Skocz do zawartości

Ah-6j / Mh-6j Little bird 1:72 Italeri


Bikernytzu

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne, że tak! tylko chce dopracować wszystko, żeby nie było wstydu, cieszę się, że się podoba. Pozytywny kopniak do działania. Dziękuję! 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musimy musimy taki który będzie można wkleić w otwory od zewnątrz bo i w moim seahawk aż krzyczy o pomstę z tymi wydechami.... Następny Mh-60L w planie i mh-6j... a wiesz jak jest... Wszystko się da, sky is the limit! Damy radę 💪😁

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update, trochę musiałem pokombinować nad kolorem bo szczególnie nam modelarzom nikt nie powie, że "czarne jest czarne a białe jest białe"... 😁

Nie ukrywam, że nocą te detale ogarniać przy sztucznym świetle to lekki  dramacik , ale walczę! 

IMG_20220204_212359.jpg

IMG_20220204_212405.jpg

IMG_20220204_212415.jpg

IMG_20220204_212502.jpg

IMG_20220204_233327.jpg

IMG_20220204_233336.jpg

IMG_20220204_233344.jpg

IMG_20220204_233420.jpg

IMG_20220204_233428.jpg

IMG_20220204_233449.jpg

Edytowane przez Bikernytzu
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne pracę za mną. Bardzo przyjemnie się klei części gotowe, jak z pudełka wręcz nieco poprawiłem producenta jeśli chodzi o światła pozycyjne tylne i dodałem wg. Zdjęć pod "jajkiem". Nie ukrywam, że miałem na samym końcu dylemat która wersję kleić z jakimi antenami oświetleniem belki ogonowej i czy dodać już gotowa, przygotowana głowice optoelektro. 

Ponadto widzę, że też trzeba zrobić dysze wylotu silnika i osadzenie śmigła tylnego od podstaw gdyż te z zestawy są delikatnie mówiąc... Słabe. 

Ostatecznie wybór padł na wersję wczesna. Teraz wg mnie zaczynają być widoczne efekty. 

IMG_20220205_102834.jpg

IMG_20220205_102851.jpg

IMG_20220205_102909.jpg

IMG_20220205_102922.jpg

IMG_20220205_102942.jpg

IMG_20220205_120638.jpg

IMG_20220205_120643.jpg

IMG_20220205_120702.jpg

IMG_20220205_120812.jpg

IMG_20220205_120823.jpg

IMG_20220205_120828.jpg

IMG_20220205_120839.jpg

IMG_20220205_120907.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Wygląda super! Jakbyś chciał, to proponuję zerknąć do mojego wątku z budowy OH-6A - tam zaproponowałem jak można poprawić przekładnie śmigła ogonowego (90 stopni).

Jeszcze tak mnie kusi, żeby Ci zaproponować przerysowanie niektórych części w 3D i przepuszczenie ich przez drukarkę 3D - wtedy potencjalnie wszystkie kąty i krawędzie mogą być lepsze niż przy częściach robionych "z ręki" - choćby nie wiem jak się człowiek starał.

 

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za propozycję, zapewne masz rację i będzie to lepsze jednakże ja po prostu czerpie przyjemność z pracy nad tym jak to nazwałeś "z ręki". Daje mi to dużo fun'u i satysfakcji analizując zdjęcia i robiąc poprawki, budować części od podstaw. 

Przekładnie mam już prawie gotowa. Niedługo ciąg dalszy walki o gunshipowe "jajko" 😁

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, pmroczko napisał:

Cześć!

Wygląda super! Jakbyś chciał, to proponuję zerknąć do mojego wątku z budowy OH-6A - tam zaproponowałem jak można poprawić przekładnie śmigła ogonowego (90 stopni).

Jeszcze tak mnie kusi, żeby Ci zaproponować przerysowanie niektórych części w 3D i przepuszczenie ich przez drukarkę 3D - wtedy potencjalnie wszystkie kąty i krawędzie mogą być lepsze niż przy częściach robionych "z ręki" - choćby nie wiem jak się człowiek starał.

 

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Z chęcią z skorzystamy z Twojej pomocy rysowniczej i drukarskiej przy cięższych tematach a takowe są już w trakcie prac. Pozdrawiam serdecznie 

Marcin 

Edytowane przez Bikernytzu
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już umęczyłem... Z ręki.... 

Z kolei zauważyłem, że klejąc te małe bździągwy część z nich odfrunela w kierunku bliżej nie znanym... Morał tego jest taki, że chcąc z Wami ta konwersja się podzielić będe musiał dorzucić kilka odlewów więcej właśnie w razie takich samoistnych wystrzałów z pęsety 🤣

Żeby człowiek robił sobie ze spokojna głowa a nie pełzał po podłodze z lampka (jak ja! ) szukając światła pozycyjnego które ma 0,8mm wysokosci... Przecież to ma być dla przyjemności więc trzeba ograniczyć element stresotworczy 🤷‍♂️😁

 

IMG_20220205_143841.jpg

IMG_20220205_143855.jpg

IMG_20220205_143904.jpg

IMG_20220205_143914.jpg

Edytowane przez Bikernytzu
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech... Sprawa jak zwykle kontrowersyjna przy modelach natomiast przy tym skarbenku ułatwiona, że lepiej być nie mogło 😁

 

Kolejny elemencik do formy 😃

 

Screenshot_20220205_160811.jpg

IMG_20220205_154715.jpg

IMG_20220205_155004.jpg

IMG_20220205_160545.jpg

Screenshot_20220205_201357.jpg

Edytowane przez Bikernytzu
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

To słuszna obserwacja, dobrze jest dorzucić kilka zapasów w przypadku części łatwych do zgubienia albo uszkodzenia - nie podnosi to kosztu znacząco, a komfort pracy znacząco polepsza.

