Skocz do zawartości

Problem z Fengda BD-207K


tlb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zainteresowanych chęcią udzielenia pomocy;-)

Od jakiegoś czasu mam problem z tym aerografem, wiem chinol, ale taki już mam. A problem dotyczy spustu, mianowicie nie odskakuje, tzn. naciskam i się zatrzymuje, obojętne czy na sucho czy pod ciśnieniem, czasami ma przebłyski i lepiej bądź gorzej działa ten spust. nadmienię, że uszczelki już wymieniałem. Druga sprawa to farba, leci albo nie... na wyższym ciśnieniu ok 2-3 atm działa w zasadzie ok, ale nie zawsze wszystko można malować takim ciśnieniem. Po "umyciu" aero z farby, do zbiorniczka wlałem samą wodę i miałem wrażenie, że woda nie koniecznie chce lecieć... Pewnie mam źle wyczyszczony, ale rozbierałem go na części pierwsze i wyczyściłem, przynajmniej tak mi się wydaje. Używam póki co pactry do malowania i myję wodą. Wcześniej jak używałem emalii revell i czyściłem wamodem nie było lepiej. Macie jakiś pomysł? 

Mam tylko prośbę, nie piszcie "zmień aero" bo na razie nie mogę, i zmień farby bo też nie mogę (chodzi o zapach a w domu jest niemowlę, akurat teraz na majówce z mamą, ale zasmrodzić chałupy nie mogę)

Edytowane przez tlb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spust - tylko uszczelka lub sprężyna. Wykręć zaworek, sprawdź czy działa sprężyna zwrotna. Jeśli tak, to posmaruj uszczelkę. Nic więcej nie da się zrobić. 

Farba - wodą nie da się wypłukać aerografu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za pomoc. Myślałem, że z pactry można normalnie wodą czyścić, ktoś mi tak powiedział...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak - o ile jest farba jeszcze w stanie płynnym, to jak najbardziej tak. Ale kiedy zaschnie, nie ma szans by ją woda ruszyła. Jeśli nie chcesz kupować drogich środków, chyba dobrze się sprawdzał Cleanlux. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zostawiam farby w aero po malowaniu. Zaraz po nałożeniu farby zabieram się za czyszczenie. Może coś nie dokładnie robię, nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeste pewien, że sprawdzłeś sprężynę zaworu? Zawór w aero to dziecinnie proste urządzenie:

Image result for airbrush air valve

Odkręcasz 12 przy użyciu pensety. Jesli zawór nie wraca, to przyczyny mogą być TYLKO dwie. Albo uszczelka 10 na tłoczku 9 się zaciera, albo sprężyna jest za słaba/uszkodzona. Nasmarować uszczelkę, sprawdzić sprężynę. Nie ma prawa nie działać! Nakrętką 12 można oczywiście regulować siłę sprężyny. Wkręcisz dalej w głąb, to będzie mocniejszy docisk i powrót.

Aha, jest jeszcze jedna możliwość. Jeśli po odkręceniu zaworu od korpusu, tłoczek pracuje ok, to może zaciera się jego górna wystająca część poruszająca się w kanale spustu. Albo sam spust. Wyczyścić/nasmarować kanał.

Edytowane przez HKK
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie, ale sprężyna działa, bo sprawdzałem nie raz i nie dwa. Próbowałem ja mocniej odkręcić i lżej, prawdopodobnie kwestia tych uszczelek.  chyba na urodziny sobie sprawie aero jakiś trochę lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zainteresowanych chęcią udzielenia pomocy;-)
Od jakiegoś czasu mam problem z tym aerografem, wiem chinol, ale taki już mam. A problem dotyczy spustu, mianowicie nie odskakuje, tzn. naciskam i się zatrzymuje, obojętne czy na sucho czy pod ciśnieniem, czasami ma przebłyski i lepiej bądź gorzej działa ten spust. nadmienię, że uszczelki już wymieniałem. Druga sprawa to farba, leci albo nie... na wyższym ciśnieniu ok 2-3 atm działa w zasadzie ok, ale nie zawsze wszystko można malować takim ciśnieniem. Po "umyciu" aero z farby, do zbiorniczka wlałem samą wodę i miałem wrażenie, że woda nie koniecznie chce lecieć... Pewnie mam źle wyczyszczony, ale rozbierałem go na części pierwsze i wyczyściłem, przynajmniej tak mi się wydaje. Używam póki co pactry do malowania i myję wodą. Wcześniej jak używałem emalii revell i czyściłem wamodem nie było lepiej. Macie jakiś pomysł? 
Mam tylko prośbę, nie piszcie "zmień aero" bo na razie nie mogę, i zmień farby bo też nie mogę (chodzi o zapach a w domu jest niemowlę, akurat teraz na majówce z mamą, ale zasmrodzić chałupy nie mogę)
Jeżeli chodzi o spust powietrza, to przesmaruj sobie jakimś smarem tłoczek, ten pod spustem. Jeżeli chodzi o farbę to może za gęsta. Pactry to czyści się chyba alkoholem - ipa, spirytus, a nawet wódka. Moim zdaniem, jeżeli nie chcesz smrodzić, to farby MIG Jimenez to chyba najlepsze rozwiązanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tlb napisał:

Z chęcią poczytam o farbach...

Farby to podstawa. Masz nienajlepszy sprzęt, więc dodatkowe utrudnianie sobie życia kiepskimi farbami, które łatwo zapychają aerek to kłopoty do kwadratu.
Do aerka polecam Ci farby Tamiya (akrylowe i emalie) które nawet fajnie pachną jak dla mnie, Gunze C i H oraz MR. Paint. Do tego koniecznie firmowy rozcieńczalnik, najlepiej Mr. Leveling Thinner do wszystkich (do MRP nie potrzeba w ogóle, bo są rozcieńczone). Wlewasz, malujesz, potem czyścisz aerek i zapominasz o kłopotach z farbami.
Wadą tych farb są na pewno ceny, skoro do tej pory używałeś Pactry, no ale coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tlb napisał:

Po "umyciu" aero z farby, do zbiorniczka wlałem samą wodę i miałem wrażenie, że woda nie koniecznie chce lecieć... Pewnie mam źle wyczyszczony, ale rozbierałem go na części pierwsze i wyczyściłem, przynajmniej tak mi się wydaje.

Może pomoże coś namoczenie dyszy w porządnym , silnym rozpuszczalniku przez dzień , dwa , potem mechaniczne wyczyszczenie wewnątrz . Byle używać czegoś miękkiego jak nie masz wprawy . I może spróbuj więcej rozcieńczać farby . Używać ciśnienia poniżej 1 bara . 

Pozdrawiam Hello

Edytowane przez Hello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tlb napisał:

Mam tylko prośbę, nie piszcie "zmień aero" bo na razie nie mogę, i zmień farby bo też nie mogę (chodzi o zapach a w domu jest niemowlę, akurat teraz na majówce z mamą, ale zasmrodzić chałupy nie mogę)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można korzystać z najtańszego aerografu na rynku i tanich farb i nie mieć poważniejszych problemów. Skoro zmiana farb i aerografu na razie według OP nie wchodzi w grę, nie ma o czym gadać. 

OP ma ewidentnie problem z podstawową obsługą. Jak to każdy początkujący. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno Solo ale najpierw trzeba się dowiedzieć co jest tym problemem ? Jeśli się nie dowiemy dalej będzie to używanie aero po omacku i powtarzanie błędów takich samych tyle ,że w "lepszym" aerografie.

Hello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie warto, ale niekoniecznie ten sam błąd pojawi się w nowym aerku.
Tak czy inaczej warto pomyśleć czy nie dałoby się wymienić sprzętu na lepszy. Zaoszczędzić te 300 zł choćby przez kilka miesięcy może by się dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mbrnnr napisał:

S przyjemnością podam całą listę farb lepszych od majonezów jeśli chodzi tylko o zapach... 

Sprzyjemnością poczytam :)

6 minut temu, Solo napisał:

Naturalnie warto, ale niekoniecznie ten sam błąd pojawi się w nowym aerku.
Tak czy inaczej warto pomyśleć czy nie dałoby się wymienić sprzętu na lepszy. Zaoszczędzić te 300 zł choćby przez kilka miesięcy może by się dało.

Skoro już wydał kasę na ten słabszy aerek to "wartało by" na nim przećwiczyć rozcieńczanie farby i sposoby czyszczenia. Będzie musiał mniej kręcić dyszą w Iwacie i może ukręci z jeden mniej gwint za 250pln.

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.