Skocz do zawartości

Panzer IV F2 Border Model 1/35


MaciejW

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, cloner16 napisał:

P.S. jak ja wam wystartuje z projektem t-34 to tutaj połowa umrze z rozpaczy xD

 

Nie dość, że inteligentny, to jeszcze skromny.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cloner16 napisał:

P.S. jak ja wam wystartuje z projektem t-34 to tutaj połowa umrze z rozpaczy xD

Mistrzostwo reklamy. Jeszcze nic nie wiem (tylko, że to T-34) a już nie mogę się doczekać jak ostatniego sezonu Domu z papieru.

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

NO dobra postaram się jakoś pokazać jak brudzę tego szkraba :twisted: 

 

Rozdział pierwszy: Kurz pod dalsze brudzenie 

 

Tutaj znajduje się praktycznie cała chemia z której będę korzystał w trakcie całego brudzenia wanny itp. 

eZ1seVX.thumb.jpg.2f56611d23ef521b3d0b761c108d440e.jpg

 

Proces tworzenia warstwy kurzu wszelakiego pyłu i innych syfów jest banalnie prosty i przyjemny w obsłudze. Warto jest od niego zacząć by mieć dobre zaplecze pod dalsze brudzenie. Wiadomo można zacząć od razu od grubego błota i później myśleć co z tym dalej z tym zrobić aby całość trzymała się kupy, tylko po co.  Do rzeczy:

 

Ja zaczynam brudzenie na matowej powierzchni, oilbrushery bardzo dobrze z taką powierzchnią współpracują tylko jest jedno ALE, o nim za chwilę.  Potrzebujemy trzech kolorów oilbrusherów: DUST, EARTH, DARK MUD. Co prawda używam jeszcze koloru DUSTY EARTH jednak różnica między tym kolorem a zwykłym piaskowym jest znikoma więc można się bez niego obyć. Teraz robimy biedronkę tymi kolorami ja rozłożyłem ten etap na dwa najpierw kolory piaskowe i ziemisty całość blendujemy i tutaj jest to jedno ALE, mianowicie nie możemy działać pędzlem pionowo z góry ponieważ wpychamy w ten sposób pigment w matową powierzchnie i powstają nam niefajne placki które można ukryć tylko kolejną warstwą. Do bledowania pędzelek namaczamy w rozcieńczalniku do emalii olejnych i delikatnie pod lekkim kątem maziamy sobie nasze ciapki, można je maziać w pionie wtedy dostaniemy efekt w stylu zacieków. Pierwszy efekt wyszedł dość delikatnie zatem podziałałem z ciemniejszym kolorem plus pozostałe.  Oczywiście ciemne kolory bliżej spodu pojazdu tam gdzie błoto łatwiej się kumulowało:Zc6sQC5.thumb.jpg.cc275d947a64329683e3a1bcf07adb31.jpg

I efekt :LK7r8Uu.thumb.jpg.3d27e6caf803d604383f811f88a31a72.jpg

 

Teraz przyszła pora aby cały efekt urozmaicić poprzez zachlapania.  Teraz bierzemy piaskowego oilbrushera i rozcieńczamy go aby miał konsystencję  mocnego washa, maczamy pędzelek i przy użyciu wykałaczki chlapiemy, (oczywiście najpierw nadmiar chlapiemy w chusteczkę aż efekt będzie zadowalający, potem można śmiało działać na modelu) efekt ma być bardzo subtelny dlatego trzeba odpowiednio rozcieńczyć farbę.  Proces powtarzamy dodając do naszej mieszanki odrobinę odcienia ziemistego następnie błotnego, można też dodać odrobinę pigmentu aby odcieni było jeszcze więcej, na sam koniec lubię jeszcze użyć siuwaksa FRESH MUD.  Tutaj kolory na których głównie działałem:jUp19yZ.thumb.jpg.f8e3ce097674c3c6ed144929506f77cc.jpg

 

I efekt:

6OPrt8d.thumb.jpg.8293c7a1dde58f6de45a6f279d543a30.jpg

 

Po wyschnięciu otrzymujemy w zasadzie całkiem fajnie pobrudzony pojazd i na tym etapie możemy zakończyć brudzenie.

