Bartosz.B Napisano 12 Listopada 2017 Share Napisano 12 Listopada 2017 (edytowane) Czas na dalsze szkolenie wiec zaczynam drugiego ulepka. Tym razem P-47D z dokupionymi lufami działek i maskami kabiny. Na razie mniej więcej większość elementów poskładana, spróbowałem odwzorować nity, ale nie mam pojęcia czy będzie to widać po pomalowaniu. Czekam na podkład Mr.Finishing Surfacer 1500 i Mr.Leveling Thinner. Mam nadzieje ze w poprzednim modelu to własnie podkład samochodowy z puchy był powodem odpadania farby wraz z taśmą. Maluje akrylami Tamiya nierozcieńczonym ognista wodą (ach ten zapach z fukawki ) Założyłem ten warsztat by w razie czego podpytać nieco bardziej doświadczonych sklejaczy Edytowane 25 Listopada 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz.B Napisano 15 Listopada 2017 Autor Share Napisano 15 Listopada 2017 (edytowane) Dostałem w końcu chemie i muszę powiedzieć ze malowanie tym ustrojstwem to czysta poezja Surfacer do Thinner 1:1. Myślałem ze farba zakryje te nity, a tu widać je wręcz lepiej po pomalowaniu niż przed no i można zobaczyć jakie to koślawe mi wyszło. Edytowane 25 Listopada 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 16 Listopada 2017 Share Napisano 16 Listopada 2017 Póki co całkiem fajnie to wygląda, z tym, że kokpit chyba powinien być w ciemniejszym kolorze Bronze Green/Dull Dark Green. Powodzenia w dalszych pracach ! Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert Kendziorek Napisano 16 Listopada 2017 Share Napisano 16 Listopada 2017 Napoczęty Razorback Tamiyi leży u mnie zapudełkowany już drugi rok, ale popatrując na Twój warsztat może się zmobilizuję Uważaj na paprochy. Tak z ciekawości - podwozie tylko na sucho, czy też będziesz je malować już zamontowane? Będę zaglądał. Z pozdrowieniami Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Listopada 2017 Share Napisano 16 Listopada 2017 Bronze Green - nie. Dull Dark Green - tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 16 Listopada 2017 Share Napisano 16 Listopada 2017 Ładnie:) moje rady sugestie -nie jestem pewien do tych niebieskawych wykończeń w kabinie - nigdy takich nie widzialem - uchwyt drążka na pewno czarny; -zgadzam się z Kornikiem iż w tej wersji kpkpit raczej DDG -mam wątpliwość co to iskrowników - jest to wersja w której był stosowany silnik R2800-59 nie wiem czy iskrowniki są poprawne kształtem bo ich w całości nie widać i powinny być czarne -spójrz na zdjęcie na którym widać celownik - szew na transparentnym plastiku jest widoczny i nie wygląda dobrze - przed pracą z całym statywem celownika po prosty szlifuję go papierem ściernym zaczynając od 1500 nie grubiej a następnie przywracam transparentność polerką, poza tym trochę za mało pomalowałeś na czarno po moim zdaniem muzealne ale dore schematycznie zdjęcie tutaj masz wypolerowany celownik P-47 w skali 72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Listopada 2017 Share Napisano 16 Listopada 2017 Na oko 'żółwie' wydają się być OK (poza kolorem). Fakt, że ujęcie nie jest jednoznaczne, ale jeżeli wytwórca modelu nie zrobił jakiejś grubej hybrydy to będzie si. Tyle, że to są zintegrowane iskrowniki/rozdzielacze i tym samym obecność oddzielnego iskrownika między nimi jest zupełnie zbędna. No i brakuje sterownika śmigła stałoprędkościowego. Skoro już jest rozmowa to dodam, że niepokoi obecność farby ZCY na wnętrzu okapotowania silnika, a umiejscowienie prowadnika limuzyny oznacza zamkniętą kabinę. Z tym, że nie wiem, czy te rzeczy mają dla Autora szczególne znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 16 Listopada 2017 Share Napisano 16 Listopada 2017 ... Skoro już jest rozmowa to dodam, że niepokoi obecność farby ZCY na wnętrzu okapotowania silnika... pamiętam z jakiejś dyskusji (w której również brałeś udział) że okapotowanie od wewnątrz z fabryki wychodziło w jakimś odcieniu szarości lub grafitu a jesli tak było to po pierwszej setce przelatanych godzin kolor za pewne zaczynał zbliżać się do czarnego. ...Z tym, że nie wiem, czy te rzeczy mają dla Autora szczególne znaczenie. Może i nie ale jeśli nie on to ktoś to przeczyta i zapamięta - ja przynajmniej staram się zapamiętywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz.B Napisano 16 Listopada 2017 Autor Share Napisano 16 Listopada 2017 Czytam i dzięki za rady Co do celownika to nawet nie zwróciłem uwagi że tam jest szew na przyszłość będę uważał na to. Niestety kabinę już wczoraj zamknąłem więc nie dam rady tego poprawić. Srebrne puchy na silniku mogę pomalować na czarno z tym nie będzie problemu. Kolor we wnętrzu okaptowania jest taki sam jak we wnekach podwozia taki koloru zalecił producent, tutaj też mogę to jeszcze przyciemnic. Podwozie jest sklejone i będę musiał to teraz jakość pomalować, w poprzednim modelu najpierw pomalowalem wszystko i nie mogłem tego mocno chwycić klejem. Nie wiem skąd te paprochy ale nie mogę sobie z tym poradzić model przyciąga to dziadostwo jak magnes. Przypuszczam że to kwestia tego gdzie maluję, a zostałem wygoniony na strych z psikawką. