Skocz do zawartości

Ah-6j / Mh-6j Little bird 1:72 Italeri


Bikernytzu

Rekomendowane odpowiedzi

Śliczne dzięki za uznanie!cieszę się, że się podoba i nie ukrywam daje to ogromnego kopa do dalszych starań.

Choć jeszcze to nie koniec.... czekam wciąż na napisy eksploatacyjne dla wyrzutni rakiet FFAR wtedy nieco go dopieszczę.

Ponadto, Uchylę Rąbka tajemnicy... Niebawem do kompletu zbuduje z Wami MH-60L wczesnej wersji  😁

Ta sama metoda czyli full kit odlany z żywicy! 

Edytowane przez Bikernytzu
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Moses napisał:

Lewy FFAR zboczył chyba z osi.

O widzisz, z tej nerwicy nad tymi maleńkimi naklejkami nie zauważyłem, dzięki Moses. Cieszę się, że pilnujecie, żeby nic nie umknęło.

Już poprawione 😁

IMG_20220219_155646.jpg

Edytowane przez Bikernytzu
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, Moses, że tak się wetnę, ale to nie są FFARy, tylko WAFARy (wrap around fin) - inaczej nazywa się to Hydra. Kaliber ten sam, ale brzechwy inaczej się składają - zawijają się dookoła rakiety a nie składają przód/tył - ale główna różnica to mocniejszy silnik, do tego stopnia, że np. w Cobrach salwa takich rakiet powodowała zgaśnięcie silnika w śmigłowcu, bo brakowało mu powietrza, rakiety wszystko zużywały...

Bikernytzu - bardzo ładnie to wygląda, życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

Paweł

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanę w obronie Moses'a... Akurat w moim są  Mk 4 Folding-Fin Aerial Rocket (FFAR bo to z początku lat 90tych zrobiony model 😂 

RAKIETY w długich tubach LAU-68f... nie lau-68d ani lau-131 ani też m260 🤣

Ta sama historia co z bombami z okresu IIwś w konfliktach długo długo po samej wojnie. .. Tzw  "schodzenie ze stanów magazynowych"... Rany.... 

 

 

Edytowane przez Bikernytzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pmroczko napisał:

Wybacz, Moses, że tak się wetnę, ale to nie są FFARy, tylko WAFARy (wrap around fin) - inaczej nazywa się to Hydra. Kaliber ten sam, ale brzechwy inaczej się składają - zawijają się dookoła rakiety a nie składają przód/tył - ale główna różnica to mocniejszy silnik, do tego stopnia, że np. w Cobrach salwa takich rakiet powodowała zgaśnięcie silnika w śmigłowcu, bo brakowało mu powietrza, rakiety wszystko zużywały...

Bikernytzu - bardzo ładnie to wygląda, życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

Paweł

Silnik gasł nawet jeśli wystrzelenie następowało w locie postępowym? Pytam się z czystej ciekawości bo jak w Ka-50 w DCS jak w zawisie wystrzeli się salwę S-8KOM to silniki się przyduszają, żeby do tego nie dopuścić, należy lecieć co najmniej ok. 80km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zonk 🙂 Z tego co patrzyłem Hydry to już od lat 80-tych w użyciu są, wikipedia podaje że na AH-6 były używany a wyrzutnie wyglądają mi na długie, więc założyłem, że to M260. Zresztą na zdjęciach wygląda podobnie do Twoich:

M260-MSH

Ale skoro piszesz, że FFAR, to FFAR. Musiało ich naprawdę sporo w magazynach być.

 

Na Cobrach z WAFARami taki problem był, że musieli na wloty powietrza specjalne kierownice powietrza założyć, żeby móc ich używać:

69-16416 | Bell AH-1F Cobra | United States - US Army | Wojtek Kmiecik |  JetPhotos

 

W AH-6 tego problemu nie ma, bo wlot powietrza do silnika jest zaraz pod głowicą wirnika.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pmroczko napisał:

No to zonk 🙂 Z tego co patrzyłem Hydry to już od lat 80-tych w użyciu są, wikipedia podaje że na AH-6 były używany a wyrzutnie wyglądają mi na długie, więc założyłem, że to M260. Zresztą na zdjęciach wygląda podobnie do Twoich:

M260-MSH

Ale skoro piszesz, że FFAR, to FFAR. Musiało ich naprawdę sporo w magazynach być.

 

Na Cobrach z WAFARami taki problem był, że musieli na wloty powietrza specjalne kierownice powietrza założyć, żeby móc ich używać:

69-16416 | Bell AH-1F Cobra | United States - US Army | Wojtek Kmiecik |  JetPhotos

 

W AH-6 tego problemu nie ma, bo wlot powietrza do silnika jest zaraz pod głowicą wirnika.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teraz już rozumiem a całe życie w błędzie byłem oglądając zdjęcia, pytając operatorów gdy byłem tu i ówdzie w poprzedniej pracy oglądając to i tamto będąc w Bagram jak i później  uczestnicząc w targach .... Muszę zacząć zerkać do Wikipedii...

Edytowane przez Bikernytzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Targach zbrojeniowych dla ścisłości, żeby nie było, że na stadionie głównym w Warszawie w latach 90tych 😂

Drążąc temat kompletnie niezwiązanym z sama budową modelu ITALERI AH-6 W SKALI 1:72, hydra pamięta wojnę w Korei ale tego też w 'wiki' nie sprawdziłem więc mogę się mylić 🤷‍♂️

Może by tak założyć osobny temat... co na czym było podwieszane kiego gasło i komu, od kiedy do kiedy było używane a także jak się ma do tego symulator dcs... 

Edytowane przez Bikernytzu
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Bikernytzu napisał:

Targach zbrojeniowych dla ścisłości, żeby nie było, że na stadionie głównym w Warszawie w latach 90tych 😂

Drążąc temat kompletnie niezwiązanym z sama budową modelu ITALERI AH-6 W SKALI 1:72, hydra pamięta wojnę w Korei ale tego też w 'wiki' nie sprawdziłem więc mogę się mylić 🤷‍♂️

Może by tak założyć osobny temat... co na czym było podwieszane kiego gasło i komu, od kiedy do kiedy było używane a także jak się ma do tego symulator dcs... 

To ja od razu uprzedzam, że się nie znam... Więc nazwami nie operuje,  robię to co widzę na zdjęciach 😎

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Bikernytzu changed the title to Ah-6j / Mh-6j Little bird 1:72 Italeri

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.