Jump to content
Sign in to follow this  
wiesiek_2

Problemy z ultrą ciąg dalszy

Recommended Posts

Posted (edited)

Jako, że zakupiłem iwate to odłożyłem ultre jako dodatkowe aero do malowania/lakierów i podkładów.Postanowiłem, że zakupie nową dysze 0.2 bo stara była już konkretnie zajechana, znacznie zwiększyła sie średnica wylotowa.

A więc tak, kupiłem dysze nówke.Nakładam, aero przyogotwany do pracy, czysty jak łza.Wlewam farbe, powietrze leci, farba stoi w zbiorniku i bulgocze.Przeprowadziłem takich prób chyba z 50 i nic.Zwiększyłem ciśnienie, zaczeło coś się dziać ale to było strzelanie jak ze szlaucha a nie płynne malowanie.

Zamieniłem na starą dysze, wszystko gra.A więc próbuje dalej i nagle się odblokowało i działało płynnie.Ale odłożyłem malowanie na ''za tydzień''. Po tygodniu ponownie zalewam, na próbe odrazu sama woda żeby sie póxniej nie wkurzać z czyszczeniem jak znowu nawali.No i znowu to samo... tym razem woda stoi nie bąbelkuje, powietrze sobie leci.Podbije do ponad 2bar nagle wszystko działa, odblokowane.Zbije do 1.5 a nawet niżej, stoi w miejscu, powietrze leci.I znowu żeby sie upewnić zamieniam na starą dysze i o dziwo - na starej TO SAMO!. Czyli mam odpowiedź, że raczej dysza nowa jest ok.Problem leży w aero a może jednak w sprężarce? ale w sumie Iwata maluje mi normalnie, żadnych zakłóceń...

Wiecie może jak rozwiązać ten problem? bo ja już na serio nie ogarniam.Dodam tylko, że razem z nową dyszą dołożyłem nową uszczelke iglicy, tą w środku.

Edited by wiesiek_2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz już myśłałem, że jest wszystko ok, na starej dyszy działało wiec założyłem szybko nową i co? bąbelkuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A umyłeś porządnie ten gwint pomiędzy korpusem aerografu a osłoną trzymającą dyszę? 

Ultra to bardzo prosty aerograf i w wypadku komplikacji w 99% przypadkach wystarcza rozebranie i dokładne wymycie. Na tym gwincie często zbiera się syf i to on z reguły odpowiada za bąbelkowanie. Polecam dokładne obejrzenie tego elementu i wymycie go, ew. wyskrobanie rowków wykałaczką. 

Poza tym wypucuj na błysk kanał doprowadzający farbę i jeszcze raz obie dysze. Nie wiem czym malowałeś wcześniej i jak dokładnie czyściłeś aerograf, ale tam mogły się okrutne syfy zebrać przy nieodpowiednim obchodzeniu ze sprzętem. 

Edited by Kamil K.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil wszystko o czym mówisz mam wyczyszczone, babelkuje tylko na nowej dyszy.Dysza prosto po wyciągnieciu z pudełeczka, nowiutka odrazu bąbelkowała.Na starej dyszy 0.2 i na dodatkowej 0.4 nie ma takiego czegoś

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy uszczelka pod dyszą jest OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Tap-chan napisał:

A czy uszczelka pod dyszą jest OK?

hehe

Moja Ultra jakiś czas temu przestała dmuchać, tzn ledwo dyma :) , a że w sumie już kupiłem dwie dysze (straszny badziew) to powiedziałem dość i kupuje całe chińczyki, lepiej się opłaca.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tap-chan pewnie masz na myśli tą na dyszy... wygląda na ok.Nie spodziewałem się, że nowo kupiona dysza od takiej marki jak HS może mieć wade fabryczną ale na to wygląda że takową ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli wszystko masz absolutnie czyste i porządne złożenie jeszcze raz i jeszcze raz nie pomogło, to pozostaje Ci tylko obejrzeć dyszę pod lupą i ew. reklamować. 

Kiedyś miałem podobny problem z pierwszą dyszą od Ultry i okazało się, że na samej końcówce znajduje się wręcz mikroskopijne pęknięcie. 

