobiega zatykaniu dyszy) to farba z szarej zmieniła się w jakieś białe mleko i nadawała się do wyrzucenia. Ręce opadają. Edited August 8, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawbo Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 A co to za farby? może są stare i zatykają dysze jakimiś farfoclami. a co do ciśnienia to jakim malujesz ? pozdro Sławek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Italerki które mam raczej nie są stare mają góra rok ale nie wszystkie. Większe problemy sprawiały te zakupione niedawno ( najbardziej ten szary o którym w poprzednim poście) Co do ciśnienia to nie mogę bliżej określić gdyż jeszcze nie posiadam jako takiej sprężarki z możliwością regulowania ciśnienia( poprzez reduktor) i korzystam z dość prowizorycznego źródła sprężonego powietrza ale może jakieś 1,5 bara jest na wyjściu. Co do farfocli to dzisiaj dokładniej przyjże się farbie i spróbuje jeszcze raz pomalować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeraltofPoland Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Według poradnika próbuję malować podkład czarnym Humbrolem, ale nieważne jak go rozmieszam i rozcieńczę, aero i tak pluje piaskiem i glutami. W jakich proporcjach najlepiej rozcieńczyć czarnego olejnego Humbrola? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Jaka może być przyczyna tego że aerograf nie maluje ciągłym strumieniem ale przerywa co pół sekundy. Dodam że problem pojawia się również przy ,,malowaniu'' samą wodą. Od razu powiem że dysza i iglica jest idealnie czysta. Dlaczego tak się dzieje ? Ręce opadają bo problem wcześniej się nie zdarzał jak malowałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marti_nez Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Może nieszczelna uszczelka za zbiorniczkiem. Sprawdź, czy spust jest czysty. Jeśli nie, to tu leży problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Faktycznie za każdym razem gdy rozbierałem aero to miejsce to było zachlapane wodą i trochę brudne ponadto w czasie malowania pojawia się przy spuście woda i bąbelki powietrza jak przy cofaniu do zbiorniczka. Bo ta moja uszczelka to jest nie szczelna. Chyba za lekko przykręcałem tą śrubkę. Wielkie dzięki. Zobaczę co się da z tym zrobić a jak to nie pomoże to będę szukał dalej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marti_nez Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Nie wiem, o jakiej śrubce mówisz, i co to za aero, ale wymiana uszczelki i dokładne czyszczenie igły po każdym malowaniu powinno załatwić sprawę na dłuższy czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Śruba dociskająca uszczelkę za zbiorniczkiem w aerografie TG-130. Przez nieuwagę nie dokręciłem i uszczelka przepuszczała. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondzior4 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Witam kolegów kupiłem sobie kompresor AS-186 i do tego aerograf K 130.Zabrałem się za malowanie i pojawil się problem gdy mam dość mocno odkrecona iglice to leci ok ale jak chce cienka kreska malowac to leci samo powietrze.Czego może być to przyczyna.Ciśnienie mam nastawione na 1,5.Maluje Pactrami rozcienczonymi woda.Bardzo proszę o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toled Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Widocznie za mocno przymykasz iglicę i ta nie cofa się wystarczająco, by poszła farba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Witam kolegów kupiłem sobie kompresor AS-186 i do tego aerograf K 130.Zabrałem się za malowanie i pojawil się problem gdy mam dość mocno odkrecona iglice to leci ok ale jak chce cienka kreska malowac to leci samo powietrze.Czego może być to przyczyna.Ciśnienie mam nastawione na 1,5.Maluje Pactrami rozcienczonymi woda.Bardzo proszę o pomoc. a) za gęsta farba b) brudna farba c) Pactra + woda - to jedna z gorszych koncepcji do Aero. Jak chcesz malować Pactrami to przejdź na rozcieńczalnik Gunze. Niektórzy stosują układ Pactra + wódka. To też nieźle z tym, że wódkę stosować lepiej po malowaniu a nie przed. d) możesz spróbować trochę zwiększyć ciśnienie, np do 2 barów i zobaczyć czy farba się przebije. e) na próbę spróbuj aero czystym rozpuszczalnikiem i zobacz czy przechodzi. Jeśli tak to wina jest po stronie farby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marti_nez Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Spróbuj samym rozpuszczalnikiem, jak radzi Marak, a do farb akrylowych dodaj retarder- być może zasychają na igle i nie lecą dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arek G. Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Jeszcze jedno pytanie. Ostatnio malowałem aero farbą taką zakupioną w sklepie dla plastyków akrylową może komuś się kojarzy nazwa Fevicryl Acrylic Colours w puszce nie w tubce. Dało się malować lecz położona na goły plastik zbija się w krople i niemożliwe jest jej położenie dopóki ta uprzednio ,,wylana'' bo nie przecież równo położona nie zaschnie. Powierzchnia idealnie odtłuszczona wymyta z resztek mydła. Na jakiej bazie są tego typu farby i czym różnią się od modelarskich bo przy tych nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Co zrobić i czym rozcięczać wodą i wódą nie pomaga. Może dokupić jakieś medium aby się tak nie zbijała w kropelki. Tak wyglądają. http://archiwum.allegro.pl/oferta/farby-akrylowe-do-tkanin-fevicryl-kpl-14-x-50ml-i3268165654.html Oczywiście na puszce napisane jest również że do plastiku się nadają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Klasa Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Podkład do samolotów musi być matowy, czy może być satynowy (np. humbrol 166)? Ma to jakieś znaczenie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Cześć, jakie jest minimalne ciśnienie do malowania akrylami (Vallejo)? Bo mój Pari (1,3 bara) nie wyrabia nawet z dyszą 0,2 :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marti_nez Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 skwercio- 1,2-1,4 kgf/cm2. Przy 1 tez dawałem radę. Jakie są oznaki niewyrabiania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Pamiętam, że malowało się dużo mniej przyjemnie niż emaliami, spluwał farbą i ogólnie robił złe wrażenie. Coś tam się dało pomalować, przy odpowiedniej dozie cierpliwości, ale było to okropnie denerwujące. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marti_nez Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 To chyba coś sknociłeś przy mieszaniu farby. Bo skoro malował dobrze wcześniej, to nie jest to wina ciśnienia. Za gęsta farba? Brak opóźniacza? Brudy w zbiorniczku? Musisz niestety pokombinować, żeby otrzymać optymalny efekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.