jacus1944 Napisano 24 Września 2018 Autor Share Napisano 24 Września 2018 Chodzi o te elementy? Jeżeli tak to użyłem tych od Dragona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 24 Września 2018 Share Napisano 24 Września 2018 Elementy które wskazałeś na ramce - to filtry powietrza. U dragona są OK. A mnie chodziło o pokrywy widoczne na pierwszym zdjęciu z linku: http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/engine_deck/engine_decks.html pomiędzy tylnymi światłami i uszami do podnoszenia. Pooglądaj zdjęcia i jeśli tak uznasz - wymień na elementy dragona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 24 Września 2018 Autor Share Napisano 24 Września 2018 Mam wrażenie, że te od Dragona są przeskalowane, za duże. Na fotce M4A1 76W w linku, który podałeś wygląda to mniej więcej jak w Italeri. Te od Dragona bardziej pasowałyby do M4A4 ze zdjęcia z opisem o Chrysler Multibank engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 25 Września 2018 Autor Share Napisano 25 Września 2018 Fatalnie się to składa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 25 Września 2018 Share Napisano 25 Września 2018 Podziw za samozaparcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 25 Września 2018 Autor Share Napisano 25 Września 2018 Niestety efekt końcowy nie powala...dzisiaj pokaże jak deflektor wygląda na czołgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 25 Września 2018 Share Napisano 25 Września 2018 Spokojnie, pomalujesz i będzie dobrze. W oryginale też bywały pogięte Mam wrażenie, że te od Dragona są przeskalowane, za duże. Na fotce M4A1 76W w linku, który podałeś wygląda to mniej więcej jak w Italeri. Te od Dragona bardziej pasowałyby do M4A4 ze zdjęcia z opisem o Chrysler Multibank engine. O ile wiem to był jeden i ten sam element na M4, M4A1 i M4A4. Ale pewnie mógł się różnić wielkością w zależności od wytwórcy odlewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 25 Września 2018 Autor Share Napisano 25 Września 2018 Zamontowany wygląda lepiej:-) a tak wygląda różnica w wielkości między Italeri a Dragonem. Chyba zostanę przy Italeri... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 25 Września 2018 Share Napisano 25 Września 2018 a tak wygląda różnica w wielkości między Italeri a Dragonem. Chyba zostanę przy Italeri... O tak. Dragon spaprał kształt pokrywy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 7 Października 2018 Autor Share Napisano 7 Października 2018 Wydaje mi się, że model jest już gotowy do malowania. Zamontowałem kaem plus jakieś drobne poprawki w wannie, m.in. przypomniało mi się, że nie dodałem dodatkowych śrub przy ślizgaczach i nie nawierciłem tych 4 otworów na froncie wózków, więc poprawiłem to. Szkło lampy i peryskopów w wieżyczce dowódcy wkleję po pomalowaniu. Na wieży przykleję jeszcze numer, ale mam problem z ustaleniem w jakim przedziale liczbowym powinien się znajdować. Według tej tabeli Pressed Steel Car wyprodukowała M4A1(76) w czterech transzach http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/data/sherman_SN.html Fajnie jest opisany numer seryjny i numer boczny pojazdu, tylko z tego co zrozumiałem to numery znajdujące się na dachu wieży to nie były numery seryjne i nie wiem jak to ugryźć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 7 Października 2018 Share Napisano 7 Października 2018 Numer fabryczny ma się nijak do brytyjskiego numeru z T na początku. Numery nadawali po swojemu - po kolei wciągając do ewidencji. A numery na wieży i w innych miejscach to numery seryjne podzespołów (odlewów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 16 Października 2018 Autor Share Napisano 16 Października 2018 Pierwsze losze i czesc gasienic na pancerzu. Gasienice prosto wyjete z burnishing metal, wiec jeszcze bede nad nimi pracowac loszami, pigmentami itd. Na przedniej plycie musze jeszcze wkleic pojedyncze gasienice w szpary miedzy "bransoletkami". Panowie pytanie odnosnie mocowania Browninga na zdjeciu wozu, na ktorym sie wzoruje. Widac, ze to wersja M1919 i nie mam pojecia na jakim moze byc mocowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 20 Października 2018 Autor Share Napisano 20 Października 2018 Słabe to zdjęcie, ale nie mogę sobie poradzić ze światłem...może wyszedł trochę za brudny, ale w moim mniemaniu czołg musi być brudny w szczególności jesienią...kurz, błoto, deszcz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 20 Października 2018 Share Napisano 20 Października 2018 Balans bieli podciągnij w programie do obróbki zdjęć - jakimkolwiek. Wyszedł za ciemny - standard przy pierwszym modelu (miałem tak przy Firefly Ic). Musisz przestać się tasować z tzw. kolorami autetycznymi. Muszą być zawsze dość mocno rozjaśnione bo po pierwsze efekt