Jump to content
tlb

Problem z Fengda BD-207K

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam zainteresowanych chęcią udzielenia pomocy;-)

Od jakiegoś czasu mam problem z tym aerografem, wiem chinol, ale taki już mam. A problem dotyczy spustu, mianowicie nie odskakuje, tzn. naciskam i się zatrzymuje, obojętne czy na sucho czy pod ciśnieniem, czasami ma przebłyski i lepiej bądź gorzej działa ten spust. nadmienię, że uszczelki już wymieniałem. Druga sprawa to farba, leci albo nie... na wyższym ciśnieniu ok 2-3 atm działa w zasadzie ok, ale nie zawsze wszystko można malować takim ciśnieniem. Po "umyciu" aero z farby, do zbiorniczka wlałem samą wodę i miałem wrażenie, że woda nie koniecznie chce lecieć... Pewnie mam źle wyczyszczony, ale rozbierałem go na części pierwsze i wyczyściłem, przynajmniej tak mi się wydaje. Używam póki co pactry do malowania i myję wodą. Wcześniej jak używałem emalii revell i czyściłem wamodem nie było lepiej. Macie jakiś pomysł? 

Mam tylko prośbę, nie piszcie "zmień aero" bo na razie nie mogę, i zmień farby bo też nie mogę (chodzi o zapach a w domu jest niemowlę, akurat teraz na majówce z mamą, ale zasmrodzić chałupy nie mogę)

Edited by tlb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spust - tylko uszczelka lub sprężyna. Wykręć zaworek, sprawdź czy działa sprężyna zwrotna. Jeśli tak, to posmaruj uszczelkę. Nic więcej nie da się zrobić. 

Farba - wodą nie da się wypłukać aerografu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, ale sprężyna działa dobrze. a jaki specyfik do pactry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam, wyrzuciłem do śmietnika dziesięć lat temu. Pewnie Tamiya Airbrush Cleaner.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki za pomoc. Myślałem, że z pactry można normalnie wodą czyścić, ktoś mi tak powiedział...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn tak - o ile jest farba jeszcze w stanie płynnym, to jak najbardziej tak. Ale kiedy zaschnie, nie ma szans by ją woda ruszyła. Jeśli nie chcesz kupować drogich środków, chyba dobrze się sprawdzał Cleanlux. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie zostawiam farby w aero po malowaniu. Zaraz po nałożeniu farby zabieram się za czyszczenie. Może coś nie dokładnie robię, nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma znaczenia. W dyszy, na ściankach aerografu, na iglicy itp zawsze będzie farba sama schnąć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, jak mało jeszcze wiem o aerografach...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeste pewien, że sprawdzłeś sprężynę zaworu? Zawór w aero to dziecinnie proste urządzenie:

Image result for airbrush air valve

Odkręcasz 12 przy użyciu pensety. Jesli zawór nie wraca, to przyczyny mogą być TYLKO dwie. Albo uszczelka 10 na tłoczku 9 się zaciera, albo sprężyna jest za słaba/uszkodzona. Nasmarować uszczelkę, sprawdzić sprężynę. Nie ma prawa nie działać! Nakrętką 12 można oczywiście regulować siłę sprężyny. Wkręcisz dalej w głąb, to będzie mocniejszy docisk i powrót.

Aha, jest jeszcze jedna możliwość. Jeśli po odkręceniu zaworu od korpusu, tłoczek pracuje ok, to może zaciera się jego górna wystająca część poruszająca się w kanale spustu. Albo sam spust. Wyczyścić/nasmarować kanał.

Edited by HKK
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienie, ale sprężyna działa, bo sprawdzałem nie raz i nie dwa. Próbowałem ja mocniej odkręcić i lżej, prawdopodobnie kwestia tych uszczelek.  chyba na urodziny sobie sprawie aero jakiś trochę lepszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam zainteresowanych chęcią udzielenia pomocy;-)
Od jakiegoś czasu mam problem z tym aerografem, wiem chinol, ale taki już mam. A problem dotyczy spustu, mianowicie nie odskakuje, tzn. naciskam i się zatrzymuje, obojętne czy na sucho czy pod ciśnieniem, czasami ma przebłyski i lepiej bądź gorzej działa ten spust. nadmienię, że uszczelki już wymieniałem. Druga sprawa to farba, leci albo nie... na wyższym ciśnieniu ok 2-3 atm działa w zasadzie ok, ale nie zawsze wszystko można malować takim ciśnieniem. Po "umyciu" aero z farby, do zbiorniczka wlałem samą wodę i miałem wrażenie, że woda nie koniecznie chce lecieć... Pewnie mam źle wyczyszczony, ale rozbierałem go na części pierwsze i wyczyściłem, przynajmniej tak mi się wydaje. Używam póki co pactry do malowania i myję wodą. Wcześniej jak używałem emalii revell i czyściłem wamodem nie było lepiej. Macie jakiś pomysł? 
Mam tylko prośbę, nie piszcie "zmień aero" bo na razie nie mogę, i zmień farby bo też nie mogę (chodzi o zapach a w domu jest niemowlę, akurat teraz na majówce z mamą, ale zasmrodzić chałupy nie mogę)
Jeżeli chodzi o spust powietrza, to przesmaruj sobie jakimś smarem tłoczek, ten pod spustem. Jeżeli chodzi o farbę to może za gęsta. Pactry to czyści się chyba alkoholem - ipa, spirytus, a nawet wódka. Moim zdaniem, jeżeli nie chcesz smrodzić, to farby MIG Jimenez to chyba najlepsze rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S przyjemnością podam całą listę farb lepszych od majonezów jeśli chodzi tylko o zapach... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z chęcią poczytam o farbach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw ogarnij aerograf, bo o tym jest temat, potem możemy pogadać o farbach. 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, tlb napisał:

