Jump to content
tlb

Problem z Fengda BD-207K

Recommended Posts

Ja jednak powiedziałbym, że tani chińczyk i Pactra to nie jest dobry sposób na naukę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz to kupić to nie, ale skoro już wydałeś kasę to miejsce pactry jest właśnie na jakiejś brudnej gazecie. Uczyć się czyszczenia dyszy też lepiej, zdrowiej i taniej wyjdzie na Fengdzie BD-207 niż Iwacie CM-C Plus. 

Co nie zmienia faktu, że w międzyczasie należy zaopatrzyć się w minimum Sparmaxa SP-35 i farby Tamki (no ale ich czyszczenie śmierdzi).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 minutę temu, Tap-chan napisał:

Co nie zmienia faktu, że w międzyczasie należy zaopatrzyć się w minimum Sparmaxa SP-35 i farby Tamki (no ale ich czyszczenie śmierdzi).

Czyli jednak. :)
Ja bym polecał Ultrę.

Edited by Solo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No dobra, z racji tego, że miałem przerwę w robocie kilkugodzinną, skończyłem do modelarskiego i kupiłem jakiś czyścik-płyn do aero. Nie wiem czy pomogl bo jeszcze nie malowalem, za krotka przerwa w robocie i nie mam zaczętego modelu(mam na ukończeniu i na dniach galeria, w galerii wszystko będzie opisane) .

Po drugie:Jeżeli te farby mrp, tylko wlewam i maluję i nic nie kombinuje dalej poza czyszczeniem aero to jestem skłonny się pochylić nad nimi...

Trzecią kwestia: ten spust i uszczelkę potraktowała jakimś olejkiem do el.trymera i odskakuje elegancko, jak nówka sztuka.

Po kolejne: już rozgladalem się za nowym aero w plus minus 300pln, i upatrzyłem h&s , ale nie moge sobie na razie kupic. Za kilka miesiecy ma urodziny, to sobie moze sprawię jak ten doprowadzi mnie do szału;-)

Konkluzja: podejrzewam, że błędy laika.

P.s. przepraszam za znaki diakrytyczne, pisze z telefonu A telen czasami pisze głupoty.

Edited by tlb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 minuty temu, tlb napisał:

Po drugie:Jeżeli te farby mrp, tylko wlewam i maluję i nic nie kombinuje dalej poza czyszczeniem aero to jestem skłonny się pochylić nad nimi...

To prawda, ale te lakiery mają dość mocny zapach, więc jeśli to jest dla Ciebie ważne, to weź to pod uwagę.
H&S Ultra to dobry wybór - to był mój pierwszy aerek i nie zamieniłbym go raczej na nic innego w tej cenie.

Trzeba tylko go od pierwszego użycia dokładnie płukać i co jakiś czas dokładnie czyścić, to będzie chodzić jak złoto.

Edited by Solo

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie...Ten zapach.  No nic, na razie ogarnę to co mam. Przyjdą wakacje będę myślał co dalej. No właśnie myślałem o h&s ultra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bobra, chyba znalazłem w czym tkwi problem. Otóż przed chwilą polakierowałem samolot lakierem micro, z trudem, ale się udało. (Wieczorem galeria). Po skończeniu malowania, spust, który wczoraj działał na sucho, znowu przestał odskakiwać. Doszedłem do wniosku, że kanał doprowadzający powietrze do dyszy, wiecie o co chodzi;-) ,musi być zapchany, oraz same dysze i osłonki, i wszystko sie cofa paskudząc cały aerografu. Hello napisał, żeby wrzucić to do jakiegoś silnego specyfiki, istotnie tak zrobiłem. Właśnie blok(?) aerografu i większość  jego części moczy się w alkoholu z firmy chematic.  zobaczę co to da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, tlb napisał:

Hello napisał, żeby wrzucić to do jakiegoś silnego specyfiki, istotnie tak zrobiłem. Właśnie blok(?) aerografu i większość  jego części moczy się w alkoholu z firmy chematic.

Nie znam budowy Twojego aerografu . Zwróć uwagę , że ja pisałem o dobrym namoczeniu najpierw tylko dyszy. Jeśli moczysz cały aero to zgoda ( nie wiem też co to jest alkohol chematic ) , pod warunkiem że nie ma uszczelek w aero . Jeśli są uszczelki to może lepiej nie moczyć ich razem z resztą . Chłopaki piszą , że gumowe uszczelki mogą się rozlecieć , a też nie wiem jakie są w Fengcie .

Najpierw na 200 procent musisz mieć idealna dyszę .

Pozdrawiam Hello

 

Edited by Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest takie "cóś". Napisałem alkohol bo śmierdzi jak spirol. 

