Jump to content

Model czołgu dla początkującego

Recommended Posts

Cześć,

Z góry przepraszam jeżeli post umieściłem w nieodpowiedniej sekcji forum.

Czy ktoś z was mógłby polecić jakiś dobry model czołgu dla osoby zaczynającej przygodę z modelarstwem? Najchętniej z okresu drugiej wojny światowej w skali 1:35.

Zaznaczę że z zagadnieniami związanymi z malowaniem, weatheringiem, dioramami miałem już do czynienia przy okazji gier bitewnych. Natomiast nie mam zupełnie doświadczenia w budowie modeli.

Z góry dziękuję za każdy komentarz/odpowiedź

To jest model z końca lat 60. Żeby zmieścić silniczek, który japońce tam wsadzali, odpowiednio zmienili wymiary modelu. Tak więc mimo iż na pudełku stoi „1:35” to na pewno nie jest to ta skala :)   Czyli w tym wypadku „niewymiarowa” = „nie trzyma skali” 

Ale te gumiaki, mam na nie alergię. Zadaj sobie pytanie jaki okres i typ pojazdów cię interesuje. To się niby kreuje z czasem, ale jak masz już doświadczenie z bitewniakami, to i oczekiwania też. Wg mnie lepiej pójść do sklepu, zobaczyć co się podoba w rozsądnej cenie i kupić. Trzymać się firm które proponują sklejalne modele. Moje doświadczenie mówi nie revell nie airfix. Jeśli modelarstwo cię interesuje, to po prostu zacznij kleić, ludzi z bakcylem nic nie zraża.

Interesują mnie głównie pojazdy pancerne niemieckie z drugiej wojny. Co do samych modeli zależałoby mi na jakości, cena jest drugorzędna. Nie mam ochoty się frustrować z dopasowaniem części i używać do tego tony szpachlówki. Co sądzisz o firmach takich jak Dragon, Takom, RFM? Słyszałem oponie, że robią przyzwoite modele.

8 minut temu, LuckyStrike napisał:

Interesują mnie głównie pojazdy pancerne niemieckie z drugiej wojny. Co do samych modeli zależałoby mi na jakości, cena jest drugorzędna. Nie mam ochoty się frustrować z dopasowaniem części i używać do tego tony szpachlówki. Co sądzisz o firmach takich jak Dragon, Takom, RFM? Słyszałem oponie, że robią przyzwoite modele.