Z chęcią poczytam o farbach...

Farby to podstawa. Masz nienajlepszy sprzęt, więc dodatkowe utrudnianie sobie życia kiepskimi farbami, które łatwo zapychają aerek to kłopoty do kwadratu.
Do aerka polecam Ci farby Tamiya (akrylowe i emalie) które nawet fajnie pachną jak dla mnie, Gunze C i H oraz MR. Paint. Do tego koniecznie firmowy rozcieńczalnik, najlepiej Mr. Leveling Thinner do wszystkich (do MRP nie potrzeba w ogóle, bo są rozcieńczone). Wlewasz, malujesz, potem czyścisz aerek i zapominasz o kłopotach z farbami.
Wadą tych farb są na pewno ceny, skoro do tej pory używałeś Pactry, no ale coś za coś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 godzin temu, tlb napisał:

Po "umyciu" aero z farby, do zbiorniczka wlałem samą wodę i miałem wrażenie, że woda nie koniecznie chce lecieć... Pewnie mam źle wyczyszczony, ale rozbierałem go na części pierwsze i wyczyściłem, przynajmniej tak mi się wydaje.

Może pomoże coś namoczenie dyszy w porządnym , silnym rozpuszczalniku przez dzień , dwa , potem mechaniczne wyczyszczenie wewnątrz . Byle używać czegoś miękkiego jak nie masz wprawy . I może spróbuj więcej rozcieńczać farby . Używać ciśnienia poniżej 1 bara . 

Pozdrawiam Hello

Edited by Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może, o ile to naturalnie w zasięgu finansowym, pomyśleć o kupnie jakiegoś porządnego, markowego, stosunkowo niedrogiego aerka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, tlb napisał:

Mam tylko prośbę, nie piszcie "zmień aero" bo na razie nie mogę, i zmień farby bo też nie mogę (chodzi o zapach a w domu jest niemowlę, akurat teraz na majówce z mamą, ale zasmrodzić chałupy nie mogę)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu chyba raczej jest kłopot z konserwacją aerografu jak woda nawet nie leci . Gdy kupi bardziej zaawansowany aerograf to nic nie zmieni .

Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy kupi lepszy, solidniej zbudowany aerograf i zacznie korzystać z dobrych farb, które stosunkowo łatwiej jest wyczyścić w takim aerografie, to sądzę że wiele jego problemów zniknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można korzystać z najtańszego aerografu na rynku i tanich farb i nie mieć poważniejszych problemów. Skoro zmiana farb i aerografu na razie według OP nie wchodzi w grę, nie ma o czym gadać. 

OP ma ewidentnie problem z podstawową obsługą. Jak to każdy początkujący. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno Solo ale najpierw trzeba się dowiedzieć co jest tym problemem ? Jeśli się nie dowiemy dalej będzie to używanie aero po omacku i powtarzanie błędów takich samych tyle ,że w "lepszym" aerografie.

Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naturalnie warto, ale niekoniecznie ten sam błąd pojawi się w nowym aerku.
Tak czy inaczej warto pomyśleć czy nie dałoby się wymienić sprzętu na lepszy. Zaoszczędzić te 300 zł choćby przez kilka miesięcy może by się dało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, mbrnnr napisał:

S przyjemnością podam całą listę farb lepszych od majonezów jeśli chodzi tylko o zapach... 

Sprzyjemnością poczytam :)

6 minut temu, Solo napisał:

Naturalnie warto, ale niekoniecznie ten sam błąd pojawi się w nowym aerku.
Tak czy inaczej warto pomyśleć czy nie dałoby się wymienić sprzętu na lepszy. Zaoszczędzić te 300 zł choćby przez kilka miesięcy może by się dało.

Skoro już wydał kasę na ten słabszy aerek to "wartało by" na nim przećwiczyć rozcieńczanie farby i sposoby czyszczenia. Będzie musiał mniej kręcić dyszą w Iwacie i może ukręci z jeden mniej gwint za 250pln.

Edited by Tap-chan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.