Jump to content

Jagdpanther G1 Pz.Jg.Abt.654 DML 1/35


produdi
 Share

Recommended Posts

Hej.

Kolejny rozgrzebany temat. Stara Jaga od Dragona nabyta z drugiej ręki. 

Za wzór wezmę sobie jakiś pojazd z Pz.Jg.Abt.654 Normandia. Myślę nad no. 322 widocznym na czarno białej fotce. Wiadomo prosto z pudła się nie da, kompletuje informacje na temat wyposażenia, wersji i rozlokowania bembetli.

DSCN0067_1.JPG

e6039a5655e38e6feb5d7198fbe03088.jpg

2510f1b48e5b79e9d47f70652e0d4906.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Zimmerit wyszedł pierwsza klasa. Jakiej szpachli użyłeś? Wartość aftermarketów, których użyjesz do waloryzacji modelu, ponad  dwukrotnie przekracza jego wartość. Zapowiada się niezły warsztat. Kibicuję i życzę powodzenia!!!!

Link to comment
Share on other sites

Coś tam poszperałem, za wiele się nie dowiedziałem. Wybór raczej padnie na pojazd no.302 dowodzony przez Feldwebel Haye. Uwieczniony w Brionne pod koniec sierpnia 44 podczas odwrotu z Normandii. 

Jakby ktoś wiedział coś więcej to śmiało niech podrzuci info. 

 

Kilka lat temu znajomy podsunął mi pomysł z szpachlą do jachtów. Więcej info Tutaj

Dla mnie nie ma lepszej metody na zimm. Szybko idzie i bawiąc się troche można osiągnąć naprawde realistyczny efekt. Kombinuje z coraz to innymi wzorami tym bardziej, że najbardziej interesuje mnie Panzerwaffe z 43/45.

Green Stuff to mordęga, szpachle się nie nadają, blaszane są fee, żywiczne za grube arkusze, drogie i czasami nie pasują. A Night Shift w Tygrysie zrobił bardziej coś na pokaz ładnie wyglądającego ale odbiegającego od rzeczywistości.

VNIuZ36tXMgRiQmS40X40DOp2TRQ_G1K4xstoWy0JXI.png

69376162_1624004757735589_1126208620501925888_o.jpg

Jagdpanther_302.jpg

Edited by produdi
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

No ładnie to  wygląda, do tego kratkowanego zimmeritu ta szpachla jak widać to elegancko się nadaję, doświadczenie w tym mam miałkie co prawda, ale szpachla jest bardzo dobra w rozprowadzeniu na częściach fototrawionych gdzie np epoxy putty ciężko się rozprowadza i tu ta szpachla do jachtów jest jak znalazł

Link to comment
Share on other sites

Coś tam działam. Zastanawiam się nad wydechami. To już pojedyńcze rury jak w wczesnej panterze G czy jeszcze jak w A czyli lewy potrójny. I które odlewy te wyżej czy niżej. 

 

 

 

 

 

DSCN0288-1.jpg

DSCN0290-1.jpg

DSCN0291-1.jpg

DSCN0293-1.jpg

DSCN0294-1.jpg

Edited by produdi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.12.2021 o 22:31, Evildead napisał:

No ładnie to  wygląda, do tego kratkowanego zimmeritu ta szpachla jak widać to elegancko się nadaję, doświadczenie w tym mam miałkie co prawda, ale szpachla jest bardzo dobra w rozprowadzeniu na częściach fototrawionych gdzie np epoxy putty ciężko się rozprowadza i tu ta szpachla do jachtów jest jak znalazł

Co kto woli. Mnie się dobrze z nią pracuje. Na blaszki dobrze się nakłada. Kiedyś nakładałem na błotnik, formowałem i lutowałem jak troche przeschła. Myślę spróbować nawet z waflowym zimmem na Stugu. 

DSCN0300.thumb.JPG.c9a149ee9b62d39ef68a5261c6c60728.JPG

 

6 godzin temu, bulik58 napisał:

A co slychac u Panthery?:hmmm:

Skupiam się narazie na babajadze. Mam rozgrzebanych 6 tematów więc staram się zachować jakiś porządek 😛

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, bulik58 napisał:

Na Missing-Lynx  w dziale Axis WWII AFV Discussion Group jest artykul o Jagach ze schw.Jg.Pz.Abteil. 654 moze ci sie przyda:

Saumur Jagdpanther question

W sumie to już prawie kończę budowe, zostało kilka dupereli. Poprzeglądałem troche zdjęć wczesnych Jag i nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli chodzi o charakterystyczne elementy i rodzaj przeniesienia narzędzi to jest istny misz masz. Co widać na zdjęciach 302 to staram się odwzorować, a co do reszty to działam oczami wyobraźni 😉

W święta myślę skończyć budowe. 

