Skocz do zawartości

Farby w sprayu


Anteq00

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż, kwestie zdrowotne dotyczące wdychania szeroko rozumianej chemii modelarskiej są tematem dość kontrowersyjnym na forach modelarskich.
Najczęstsze opinie są takie, że nie jest to zbytnio szkodliwe dla zdrowia, co bardziej ostrożni zakładają maseczki przeciwpyłowe czy półmaski lakiernicze - na pewno to nie zaszkodzi.
Ja przez kilka lat malowałem modele bez żadnych masek i jakoś żyję, ale nie znaczy to że jest to bezpieczne na 100%. Tego po prostu nie wiem, nie jestem lekarzem. Wydaje mi się że jeśli nie inhalujesz się rozpylonymi farbami przez kilka godzin dziennie to raczej nie jest to groźne, ale to tylko moja opinia oparta na... w zasadzie na niczym, może na przeczuciach.
Na pewno nie zaszkodzi założyć do malowania choćby najprostszej maseczki przeciwpyłowej, albo wspomnianej półmaski lakierniczej. Wtedy raczej możesz czuć się zupełnie bezpiecznie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestie zdrowotne to jedno, ale jeśli będziesz malować w mieszkaniu to licz się z tym że całe najbliższe otoczenie będzie opylone farbą. Nawet jak sobie rozłożysz jakiś karton to i tak odkurz od sprayu jest olbrzymi. Nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Anteq00 napisał:

Czuję się przekonany aby tego nie używać w mieszkaniu

W mieszkaniu nie polecam... nad sprejami jest nieporównywalnie mniejsza kontrola niż nad aerografem.

Ja teraz tylko podkładu używam czasem spreyo'wego bo dobry jest na duże powierzchnie i wygodny (nie trzeba czyścić aero). Jak mieszkasz w bloku to ja jeszcze w czasach studenckich z powodzeniem psikałem na balkonie, używałem patentu z pudłem po telewizorze (starego typu) - taka komora lakiernicza wersja "bieda". Nigdy nie było problemów i nic nie ubrudziłem. Ale to były dość stare czasy i farby z marketu budowlanego nie przeznaczone docelowo do modeli.  A co do zdrowia to jakąś maseczkę zawsze warto mieć  :mrgreen: