Skocz do zawartości

VW Golf 1 GTI, Revell, 1:24


Stalooki

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, Stalooki napisał:

Tylko że ja wiem jaki efekt mi wyszedł wcześniej, gdy tego podkładu trochę nie wygładzałem. Farba była chropowata i ciężko było ją wypolerować. Uczę się na własnym doświadczeniu. Może po prostu nie umię jeszcze malować? Może mój aerograf chińczyk jest niedobry? Może teraz jest za sucho?

Ja chcę Ci tylko powiedzieć, że zamiast trzech ściereczek mogłeś użyć jednej gąbki. Prościej, taniej, szybciej. Efekt taki sam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem właśnie gąbką 3000 ale wydawało mi się to za grubo (rysy). Dlatego wolę na mokro tymi ściereczkami, fajnie one dolegają do podłoża i obróbka jest bardzo delikatna i szybka. Ale to tylko moje zdanie. Nie zależy mi też na szybkości. Robię już ten model dobre 2 miesiące. Tak jakby sam odwlekam z dokończeniem modelów, i kombinuję z różnymi technikami. Nie mam jeszcze wypracowane własnej metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem że nie masz racji Dorotka. Tylko że ja nie mam jeszcze dużego doświadczenia i z lekka się czaję przy wszystkim. Ale dla poprawienia atmosfery powiem że drugą warstwę malowałem bez strachu malując na mokro z prawie otwartym na całość aerografem. Było to szybkie malowanie ma mokro całej karoserii bez strachu. Powstała równa mokra powierzchnia, która po wyschnięciu jest trochę matowa ale lakier to jeszcze nabłyszczy. Farba jaką malowałem to baza akrylowa rozcieńczona z Leveling Thinnerem w stosunku 1:4 z dodatkiem Tamiya Retardera. Nie ma prawie efektu skórki pomarańczy z czego jestem zadowolony. Chyba nie będę szlifował przed lakierem. Zaczekam jeszcze z malowaniem trzeciej warstwy farby bo dzisiaj nie dam rady.

Druga warstwa koloru bazowego - na mokro.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzecia i ostatnia warstwa koloru bazowego. Poczekam jeszcze do jutra, nałożę kalki i namaluję cieńkie paski z boku modelu. Są cienkie kalki paski do tego ale wcześniej na wypukłych powierzchniach zjeżdzały mi one i rwały się w dodatku (nie najnowszy kit). Dlatego pomaluję je ostrożnie farbą.

Trzecia warstwa koloru bazowego.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamaskowałem bok samochodu żeby namalować cieńkie paski. To pięta achillesowa tego modelu. Miałem wcześniej zrobione kalkomanie pod maskami. Nie poczekałem dłużej aż wyschną i tyle mi z nich zostało. Normalnie osłabiony jestem dzisiaj. To już drugie podejście do tych przeklętych pasków na wyżłobieniach. Chyba muszę trochę odpocząć od tego modelu. Modelarstwo to nauka cierpliwości i wytrwałości przede wszystkim. Ale wnerwia mnie to. I tak źle i tak źle.

Zamaskowany bok samochodu.JPG

Spieprzone paski.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naklejanie taśmy maskującej na kalkomanię niepokrytą lakierem to raczej zły pomysł, nieważne jak długo byś ją zostawił, gwarantuję że za każdym razem by taśma ją zniszczyła. Szczęście w nieszczęściu, że można to namalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast z lewej strony i z tyłu udało mi się poprawnie nałożyć kalki i namalować paski. Ten górny pasek to namalowana cieńka linia i o to właśnie chodzi, bo tak ma to mniej więcej wyglądać. Z tyłu udało mi się poprawnie nałożyć cieńką kalkę. Nabieram wprawy z tymi kalkami.

Paski z lewej strony.JPG

Kalkomanie z tyłu.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połysk zamówiony i dostarczony :). Maska samochodu po trzech warstwach GX100 (pierwsza sucha, dwie następne mokre). Nie jest to idelanie gładkie i jeszcze trochę kurzu osiadło (komora lakiernicza nie chroni od kurzu). Trzeba to szlifować gąbką 3000 i następnie polerować czy tylko polerować?

1184694200_Maska-trzreciawarstwalakieru.thumb.JPG.216480f705be2c5e942935a4682f8da2.JPG

A tutaj nadwozie pomalowane tylko jedną warstwą GX100 żeby zabezpieczyć kalki. Ile trzeba czekać pomiędzy warstwami lakieru. Plasmo na jednym ze swoich filmów mówił że czeka ok. 5 godzin pomiędzy warstwami a na końcu zostawia na 2 dni zanim szlifuje.

1563114080_Nadwozie-pierwszawarstwalakieru.thumb.JPG.f3e34470ab547d7562ead36f9b330fbc.JPG

Edytowane przez Stalooki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Stalooki napisał:

A tutaj nadwozie pomalowane tylko jedną warstwą GX100 żeby zabezpieczyć kalki. Ile trzeba czekać pomiędzy warstwami lakieru. Plasmo na jednym ze swoich filmów mówił że czeka ok. 5 godzin pomiędzy warstwami a na końcu zostawia na 2 dni zanim szlifuje.

Ja daję pierwszą mgiełkę, druga po 10 minutach. Po drugiej leje już na mokro, nigdy mi kalki nie zjadło. Jak polejesz na mokro od razu, to jest pewne prawdopodobieństwo i to dość duże, że rozpuścisz kalki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifowanie na mokro gąbką ścierną 3000 firmy Tamiya. Szlifuję po to aby wygładzić efekt skórki pomarańczy oraz zlikwidować drobinki kurzu.

DSC_0158.thumb.JPG.2d1b041aa5798bd2949efcde99694546.JPG

Polerowanie pastami Tamiya. Jest to w miarę wypolerowane ale dalej widać małe ryski. Nie wiem czy są to pozostałości ze szlifowania czy te pasty zostawiają takie rysy. Polerować dalej? Jak myślicie?

DSC_0160.thumb.JPG.99eea6b583db70ea499a1727022d8a69.JPG

Fotografując pod kątem widać ładny efekt lustra. Nie wiem czy na tym zakończyć polerowanie.

DSC_0161.thumb.JPG.46b53375c2afd90d9104d1d2cf12f329.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.