DSCN0296.JPG

Edited by produdi
Link to comment
Share on other sites

Pojazd No.302 ma dach wczesny - 16 mm czyli jest to jedna z pierwszych 50 maszyn. Nie widzę na modelu, ale na wszelki wypadek "uczulam" na te elementy - 1114840772_meser262@No_302.thumb.jpg.d459fe690b3f742737b385e6a3fafc1e.jpg

 

Rury pojedyncze te wyżej.

5 godzin temu, produdi napisał:

Co widać na zdjęciach 302 to staram się odwzorować, a co do reszty to działam oczami wyobraźni

Sprzęt ma przeniesiony - 1203958220_meser262@Pytanadsilnikowa-654.thumb.jpg.01757e5df037e2f5c390d67929d77dba.jpg

 

947871217_meser262@Pytytylne-654.thumb.jpg.c9d32be8c1fd0c8d63eedc8a4e0939dd.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jagodzianka skończona. Strasznie mnie wymęczyła, musze trochę odsapnąć 😛

DSCN0309-1.thumb.jpg.7de0ab0f9e3a7c6af2e22c53cf89c2aa.jpgDSCN0319.thumb.JPG.a48eb519663d22521e11b542f3118642.JPGDSCN0320.thumb.JPG.deedb9f90743b02fc81b3c3a5a19d7d3.JPGDSCN0316-1.thumb.jpg.ac676e0cb086f9347627f5cf956fc8c1.jpgDSCN0315.thumb.JPG.9dae7f3b6d8582cf061c5d379d2a671d.JPGDSCN0310-1.thumb.jpg.ac993c38138209b400c72b85bb454933.jpgDSCN0314.thumb.JPG.a585157b453dd39e01ef0e30501f00bb.JPGDSCN0321.thumb.JPG.d00b3a9fe0a4d65beeb73a7ff7571148.JPGDSCN0312.thumb.JPG.ebfbab7ec666e6e788a9464b0c3498ad.JPGDSCN0322-1.thumb.jpg.c7e7a6fdc18b9ad48f3061ce1cadd2ee.jpgDSCN0307.thumb.JPG.b184478a842e56a5d1ff305deccc92ca.JPGDSCN0306.thumb.JPG.50f7f79e9d16051a457098d0e884cda0.JPG

DSCN0304.thumb.JPG.dfc864dae2588be437f197836aec22cc.JPG

 

 

Wzorowałem się głównie na egzemparzu z Saumur tak więc pojedyńcze rury. Poprzeglądałem też inne zdjęcia wczesnych Jag i różnie to bywało z wydechami i mocowaniem narzędzi.  

33936556931_e01a0bedd7_b.thumb.jpg.8eef64c157dc1541ba64c8b51abe4915.jpgCBamSY-UwAIHHTE.thumb.jpeg.0b313f67a858f4e5a55687c2e9800ea2.jpegjagdpanther11-4f28a3715f37deea23cf2042c182569d.thumb.jpg.61cadf5d2cdb03d1c96d33a7ba324ace.jpge1acf973979e1cde245e2eb047af8472.jpg.4c8823269597575012fa97d9aa121443.jpg

 

Edited by produdi
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

A ja nie uchylę się od aspektu merytorycznego. Otóż sądzę, że trudno będzie obronić nr taktyczny 302 dla tak wykonanego modelu. Bo to był egzemplarz z tak wczesnej produkcji (hipotetycznie ok. 25. nru fabrycznego), że trzeba było zrobić lepszy „research” na temat jego samego - wnikliwsze oglądanie fotografii - i jemu podobnych (pojazd z Saumur, „314”, „334”). Jednak np. brak dobrego zdjęcia dachu modelu utrudnia podpowiedzi, jaki z ewentualnych późniejszych wzorców byłby temu modelowi bliższy rzeczowo. Ogólnie trzebaby zwrócić uwagę na egzemplarze po-normandzkie w Abt. 654; na taki wygląda np. „112”. Piszę „-by”, gdyż tylko delikatnie sugeruję zmiany w planie, zamiast jako musztardę po obiedzie podać listę niezgodności historycznych, jakie już zobaczyłem  w zakładanym odwzorowaniu "302".

