Adamo722 Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 (edited) Witam Przedstawiam model P--40E (wg mnie powinien być P-40F) wymagający sporo pracy i troszkę szpachli ale posiadający prawidłowy kształt kabiny za kabiną pilota. Dorobiłem wyposażenie kabiny, lufy oraz celownik. Jeśli ktoś ma ten model niech wyrzuci kalkomanie bo zestawowe nie reagują na żadne płyny, mają spore przesunięcia oraz rozpadają się na kawałki. Musiałem (widać po gwiazdach) je indywidualnie docinać a tygrysa składać z kawałków i domalowywać. Ogólnie modelik efektownie wygląda na półce. Edited July 9, 2019 by Adamo722 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzz Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 F ma silnik Merlin, zupełnie inny temat. Fajny model. Gratki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 4 godziny temu, mbrnnr napisał: F ma silnik Merlin, zupełnie inny temat. Fajny model. Gratki. P-40F miał silnik RR Merlin? Pierwszy raz słyszę. Ciekawa sprawa. Zawsze myślałem, że samoloty z rodziny P-40 posiadały silniki Allison takie same jak pierwsze Mustangi. No to, żeś mnie zdziwił. A co do samego modelu to jest całkiem fajny:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawek_26869 Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 7 minut temu, Staryfajter1954 napisał: P-40F miał silnik RR Merlin? Pierwszy raz słyszę. Ciekawa sprawa. Zawsze myślałem, że samoloty z rodziny P-40 posiadały silniki Allison takie same jak pierwsze Mustangi. No to, żeś mnie zdziwił. A co do samego modelu to jest całkiem fajny:) Merlina produkcji R-R miał tylko egz. prototypowy oznaczony XP40F (Model 87B-3) przebudowany z wersji D; pozostałe 1311 szt. zamówionych "F" miało silnik licencyjny firmy Packard - Merlin V-1650-1, silnik Allison V-1610-81otrzymała pewna liczbę P-40F, oznaczanych później jako P-40R-1 wycofanych w USA z jednostek bojowych i po zmianie silnika wykorzystanych do szkoleń pilotów. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 Dzięki za wyjaśnienie kwestii silników w P-40. Jak sprawował się pod względem osiągów P-40F z silnikiem Pacard Merlin? Osiągi były znacząco lepsze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Znacząco podniósł się pułap. Wszystko inne w zasadzie pozostało jak było. Zasięg też się poprawił, ale nie miało to szczególnych związków z silnikiem. Ogólnie złom pozostał złomem i te Packardy to w zasadzie było pudrowanie trupa. Na szczęście nikt nie przeforsował wsadzenia do tego padaka Merlinów z dwustopniowymi sprężarkami, zachowując je dla lepszych konstrukcji. Na szczęście, bo przy układach i braku skrupułów durnego Curtissa wcale bym się nie zdziwił, gdyby i to im się udało. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipsg Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Kalki trochę zdradzają wiek modelu, ale poza tym elegancki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 18 godzin temu, greatgonzo napisał: Znacząco podniósł się pułap. Wszystko inne w zasadzie pozostało jak było. Zasięg też się poprawił, ale nie miało to szczególnych związków z silnikiem. Ogólnie złom pozostał złomem i te Packardy to w zasadzie było pudrowanie trupa. Na szczęście nikt nie przeforsował wsadzenia do tego padaka Merlinów z dwustopniowymi sprężarkami, zachowując je dla lepszych konstrukcji. Na szczęście, bo przy układach i braku skrupułów durnego Curtissa wcale bym się nie zdziwił, gdyby i to im się udało. Dzięki za odpowiedź. Cóż P-40 to ciekawa maszyna ale jak widać coś z nią chyba od samego początku było nie halo... Szkoda bo ten samolot mi się bardzo podoba. Ma swój urok, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Urok to raczej nie jest rzecz do dyskusji, a samolot nie jest z definicji niczemu winien. Ale działania ludzi wokół niego już nieco zalatują i rzeczywiście od samego początku. Niestety na końcu cierpieli inni ludzie. Dwie strony tego samego medalu, bo historię P-40 zapisał taką jaką zapisał - można w niej znaleźć wiele pięknych momentów. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 19 godzin temu, greatgonzo napisał: Urok to raczej nie jest rzecz do dyskusji, a samolot nie jest z definicji niczemu winien. Ale działania ludzi wokół niego już nieco zalatują i rzeczywiście od samego początku. Niestety na końcu cierpieli inni ludzie. Dwie strony tego samego medalu, bo historię P-40 zapisał taką jaką zapisał - można w niej znaleźć wiele pięknych momentów. Dobrze napisane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamp Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 Jak widać z tych starych Otaki/ARII można coś jeszcze wyciągnąć. Podoba mi się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.