 

Byłbym wdzięczny gdybyście dali znać czy moje wypociny miały jakikolwiek sens, jeśli tak to na pewno powstanie jeszcze Rozdział drugi z tematem błota na czele. 

 

Edytowane przez MaciejW
  • Like 3
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MaciejW napisał:

Mam tutaj otwarte dwa warsztaty

 

Już patrzyłem , znalazłem MiG-21 i uwaga , naszego z szachownicą 👍👍😃😃. Najgorsze już masz , to resztę też "przylepisz" .

Pozdrawiam 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja najpierw kładłem błoto a potem kurzyłem po to właśnie, żeby zgrać wszystko w całość - ale to było stare błoto, które zdążyło pokryć się kurzem. Rozumiem, że chcesz robić świeże -  jesli tak, to baza jest ok. Fajne zdjęcia, jak w profesjonalnym poradniku FAQ Miga Majoneza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie jak sklejałeś gąsienice bo nie ogarniam tej instrukcji po ile trzeba dać pojedynczych ogniwek z obu stron? 6 sztuk? Bo na obrazku policzyłem 18 pojedynczych

Przechwytywanie.thumb.PNG.c20d4f3838723b86f44280ef11be56ab.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TAW napisał:

Mmiesza nie miesza farb na kalendarzu

 

Jak Maciek będzie oddawał swój poradnik do druku to zrobi się korektę i po krzyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Przyszła pora na drugą część brudzenia czyli BŁOTO:

 

Na samym początku używamy siuwaksa o nazwie MOIST GROUND, po dobrym wymieszaniu zawartości buteleczki nakładamy specyfik w miejsca w których będzie nasze błoto tak jak na zdjęciach:

E3IJC9U.thumb.jpg.71cc9a7bbe687cdf11a61fe36e897fea.jpg

 

Następne etapy pokażę już na miejscu które było trochę łatwiej fotografować. W trakcie tego etapu można się trochę poczuć jak diler  :twisted:. W tym etapie można użyć kilku specyfików ja pod ręką miałem tylko MODELLING SAND od Modellers  World. Wydaje mi się, że ten piasek różni się lekko gradacją od zwykłego piasku dla szynszyli dostępnego w każdym zoologicznym którego również można użyć. Do uzyskania również dość fajnej tekstury błota można użyć gipsu pomieszanego z różnymi ziemistymi siuwaksami lub nawet po prostu pigmentami, tylko tutaj jedno ważne ALE lepiej uzyskanego specyfiku nie mieszać ani nakładać pędzlem, ponieważ bardzo ciężko go później domyć - lepiej użyć jakiejś szpatułki. Ja zastosowałem troszkę prostszą metodę mianowicie, używając szpatułki posypywałem piaskiem nasz nałożony wcześniej siuwaks. Cały etap warto przeprowadzić w jakimś pudełku, co ułatwi nam sprzątanie, jakikolwiek nadmiar piasku wystarczy zdmuchnąć: 

asjN7Ub.thumb.jpg.19f10ed774c7c56a916edb2d6573349f.jpg

 

Tutaj dostajemy surowe błoto:

8yWXlUR.thumb.jpg.d6eed6d210e380e5c1da8daee161c0ad.jpg

 

W tym momencie przechodzimy do kolorowania naszego błota. (Zaznaczam tutaj, że nasze błoto nie jest jeszcze suche) Jako bazowego koloru użyłem używanego już we wcześniejszym etapie siuwaksa FRESH MUD następnie na wciąż mokrą warstwę dodałem użytej we wcześniejszym etapie mieszanki rozcieńczonych oilbrusherów. 

u7l6dLl.thumb.jpg.0dd09482f08881806452ba25b7831861.jpg

 

Teraz musimy całkiem sporo poczekać aż nasza mieszanka się utwardzi, czas schnięcia niestety zależy od grubości warstwy błota. Tak prezentuje się wyschnięte błoto: 

5BSypWn.thumb.jpg.01d4fdf6b498295bef5801e335f6868f.jpg

 

Jeśli uzyskany efekt nie wyszedł do końca po naszej myśli to żaden problem, nasze błoto dalej da się urozmaicić poprzez zachlapania. Ja w tym przypadku pomalowałem wybrane fragmenty błota najzwyklejszym washem dla Africa Korps:

YfuI7Q4.thumb.jpg.b756f8a0cf4da4bb42bd656193901fcd.jpg

 

Tutaj efekt po wyschnięciu:

ELEl17j.thumb.jpg.7a50abbf3668365effd99de9703d494c.jpg

 

 

W tak zwanym między czasie, pobrudziłem okolice pierścienia wieży, niestety po założeniu wieży nie widać zbyt wiele ...

xyQbY3D.thumb.jpg.a15b4f9842263eb62b91b333e25ae525.jpg

 

  • Like 6
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja: 

 

Główne prace nad tłumikiem zakończone, teraz trzeba będzie go dopieścić kurzem itp. Teraz tak naprawdę mogę zacząć działać z tylną płytą i w sumie nawet jakiś koncept urodził mi się już w głowie :hmmm:

 

bLsrINd.thumb.jpg.18f81ca5f9bc97c4f58b04b5ffae86e2.jpg0xHV8OG.thumb.jpg.703eb4a058ae6ee8a2c19d05eefd036e.jpggfRdfGh.thumb.jpg.60367fee4f00bb9bf4d4d768a08ef6ea.jpgvaGLggV.thumb.jpg.14a8af99b0a2af8115bdfe2a04945a6d.jpgMr595Wf.thumb.jpg.e366787206fb1f6ebe0ee3acc67bb27f.jpg

 

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć z etapu malowania tłumika nie mam zbyt wiele, ale postaram się w miarę przejrzyście oposać co i jak:

 

1.  Przygotowuję tłumk pod rdzawe efekty - na tłumik w bazowym kolorze nanoszę gąbką rózne odcienie szarego, niebieskiego, jasno brązowego, i nawet biały. Trochę jakbym robił obicia tylko tutaj poszedłem po bandzie.  Całość może wyglądać trochę dziwnie ale to naprawdę dobra baza pod rdzawe kolory. Należy zaznaczyć, że intensywność i ilość ciapek danych kolorów zależy tylko od autora.

 

2. Rdzawe efekty - na całość nakładamy rdzawe washe,  w zasadzie to można nimi zalać cały tłumik tak jak ja to zrobiłem, co ważne washe mieszamy na mokro, to da nam fajne zróżnicowanie kolorów. Można też dodać trochę zachlapań rdzawymi washami zarówno jak tłumik wyschnie jak i na mokro aby zróżnicować efekt jeszcze bardziej. Po tym etapie dostajemy mocno pordzewiały tłumik:

20220107_223108.thumb.jpg.db55f3576c8320bdda2be3b435374060.jpg

 

3. Dodanie warstwy pozostałej farby bazowej - teraz fajnie zabezpieczyć efekt jakimś lakierem bezbarwnym. Teraz można działać na dwa sposoby albo używając chipping fluidu albo używając gąbki z pędzlem. Ja ze swojego lenistwa wybrałem drugą opcję, z farb pod pędzel najlepiej czarnej i jasnoszarej mieszam odcień podobny do bazowego szarego, nanoszę obicia gąbką, wychodzą bardzo subtelnie. Po przeanalizowaniu kilku zdjęć z epoki jak i kilku naprawdę dobrych modeli widać jedną tendencję co do tłumików - jak już zostaje nam farba bazowa to raczej w sporych skupiskach, tutaj z pomocą przyszedł pędzel - malujemy większe odpryski farby pędzlem następnie ich brzegi poprawiamy delikatnie gąbką. Ja cały efekt przejechałem delikatnie washem dla pojazdów DAK coś w stylu filtra plus kilka zachlapań. I tak otrzymujemy gotowy na dalsze brudzenie tłumik :lajkonik:

  • Like 1
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MaciejW napisał:

Zdjęć z etapu malowania tłumika nie mam zbyt wiele, ale postaram się w miarę przejrzyście oposać co i jak:

 

1.  Przygotowuję tłumk pod rdzawe efekty - na tłumik w bazowym kolorze nanoszę gąbką rózne odcienie szarego, niebieskiego, jasno brązowego, i nawet biały. Trochę jakbym robił obicia tylko tutaj poszedłem po bandzie.  Całość może wyglądać trochę dziwnie ale to naprawdę dobra baza pod rdzawe kolory. Należy zaznaczyć, że intensywność i ilość ciapek danych kolorów zależy tylko od autora.

 

2. Rdzawe efekty - na całość nakładamy rdzawe washe,  w zasadzie to można nimi zalać cały tłumik tak jak ja to zrobiłem, co ważne washe mieszamy na mokro, to da nam fajne zróżnicowanie kolorów. Można też dodać trochę zachlapań rdzawymi washami zarówno jak tłumik wyschnie jak i na mokro aby zróżnicować efekt jeszcze bardziej. Po tym etapie dostajemy mocno pordzewiały tłumik:

20220107_223108.thumb.jpg.db55f3576c8320bdda2be3b435374060.jpg

 

3. Dodanie warstwy pozostałej farby bazowej - teraz fajnie zabezpieczyć efekt jakimś lakierem bezbarwnym. Teraz można działać na dwa sposoby albo używając chipping fluidu albo używając gąbki z pędzlem. Ja ze swojego lenistwa wybrałem drugą opcję, z farb pod pędzel najlepiej czarnej i jasnoszarej mieszam odcień podobny do bazowego szarego, nanoszę obicia gąbką, wychodzą bardzo subtelnie. Po przeanalizowaniu kilku zdjęć z epoki jak i kilku naprawdę dobrych modeli widać jedną tendencję co do tłumików - jak już zostaje nam farba bazowa to raczej w sporych skupiskach, tutaj z pomocą przyszedł pędzel - malujemy większe odpryski farby pędzlem następnie ich brzegi poprawiamy delikatnie gąbką. Ja cały efekt przejechałem delikatnie washem dla pojazdów DAK coś w stylu filtra plus kilka zachlapań. I tak otrzymujemy gotowy na dalsze brudzenie tłumik :lajkonik:

 Malowanie bombowe. Bardzo naturalnie wygląda. Wszystko z umiarem. Przemyślane. Tłumik super, może obejmy delikatnie mniej bym styrał żeby bardziej zrobić kontrast. Jest moc!:brawo::brawo::brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, x_bandit napisał:

Tłumik super, może obejmy delikatnie mniej bym styrał żeby bardziej zrobić kontrast

Dzięki tutaj akurat wzorowałem się na fotce z epoki na którym widać, że obejmy są styrane praktycznie tak samo jak tłumik.

1663857428_meser262@5i1.thumb.jpg.e48189cfe1172c5ac5b8d758e82520fb.jpg.d76d97df3b611a7176ee6c564bf451cb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Wreszcie mogę uznać brudzenie wanny za skończone, choć pewnie jak znowu przysiądę do modelu to znajdę coś do poprawy. 

Podczas brudzenia odkryłem jak trudne jest brudzenie na mokro. W skrócie pomalowanie błota z ładem i składem jest trochę niczym niekończąca się opowieść :lajkonik:wGPF5ia.thumb.jpg.665d7b061c0e92058d38886a24721472.jpg8zqNNWK.thumb.jpg.2dc095deb7545d78ba8dc306064750c0.jpgq11tVKQ.thumb.jpg.a1f8f81cb0a722dd0ac50fce0fee740b.jpgUsIjG2z.thumb.jpg.879bfab80080951dca68cf6510b18da3.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to mokre błoto nie trafia do przekonania. Może dlatego, że barwą i odbłyskiem przypomina smar? Może za mocno kontrastuje? A może dlatego, że poprzedni etap - kurz i zaschnięte błoto - był wykonany perfekcyjnie. Obecny dodatek - oczywiście w moim odbiorze - zaburzył wcześniejszą spójność.

Edytowane przez zaruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście wyszedł z tego jakiś smar. Albo jakby przejechał przez magazyn z kawiorem. Ale tak na poważnie to zbyt się świeci, zbyt mocny kontrast, brak płynnego przejścia. No też mi to na tym modelu słabo leży. Osobiście próbowałbym to gasić pigmentem np dark earth na sucho. A jak nie podziała to rozważyłbym odtworzenie na nowo poprzedniego brudzenia bo było bardzo fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.