Lipstein Posted July 30, 2018 Share Posted July 30, 2018 No i rozpaprałem 5 model śmigłowca - tym razem padło na AH 1G Huey Cobra AZ Model "with wiring panels". Do modelu dołączone są dwie blaszki fototrawione, ja dosłałem też dodatkową instrukcję sklejania i malowania, chyba od modelu Mastercrafta i dodatkowy zestaw kalkomanii tegoż. Zrobię model prosto z pudła, a jako wzór do naśladowania i upiększenia wybiorę jakiś egzemplarz ze szczękami na dziobie. I tu problem: producent daje alternatywę co do statecznikia pionowego (śmigło po lewej lub prawej stronie) i takich małych kwadratowych osłon wlotów powietrza, w zależności od wersji kamuflażu ("according to camouflage pattern"). O co tu chodzi? Wersja G miała dwa różne stateczniki pionowe? I co to te wiring panels? Googe podpowiadają , że to po prostu panele okablowania... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRAVO112 Posted July 30, 2018 Share Posted July 30, 2018 jak to po co? poczytaj troche teraz sie nie przykleja tylko aplikuje, a po angielsku brzmi lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted July 31, 2018 Author Share Posted July 31, 2018 (edited) Bravo, dzięki za uwagę, ale co to wniosło do tematu? Mam taki zawód, ze dużo czytam i staram się robić to ze zrozumieniem, ale tego postu po prostu nie kumam. Edited January 25, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRAVO112 Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 Witam masz racje - troche nie na temat a co do tych wiring Panel to znalazlem to: 1) 1 × Garret Air Research Abgaskühldiffusor (längere Abgasöffnung mit Gitterrohr zur Verringerung der IR-Signatur, nur AH-1S Step 3) - przedluzona "rura" wydechowa z siatka druciana do obnizenia sygnalu cieplnego spalin - Rozpylacz chlodzacy gazow wydechowych 2) 2–4 × Werfergestelle mit je 2 × Raytheon BGM-71B/C/D/H „TOW“ – drahtferngesteuerter (SACLOS) Panzerabwehr-Lenkflugkörper (bis AH-1W) - zawieszenia do rakiet przeciwpanzernych sterowanych kablowo to tyle o druciakach ale niech wypowiedza sie fachowcy Pozdrawiam Bravo112 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stakor1 Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 Śmigło to sobie musisz dobrać wg konkretnego egzemplarza. Co do panela to olej to - były stosowane jako dodatkowe zabezpieczenie /wzmocenie tego co się pod nimi znajduje (wiring harness - wiązki przewodów) na egzemplarzach wyposażonych w system M35 i jest to jedna z charakterystycznych cech tych właśnie wersji. AZ nie wypuścił Cobry z M35 więc ten panel jest bezużyteczny, chyba, że masz kwity na śmigłowiec z którego zdjęto boczne sponsony i działko 20mm a zostawili ten panel (jak masz to się podziel bo ja tylko znalazłem takowe na zdjęciach z hangaru). Cobrę AH-1G 1/72 z kompletnym systemem X35 wypuścił Special Hobby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stakor1 Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 Albo taki hiszpan na pomniku: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted August 7, 2018 Author Share Posted August 7, 2018 (edited) Czyli blaszka z dodatkowym panelem na lewą stronę kadłuba jest na wyrost dodana do tego modelu? Mówisz o systemie z dodatkowymi bocznymi sponsonami po obu stronach kadłuba, nad płozami, a pod skrzydłami do przenoszenia uzbrojenia? Edited January 25, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stakor1 Posted August 7, 2018 Share Posted August 7, 2018 Tak. M195 sześciolufowy skrócony vulcan 20mm. umieszczany po lewej stronie kadłuba. Po obu bokach są dwa pojemniki po 950 szt. amunicji, taśma biegnie z prawej na lewą stronę pod kadłubem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted August 10, 2018 Author Share Posted August 10, 2018 To ja kombinuję, że to wzmocnienie miało dodatkowo chronić przed przypadkowymi pociskami z tego Vulcana, które jakimś cudem mogły obić kadłub na wysokości kabiny, z lewej strony. Tylko trudno mi to sobie wyobrazić, jaki cud musiałby to być. Dzięki na info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stakor1 Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 Mało o tym w książkach piszą. Trzeba by podpytać kogoś kto pracował na tym ale znając życie to piloci nie wiedzą o takich duperelach. Co ciekawe na mi-24p (ma gsz 30mm na praeej burcie) rosjanie zastosowali wzmocnienie konstrukcji szynami bo się szybko rozpadał kadłub. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted August 14, 2018 Author Share Posted August 14, 2018 (edited) Na razie powalczyłem ze szlifowaniem sklejonego kadłuba, bo zachciało mi się użyć do tego CA, zamiast kupić świeżą szpachlę w tubie ... Edited January 25, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stakor1 Posted August 14, 2018 Share Posted August 14, 2018 No i słusznie - używaj rzadkiego CA, nadmiar możesz usunąć debonderem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted August 16, 2018 Author Share Posted August 16, 2018 Używałem rzadkiego, tylko w zbyt dużej ilości. Jest nowa szpachla Tamiya, prysnę jeszcze podkładem i powinno być już dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted October 19, 2018 Author Share Posted October 19, 2018 (edited) Witam po przydługiej przerwie. Obecnie model jest prawie całkowicie posklejany, owiewka przyklejona, tu i ówdzie psiknięty podkładem Surfacer. Lufa granatnika wymieniona na metalową, z igły lekarskiej. Pomalowany wirnik główny i ogonowy. W dziób i obudowę działka podkadłubowego wklejone obciążenie z kulek łożysk (3 szt). Niestety owiewka jak się okazało wchodziła na wcisk z osłonami bocznymi miejsc pilota i strzelca, kleiłem Extra Thinem, co spowodowało podciągnięcie kapilarne i piękny mleczny osad od wewnątrz pomiędzy osłoną a owiewką... Po sklejeniu obu połówek kadłuba okazuje się, że dziób jest jakby obrócony względem owiewki, przekoszony, co chyba będzie niestety widać po pomalowaniu OG. Edited January 25, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted October 19, 2018 Author Share Posted October 19, 2018 (edited) Owiewka ze schodkiem i nieszczęście Edited January 25, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted October 19, 2018 Share Posted October 19, 2018 No to grubo.Jeżeli mogę coś doradzić to oklejaj całą krawędź oszklenia nie tylko tam gdzie są szyby.Szpachla lekko rozrobiona z LT i nakładana pędzelkiem.Jest większą kontrolą nakładania.Może koledzy mają inne równie dobre sposoby ale ja tak robię i się sprawdza.C6N którego pokazywałem na forum tak jest zrobiony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted October 20, 2018 Author Share Posted October 20, 2018 (edited) Szybę wydarłem, teraz pracowicie ją poleruję od wewnątrz, bo klej wyżarł trochę plastiku. Pozyskałem też dwie kolejne owiewki z modeli Italeri Sea Cobra i Super Cobra: o dziwo, obie pasują lepiej, niż oryginał. Szpachlę mam teraz Tamiya, Leveling Thinner się do niej nada? Edited January 25, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted October 20, 2018 Share Posted October 20, 2018 Oczywiście .Powodzenia w walce z oporną materią. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kret69 Posted October 20, 2018 Share Posted October 20, 2018 Jaka to była szpachla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted October 23, 2018 Author Share Posted October 23, 2018 (edited) Nie rozumiem... Poprzednio zalałem CA i to był błąd... Edited January 25, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted October 24, 2018 Author Share Posted October 24, 2018 (edited) Problem z szybą z oparem z kleju rozwiązałem przeszczepiając szybkę z modelu Italeri. Jest trochę krótsza, ale szlifowanie i polerowanie tamtej g.... daje i nie mam na to cierpliwości. Edited January 25, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted December 29, 2018 Author Share Posted December 29, 2018 (edited) Po wyszlifowaniu i wyszpachlowaniu szyby, podkładzie i bazie wygląda to mniej więcej tak: Edited December 29, 2018 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted January 31, 2019 Author Share Posted January 31, 2019 (edited) Pomalowałem dziób zgodnie z wybranych schematem, porozjaśniałem część paneli pokrycia kadłuba, teraz w planie malowanie czarnego obramowania kabiny i lakier połysk pod kalki. Edited January 31, 2019 by Lipstein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 Oj, coś mi się słabo widzi to połączenie osłony kabiny z kadłubem. Trzeba było jeszcze po podkładzie ostro podziałać papierścieruchem. I wypadałoby zaznaczyć linie w których szyba się otwiera a tak wyszedł pancerny monolit . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipstein Posted January 31, 2019 Author Share Posted January 31, 2019 Po pomalowaniu osłony na czarno powinno to lepiej wyglądać. Jak nie wyjdzie, wytrasuję linię podziału osłona - kadłub i linie markujące gdzie się poszczególne szyby boczne otwierają. boję się tylko, że jak to nie da spodziewanego efektu, to model pójdzie pod buta... Zwróciłem na to uwagę, ale dzięki za rewolucyjną czujność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.