Ogólnie to pogubiłem się już trochę, bo początkowo pisałeś, że problem zdarzył się i na jednej i na drugiej dyszy. Ewentualnie możesz sprawdzić spust i jego okolice + zacisk na końcu igły - może ona po prostu nie chodzi tak jak powinna? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już sie też w tym pogubiłem, to co sie wyprawia u mnie z tym aerografem to jest jakieś nieporozumienie totalne.Mam iwate od 1.5 miesiaca i ani razu się na ten aerograf nie pogniewałem, czuje że pracuje z porządnym narzędziem a nie badziewiem.

Z ultrą jest inaczej, jak maluje to maluje sie dobrze, jak sie sp*** li to sie s***li na dobre.W tym momencie nic nie mogę z nową dyszą zrobić, bąbelkuje cały czas, strzela tym co mam akurat nalane.Myślałem nad tym by przełożyć uszczelke ze starej dyszy na tą nową i zobaczyć ale one są tak ciasno nabite na dysze że nawet nie mam czym tego podważyć bo jak rusze sklapelem i mi zjedzie to odrazu uszczelka załatwiona na amen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz zadzwonić do chłopaków z Fine-Art., oni świadczą także usługi serwisowe. Niewykluczone że zgodziliby się obejrzeć tę Ultrę i ewentualnie naprawić/przeczyścić gdyby było trzeba.
Inna sprawa to że czasami błędy użytkownika są najprostszą odpowiedzią. Kiedyś miałem straszne problemy z zapychaniem się mojego Infinity, nijak nie dawałem rady malować cienkich kresek, momentalnie farba przestawała lecieć. Myślałem już że naprawdę mam uszkodzony aerograf, więc zadzwoniłem do Fine-Art. i panowie zgodzili się przyjrzeć mu się dokładnie.
Co się okazało? Ano okazało się, że założyłem przez pomyłkę air-capa do dyszy 0,4, co powodowało cofanie się powietrza u wylotu dyszy i odpychanie farby która próbowała wylecieć.
Możliwe że i u Ciebie jest taki głupi błąd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma takiego błedu bo aircapa 0.4 łacznie z dyszą+iglicą trzymam oddzielnie od samego zakupu w tej plastikowej rurce, wiem gdzie to stoi i używam tylko do lakierowania i podkładów.

Tłumacze jeszcze raz, na starej dyszy 0.2 jest ok, nie babelkuje, na dyszy 0.4 jest ok, nie bąbelkuje.Zakładam nową dysze, nową iglice to samo cieśnienie odrazu bable w zbiorniku.Odeśle im tą dysze bo dla mnie bo oględzinach to jest ewidentnie uwalona dysza, już im o tym pisałem pierwszego dnia jak dostałem dysze.Pierwsze założenie na aero - bąble.Więc odrazu pierwsza co sprawdziłem czy aircup dokręcony - nadal to samo.Więc rozbiórka, sprawdzenie kanału powietrznego, 20krotne sprawdzenie dyszy(WTF przeciez nowa?) i nadal to samo.

Jedna rzecz która od początku mi sie rzuciła w oczy to skazy na dyszy i jakby plamki starej farby, to było od początku po wyciągnieciu z folii.To by sugerowało że była używana ale nic nie będe sie wykłucał bo przecież była oryginalnie zapakowana.Odsyłam, chłopaki już mówili że przyjmą

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, wiesiek_2 napisał:

Nie ma takiego błedu bo aircapa 0.4 łacznie z dyszą+iglicą trzymam oddzielnie od samego zakupu w tej plastikowej rurce, wiem gdzie to stoi i używam tylko do lakierowania i podkładów.

To był tylko przykład, że czasami jakiś głupi, , trudny do wykrycia samemu błąd może być odpowiedzią na pytanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam nową dysze, wszystko gra.Czyli HS to nie firma idealna skoro zdarza im sie wypuścić wadliwe dysze.

Edited by wiesiek_2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma firm idealnych w żadnej dziedzinie. Po prostu gdzieś powstał błąd produkcyjny, po to są gwarancje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.