Skocz do zawartości

Curtiss P-40E Warhawk 1/48 ARII


Adamo722

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przedstawiam model P--40E (wg mnie powinien być P-40F) wymagający  sporo pracy i troszkę szpachli ale posiadający prawidłowy kształt kabiny za kabiną pilota. Dorobiłem wyposażenie kabiny, lufy oraz celownik. Jeśli ktoś ma ten model niech wyrzuci kalkomanie bo zestawowe nie reagują na żadne płyny, mają spore przesunięcia oraz rozpadają się na kawałki. Musiałem (widać po gwiazdach)  je indywidualnie docinać a tygrysa składać z kawałków i domalowywać. Ogólnie modelik efektownie wygląda na półce.

 

zEukkv6.jpg

eVdzHjK.jpg

m315Dg4.jpg

NX7cPqy.jpg

ch60ur3.jpg

Pba0ISo.jpg

1ABw9Sy.jpg

 

 

Edytowane przez Adamo722
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mbrnnr napisał:

F ma silnik Merlin, zupełnie inny temat. Fajny model. Gratki. 

P-40F miał silnik RR Merlin? Pierwszy raz słyszę. Ciekawa sprawa. Zawsze myślałem, że samoloty z rodziny P-40 posiadały silniki Allison takie same jak pierwsze Mustangi. No to, żeś mnie zdziwił. A co do samego modelu to jest całkiem fajny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Staryfajter1954 napisał:

P-40F miał silnik RR Merlin? Pierwszy raz słyszę. Ciekawa sprawa. Zawsze myślałem, że samoloty z rodziny P-40 posiadały silniki Allison takie same jak pierwsze Mustangi. No to, żeś mnie zdziwił. A co do samego modelu to jest całkiem fajny:)

Merlina produkcji R-R miał tylko egz. prototypowy oznaczony XP40F (Model 87B-3) przebudowany z wersji D; pozostałe 1311 szt. zamówionych "F" miało silnik licencyjny firmy Packard - Merlin V-1650-1, silnik Allison V-1610-81otrzymała pewna liczbę P-40F, oznaczanych później jako P-40R-1 wycofanych w USA z jednostek bojowych i po zmianie silnika wykorzystanych do szkoleń pilotów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacząco  podniósł się pułap. Wszystko inne w zasadzie pozostało jak było. Zasięg też się poprawił, ale nie miało to szczególnych związków z silnikiem. Ogólnie złom pozostał złomem i te Packardy to w zasadzie było pudrowanie trupa. Na szczęście nikt nie przeforsował  wsadzenia do tego padaka Merlinów z dwustopniowymi sprężarkami, zachowując je dla lepszych konstrukcji. Na szczęście, bo przy układach i braku skrupułów durnego Curtissa wcale bym się nie zdziwił, gdyby i to im się udało.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, greatgonzo napisał:

Znacząco  podniósł się pułap. Wszystko inne w zasadzie pozostało jak było. Zasięg też się poprawił, ale nie miało to szczególnych związków z silnikiem. Ogólnie złom pozostał złomem i te Packardy to w zasadzie było pudrowanie trupa. Na szczęście nikt nie przeforsował  wsadzenia do tego padaka Merlinów z dwustopniowymi sprężarkami, zachowując je dla lepszych konstrukcji. Na szczęście, bo przy układach i braku skrupułów durnego Curtissa wcale bym się nie zdziwił, gdyby i to im się udało.

Dzięki za odpowiedź. Cóż P-40 to ciekawa maszyna ale jak widać coś z nią chyba od samego początku było nie halo... Szkoda bo ten samolot mi się bardzo podoba. Ma swój urok,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urok to raczej nie jest rzecz do dyskusji, a samolot nie jest z definicji niczemu winien. Ale działania ludzi wokół niego już nieco zalatują i rzeczywiście od samego początku. Niestety na końcu cierpieli inni ludzie. Dwie strony tego samego medalu, bo historię P-40 zapisał taką jaką zapisał - można w niej znaleźć wiele pięknych momentów.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, greatgonzo napisał:

Urok to raczej nie jest rzecz do dyskusji, a samolot nie jest z definicji niczemu winien. Ale działania ludzi wokół niego już nieco zalatują i rzeczywiście od samego początku. Niestety na końcu cierpieli inni ludzie. Dwie strony tego samego medalu, bo historię P-40 zapisał taką jaką zapisał - można w niej znaleźć wiele pięknych momentów.

 

Dobrze napisane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.