skali, a po drugie kolory ciemnieją po zabiegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 20 Października 2018 Autor Share Napisano 20 Października 2018 Racja...Jako podkład użyłem Olive Drab Base. Później RC037 S.C.C. 15 Olive Drab i już wtedy był taki ciemny. Rozjaśniłem Olive Drab light i high light, ale za mało, bo wydawało mi się że zrobię za duży kontrast, a przecież ta nowość S.C.C.15 to miał być "real color", więc nie chciałem go tak bardzo modyfikować i wyszło jak wyszło...wszystkie użyte farby to AK Interactive. Po łoszach i innych specyfikach model ściemniał jeszcze bardziej i tak na prawdę to zastanawiam się czy tego nie zmyć i nie pomalować jeszcze raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 20 Października 2018 Share Napisano 20 Października 2018 (edytowane) Czeba było się słuchać! Na "Tobruku" (znajdziesz go tu) nie używałem żadnych REAL COLORS i jestem z koloru zadowolony - podpatrywałem i uczyłem się od najlepszych. Z modelami to jeszcze duuużo przede mną, żebym powiedział że coś tam potrafię Edytowane 20 Października 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 20 Października 2018 Share Napisano 20 Października 2018 Ja bym go na tym etapie chyba umył i pomalował jeszcze raz bo wyszedł jednolity i ponury bez wizji na coś lepszego - nie jestem zwolennikiem mycia. Za dużo żeś pracy w niego włożył żeby go zabić malowaniem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldigozz Napisano 20 Października 2018 Share Napisano 20 Października 2018 Nic już nie kombinuj. Kolor mieści się w gamie odcieni Olive Drab, który potrafi być bardzo różny. Możesz olejami się pobawić w delikatne przełamania odcieni zieleni, rozjaśnienia itp. Zrobisz jasne zacieki, kurz, to ogólnie się rozjaśni. Samo białe tło w przypadku takich kolorów robi ci kontrast taki, że w odbiorze jest ciemniejszy. Zrób zdjęcie na ciemnym tle i będzie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micmal Napisano 20 Października 2018 Share Napisano 20 Października 2018 Ajabym zrobił tak jak Baldigozz radzi. Olejami jasnymi buffem, bielą, jasnym zielonym, oliwkowym, żółtym się pobawił, porozjaśniał środki płaszczyzn, idąc od środka najjaśniejszymi kolorami. Idź dalej kolejny model i nie bój się, że będzie za jasno, bo nie będzie. Tymi wszystkimi siuwaksami jak pomaziasz, to model i tak ściemnieje. Przykładowo jak będziesz uważał, że jest za jasno, to weź siuwaksy Wildera bo one mocno przyciemniają kolory (dotyczy filtrów). Słabo widzę na tych fotkach, ale ten dół wanny i wózki bym pomęczył jeszcze. Daj trochę ciemniejszych plam, bardziej mokrych mieszając np. Miga (tego"starego" ) Oil and Grease Stain Mixture z Wet Effectem. Daj większe kontrasty. Kończ i kolejny model na tapetę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 21 Października 2018 Autor Share Napisano 21 Października 2018 Dziekuje za opinie i rady. Zobaczylem kolory w watku coopera o Tobruku. Gratuluje takiego wykonania i jednak zmyje farbe. Bede musial odkleic kilka elementow fototrawionych, ale mysle, ze jednak warto zaczac od nowa, bo duzo pracy i wkladu finansowego mnie to kosztowalo. Te gotowe "blota" do mnie nie przemawiaja, bo nie umiem przy ich pomocy uzyskac tej fajnej faktury zbrylonej ziemi i dlatego zakraplalem fixer i na to w roznej ilosci pigment. Fajnie wychodzi faktura wysychajacego bloto, ale troche ten efekt mi uciekl jak psiknalem matowym lakierem. Odnosnie zmywania...uzywacie zmywacza do farb akrylowych czy moze macie przetrenowany jakis lepszy sposob? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 21 Października 2018 Share Napisano 21 Października 2018 Ja zmywałem zmywaczem Wamodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 21 Października 2018 Share Napisano 21 Października 2018 Jak zmywasz cały model to możesz do również wsadzić do miseczki z cleanluxem i farba też elegancko zejdzie. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 21 Października 2018 Share Napisano 21 Października 2018 A do odklejania, czyszczenia śladów po kleju CA kup czeski debonder - nie bierz innych bo to wywalona kasa w błoto (z własnego doświadczenia to wiem :( ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 21 Października 2018 Share Napisano 21 Października 2018 No i nie bój się tak bardzo kontrastów (też tak miałem) bo tu działa stara zasada „łatwiej kijek pocienkować niż go później pogrubasić” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacus1944 Napisano 21 Października 2018 Autor Share Napisano 21 Października 2018 Model wyczyszczony. Nie oberwałem aż tylu elementów ile się spodziewałem, ale trochę pracy ponowne złożenie będzie wymagać. Jako podkład dam ten akowski SCC 15 i będę kombinować z rozjaśnianiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.