Skocz do zawartości

Problemy z malowaniem pędzlami.


Dawid J

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni... jestem nieco nowy w tej branży i natrafiłem na dwa problemy z farbami akrylowymi Pactra.

1. Przy malowaniu farba nie rozkłada się równomiernie. Tworzą się miejsca z których jakby farba spływała. Czy to może być zatłuszczona powierzchnia? Wypraska wyjęta prosto z foli. Jak temu zaradzić, w czym umyć model- domowymi sposobami najlepiej.

 

2. Przy nakładaniu białej farby, mimo kliku cieńkich  warstw nie ma idealnie pokrytej powierzchni. Pozostają niedomalowane smugi. Mam wrażenie, że kolejne warstwy niewiele pomogą.

 

p.s. Czy nałożoną już farbę Pactra można jakoś usunąć?

 

Za okazane wsparcie i uwagi, serdecznie dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farba pactra jest sredniej jakosci farbą 

1. ta farba nie nadaje sie na malowanie bezposrednio na plastik. Musisz uzyc podkładu. Mozesz je kupic w sprayu np. mr surfacer czy tamiya primer powinno pomóc 

2. farba biała jest bardzo ciezka w malowaniu. Pop pierwsze uzyj jasnego podkładu w sprayu. 

 

A obydwa problemy rozwiazesz stosując biały podkład w sprayu, tu usmiecha sbialy Primer Tamiya

 

Farbe zmyjesz zmywaczem do akryli Wamodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowanie powierzchni do malowania było już kilkukrotnie omawiane w różnych wątkach, ale w skrócie:

- najprościej umyć wypraski w misce z gorącą wodą i płynem do mycia naczyń, żeby odtłuścić plastik;

- można też przeszlifować delikatnie powierzchnie papierem, ja to robię papierem na wodę 1500; oczywiście nie szlifuję drobnych detali, które mogą ulec uszkodzeniu w tym procesie;

- przed położeniem podkładu (ja stosuję surfacer 1500) odtłuszam jeszcze raz elementy (już sklejone) benzyną ekstrakcyjną przy użyciu pędzla;

- kładę podkład.

Na tak przygotowaną powierzchnię dopiero nakładam farbę. Oczywiście są farby, które wymagają innego przygotowania powierzchni (np. metalizery).