Jeśli chodzi o silnik, to jest to niesamowite, jak taka mała pierdziawka daje tej maszynie taką moc. A kojarzycie, że obowiązujący od ponad 50 lat rekord długotrwałości lotu śmigłowca bez tankowania należy właśnie do Hughesa 500?

Ale z powrotem do silnika - zwróćcie proszę uwagę na wydech, on się rozdziela na dwie rury i w jednym wariancie one się z powrotem łączą z tyłu (jest potrzebna przegroda która dzieli "kółko" pionowo na dwie części), albo w niektórych wariantach, rozpoczynając od późnego Wietnamu ten wydech wyprowadzano z dwóch stron górnej powierzchni tyłu kadłuba, żeby polepszyć mieszanie gazów wydechowych z powietrzem wirnika głównego, żeby rakiety naprowadzane na podczerwień miały ciężej. Niektóre wersje specjalne też tak to miały.

Stary wydech:

image.jpeg.d65bf3625e6f9d15b24beb38392fe13f.jpeg

 

A tu są wydechy nowego typu, z tyłu zamiast wydechu jest stożek:

 

mcdonnell-douglas-md-500-defender-ecfe8f

 

Pozdrawiam

Paweł

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, pmroczko napisał:

Cześć!

To słuszna obserwacja, dobrze jest dorzucić kilka zapasów w przypadku części łatwych do zgubienia albo uszkodzenia - nie podnosi to kosztu znacząco, a komfort pracy znacząco polepsza.

Jeśli chodzi o silnik, to jest to niesamowite, jak taka mała pierdziawka daje tej maszynie taką moc. A kojarzycie, że obowiązujący od ponad 50 lat rekord długotrwałości lotu śmigłowca bez tankowania należy właśnie do Hughesa 500?

Ale z powrotem do silnika - zwróćcie proszę uwagę na wydech, on się rozdziela na dwie rury i w jednym wariancie one się z powrotem łączą z tyłu (jest potrzebna przegroda która dzieli "kółko" pionowo na dwie części), albo w niektórych wariantach, rozpoczynając od późnego Wietnamu ten wydech wyprowadzano z dwóch stron górnej powierzchni tyłu kadłuba, żeby polepszyć mieszanie gazów wydechowych z powietrzem wirnika głównego, żeby rakiety naprowadzane na podczerwień miały ciężej. Niektóre wersje specjalne też tak to miały.

Stary wydech:

image.jpeg.d65bf3625e6f9d15b24beb38392fe13f.jpeg

 

A tu są wydechy nowego typu, z tyłu zamiast wydechu jest stożek:

 

mcdonnell-douglas-md-500-defender-ecfe8f

 

Pozdrawiam

Paweł

 

 

 

Pawle,  najpierw upewnij się o czym piszesz...

Zazwyczaj nie komentuje cudzej twórczości, gdyż można się mylić...

Robienie sobie reklamy w cudzym temacie również nie jest na miejscu.

Chcesz dla kogoś coś zrobić w 3D, to w dziale handlowym ... sam chętnie skorzystam :szampan1:

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny schodek w budowie, niewielka przeróbka osi wirnika, reszta będzie żywiczna 😁

 

IMG_20220206_140553.jpg

IMG_20220206_130317.jpg

I kolejna zmiana, niech już to wygląda sensownie... 

IMG_20220206_163259.jpg

Musialem kilka rzeczy poprawić na lepsze jakościowo, żeby sklejało się przyjemniej. Hydra jest teraz we właściwym wymiarze po przestudiowaniu jej wymiarów i siup do formy... IMG_20220206_173601.thumb.jpg.3dd1348c8a2a9b97e8736a8dd768e814.jpg

Plus mały detali do kabiny 😃

IMG_20220206_185144.jpg

Edytowane przez Bikernytzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny temat oszklenie. 

Mały otwór stożkowy i żywiczna obudowa starszej werski reflektora, na szczęście pasuje bez żadnych problemów. 

IMG_20220206_113348.jpg

 Po montażu :IMG_20220206_113359_1.jpg

IMG_20220206_113742~2.jpg

Edytowane przez Bikernytzu
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusiły mnie kusiły i uległem, żeby je podwiesić... 

IMG_20220205_210424.jpg

IMG_20220205_213547.jpg

IMG_20220205_213558.jpg

IMG_20220205_213648.jpg

IMG_20220205_224644.jpg

IMG_20220205_224652.jpg

IMG_20220205_224702.jpg

IMG_20220205_224732.jpg

IMG_20220205_224747.jpg

IMG_20220205_224753.jpg

IMG_20220206_185136.jpg

IMG_20220206_185126.jpg

Edytowane przez Bikernytzu
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Bikernytzu changed the title to Ah-6j / Mh-6j Little bird 1:72 Italeri

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.