Skocz do zawartości

F4U-1D Corsair FAA "P54" Revell 1:72


sebastain

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny etap chippingu - pomiędzy pierwszą a drugą warstwą kolorów kamuflażu, pokryłem powierzchnię płynem do chippingu MIGa. Gdzieniegdzie dodatkowo wydobyłem plamy spod wierzchniej warstwy rozcierając powierzchnię pędzelkiem zwilżonym w rozcieńczalniku Vallejo. Rozcieńczalnik ten reaguje z farbami Gunze o wiele delikatniej niż MLT i X-20A.

Kolejnym etapem będą zamalówki znaków rozpoznawczych a następnie będzie "solenie" powierzchni kadłuba i skrzydeł.

 

_IGP1245.jpg

_IGP1246.jpg

_IGP1247.jpg

Edytowane przez sebastain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap prac. Domalowałem chodniki na skrzydlach i je poskrobałem. Potem trochę jeszcze pobrudziłem skrzydła i kadłub olejami. Poprawilem plamy, ktore wyglądają jak wielkie wycieki spod pokryw kaemów.
Dodatkowo przygotowałem szablony i wymalowalem prostokąt pod oznaczenia i kokardy na kadlubie, które zamaluję. Na zdjęciu źródłowym, na kadłubie nie widać granicy kolorów kamuflażu i jak to piszą noektórzy, wszystko zależy od interpretacji zdjęcia. Ja "wypatrzyłem", że kokardy na kadlubie były zamalowane dwoma kolorami kamuflażu. Kolor zielony był trwalszy i się nie starł a szary był mniej trwaly i się starł, zwłaszcza pod kabiną.
Kolory jakie użyję do zamalowania kokard to zbliżone do kolorów royal navy, czyli EDSG i DSG.
Plam od wycieków na kadlubie nie będę już przyciemniał. Poprawię trochę obicia na pokrywie silnika i zbiornika paliwa.
876effd07194bb57a3931a00e68ad802.jpg777ca6c156abc37b95a7eddc8df28e28.jpg4ca304b1233491225654f8a53800aa77.jpg

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jeszcze "poznęcałem" się nad korsarzem.

Niestety, znów przesadziłem z solą. Szablon oznaczeń też jakoś krzywo wyszedł. Zamaluję i spróbuję jeszcze raz.

Obicia i brud na skrzydłach i kadłubie, myślę, że jest ok.

Następny model będzie zrobiony na czysto

 

_IGP1249.JPG

_IGP1251.JPG

_IGP1252.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam szablon byłoby dobrze poprawić bo litera i cyfry są nierówne i razi to trochę. 
Mam przygotowane szablony na zapas, dzis będę wycinał kolejny

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szablon poprawiony, malowanie wyszło ciut lepiej. Na górę przyszedł wash i brud i wycieki na skrzydłach i kadłubie. Pracę nad górnymi powierzchniami na razie uznaję za zakończoną. Jutro jeszcze położę lakier matowy na górę i zajmę się spodem i konfekcją. Na tym etapie jest ryzyko, że kolejna próba poprawy czegoś może zepsuć efekt.

 

_IGP1263.JPG

_IGP1264.JPG

_IGP1265.JPG

_IGP1266.JPG

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum wróciło do życia, więc czas nadrobić :)

Corsair zbliża się do końca. Trochę nie do końca miałem pomysł na spód - zrobiłem trochę okopceń i washa. Opaćkałem też trochę wyloty łusek, bo widziałem na kilku zdjęciach takie coś. Podobno mogą to być pozostałości po kleju, bo czasem zaklejano wyloty łusek, podobnie jak wyloty luf.

A - wrzucam też zdjęcie z Corsairem, które zmontowałem niecałe dwa lata temu - chyba ciutkę się nauczyłem :)

_IGP1332.thumb.jpg.b06f4f0eb1f25ffa4bdc2fbad21e6dc3.jpg

_IGP1328.jpg

_IGP1333.jpg

_IGP1335.jpg

_IGP1337.jpg

_IGP1340.jpg

_IGP1343.jpg

Edytowane przez sebastain
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to śmigło, niestety.
A widzi pan. A ja nie widziałem. To trza coś wystrugac.
Przy okazju zapytam. Na zdjeciu nie widać, ale czy był tam drut między anteną a statecznikiem?


Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyposażenie radiowe samolotów marynarki to trochę niebezpieczny temat, a FAA to też nie moja bajka. Są zdjęcia kabiny Korsarza FAA ze sterownikami radia TR 1396 i An/ARC-5, co oznacza konieczność występowania anteny drutowej dla obu systemów. Jest też fotka Mk II z rozpiętą anteną. Oczywiście z innego miejsca i czasu. Moim zdaniem bez masztu za kabiną drut powinien być rozpięty. W takim przypadku biegłby od masztu do maszciku na sterze kierunku, z odciągiem do gniazda w kadłubie za kabiną. Ale nie wiem. Za to wiem, że twój MkII powinien mieć okienko w podłodze :).  To chyba są konsekwencje wyboru wersji -1D do budowy.

Edytowane przez greatgonzo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do antenki, to pytam bo na zdjeciu nie widac ale na innych zdjeciach ( np JT238) ma antenkę rozpietą jak piszesz. Co do wersji, to jest błąd z mojej strony, bo JT260 to corsair F4U-1A a nie -D jak jest w tytule.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...
W dniu 6.01.2020 o 00:41, greatgonzo napisał:

Nie to śmigło, niestety.

Taki mały odkop. Zakupiłem właściwe śmigło, tylko w pudełku zostało do niego mnóstwo części. Spróbuję z nich zbudować jakiś model w tym warsztacie:

 

_IGP1460.jpg

Edytowane przez sebastain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.