Skocz do zawartości

P- 40 N, Spitfire Mk IX, N1K2-J, P-51D, A6M3 Typ 32 i inne - 1/ 48; pamiętnik sklejacza szczęśliwego.


marek d

Rekomendowane odpowiedzi

OK, na zbliżeniu wyglądało, że nie ma linii za kokardą. Może światło zagrało... .

Ale ciągnięcie linii do samej nasady na skrzydłach (skrzydle ?) jest dla mnie niezbyt zrozumiałe.

Inna rzecz, że Spity po licznych przejściach i przemalowaniach w polskich dywizjonach często tych linii nie miały. Zupełnie lub częściowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, greatgonzo napisał:

Ale ciągnięcie linii do samej nasady na skrzydłach (skrzydle ?) jest dla mnie niezbyt zrozumiałe.

Hmm.. myślałem że tego chcesz. :hmmm:

 

Co miało być wymalowane zostało wymalowane, Ostatnia chwila by hejtować, jutro lakier pod obrazki wtedy już nic nie zmienię.

9sTcHnp.jpg

vpMt5xR.jpg

MX6XCbP.jpg

IAJVgTb.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, odszczekuję, linie są OK. Ale to i tak Twoja wina, bo nie napisałeś jaki samolot robisz i dopiero jak namalowałeś literę indywidualną kodu wyszło, że BS556. 😉

A to był egzemplarz przebudowany z MkV i taka linia mogła się zostać. Niestety oznacza to też, że namalowałeś zły kamuflaż. Rolls Royce robił to trochę inaczej.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, greatgonzo napisał:

Dobra, odszczekuję, linie są OK

:mrgreen: .. miło

5 godzin temu, greatgonzo napisał:

Ale to i tak Twoja wina, bo nie napisałeś

 Chyba jednak kiedyś na maila... :hmmm:

Przód kadłuba jest prawie jak na znanych mi fotkach. Mały błąd jest z tyłu prawej strony kadłuba. Reszta to moja wariacja na temat.

Zmywać nie będę  :mrgreen: zresztą nie mam już masek na oznaczenia.

Mirek66: dziękuję. Staram się jak umiem.

Edytowane przez marek d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marek d napisał:

Chyba jednak kiedyś na maila

Czyli jednak moja wina.

 

Poszczególne wytwórnie malowały swoje Spitfire'y wg własnych, powtarzalnych wzorów. Twój kamuflaż jest chyba całkiem OK, ale akurat nie dla R-R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, greatgonzo napisał:

Czyli jednak moja wina.

Oj tam nie obwiniaj się o nic... :mrgreen:

18 godzin temu, greatgonzo napisał:

Ale to i tak Twoja wina,

No mogłem dopytać dokładniej.  :benc:

Jak mówiłem przód jest w miarę Ok. Resztę plam dobrałem mniej/ więcej wg znanych mi schematów. Niuansów nie chwytam. :cool:

Musi zostać. Nowe maski to miesiąc a ja nie mam czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie są takie dwa charakterystyczne  punkty, które rzucają się w oczy. Położenie kokardy na kadłubie i przebieg DG pod kabiną na prawej burcie.

Są zdjęcia innych samolotów przebudowanych w R-R, a i RF-G się znajdzie, gdzie widać co tam jest pod kabiną. Ale to tak, informacyjnie, bo kamuflaż trzeba by prześledzić cały. Różnice, naturalnie, występowały wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, greatgonzo napisał:

. Położenie kokardy na kadłubie i przebieg DG pod kabiną na prawej burcie.

Na zdjęciu w książce te elementy są słabo widoczne i nic nie ułatwiają. Przynajmniej mnie.

Myślę że w miarę dogadaliśmy jakieś problematyczne miejsca. :cool:

Tradycyjnie  przeczołgasz mnie przy podwoziu. Za jakiś czas. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2022 o 10:13, marek d napisał:

Musi zostać.

I coś tam wcześniej.

 

Byłem przekonany, że tak sobie gadamy o ciekawostkach. Jeżeli zależy Ci na przemalowaniu modelu, to mogę spróbować rozkminić ten kamuflaż R-R. Ale tak po nic to mi się średnio chce, bo zapowiada się sporo szukania. Tych przebudowanych MkV było niecałe 300 i nie wiem jak kształtuje się reprezentacja zdjęciowa. Ale pamiętam, że ogarnięcie tego dla wcześniejszych wersji z CBAF (cała produkcja MkII i MkV) trochę zajęło. Także jeśli chcesz, to proszę bardzo, ale o żadnym lakierze jutro i nie maniu czasu nie może być mowy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, greatgonzo napisał:

o żadnym lakierze jutro i nie maniu czasu nie może być mowy. :)

No to już po zawodach. :cool:

układ plam opałem na instrukcji Techmodu  / tak wiem to nie dokumentacja :mrgreen: / lekko modyfikując przód wg fotek. Po czasie znalazłem trochę modeli z tym samym oznaczeniem.

Robione wg  TOPCOLORS 15 Kagero. Wyglądają jak mój, wiec czuję się rozgrzeszony. Tak że ten.. no nie szukaj już. :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • marek d changed the title to P- 40 N, Spitfire Mk IX, N1K2-J, P-51D, A6M3 Typ 32 i inne - 1/ 48; pamiętnik sklejacza szczęśliwego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.