Jump to content

Achzarit HAPC 1/35 Legend Productions


Barthass
 Share

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fruile zakładało się wręcz wspaniale, nawet nie musiałem przewiercać żadnego ogniwa, a tylko kilka wymagało małego potraktowania pilnikiem, pasują wręcz idealnie do koła napędowego :

714594a34d398e0d.jpg

1ebdab02b38d9bdf.jpg

560eb564afa0f9fa.jpg

Link to comment
Share on other sites

No to jeszcze parę zdjęć, dziś zająłem się uchwytami na liny z przodu kadłuba

e13c7f31495fdb9b.jpg

893e10d4a957d2f2.jpg

9e7a257ca04fbdda.jpg

Jeszcze dużo pracy przede mną pewnie jakiś miesiąc roboty żeby to jakoś porządnie wyglądało

Link to comment
Share on other sites

A ta siateczka jest już przyklejona na amen? Nie będzie to przeszkadzało w malowaniu?

Świetnie to wszystko wygląda - nie ma to jak odmiana od kolejnych Pz.Kpfw

Link to comment
Share on other sites

A ta siateczka jest już przyklejona na amen?

Ta "siateczka" to pancerz "Toga" taki sam jak w Zeldzie Tak, jest już na stałe, ale myślę, że nie powinno być problemów z malowaniem ,ale jeżeli takie wystąpią, to łatwo można ją zdjąć . Co do luźnych gąsek to też mam takie wrażenie , usunięcie jednego ogniwa powinno załatwić sprawę.

Link to comment
Share on other sites

usunięcie jednego ogniwa powinno załatwić sprawę.

Lepiej przelicz czy masz dokładnie taką liczbę jak u rzeczywistego Achzarita, żeby przez przypadek nie skrocić bez potrzeby. Mi się podobaja takie wiszące, to jest głowna zaleta Friulmodel, realizm ponad wszystko...

Link to comment
Share on other sites

Aaa zapomniałem dodać... Model pięknieje, też czekam na malowanie, bo myślę że ono dopełni wyglądu i tak ładnego wykonania.

 

Brawo Barthass, super modelik wykonałeś...

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem znawca tematu, ale z tego co wiem, to w terenie np. zurbanizowanym, gdzie pojazd musi pokonywac zwaly gruzu, betonu itd, luzniejsze gasenice sa mniej poddatne na zrywanie. Podobnie ma sie sprawa z ostrogami. Tez sie wtedy luzuje gasienice. Jezeli siem mylem, to nich mnie ktos poprawi.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej przelicz czy masz dokładnie taką liczbę jak u rzeczywistego Achzarita

Tak więc sprawdziłem . Na czołgu T-55 były montowane gąsienice składające się z 90 ogniw , mój Achzarit ma ich po 87 w każdej taśmie , więc chyba tak to zostawię , jak dodam za dużo to będzie nie dobrze wyglądało . Zdjąłem też na próbę jedno z ogniw, i po złożeniu w całość gąski były zbyt napięte :/

Co do malowanie to łooo trzeba jeszcze trochę poczekać , zostało mi mnóstwo dupereli do zamontowania

Link to comment
Share on other sites

każdej taśmie , więc chyba tak to zostawię , jak dodam za dużo to będzie nie dobrze wyglądało . Zdjąłem też na próbę jedno z ogniw, i po złożeniu w całość gąski były zbyt napięte :/

Co do malowanie to łooo trzeba jeszcze trochę poczekać , zostało mi mnóstwo dupereli do zamontowania

 

Tak dobra decyzja. Miałem taki dylemat przy RSO i też po zdjęciu 1 były za bardzo naprężone. Poza tym warto zasugerować się ty co powiedział Majek:

to w terenie np. zurbanizowanym, gdzie pojazd musi pokonywac zwaly gruzu, betonu itd, luzniejsze gasenice sa mniej poddatne na zrywanie. Podobnie ma sie sprawa z ostrogami. Tez sie wtedy luzuje gasienice

Też nie jestem ekspertem ale to ma sens...