20190430_132833.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, tlb napisał:

Doszedłem do wniosku, że kanał doprowadzający powietrze do dyszy, wiecie o co chodzi;-) ,musi być zapchany, oraz same dysze i osłonki, i wszystko sie cofa paskudząc cały aerografu.

Kanał doprowadzający powietrze zapchany? Jeżeli już, to od tyłu. Od strony spustu jeśli tam dostaje się farba.

Ale skoro paskudzi ci się spust, to oznacza zaciąganie farby z kanału farbowego, do tyłu, wzdłuż iglicy. A to wskazuje na nieszczelność uszczelki otaczającej iglicę. Można ją lekko dokręcić i zobaczyć jak będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka uszczelka otaczająca iglicę. Rozłożyłem cały aerograf i nie bardzo wiem o co chodzi....albo gdzie szukać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, tlb napisał:

Jaka uszczelka otaczająca iglicę. Rozłożyłem cały aerograf i nie bardzo wiem o co chodzi....albo gdzie szukać...

Iwata-Airbrush-Maintenance-Kit-C.jpg.9e9c94d4621c4c0f613569eaddfb2cce.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Needle packing się to nazywa po angielsku. 

Edited by mbrnnr
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniżej skład aerografu

20190430_205351.thumb.jpg.8b44c7e9e750cb3a334ecc7a88fd5199.jpg

 

oraz jedna z dwóch uszczelek (druga jest przy dyszy) jakie były od początku, więcej nie ma

20190430_205703.thumb.jpg.1fbad88d57fae2722fa60b641e917780.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest w korpusie, pomiędzy zbiornikiem a spustem. Odkręca się ją od tyłu, śrubokrętem wykręcając mocowanie. W zależności od tego jak mocowanie dokręcisz tak mocno uszczelka ściskać będzie igłę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, tam nic nie ma...

DSC06606.thumb.JPG.540474634f606d8bd001a1cad5eb8525.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyciągasz igłę po malowaniu, to jest mocno brudna od farby? Jak tak, to chyba rzeczywiście nic tam nie ma. Wtedy musisz z tym żyć i czyścić aero po każdym użyciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

to jest to co jest zaznaczone na zdjęciu - śrubka z uszczelką w srodku, trzeba śrubokrętem odkręcić.

Iwata-Airbrush-Maintenance-Kit-C.jpg.9e9c94d4621c4c0f613569eaddfb2cce.jpg

Uszczelka ma być czysta w środku. Jak mocniej dokręcisz śrubę to ona ściska uszczelkę  i ta zaciskając się na iglicy zapobiega ucieczce farby w tył. 

Edited by Qz9
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo kupić coś markowego z czym życie modelarskie stanie się nagle bardzo przyjemne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz tam tą uszczelkę, jest zapaćkana farbą, zresztą na zdjęciu to widać. Delikatnie sprawdź płaskim małym śrubokrętem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, HKK napisał:

Jak wyciągasz igłę po malowaniu, to jest mocno brudna od farby? Jak tak, to chyba rzeczywiście nic tam nie ma. Wtedy musisz z tym żyć i czyścić aero po każdym użyciu.

Brudna prawie do połowy, i od zawsze tak było.

 

2 minuty temu, Qz9 napisał:

to jest to co jest zaznaczone na zdjęciu - śrubka z uszczelką w srodku, trzeba śrubokrętem odkręcić

Poważnie nie ma czegoś takiego u mnie

 

2 minuty temu, Solo napisał:

Albo kupić coś markowego z czym życie modelarskie stanie się nagle bardzo przyjemne.

tak, myślę o tym trochę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 godzin temu, tlb napisał:

Nie, tam nic nie ma...

Przyglądam się temu zdjęciu i wydaje mi się jednak, że masz tam przewężenie. Ja bym włożył cienki śrubokręt, delikatnie poobracał i sprawdził czy nie "zaskoczy". Tym bardziej, że w modelu BD-207 powinno uszczelnienie być (nr 6 i 7):

aerograf-fengda-BD-207__czesci_zamienne.jpg

Edited by HKK
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie, mieliście racje z tymi "uszczelnieniami" i wychodzi na to, że aerograf jest upie....ny w farbie i dlatego nie chce mi malować.

DSC06610.thumb.JPG.c20fd48cb371b8bfb3f960830d8339f1.JPG

Tylko jest jedno "ale", ten biały "cósik" w ogóle nie przypomina uszczelki, ponieważ jest to kawałek plastiku

DSC06611.thumb.JPG.ec1f5d583f27900a0366da29270afa64.JPG

ale mam nową sztukę, bo kiedyś kupowałem zapas wszystkich uszczelek do aerografu, także jak będę miał możliwość pobawienia się aerografem to oczywiście dam znać jaki jest finał mojego braku doświadczenia z aero. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest uszczelka teflonowa... 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się, dlatego napisałem, że "to nie przypomina uszczelki" , ale dzięki za info;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.