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Listopada 2017 Share Napisano 16 Listopada 2017 Wnętrze okapotowania to anodyzowane aluminium. Taki lekko przyciemniony dural. W ogóle P-47 na ogół prezentują się porządnie i jakieś wyraźne wycieki oleju z tych R-2800 świadczą raczej o awarii. Wielbiciele spodu Spitfire'ów będą zawiedzeni. Przyciemnianie ZCY niewiele pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz.B Napisano 16 Listopada 2017 Autor Share Napisano 16 Listopada 2017 (edytowane) Podmalowałem te iskrowniki na czarno i pobrudziłem ten żółty w okaptowaniu, a poniżej efekt wczorajszej pracy: Kolor to Alclad II DurAluminium na to położony lakier Alclad Aqua Gloss Clear Edytowane 25 Listopada 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 17 Listopada 2017 Share Napisano 17 Listopada 2017 Niestety na takich zdjęciach nie da się dobrze ocenić metalizera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz.B Napisano 25 Listopada 2017 Autor Share Napisano 25 Listopada 2017 Można powiedzieć że model skończony. Pierwszy zestaw kalek zepsułem, za cholerę nie chciały mi się ułożyć na obłościach. Poniżej to co mi wyszło z drugiego ulepa. Więcej zdjęć jak będzie lepsza pogoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafako Napisano 4 Grudnia 2017 Share Napisano 4 Grudnia 2017 Wnętrze okapotowania to anodyzowane aluminium. Taki lekko przyciemniony dural. Czy to samo tyczyło się wersji Razorback w wersji malowania OD/NG ? Jaki kolor powinien być we wlocie powietrza poniżej silnika bo Tamiya sugeruje z tego co pamiętam NG ? Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 4 Grudnia 2017 Share Napisano 4 Grudnia 2017 Kołpak śmigła wygląda fatalnie, farba zamiast gładko wygląda jak gluty. Przeszlifuj może i pociągnij cieniutka warstwą jeszcze raz. Jeśli Ci się chce oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belwar Napisano 4 Grudnia 2017 Share Napisano 4 Grudnia 2017 Masz po jednym km za dużo na każdym skrzydle. Ten egzemplarz miał ich łącznie tylko sześć zamiast ośmiu... Jedna lufa do wyjęcia (skrajna zewnętrzna) na każdym skrzydle i otwór do zaślepienia. Ta maszyna ze względu na to, kto nią latał jest dobrze udokumentowana. Poszperaj w necie. Np. tu: https://www.worldwarphotos.info/gallery/usa/aircrafts-2-3/p47/p-47d-42-26637-kokomo-vm-p-of-the-551st-fs-495th-fg-mgen-kepner/ Ps. Nie traktuj posta jako czepialstwo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 4 Grudnia 2017 Share Napisano 4 Grudnia 2017 Wnętrze okapotowania to anodyzowane aluminium. Taki lekko przyciemniony dural. Czy to samo tyczyło się wersji Razorback w wersji malowania OD/NG ? Jaki kolor powinien być we wlocie powietrza poniżej silnika bo Tamiya sugeruje z tego co pamiętam NG ? Z góry dzięki! Wszystko to było srebrne w fabrycznym wykończeniu wszystkich P-47. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafako Napisano 5 Grudnia 2017 Share Napisano 5 Grudnia 2017 Wszystko to było srebrne w fabrycznym wykończeniu wszystkich P-47. Dzięki, w takim razie muszę to skorygować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 5 Grudnia 2017 Share Napisano 5 Grudnia 2017 Tylko tyle? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafako Napisano 6 Grudnia 2017 Share Napisano 6 Grudnia 2017 Tylko tyle? :> No nie, zapytam o coś jeszcze . Jaki kolor powinien mieć ten element przed cylindrami a za wałem śmigła który Tamiya również nakazuje malować na srebrno a w wielu modelach obserwuję kolor szaro-niebieski jak na załączonym zdjęciu? PS. Wnętrze osłony silnika przemalowałem zgodnie z Twoimi sugestiami na srebrno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 6 Grudnia 2017 Share Napisano 6 Grudnia 2017 Engine Grey. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.