Skocz do zawartości

An-2 T (lisia eskadra vol.3)


Artek82

Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszam do galerii kolejnego Antka z mojego hangaru

O modelu słów kilka
Oto następny model An-2 w moim wykonaniu, tym razem kolejny Trumpeter w skali 1/72. Model skleiłem już jakiś czas temu, ale nie było jakoś czasu aby go zaprezentować w galerii.  Samo sklejanie trwało dość długo, co spowodowane było częściowo dobieraniem odpowiedniego odcienia farby (śliwka węgierka --> parma trendy violett :D ) i samego jej zakupu. Farba miała być akrylowa, a okazała się być na bazie nitro, co skutkowało potem ciekawymi efektami powodując frustrację i zanik weny twórczej. Po wielu perturbacjach jak widać udało się doprowadzić projekt do końca. Kalkomanie w postaci regów produkcji Pepsi Adama. Modelu zbytnio opisywać nie trzeba bo jaki chińczyk jest, każdy widzi. Ma swoje zady i walety, ale można z tego coś ulepić :) W modelu dodałem trochę samowolki takiej jak, pitoty, uchwyty wejściowe na kadłub, wydech z rurki plastykowej, naciągi z ramki ciągnionej nad gazem, rura wylotowa do szczepionki pod kadłubem z wkładów do długopisów.

Kilka faktów o samolocie
Model przedstawia maszynę o numerze seryjnym 1G157-09 zbudowaną jako wersja transportowa "T" aktualnie o znakach SP-AOR. Wyprodukowany w 1974 roku egzemplarz przekazano wojsku gdzie nadano mu numer taktyczny 5709. W okresie od sierpnia do października 1996 roku samolot znajdował się na terenie WZL-2 lub tutejszego PWLu, po czym skreślono go ze stanu. Od kwietnia 1997 roku zarejestrowano go w cywilnym rejestrze i trafił do Aeroklubu ziemi Lubuskiej w Przylepie. Po otrzymaniu znaków SP-AOR występował jakiś czas w łaciatym malowaniu powojskowym. Wykorzystywany był do skoków spadochronowych, a także wykonywał prace agro w zakresie ochrony roślin i lasów oraz ochrony przeciw pożarowej na zlecenie Lasów Państwowych.  Przez dłuższy okres czasu używany był także w akcji szczepienia lisów przeciwko wściekliźnie, aż do 2018 roku. Obecnie nadal jest używany przez Aeroklub Ziemi Lubuskiej do prac na zlecenie Lasów Państwowych. W sezonie zimowym bazowany jest w hangarze na lotnisku w Pile. 

Zapraszam na krótką historię maszyny przedstawioną na zdjęciach i galerię modelu.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

a.jpg

b.jpg

c.jpg

d.jpg

e.jpg

f.jpg

g.jpg

h.jpg

i.jpg

j.jpg

IMG_0068.jpg

IMG_0078.jpg

AOR3.jpg

AOR2.jpg

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu jakiś An-2 :)  Ładnie zmalowany i fajnie wybrany temat. Widać na nim też niedoskonałość dostepnych modeli Antków - "baloniasty" kształt profilu skrzydła, który na zdjęciach widać, że taki nie jest. Właśnie na etapie "profilowania" skrzydeł stanąłem ze swoim Antkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2021 o 23:49, kopernik napisał:

Ze zdjęć wynika, że ten wariant kolorystyczny rejestracji powinien mieć błękitny "ogonek" 😉

No nie koniecznie bo żółte rejestracje z poprawianym SP- na kadłubie są także w tym wariancie kolorystycznym do dzisiaj.

17 godzin temu, sebastain napisał:

W końcu jakiś An-2 :)  Ładnie zmalowany i fajnie wybrany temat. Widać na nim też niedoskonałość dostepnych modeli Antków - "baloniasty" kształt profilu skrzydła, który na zdjęciach widać, że taki nie jest. Właśnie na etapie "profilowania" skrzydeł stanąłem ze swoim Antkiem.

Antków u mnie pod dostatkiem, a i tematów do realizacji sporo 😉 Żaden z dostępnych zestawów w 1/72 i 1/48 nie jest poprawny. O ile w 1/72 jest Bilek/Italeri i Trumpeter i mają te same błędy +/- kilka różnych rozwiązań to w 1/48 jak się zastawi obok siebie Hobby Bosa, Bilka i Valoma to jest dopiero misz-masz, każdy inny⚠️ Chyba tylko A-model w 1/144 jest poprawny, ale tam znowu oszklenie kabiny pilotów jest chyba z wyplutej landrynki 😟 

 

Cieszę się że model wpadł w oko 🙂 Może do końca roku uda się jeszcze zamknąć temat "moich" bydgoskich Antków, które niestety już długo nie zabawią bo tylko stoją i czekają na nowych właścicieli😭 Chciałbym zdążyć ukończyć ich miniatury, aby zrobić jakieś foto maluszków z oryginałami zanim znikną z aeroklubu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Artek82 napisał:

No nie koniecznie bo żółte rejestracje z poprawianym SP- na kadłubie są także w tym wariancie kolorystycznym do dzisiaj.

Jeśli tak, to ok. Ja sugerowałem się zdjęciem które zamieściłeś na początku prezentacji .

 

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kopernik napisał:

Jeśli tak, to ok. Ja sugerowałem się zdjęciem które zamieściłeś na początku prezentacji .

 

2.jpg

To zdjęcie przedstawia samolot w jednym z malowań, konkretnie drugie w cywilu. Kombinacja kadłuba "śliwki" z żółtym pasem i rejestracją oraz elementów opłótnianych jasno niebieskich z żółtymi końcówkami. Następne trzecie malowanie to cały samolot w barwie "śliwka" z powierzchniami sterowymi żółtymi. Kadłub pozostał bez zmian, jedynie skrzydła i stateczniki dostały barwy "śliwkowo-żółte". Model przedstawia malowanie z 2009/10 roku. Kalkomanie powinny mieć samo SP bardziej nasycone żółtym 😉 

95226_1255549653.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.