Link to comment
Share on other sites

Tia tyle ze w tym APC gaski sa calkiem "galancie spiete"

82460b32e8622e34.jpg

Tu dobrze widac ze od ostatniego kola jezdnego do wejscia na pierwszy zab kola napedowego jest siedem ogniw.

a8bf6782874645c4.jpg

 

w terenie np. zurbanizowanym, gdzie pojazd musi pokonywac zwaly gruzu, betonu itd, luzniejsze gasenice sa mniej poddatne na zrywanie. Podobnie ma sie sprawa z ostrogami. Tez sie wtedy luzuje gasienice. Jezeli siem mylem, to nich mnie ktos poprawi.
- takie sprawy zalatwia sie poprzez mechanizm napinania gasienic. W modelu luzy sa bardzo duze... gaski by zlecialy. Oczywiscie to tylko moje zdanie, moj gust i bede kibicowal dalej.

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

Tak to wygląda po odjęciu jednego ogniwa:

518864612e84edf8.jpg

Mogło by nawet być, gdyby nie ten zwis od koła napinającego do drugiego koła jezdnego, mi sie wydaje dosyć nie naturalny. Ten Achzarit z drugiego zdjęcia to wersja Bet , która ma inne gąski akurat

Sam nie wiem co robić , jedynym rozwiązaniem była by manipulacja przy kole napinającym , ale Legend niestety nie przewidział możliwości innego jego ustawienia - do napięcia bądź poluzowania gąsek...

Link to comment
Share on other sites

Tak, to są raczej ich własne, widziałem takie same założone na Merkavach. W odróżnieniu od wersji Alef którą robie wersja bet posiada koła jezdne od Centuriona, zmieniony silnik o większej mocy 850 KM (poprzednia wersja miała bodajże 650) i przekładnię , posiadają też mały wizjer w tylnych drzwiach desantowych.

Link to comment
Share on other sites

Gąsienice po wyjęciu jednego ogniwa prezentują sie o wiele lepiej, zostaw tak jak jest. Takie napięcie taśmy jest prawidłowe. Patrząc na zdjęcia T-54 i T-55 będących w służbie można zauważyć że mają właśnie tak ciasno napięte gąsienice. Górny odcinek dotyka tylko środkowego koła jezdnego. Egzemplarze muzealne maja luźniejsze, ale ich wyglądem nie ma sie co sugerować bo sa to przeważnie wyeksploatowane i nie remontowane sztuki.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze tak na marginesie zapytam - czy przeswit pod wanna to w Twoim modelu czasem za duzy nie wyszedl ? Na fotkach widac ze gorna krawedz kola jezdnego "styka" sie z fartuchem + odstep miedzy ostatnim kolem jezdnym a napedowym tez wydaje sie mniejszy... Tu to dobrze widac http://data.primeportal.net/apc/andre_patschke/achzarit/achzarit_09_of_42.JPG

 

Pozdr.

Pawel

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tak, to koło jest od T-34 , to jest prototyp Achzarita . Co do prześwitu, jest prawidłowy, ale tu Legend popełnił potężną kaszanę, że tak powiem , a mianowicie nie zachował proporcji pojazdu . Gdybym zlicował koło jezdne z fartuchem, to Achzarit prawie dotykałby dnem do podłoża- po prostu wanna kadłuba jest za wysoka, ale to wyszło dopiero teraz- po zamontowaniu kół i bocznych fartuchów , i w tej sytuacji już nic nie mogę zrobić. Planuję zrobić też w przyszłości Achzarita Bet , i wtedy już będę miał na uwadze żeby odpowiednio przyciąć wannę Nie tylko mi przydarzyła się taka wpadka :

http://www.ambbrescia.com/gallerie/bassigallery/achzarit/achzarit.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.