Skocz do zawartości

AH 1G Huey Cobra AZ Model 1:72


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

No i rozpaprałem 5 model śmigłowca - tym razem padło na AH 1G Huey Cobra AZ Model "with wiring panels". Do modelu dołączone są dwie blaszki fototrawione, ja dosłałem też dodatkową instrukcję sklejania i malowania, chyba od modelu Mastercrafta i dodatkowy zestaw kalkomanii tegoż. Zrobię model prosto z pudła, a jako wzór do naśladowania i upiększenia wybiorę jakiś egzemplarz ze szczękami na dziobie.

I tu problem: producent daje alternatywę co do statecznikia pionowego (śmigło po lewej lub prawej stronie) i takich małych kwadratowych osłon wlotów powietrza, w zależności od wersji kamuflażu ("according to camouflage pattern"). O co tu chodzi? Wersja G miała dwa różne stateczniki pionowe?

I co to te wiring panels? Googe podpowiadają , że to po prostu panele okablowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo, dzięki za uwagę, ale co to wniosło do tematu?

Mam taki zawód, ze dużo czytam i staram się robić to ze zrozumieniem, ale tego postu po prostu nie kumam.

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

masz racje - troche nie na temat

a co do tych wiring Panel to znalazlem to:

1) 1 × Garret Air Research Abgaskühldiffusor (längere Abgasöffnung mit Gitterrohr zur Verringerung der IR-Signatur, nur AH-1S Step 3) - przedluzona "rura" wydechowa z siatka druciana

do obnizenia sygnalu cieplnego spalin - Rozpylacz chlodzacy gazow wydechowych

 

2) 2–4 × Werfergestelle mit je 2 × Raytheon BGM-71B/C/D/H „TOW“ – drahtferngesteuerter (SACLOS) Panzerabwehr-Lenkflugkörper (bis AH-1W) - zawieszenia do rakiet przeciwpanzernych

sterowanych kablowo

 

to tyle o druciakach ale niech wypowiedza sie fachowcy

 

Pozdrawiam Bravo112

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigło to sobie musisz dobrać wg konkretnego egzemplarza. Co do panela to olej to - były stosowane jako dodatkowe zabezpieczenie /wzmocenie tego co się pod nimi znajduje (wiring harness - wiązki przewodów) na egzemplarzach wyposażonych w system M35 i jest to jedna z charakterystycznych cech tych właśnie wersji. AZ nie wypuścił Cobry z M35 więc ten panel jest bezużyteczny, chyba, że masz kwity na śmigłowiec z którego zdjęto boczne sponsony i działko 20mm a zostawili ten panel (jak masz to się podziel bo ja tylko znalazłem takowe na zdjęciach z hangaru). Cobrę AH-1G 1/72 z kompletnym systemem X35 wypuścił Special Hobby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli blaszka z dodatkowym panelem na lewą stronę kadłuba jest na wyrost dodana do tego modelu?

Mówisz o systemie z dodatkowymi bocznymi sponsonami po obu stronach kadłuba, nad płozami, a pod skrzydłami do przenoszenia uzbrojenia?

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja kombinuję, że to wzmocnienie miało dodatkowo chronić przed przypadkowymi pociskami z tego Vulcana, które jakimś cudem mogły obić kadłub na wysokości kabiny, z lewej strony. Tylko trudno mi to sobie wyobrazić, jaki cud musiałby to być. Dzięki na info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało o tym w książkach piszą. Trzeba by podpytać kogoś kto pracował na tym ale znając życie to piloci nie wiedzą o takich duperelach. Co ciekawe na mi-24p (ma gsz 30mm na praeej burcie) rosjanie zastosowali wzmocnienie konstrukcji szynami bo się szybko rozpadał kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie powalczyłem ze szlifowaniem sklejonego kadłuba, bo zachciało mi się użyć do tego CA, zamiast kupić świeżą szpachlę w tubie ...

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam po przydługiej przerwie. Obecnie model jest prawie całkowicie posklejany, owiewka przyklejona, tu i ówdzie psiknięty podkładem Surfacer. Lufa granatnika wymieniona na metalową, z igły lekarskiej. Pomalowany wirnik główny i ogonowy. W dziób i obudowę działka podkadłubowego wklejone obciążenie z kulek łożysk (3 szt).

 

Niestety owiewka jak się okazało wchodziła na wcisk z osłonami bocznymi miejsc pilota i strzelca, kleiłem Extra Thinem, co spowodowało podciągnięcie kapilarne i piękny mleczny osad od wewnątrz pomiędzy osłoną a owiewką...

 

Po sklejeniu obu połówek kadłuba okazuje się, że dziób jest jakby obrócony względem owiewki, przekoszony, co chyba będzie niestety widać po pomalowaniu OG.

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to grubo.Jeżeli mogę coś doradzić to oklejaj całą krawędź oszklenia nie tylko tam gdzie są szyby.Szpachla lekko rozrobiona z LT i nakładana pędzelkiem.Jest większą kontrolą nakładania.Może koledzy mają inne równie dobre sposoby ale ja tak robię i się sprawdza.C6N którego pokazywałem na forum tak jest zrobiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybę wydarłem, teraz pracowicie ją poleruję od wewnątrz, bo klej wyżarł trochę plastiku. Pozyskałem też dwie kolejne owiewki z modeli Italeri Sea Cobra i Super Cobra: o dziwo, obie pasują lepiej, niż oryginał. Szpachlę mam teraz Tamiya, Leveling Thinner się do niej nada?

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z szybą z oparem z kleju rozwiązałem przeszczepiając szybkę z modelu Italeri. Jest trochę krótsza, ale szlifowanie i polerowanie tamtej g.... daje i nie mam na to cierpliwości.

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Po wyszlifowaniu i wyszpachlowaniu szyby, podkładzie i bazie wygląda to mniej więcej tak:

IMG_6254.JPG

IMG_6255.JPG

IMG_6256.JPG

IMG_6257.JPG

IMG_6258.JPG

IMG_6260.JPG

IMG_6259.JPG

IMG_6263.JPG

IMG_6261.JPG

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Pomalowałem dziób zgodnie z wybranych schematem, porozjaśniałem część paneli pokrycia kadłuba, teraz w planie malowanie czarnego obramowania kabiny i lakier połysk pod kalki.

IMG_6282.JPG

IMG_6283.JPG

IMG_6285.JPG

IMG_6286.JPG

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, coś mi się słabo widzi to połączenie osłony kabiny z kadłubem. Trzeba było jeszcze po podkładzie ostro podziałać papierścieruchem. I wypadałoby zaznaczyć linie w których szyba się otwiera a tak wyszedł pancerny monolit :neutral:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pomalowaniu osłony na czarno powinno to lepiej wyglądać. Jak nie wyjdzie, wytrasuję linię podziału osłona - kadłub i linie markujące gdzie się poszczególne szyby boczne otwierają. boję się tylko, że jak to nie da spodziewanego efektu, to model pójdzie pod buta... Zwróciłem na to uwagę, ale dzięki za rewolucyjną czujność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.