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, JSJ napisał:

A ja nie uchylę się od aspektu merytorycznego. Otóż sądzę, że trudno będzie obronić nr taktyczny 302 dla tak wykonanego modelu. Bo to był egzemplarz z tak wczesnej produkcji (hipotetycznie ok. 25. nru fabrycznego), że trzeba było zrobić lepszy „research” na temat jego samego - wnikliwsze oglądanie fotografii - i jemu podobnych (pojazd z Saumur, „314”, „334”). Jednak np. brak dobrego zdjęcia dachu modelu utrudnia podpowiedzi, jaki z ewentualnych późniejszych wzorców byłby temu modelowi bliższy rzeczowo. Ogólnie trzebaby zwrócić uwagę na egzemplarze po-normandzkie w Abt. 654; na taki wygląda np. „112”. Piszę „-by”, gdyż tylko delikatnie sugeruję zmiany w planie, zamiast jako musztardę po obiedzie podać listę niezgodności historycznych, jakie już zobaczyłem  w zakładanym odwzorowaniu "302".

 

Trzymaj lepsze fotki i śmiało punktuj co jest nie tak jeśli chodzi o 302. Dach w tym modelu troche jest kiepsko spasowany. A co do malowania to jestem elastyczny :)

 

DSCN0326.JPG

DSCN0325.JPG

 

27 minut temu, bulik58 napisał:

Jaga wyglada super, ciekawym efektu koncowego?

 

Ja też jestem ciekaw .... 🙄

Edited by produdi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No tak, jest jak się domyślałem. A więc proszę bardzo, mój komentarz: Dach jest z wersji po modernizacji (jak np. na Jp. w IWM) - ogólnie, włącznie z pokrywami włazów z płyty grub. 25 mm, włazy zmodyfikowane (2 zamki na właz, tylko na jednej "połówce" pokrywy), tarcza obrotowa na „kopułce” wgłębiona, „Nahverteidigungswaffe” zamontowana w gnieździe dotychczas zaślepianym blachą. Jak to wyglądać musiało na „302”, pokazują detale z Saumur poniżej. Część prawdy o tarczy z peryskopem i „nożycami” była już tu podana, ale cała prawda obejmująca i pierwotny zawias klapki jest przecież do zauważenia i na zbliżeniu dachu „302”. Wysokość osłony peryskopu wynosiła ok. 130 mm (+/- 1/4 średnicy tarczy - podstawy).

C.d.n.  

dach 1.jpg

dach 2.jpg

dach 3.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, JSJ napisał:

No tak, jest jak się domyślałem. A więc proszę bardzo, mój komentarz: Dach jest z wersji po modernizacji (jak np. na Jp. w IWM) - ogólnie, włącznie z pokrywami włazów z płyty grub. 25 mm, włazy zmodyfikowane (2 zamki na właz, tylko na jednej "połówce" pokrywy), tarcza obrotowa na „kopułce” wgłębiona, „Nahverteidigungswaffe” zamontowana w gnieździe dotychczas zaślepianym blachą. Jak to wyglądać musiało na „302”, pokazują detale z Saumur poniżej. Część prawdy o tarczy z peryskopem i „nożycami” była już tu podana, ale cała prawda obejmująca i pierwotny zawias klapki jest przecież do zauważenia i na zbliżeniu dachu „302”. Wysokość osłony peryskopu wynosiła ok. 130 mm (+/- 1/4 średnicy tarczy - podstawy).

 

Wlaśnie za bardzo nie mogłem znaleźć zdjęć dachu. Na zamki nie zwróciłem uwagi nie będzie z tym problemu. Zasłona Nahverteidigungswaffe myślałem że w Saumur jest zrobiona na lipe - poprawi się. Osłona peryskopu na kopułce jest ta wyższa. Zaś zawias klapki się przerobi. Na grubość dachu nie mam już wpływu.

Ogólnie zależy mi na wczesnej G1 z 654 abt. Nie musi być to koniecznie 302, ale najlepiej jakaś sztuka bliźniacza. Z drugiej strony nie chce na 100% odwzorowywać oryginału bo nigdy nie skończę, ale 90% będzie już akceptowalne 😉

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.