Skocz do zawartości

F-14A Tamiya 1/48


Jacek Kryszak

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Matys napisał:

Ja bym tylko zauważył, że masz błędną pozycję dyszy. W przypadku samolotu z wyłączonymi silnikami lewa dysza jest zamknięta, a prawa otwarta.

Nie do końca. Najczęściej tak bywało, ale sytuacji gdy było na odwrót, albo dysze były w jednakowej pozycji (czy rozwartej, czy zwężonej) było bez liku. 

Rzuć okiem do mojego wątku z Super Hornetem. Jest tam (nieco burzliwa) dyskusja na ten temat. 

 

A co do samego wykonania, to na razie brakuje tu życia, a połysk przydałoby się zgasić, bo dysze TF-30 najczęściej były matowe i nie odbijały tak intensywnie światła.  

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin Witkowski napisał:

 

A co do samego wykonania, to na razie brakuje tu życia, a połysk przydałoby się zgasić, bo dysze TF-30 najczęściej były matowe i nie odbijały tak intensywnie światła.  

Oj to jest oczywiste, na całym modelu brakuje zużycia, model jest na etapie lakierowania po kalkach, kolejno będzie wash, nanoszenie śladów zużycia itp a na sam koniec lakierowanie bezbarwnym i wtedy dysze otrzymają oczywiście mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie polecić jakiś warsztat, gdzie krok po kroku byłoby pokazane, jak dobrze oddać wnętrze takich dysz? To jedna z moich pięt achillesowych... Zwłaszcza, ze kocurek będzie chyba u mnie następny. 

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kozborn napisał:

Czy możecie polecić jakiś warsztat, gdzie krok po kroku byłoby pokazane, jak dobrze oddać wnętrze takich dysz? To jedna z moich pięt achillesowych... Zwłaszcza, ze kocurek będzie chyba u mnie następny. 

To nie jest teoretycznie zbyt skomplikowane. Malujesz wnętrze na biało a potem aero robisz ciemne smugi, lub odwrotnie malujesz wnętrze na czarno i robisz smugi białym. Potem jakieś przydymienie lub wash. Niestety w praktyce wychodzi to różnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję pomalować na biało, potem zrobić okopcenia aero (albo czarną farbą albo Jet Exhaust) i na koniec czarna olejna, nałożyć mikro punkciki nieregularnie i pociągnąć szerszym pędzlem do końca dyszy.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 11 months later...

Dziś dotarła do mnie robiona na zamówienie przez Pana Piotra Olczyka z firmy Izmod.pl gablota na model. Efekt jest bardzo dobry, wysoka jakość deski, przejrzysta plexi oraz nafrezowany w desce rowek na plexi zapobiegający dostawaniu się kurzu. Coś pieknego. Polecam. 

IMG_20240125_155719.jpg

IMG_20240125_120834.jpg

IMG_20240125_121057.jpg

IMG_20240125_122712.jpg

IMG_20240125_123320.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.