Skocz do zawartości

Aerografy - podstawy malowania i maskowania


reggy

Rekomendowane odpowiedzi

tak dokładnie - często przy okazji tej operacji zmieniam nożyk tak aby końcówka była bardzo ostra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hmm tylko czy taka metoda nie uszkadza przy okazji owiewki ? Po pomalowaniu i zdjęciu mask nie ma rys ? Ja stosuję nieco inną technikę, nieco bardziej pracochłonną ale chyba bezpieczniejszą. Też używam taśmy Tamiya, ale nakładam ją w małych kawałeczkach tj. najpierw naklejam odmierzone paseczki po obwodzie tworząc brzegi i wypełniam kolejno środek kolejnymi kawałkami taśmy. Wszystko wycinam na macie, nie na owiewce. W ewentualne milimetrowe ubytki nakładam Maskol. Efekt zadawalający

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotnie. Najpierw pomalować opony, następnie najlepiej w twardej tekturze wyciąć okrąg aby zamaskować opony i pozostawić felgę, a następnie felgę pomalować na kolor jaki się chce. Dla leniwych są szablony (można znaleźć w sieci) dedykowane do konkretnych pojazdów, ale to kosztowna zabawka. Kolega Toff wskazał Ci - moim zdaniem - metodę trudniejszą i bardziej pracochłonną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam, mam pytanie odnośnie chropowatej powierzchni, maluję olejnymi model master i powierzchnie płaskie wychodzą mi całkiem dobrze, problem z chropowatością występuje tylko gdy maluję bardziej skomplikowane kawałki modelu, jakieś zagłębienia i ogólnie słabo dostępne kawałki. Tam właśnie powstaje ten nalot mimo tego, że na reszcie modelu malując tą samą mieszanką jest ok. Co jest tego powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo jak zdarzy mi się malować olejnymi (których mam dużo ale skłaniam się ku akrylom). Powiem tak, nie testowałem ale można spróbować delikatnie filcem albo papierem ściernym 2500

 

Na chłopski rozum powinno działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalot udało mi się zredukować poprzez napylanie rozcieńczalnika (jeszcze trochę go widać ale jest wiele lepiej) tylko to nie rozwiązuje niestety samego problemu. Może ciśnienie nie jest odpowiednie? Niestety nie sprawiłem sobie jeszcze manometru przy reduktorze więc tak na oko ustawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chropowatość powstawała było pewnie coś koło 2 atmosfer, teraz obniżyłem do 1,2-1,5. Aerograf mam taki najzwyklejszy MAR-POL EW-550A, dopiero zaczynam przygodę z aerografem i pomalowałem nim dopiero 2 modele, jak coś się z nim stanie to 55 zł szkoda nie będzie i rozejrzę się za czymś trochę lepszym. Myślę, że taki aerek całkiem nieźle nadaje się do nauki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszalałes z ciśnieniem do tej psikawki ,mam taki to mój pierwszy prawdziwy aero/wcześniej był rusek/ i malując akrylami miałem ciśnienie ok 1.5atm i mimo wszystko czasami powierzchnia chropowata była ,a Ty przy olejach pojechałeś na 2atm ,teras mam H&S Ultra i zszedłem na 1 a nawet poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym mogę odzyskać szybkę ? Rozchodzi się o to że za dużo pomalowałem i podczas zmywania farby acetonem szybka zaszła mgłą i do dupy to wygląda.

 

Kiedyś używało się kredowych past do zębów Nivea albo Pollena, ale chyba już takich nie produkują, więc pozostaje pasta polerska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasta polerska sprawdziła by się przy rysach na owiewce, ale aceton to co innego, zmatowił plastik i nic na to się nie poradzi.

Kościan96 - jeśli to mały kawałek o nieskomplikowanym kształcie (boczne okienko itp.) to użyj np. kawałek przeźroczystego plastiku z pudełka po czymś, albo folia do bindowania. Całe owiewki często można dokupić, tzw. vacu (wykonane metodą próżniową) poszukaj po modelarskich sklepach internetowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasta do zębów sprawdza się i dzisiaj pod warunkiem, że jest ona bez żadnych "udziwnień" typu mikrogranulki etc... Ostatnio zapodziałem gdzieś Tamiye, więc na szybko polerowałem zwykłym białym Colodentem - efekt porównywalny z pastą polerską tylko trzeba się więcej napocić. Na koniec owiewkę można zanurzyć w sidoluksie - błyszczy się jak wiadomo co i wygląda lepiej niż oryginalna.

Jeśli owiewka nie jest popękana, to w 90% przypadków odratujesz ją metodą kolegi Karambolisa + pasta do zębów i sidoluks.

Przeszklenia vacu można sobie robić samemu, w domu bez używania jakiejś kosmicznej technologii. Wystarczy zrobić kopyto (np. na podstawie uszkodzonej owiewki), perforowany kawałek dykty, folia do bindowania i odkurzacz. Nie będę się tutaj rozpisywał - tutoriale są w necie (na naszym forum też gdzieś jest).

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Temat wałkowany, nie mniej jednak, nie znalazłem nigdzie satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mam pytanie odnośnie tego, jakiej gęstości ( czy ma być rzadka, czy nie), na jakim ciśnieniu robić cienkie linie ( tak od 02,mm do 0,5mm) za pomocą aerka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Mam pytanie pewnie dla większości oczywistość ale dopiero co zakupiłem areograf z kompresorkiem do malowania. Otóż mam zamiar pomalować czołg Tygrys który już jakiś czas temu skleiłem i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać...chodzi mi szczególnie o pomalowanie kół(ponieważ nakładają się na siebie i niewiem czy próbować zdjąć czy malować na złożonym modelu)?? I czy mielibyście jakieś wskazówki na początek, bo szkoda byłoby go zniszczyć jakimś szpetnym malowaniem jak widziałem niektóre "okazy" na forum. Proszę o pomoc i z góry dzięki za odpowiedź.

Skala modelu 1:35.

 

P.S. W sklepie modelarskim gdzie wszystko kupowałem jakoś nie potrafił mi wytłumaczyc jak malować i powiedział mi że najpierw pomalować kolorem bazowym bez podkładu, a poźniej kolejne kolory. Mam farby akrylowe italeri, a na forum nic o nich nie znalazłem. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam mam problem z areografem posiadam areograf K 130 z dyszą 0,3 mm którą wymieniłem na 0,2 mm jednak mam mały problem który przedstawia zdjęcie. Wykluczyłem iglice bo nowa, dyszę także więc co to może być?

img0173rk.jpg

img0172xey.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.