Jump to content
abtb

Kamov A7-3A, 1/72, Amodel

Recommended Posts

Czy to ptak czy samolot?

 

Nie to wiatrakowiec

 

 

Otwieram kolejny warsztacik ( ) w którym powalczę z jak zwykle bardzo doskonałym wyrobem szacownej manufaktury Amodel

 

Tym razem "biorę się" za przedmiotowy twór zwany fachowo wiatrakowcem

 

Odrobina Wikipedi:

 

Wiatrakowiec, autożyro - statek powietrzny cięższy od powietrza (aerodyna) z rodziny wiropłatów, wyposażony w wirnik nośny i śmigło napędowe (pchające lub ciągnące). Wirnik nie jest napędzany silnikiem, lecz obraca się dzięki autorotacji, powstającej w wyniku postępowego ruchu ( wywoływanego śmigłem) wiropłata względem powietrza. Czasem jako napęd wiatrakowca może służyć holujący pojazd naziemny lub nawodny. Z powodu konieczności zapewnienia ciągłego nadmuchu powietrza na wirnik nośny, wiatrakowiec - w odróżnieniu od innych wiropłatów - nie może wykonywać zawisu.

 

Teraz odrobina historii:

 

A7 został skonstruowany w kwietniu 1934 roku na Zakładzie Konstrukcji Eksperymentalnych przy instytucie CAGI (Centralny AeroHydrodynamiczny Instytut) w Moskwie. W maju wiatrakowiec przewieziono na lotnisko w celu przeprowadzenia prób naziemnych. Badania zakończono w grudniu 1935r. W 1941 roku przeprowadzono badania w locie. Po wybuchu wojny na wschodzie stworzono samodzielną eskadrę z pięciu egzemplarzy A-7-3A. Wiatrakowce wykorzystywano do kierowania ogniem artylerii oraz do lotów na tereny zajęte przez partyzantów.

 

BHP6it5.jpg

 

Xbx4jz1.jpg

 

WMsBzuu.jpg

 

Inbox

 

bE0Jgm4.jpg

 

1HjxBc0.jpg

 

HBYrTl3.jpg

 

uuvbWiZ.jpg

 

2leX4qa.jpg

 

i1bSp14.jpg

 

Przy "zabawie" w składaniu podpierać się będę następującymi rysunkami:

 

RFReshY.gif

 

LL3YtDH.gif

 

Prace już rozpocząłem

 

Na pierwszy ogień poszedł płat który jak zwykle został już przenitowany. Zdjęcia z postępów porą wieczorową

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zgodnie z obietnicą zamieszczam fotki z postępów

 

kadłub:

 

4lzgflU.jpg

 

6tDMC2J.jpg

 

jakieś tam próby w odtworzeniu kratownicy:

 

a3xF821.jpg

 

płat:

 

pU4Em8E.jpg

 

DUDbD6a.jpg

 

8DeFAnT.jpg

 

 

W sumie można by zadać pytanie o kolor wnętrza .

 

Jak nic "naleci" kilka stron wątku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

 

jakieś tam próby w odtworzeniu kratownicy:

 

a3xF821.jpg

 

Do przyklejenia kratownicy użyłeś hurtowych ilości kleju.

Będziesz to jeszcze poprawiał czy tak już zostawisz?

Na marginesie, dziwoląg bardzo fajny. Obserwuje z zaciekawieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do przyklejenia kratownicy użyłeś hurtowych ilości kleju.

Będziesz to jeszcze poprawiał czy tak już zostawisz?

 

Witam Kolegę na pokładzie

 

Będę się przy niej jeszcze dłubał, jak i przy całym wnętrzu. Co prawda za bogato nie będzie ale kilka elementów ponad to co daje "fabryka" się dorobi

 

Jednak w tej chwili dopadła mnie kompletna chwila słabości i grzebię się przy swoim "arktycznym" projekcie , w międzyczasie pewnie powrót do "prawdziwej miłości" i diabli wiedzą jeszcze do czego

No ogólnie lipa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na fajnie, że się za Kamova zabierasz

Tylko szklydla miał brezentowe.

 

Owszem i brezentowe. Tylko poza centropłatem i krawędziami natarcia które były kryte blachurą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oo, jak widzę walke z Amodelem to się przypatrzę z chęcią. I pytanie odrazu- czym robisz imitacje nitów.

Pzdr.

 

 

Nitowadełko RB Rivet R z tarczami o rozstawie zębów 0,75; 1,0; 1,25 i 1,50 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.