Skocz do zawartości

Spitfire Mk IXc 1:48 Eduard


emaks

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Nic nadzwyczajnego. Robiłem to pierwszy raz... Najgorzej jest pryskać farbą na model który jest już w miarę pomalowany i narobić sobie biedy przez zbyt mocne cofnięcie iglicy w aero - wtedy powstanie duża plama.
Tak więc... Cienie na ciemnym kamuflażu zrobiłem tak, że do farby bazowej dodałem kilka kropel farby czarnej i całość mocno rozcieńczyłem żeby krycie było bardzo słabe. Malowałem tylko linie podziałów. Mocne rozcieńczenie farby i tylko trochę ciemniejszy ton wybacza ewentualne wyjechanie poza miejsce, które chcesz pomalować. Naprawdę to nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2019 o 17:44, emaks napisał:

Cześć.
Nic nadzwyczajnego. emoji16.png Robiłem to pierwszy raz... Najgorzej jest pryskać farbą na model który jest już w miarę pomalowany i narobić sobie biedy przez zbyt mocne cofnięcie iglicy w aero - wtedy powstanie duża plama.
Tak więc... Cienie na ciemnym kamuflażu zrobiłem tak, że do farby bazowej dodałem kilka kropel farby czarnej i całość mocno rozcieńczyłem żeby krycie było bardzo słabe. Malowałem tylko linie podziałów. Mocne rozcieńczenie farby i tylko trochę ciemniejszy ton wybacza ewentualne wyjechanie poza miejsce, które chcesz pomalować. Naprawdę to nic trudnego. emoji6.png

Wielkie dzięki za wyjaśnienie. Widziałem kilka różnych metod (smoke, wash, paneliner) ale żadna do mnie nie rozmawiała ? A ta mi się podoba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno te samoloty dla cyrku Skalskiego były przemalowywane na lotnisku polowym i nie miały większości napisów eksploatacyjnych bo zostały zamalowane. Zostały tylko kokardy, kody samolotów i oznaczenia że polski?.

Edytowane przez Adamo722
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że tylko podobno, a nie napewno. Podobno egzemplarz, ten który buduję, był pieczołowicie odrestaurowany i przemalowany z najwyższą starannością. Zadbano nawet o oznaczenia eksploatacyjne.
A tak serio to właśnie chcę zrobić tego Spita właśnie w takim stanie - ładny, ale lekko przybrudzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie na lotnisku polowym, ale pustynny kamuflaż nanoszono na TSS. Zamalowywano przy tym oznaczenia eksploatacyjne i zostawały tylko fragmenty, które występowały na kokardach. Te ostatnie zachowywano oryginalne, nieco tylko deformując je tu i ówdzie nowym kamuflażem.

Edytowane przez greatgonzo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2019 o 11:42, emaks napisał:

Dobrze, że tylko podobno, a nie napewno. emoji23.png Podobno egzemplarz, ten który buduję, był pieczołowicie odrestaurowany i przemalowany z najwyższą starannością. Zadbano nawet o oznaczenia eksploatacyjne. emoji23.png
A tak serio to właśnie chcę zrobić tego Spita właśnie w takim stanie - ładny, ale lekko przybrudzony. emoji6.png

Mimo wszystko na Twoim miejscu pokusiłbym się o lekkiego washa. Proponuję z AK Afrika Korps Wash - robię nim za poradą pewnego doświadczonego modelarza większość  samolotów, a w przypadku afrykańskiego Spita to wręcz wydaje mi się idealny do tego celu. Jest szarobrązowo-zielonkawy i dobrze się ściera z modelu na sucho (ręcznikiem papierowym lub wacikiem), a w miejscach, gdzie chcesz zostawić zabrudzenia, możesz go trochę mniej zetrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobuje mi się ten Spitfire, dobrą robotę robisz z nim. I jak ktoś już wcześniej zauważył, to masz tu dobre zdjęcia ? 

 

Aż musiałem sobie zdjęcia tego samolotu z epoki zobaczyć, bo widzę, że te szachownice tak współcześnie są na tym samolocie. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem kilka wycieków. Zastanawiam się nad okopceniami z wydechów. Nie wiem tylko jaką techniką? Wydaje mi się, że aerografem będzie najlepiej tylko nie wiem czy ogarnę temat, bo nigdy ich nie malowałem. 9a6744b644801aee08aaee3cb320f05e.jpgf9b07d0d6007a39b624361c8dea38a11.jpg610a0d4576bfce9cc6e27c194ea2b1f0.jpgeb1abdeb77469a5145eeaa3f0fe04cbb.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jakość zestawu maskuje niedoróbki - widoczne łączenie na filtrze i chłodnicach, nie poprawione linie podziału po szlifowaniu, ścięta felga...

Brzydko wygląda też jakieś dziwne błoto na wydechach. Które swoją drogą powinno być w odcieniach szarości, nie rdzy.

Podoba mi się bardzo dobrze wykonane malowanie, niejeden jutjuber mógłby się uczyć.

Co do okopceń - aerografem. W kolorze szarym, bardzo mocno rozcieńczoną farbą. Sprawdzają się szare Tamki rozcieńczone czystym IPA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej. Jednak nie kojarzę zdjęcia dziewiątki PFT, gdzie dałoby się dojrzeć łopatę śmigła. Drewniana łopata miała metalowe okucie na krawędzi natarcia. Na ogół mosiężne. Było niezbyt szerokie, zatem istotnie, ostrożnie z obiciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:strach:Sorry, ale nawet jakby był mazutem w  TDI-ku goniony to chybaby się tak nie usmolił... A i robienie okopceń na zewnętrznych slotach (zaślepionych) to nie trafiony pomysł. Brak ich natomiast za km-mami.
Jak dasz radę, zmyj i jeszcze raz ale delikatniej

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.